Yamaha R1 lub R6
Posty: 45
• Strona 3 z 3 • 1, 2, 3
andy7 napisał(a):bachu12 napisał(a):... cięższa VFR 750 rozpędza się do ~230km/h.
Honda podaje 249 km/h
to tak na marginesie
Dla VFR 750, czy nowszych 800? Przyznam, że maxa nie sprawdzałem, ale raczej tyle zobaczę co najwyżej na prędkościomierzu

Co do Vmax to nie upraszczacie tematu zbytnio? Jakby nie patrzeć samochody różnią się od motocykli pod wieloma względami. Inne opory powietrza, toczenia, etc. Nie za bardzo widzę bezpośrednie powiązanie Vmax z mocą silnika. To już prędzej właśnie stosunek mocy do masy powinien dawać jakiś obraz w temacie.
- bachu12
- Świeżak
- Posty: 251
- Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46
bachu12 napisał(a):andy7 napisał(a):bachu12 napisał(a):... cięższa VFR 750 rozpędza się do ~230km/h.
Honda podaje 249 km/h
to tak na marginesie
Dla VFR 750, czy nowszych 800?
Fakt mowa o VFR 800 ( juz starej, bo wyszla w tym roku nowa )

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Motocykle muszą mieć w miarę małe silniki, co sprawia że ładuje się małe pojemności, a pojemność daje moc, i motocykle choć wyśrubowane, nie są w stanie pomieścić w tak ciasnej budzie czegoś co będzie miało liczbę koni rzędu 500-600. Przez co na starcie i do prędkości typu 220-240 zjesz każdym supersportem samochód który ma 400 czy 500 koni. Ale później będziesz przyspieszać już wolniej, i te 120-130 koni nie jest w stanie rozpędzić nawet tak lekkiej budy do ponad 300 km/h... A 400 Koni wolniej, ale wreszcie granicę 300 km/h przekroczy...
Porównania samochodów z motocyklami są średniej jakości, i zawsze prowadzą do tego samego... do niczego
Porównania samochodów z motocyklami są średniej jakości, i zawsze prowadzą do tego samego... do niczego

Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
bachu12 napisał(a):Co do Vmax to nie upraszczacie tematu zbytnio? Jakby nie patrzeć samochody różnią się od motocykli pod wieloma względami. Inne opory powietrza, toczenia, etc. Nie za bardzo widzę bezpośrednie powiązanie Vmax z mocą silnika. To już prędzej właśnie stosunek mocy do masy powinien dawać jakiś obraz w temacie.
Wróćcie do szkoły średniej na fizykę, proszę...przecież po przekształceniach, moc można otrzymać z iloczynu siły i prędkości.
Najprościej jak tylko potrafię:
-Moment obrotowy, to zdolność do przyspieszania
-Moc, to zdolność do pokonywania oporów [toczenia, powietrza].
Jeżeli chodzi o opór powietrza, współczynnik oporu stawiany przez samochody i motocykle jest bardzo zbliżony, nowsze samochody mają na prawdę świetną aerodynamikę, nawet jeżeli wyglądają na niezłe klocki.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
-
Glenroy - Moderator
- Posty: 2835
- Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
- Lokalizacja: LPU
SkoQ napisał(a):No dobrze skoro tak, to napraw swojego fazeraI wtedy włączaj się w dyskusję o prędkościach. Oczywiście samochody mają wyższe prędkości maksymalne. Ale stawiać w klasie 600, 200 km/h jako górną granicę prędkości to jakieś nieporozumienie
Większość seryjnych supersportów osiąga 250 km/h bez specjalnego piłowania, i chętnie bym zobaczył jak ze startu swoją 200 konną alfą, zjadasz któregokolwiek supersporta, który 200 km/h ma na zegarze wtedy kiedy Ty dobijasz dopiero do pierwszej setki. Bajki opowiadasz, i mało jeszcze widziałeś
v-max bierze się z liczby koni, pytanie tylko ile hektarów prostej potrzebujesz, żeby do tego v-max dobić prawie wyłupując silnik z pod maski...
Gdzie ja powiedziałem o zjadaniu supersportów? Porównałem tylko motocykl bardziej turystyczny niż sportowy do samochodu usportowionego (nie sportowego). Motocykle z definicji mają dużą moc przy stosunkowo małej pojemności z obrotów, dzięki budowie układów rozrządu które w mig napełniają komorę spalania odpowiednią mieszanką. Samochody idą w stronę pojemności lub doładowania przez co mają inną charakterystykę. Fury ze sportowymi silnikami które kręcą do 15-20k obrotów zabijają przyspieszeniem.
- Klusekb
- Świeżak
- Posty: 41
- Dołączył(a): 2/3/2014, 22:26
Posty: 45
• Strona 3 z 3 • 1, 2, 3
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości