Honda NSR 125 na prawko kat B ?
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Honda NSR 125 na prawko kat B ?
Jestem początkującym motocyklistą (w gruncie rzeczy laikiem w tych sprawach i dopiero raczkuję), który póki co porusza się Junakiem 901 Sport 125 (chiński nie chiński, przyznaję, że naprawdę poczciwy sprzęt) korzystając z przywileju posiadania prawka na kat B ponad 3 lata. Prawdopodobnie w długim czasie się to raczej nie zmieni i nie prędko zrobię kurs na A.
Często zastanawiam się nad wymianą swojego sprzętu na trochę mocniejszy (bo ten pomimo, że fajny sprzęcior to wyciśnie mi tylko 85km/h), nie mniej jednak nadal może to być tylko 125. Marzy mi się Honda NSR, jednak z tego co mi wiadomo to:
- jest to dwusów, a to (według wierzeń wielu "doradców") jest synonimem awaryjności, wymieniania głowicy co XX tys km i wysokiego spalania. Jak to rzeczywiście z tym jest?
- moc NSRki jest większa niż dopuszczalna dla kat B. Mimo to widzę mnóstwo ogłoszeń gdzie piszą, że "można jeździć na B". Jak to w końcu jest? Czy są jakieś słabsze wersje NSRek, które łapią się na B?
- dodam, że potrzebuję motocykla, na którego wsiadam, odpalam (w ewentualności nagrzeję) i jadę. O każdej porze, w każde miejsce, w każdym humorze. Ma mnie przewieźć z pkt A do pkt B (i przy kat B
). Czy o neseserce można powiedzieć, że jest bezawaryjna (oczywiście pomijając motto "jak se dbosz tak se mosz")?
Ktoś z was byłby w stanie rozwiać moje wątpliwości tudzież przedstawić sytuację z własnego doświadczenia (względnie punktu widzenia)?
Często zastanawiam się nad wymianą swojego sprzętu na trochę mocniejszy (bo ten pomimo, że fajny sprzęcior to wyciśnie mi tylko 85km/h), nie mniej jednak nadal może to być tylko 125. Marzy mi się Honda NSR, jednak z tego co mi wiadomo to:
- jest to dwusów, a to (według wierzeń wielu "doradców") jest synonimem awaryjności, wymieniania głowicy co XX tys km i wysokiego spalania. Jak to rzeczywiście z tym jest?
- moc NSRki jest większa niż dopuszczalna dla kat B. Mimo to widzę mnóstwo ogłoszeń gdzie piszą, że "można jeździć na B". Jak to w końcu jest? Czy są jakieś słabsze wersje NSRek, które łapią się na B?
- dodam, że potrzebuję motocykla, na którego wsiadam, odpalam (w ewentualności nagrzeję) i jadę. O każdej porze, w każde miejsce, w każdym humorze. Ma mnie przewieźć z pkt A do pkt B (i przy kat B

Ktoś z was byłby w stanie rozwiać moje wątpliwości tudzież przedstawić sytuację z własnego doświadczenia (względnie punktu widzenia)?
Malowanie aerografem kasków i motocykli - bo motocykle i kaski też mogą być piękne (otwórz link)
-
Aerografit - Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 12/8/2014, 17:08
- Lokalizacja: Oświęcim
Honda NSR 125 posiada silnik 2-suwowy o mocy 15KM. Dopuszczalna ilość koni na kat B to 14.95KM. Ale chyba jest coś dla ciebie kolego
. Co powiesz na honde CBR 125... Silnik 4-suwowy o mocy 13.30KM, typ motocykla tak samo jak NSRka sportowy...

Ride or Die!
- Dafimoto
- Świeżak
- Posty: 43
- Dołączył(a): 1/7/2015, 10:54
- Lokalizacja: Warszawa
NSR zablokowane ma 10.9kWa czyli na B można jeździć o ile jest zablokowana, albo ma namieszane w papierach i jest odblokowana (co zdarza się najczęściej) i w tedy ma 18.4kWa. Czyli jeśli jest odblokowana to stan faktyczny motocykla jest taki że ma 18.4kWa a w papierach jest 11kWa którymi można poruszać się na B. Przy kontroli to jeszcze pół biedy, ale przy zdarzeniu drogowym to już lypa a takie papierkowe roboty są nie legalne. Jeśli podoba Ci się sport, a chciałbyś +- wydać tyle co na nerke czyli to 6-7k to chyba CBR jc39 już jakąś ogarniesz. Bo r125 to nie sądzę żeby za taką cenę była dobra. Ale tak jak miki pisał wiaderko to jedna z najlepszych 125 do poruszania się z pkt A do pkt B, a za 7k coś wyłapiesz dobrego. Polecana i chwalona jest bardzo
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
-
cioracz - Mieszkaniec forum
- Posty: 2129
- Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
- Lokalizacja: Opatów/Kielce
Varadero rzeczywiście piękna maszyna ale odpada ze względu na swoją cenę. I moim zdaniem zamiast dawać tyle za 125tke lepiej już zrobić ten kurs, zdać egzamin i kupić choćby wymarzoną CBR 600 f4i
Cioracz, tak właśnie podejrzewałem, że to tego typu wałek jest z tymi NSR na kat B.
CBR 125 to nawet te "zwyklejsze" mi się podobają z tym że ich ceny nie należą do najtańszych i ciężko dorwać coś w dobrego w przystępnej cenie. Co mnie zresztą nie dziwi, bo kto by takie poczciwe cacko sprzedawał za bezcen

Cioracz, tak właśnie podejrzewałem, że to tego typu wałek jest z tymi NSR na kat B.
CBR 125 to nawet te "zwyklejsze" mi się podobają z tym że ich ceny nie należą do najtańszych i ciężko dorwać coś w dobrego w przystępnej cenie. Co mnie zresztą nie dziwi, bo kto by takie poczciwe cacko sprzedawał za bezcen

Malowanie aerografem kasków i motocykli - bo motocykle i kaski też mogą być piękne (otwórz link)
-
Aerografit - Świeżak
- Posty: 49
- Dołączył(a): 12/8/2014, 17:08
- Lokalizacja: Oświęcim
Re: Honda NSR 125 na prawko kat B ?
Aerografit napisał(a):...widzę mnóstwo ogłoszeń gdzie piszą, że "można jeździć na B".
Czy są jakieś słabsze wersje NSRek, które łapią się na B ?
To, ze ktos chce sprzedac Ci wlasna babcie to chyba Cie nie dziwi. Ludzie chcac pozbyc sie czegokolwiek pisza rozne dziwne rzeczy a jak wiadomo papier jest cierpliwy.
Osobiscie polecil bym ci albo CBR 125 R
albo XR 125 R
https://www.google.de/search?q=cr+125x& ... a+xr+125+r
Dafimoto napisał(a): Dopuszczalna ilość koni na kat B to 14.95KM.
Podasz mi zrodlo Twojej z ktorego zaczerpnales te 14,95 KM ?
Bo cos mi tu bzdura wieje

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
11 kW -> 15 KM


| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość