Zobacz wątek - Yamaha XJ 700 maxim słabe ciśnienie w cylindrach

Yamaha XJ 700 maxim słabe ciśnienie w cylindrach

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Yamaha XJ 700 maxim słabe ciśnienie w cylindrach

Postprzez gronostajan » 2/7/2015, 09:29

Witam...wszystkich po poszukiwaniach nie znalazłem podobnego problemu na forum...
mianowicie, moja Maxim XJ 700S 1985r (chłodzona powietrzem) po czyszczeniu i synchronizacji gaźników oraz regulacji zaworów ma pewne problemy z wkręcaniem się na obroty tak od 4500 czasami nawet do 6000(podczas jazdy na 4 i 5 biegu głównie się objawia) zaś po 6000 obr radzi sobie bez większych zarzutów, po konsultacji z mechanikiem zrobiłem dobre 120km średnio 100-140/h jadąc i sprawdziliśmy od razu po podróży świece i na 4 jedna była jak Cię mogę a reszta no "była bo musiała" Od razu zbadaliśmy na ciepłym silniku ciśnienie w cylindrach...
I tutaj zaczyna się robić "ciekawie" 4-4,5[bar] wyniosło na wszystkich...
Dziwne bo motocykl na ssaniu lekko pływa na początku lecz na jałowym biegu pracuje b.dobrze jak na swoje lata, podczas jazdy "łamie przeguby, prostuje łokcie" przyspieszając kręci do 10000obr/min... a co Wy koledzy, koleżanki o tym przypadku sądzicie ? :?
gronostajan
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2/7/2015, 08:59


Postprzez balchan1 » 2/7/2015, 18:27

Po czyszczeniu i regulacji ma problemy z wkręcaniem się? No to najwidoczniej coś nie tak z regulacją. W jakim stanie były elementy gaźników, głównie chodzi mi o membrany i przepustnice? Co znaczy że świeca była "była bo musiała"? Jeśli są w złym stanie to wymień. Filtr powietrza i olej wymienione? Czy sprawdzaliście kompresje na odłączonych cewkach zapłonowych i maksymalnie otwartych przepustnicach? Jeśli moto miało by 4 atm, nie opali....
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez gronostajan » 2/7/2015, 22:08

po wymianie wydechu na akcesoryjny Jama (bo oryginalny-fabryczny był już złom) motor jeździł jak Jawa350...i wiadomo zawory i gaźniki nie są nowe jak i korpus przy jednej śrubce mieszanki jest uszkodzony ledwo co wkręcił i odkręcił majster a potem ustawił... , co do zaworów i membran nie miał zastrzeżeń o przepustnicach też nic nie wspominał, świece być może po wymianie będą miały inny lepszy kolor choć nie są stare(3 sezon) i nie mają dużego przebiegu, zaś były od siebie inne kolorem jedna czarniejsza o drugiej(jedna poprawny kolor miała) jak i szczeliną(może tutaj jest przyczyna)...
Co do ciśnienia odkręciliśmy 4 świece i ja trzymałem manetkę odkręconą (nie dam ręki, że na max) zaś do pomiaru użyty został manometr wtykany. Następny pomiar wykonam manometrem wkręcanym i bardziej skrupulatnie dla spokoju...ponieważ uważam że z 4 bar pomimo obrotów maksymalnych podczas jazdy nie wycisnąłbym 100/h w ~ 4s jak i 195/h
gronostajan
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2/7/2015, 08:59

Postprzez SpeedyGonzales » 3/7/2015, 19:20

Zrób teraz próbę olejową i masz diagnozę.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez gronostajan » 3/7/2015, 23:11

no dobra tylko co mi po próbie jak motocykl pali(zimny-ciepły) jeździ jak dziki(z delikatnymi uszczerbkami) hmm... sam nie wiem co myśleć
gronostajan
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2/7/2015, 08:59

Postprzez localh0st » 4/7/2015, 00:54

Kompresja powinna wynosić około 9,5bar, przynajmniej z tego co pamiętam u mnie tyle jest w XJ700S.
Silnik jest lekko przymulony do 2,5k, od tego momentu powinien chodzić na każdym zakresie podobnie a przy 5k powinieneś czuć jak zaczyna znacznie nabierać mocy. Nie powinien na żadnym zakresie się dławić.
localh0st
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 7/9/2013, 18:16

Postprzez gronostajan » 5/7/2015, 15:08

localh0st nie zawsze to dławienie się objawia i tak jak mówisz do 2-2,5tys obr/min jest no "niemrawy" a po 5-6 chce "łokcie urwać", hmm gdy go zakupiłem i na nie do końca szczelnych wydechach jeździłem nie było żadnego uszczerbku w obrotach...mnie się wydaje, że tutaj coś zawory mogą mieć na rzeczy...
gronostajan
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2/7/2015, 08:59

Postprzez kargulvmax » 15/7/2015, 03:48

Tobie się wydaje ze jezdzi jak dziki i tyle zapewne jeszcze ma przejechane 35tys jak to w Polsce:))) głowica to minimum do roboty i sie znajdzie 9bar a co ci wyprostuje wtedy tego nie wiem:)
Carpe diem
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.

?

Postprzez kargulvmax » 15/7/2015, 04:06

Tobie się wydaje ze jezdzi jak dziki i tyle zapewne jeszcze ma przejechane 35tys jak to w Polsce:))) głowica to minimum do roboty i sie znajdzie 9bar a co ci wyprostuje wtedy tego nie wiem?"))

szkoda ze nie piszesz ze wydechy wymieniałeś ,jakby to nie miało znaczenia
Ostatnio edytowano 22/7/2015, 09:59 przez kargulvmax, łącznie edytowano 1 raz
Carpe diem
kargulvmax
Świeżak
 
Posty: 275
Dołączył(a): 17/1/2006, 12:00
Lokalizacja: Gostyń Wlkp.

Postprzez gronostajan » 20/7/2015, 21:31

sprawdzę kompresję, wymienię świecę i ewentualnie będziemy potem ustawiali składy mieszanki...i nie wydaje mi się aby moto było wolniejsze tylko czesto dławi przy 5000obr/min gdy raptownie otwieram przpustnice na starych wydechach pomimo dźwięku kosiarki nie działy się takie cuda :/
gronostajan
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2/7/2015, 08:59

Postprzez gronostajan » 17/8/2015, 12:59

kompresję sprawdziliśmy ma po 9/na cylinder(jednak poprzedni manometr był nie sprawny) czy teraz mi pozostaje tylko ustawienie składu mieszanki w motocyklu ?
gronostajan
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): 2/7/2015, 08:59



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr