Kawasaki ZZR 600- głośne zawory i zmiana biegów
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Kawasaki ZZR 600- głośne zawory i zmiana biegów
Witam wszystkich forumowiczów.
W tym sezonie sprawiłem sobie ZZR 600, rocznik 2004, kupione za grosze i wyremontowane.
Wszystko ładnie, pięknie. Po pełnym serwisie okazało się że głośno chodzą mi zawory.
Ale od początku. Jak już miałem silnik na stole, to zrobiłem regulacje zaworów. Ustawiłem górne granice na wszystkich płytkach. Całość pomierzona szczelinomierzem i mikrometrem. Jak się okazało, po złożeniu słychać głowicę na rozgrzanym silniku.
Silnik chodzi ładnie, przebieg 28kkm, nie muli i pali od jednego obrotu, jedynie nie trzyma stabilnych wolnych, ale to raczej kwestia regulacji gaźników i przelotowego wydechu. Sam zrobiłem synchro, ale obroty nadal falują.
Druga sprawa to biegi. W Kawie miałem padniętą 2, kupiłem co trzeba było z serwisu i założyłem. Wszystko chodzi dobrze, nie licząc delikatnych wibracji na 2 biegu oraz problematycznych zmian. Otóż dobra zmiana biegów, szczególnie 1-2 i 2-3 to duży problem. Często zdaża mi się "stuknąć" skrzynią. To pierwsze moto, jakie mam z tak oporną skrzynią, z drugiej strony nigdy nie jeździłem takim sportem.
Jeżdże aktualnie tak jak jest, ale jestem perfekcjonistą i trochę mnie to zastanawia.
Gdzie nie zobaczę, to czytam że "ten typ tak ma".
PS. W moto wszystko porobione, a więc świece, olej, filtry itd. Więc raczej to nie to. Olej zalany Motul MA2 5100, sprzęgło ok.
W tym sezonie sprawiłem sobie ZZR 600, rocznik 2004, kupione za grosze i wyremontowane.
Wszystko ładnie, pięknie. Po pełnym serwisie okazało się że głośno chodzą mi zawory.
Ale od początku. Jak już miałem silnik na stole, to zrobiłem regulacje zaworów. Ustawiłem górne granice na wszystkich płytkach. Całość pomierzona szczelinomierzem i mikrometrem. Jak się okazało, po złożeniu słychać głowicę na rozgrzanym silniku.
Silnik chodzi ładnie, przebieg 28kkm, nie muli i pali od jednego obrotu, jedynie nie trzyma stabilnych wolnych, ale to raczej kwestia regulacji gaźników i przelotowego wydechu. Sam zrobiłem synchro, ale obroty nadal falują.
Druga sprawa to biegi. W Kawie miałem padniętą 2, kupiłem co trzeba było z serwisu i założyłem. Wszystko chodzi dobrze, nie licząc delikatnych wibracji na 2 biegu oraz problematycznych zmian. Otóż dobra zmiana biegów, szczególnie 1-2 i 2-3 to duży problem. Często zdaża mi się "stuknąć" skrzynią. To pierwsze moto, jakie mam z tak oporną skrzynią, z drugiej strony nigdy nie jeździłem takim sportem.
Jeżdże aktualnie tak jak jest, ale jestem perfekcjonistą i trochę mnie to zastanawia.
Gdzie nie zobaczę, to czytam że "ten typ tak ma".
PS. W moto wszystko porobione, a więc świece, olej, filtry itd. Więc raczej to nie to. Olej zalany Motul MA2 5100, sprzęgło ok.
komar 2 biegi
->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"

->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
Po regulacji zrobiłem jakieś 800km, ale bez poprawy (a sądziłem że się trochę uleży). Kompresje mierzyłem i jest jak w nowym moto. Przed regulacją było ok, nic nie stukało. Ale zawory miały po 0,10- 0,15 na dolocie i 0,20-0,25 na wydechu. Ustawiłem 0,25-0,30 na wydechu i 0,15-0,20 na dolocie. Wg serwisówki powinno być 0,15-0,24 IN i 0,22- 0,31 EX. Możliwe że z powodu niskiej dokładności przyrządów (szczelinomierz) ustawiłem zbyt duży luz?
Silnik nie ma śladów zużycia, aczkolwiek nie zrzucałem głowicy.
Silnik nie ma śladów zużycia, aczkolwiek nie zrzucałem głowicy.
komar 2 biegi
->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"

->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
W Kawach jak to w Kawach raczej się ustawia gorne granice, ale jesli juz zrobiles to nie dokladnie i luzy są za duże to radze to sprawdzic jak najszybciej. Coś podobnego zrobilismy u znajomego. Za duze luzy ustawilismy i bylo slychac takie cykanie/pukanie
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
-
cioracz - Mieszkaniec forum
- Posty: 2129
- Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
- Lokalizacja: Opatów/Kielce
No właśnie słychać cykanie, ale takie delikatne, ja muszę się wsłuchać, a jak ktoś nie wie to nawet nie zwraca na to uwagi. Może olej 10W40 jest za rzadki? Luzy były zmierzone przed złożeniem i były w normie. Zciaśnić je czy faktycznie tak zostawić?
A co do zmiany biegów? Coś nie tak z moją techniką, czy niektóre 600 tak mają?
A co do zmiany biegów? Coś nie tak z moją techniką, czy niektóre 600 tak mają?
komar 2 biegi
->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"

->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości