Zobacz wątek - zmniejszenie mocy silnika
NAS Analytics TAG

zmniejszenie mocy silnika

O wszystkim
_________

zmniejszenie mocy silnika

Postprzez yhs16 » 17/6/2015, 17:44

Witam wszystkich formułowiczów jestem tu nowy posiadam niedawno kupiony motocykl 125 ccm i zrobiono w nim zmniejszenie mocy jest na to papier tyle że po niemiecku :( czy da się zarejestrować na mniejszą pojemność czy przy stycznością z policją wezmą to pod uwagę ? proszę o pomoc.
yhs16
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 16/6/2015, 13:44
Lokalizacja: Małogoszcz


Re: zmniejszenie mocy silnika

Postprzez Glenroy » 17/6/2015, 18:30

yhs16 napisał(a):Witam wszystkich formułowiczów jestem tu nowy posiadam niedawno kupiony motocykl 125 ccm i zrobiono w nim zmniejszenie mocy jest na to papier tyle że po niemiecku :( czy da się zarejestrować na mniejszą pojemność czy przy stycznością z policją wezmą to pod uwagę ? proszę o pomoc.


Jak można w dowodzie rejestracyjnym, dla silnika 125ccm wpisać, że nie ma 125ccm? W Twoim sprzęcie została zdławiona moc, z pojemnością nikt nic nie grzebał, bym bardziej w dół, bo to nawet technicznie zbytnio możliwe nie jest ;).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez yhs16 » 19/6/2015, 15:00

Jak można w dowodzie rejestracyjnym, dla silnika 125ccm wpisać, że nie ma 125ccm? W Twoim sprzęcie została zdławiona moc, z pojemnością nikt nic nie grzebał, bym bardziej w dół, bo to nawet technicznie zbytnio możliwe nie jest Wink.

jest na to papier że została fabrycznie zmniejszona moc silnika nw w jaki sposób ale jakiś napewno skoro jest tak napisane poza tym na motocyklu pisze że max 80km/h a powinna 120km na h i teraz jest pytanie czy da się zrobić tak że by go zarejestrować na mniejszą moc ?
yhs16
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 16/6/2015, 13:44
Lokalizacja: Małogoszcz

Postprzez Glenroy » 19/6/2015, 15:10

yhs16 napisał(a):jest na to papier że została fabrycznie zmniejszona moc silnika nw w jaki sposób ale jakiś napewno skoro jest tak napisane poza tym na motocyklu pisze że max 80km/h a powinna 120km na h i teraz jest pytanie czy da się zrobić tak że by go zarejestrować na mniejszą moc ?


Zmniejszono moc, a nie pojemność, nadal jest to 125ccm, tyle że może nie mieć 15 a powiedzmy 10KM ;).

Co do rejestracji, masz niemiecki dowód rejestracyjny, moc została zmniejszona fabrycznie, czyli w dowodzie znajdują się dane już ze zmniejszoną mocą silnika. Robisz tłumaczenia dokumentów i rejestrujesz moto, dane będziesz miał te same, które są w dowodzie, który dostałeś przy zakupie motocykla. Nic przecież po zakupie nie robiłeś w celu zmniejszenia mocy, więc nie rozumiem co Ty chcesz kombinować.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez yhs16 » 19/6/2015, 15:19

gdy ktoś moto kupił zmienił moc silnika na słabszy potem w polsce był zarejestrowany jako 125 normalnie kupiłem i mam polskie papiery polskie teraz się pytam czy da się go zarejestrować na 50 ccm lub jakoś innaczej ?


a dokładniej to tam pisze że silnik został zmodyfikowany
yhs16
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 16/6/2015, 13:44
Lokalizacja: Małogoszcz

Postprzez Glenroy » 19/6/2015, 16:18

yhs16 napisał(a):gdy ktoś moto kupił zmienił moc silnika na słabszy potem w polsce był zarejestrowany jako 125 normalnie kupiłem i mam polskie papiery polskie teraz się pytam czy da się go zarejestrować na 50 ccm lub jakoś innaczej ?


a dokładniej to tam pisze że silnik został zmodyfikowany


Widzę, że będzie ciężko ;). To jeszcze raz.

Jakiś Hans kupił sobie w Niemczech motocykl 125ccm, w którym fabrycznie została ograniczona moc, na co masz papierek homologacji w języku niemieckim. Hans rejestrując motocykl, w dokumentach miał wpisaną moc już po jej ograniczeniu. Hans stwierdził, że sprzeda szrot, kupił go jakiś Janusz, zarejestrował w Polsce, na podstawie dokumentów, które dostał od Hansa, m.in. na podstawie niemieckiego dowodu rejestracyjnego, w którym wpisana jest już moc silnika po ograniczeniu, i taka też moc została wpisana do nowego dowodu, ponieważ zmiana danych w dowodzie, bez odpowiednich procedur, to fałszowanie dokumentu. Janusz postanowił sprzedać motocykl, postanowił go kupić jakiś młody gniewny, kupił go z dowodem rejestracyjnym, w którym jest wpisana obniżona moc motocykla i kombinuje jakiś szwindel ;)

Nie możesz zarejestrować motocykla 125ccm jako motorower 50ccm, nie możesz bez odpowiednich badań i opinii rzeczoznawcy zmienić parametrów pojazdu w dowodzie rejestracyjnym, bo w innym przypadku będzie to niezgodne z prawem.

Masz polski dowód rejestracyjny, motocykl ma pojemność 125ccm, ma ograniczoną moc, wszystko jest wpisane w dowodzie, idziesz do swojego wydziału komunikacji i rejestrujesz sprzęt podając takie dane, jakie masz w dowodzie, który dostałeś przy kupnie, tyle.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Fugu » 19/6/2015, 17:02

yhs16, rozrozniasz moc i pojemnosc?

Na wszelki wypadek: pojemnosc to tak jak przy napojach alkoholowych pol litra, nie ma znaczenia czy piwa czy wodki.
Moc to procenty - piwo jest slabsze od wodki, niezaleznie czy masz je w litrowej, czy w pollitrowej butelce.

Wstaw skan tych papierow ktore dostales, wtedy bedzie mozna dokladnie powiedziec, co w tym moto bylo robione i jakie prawko potrzebujesz, zeby na nim jezdzic.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2111
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez yhs16 » 19/6/2015, 20:16

fugu
chciałbym zarejestrowac go na mniejszą pojemność lub czy policja przy pokazaniu papieru na to weźmie to pod uwagę ?
yhs16
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 16/6/2015, 13:44
Lokalizacja: Małogoszcz

Postprzez Fugu » 19/6/2015, 20:28

Najpierw pokaz co jest w papierku - byc moze byl zmieniany silnik.

Pojemnosc mozna zmienic, ale czesto jest to nieoplacalne.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2111
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez cioracz » 19/6/2015, 21:12

Pojemnosc mozna zmieniac nawet tylko w papierach, tylkom ze przy kolizji albo kontroli ktos sie moze dowalic. Rozumiem ze chodzi tu o magiczne 125/50. Jest to nie zgodne z prawem.
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
Avatar użytkownika
cioracz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2129
Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
Lokalizacja: Opatów/Kielce

Postprzez yhs16 » 20/6/2015, 07:14

cioracz nie o to mi chodzi poczytaj wyżej
yhs16
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 16/6/2015, 13:44
Lokalizacja: Małogoszcz

Postprzez andy7 » 20/6/2015, 09:37

yhs16 napisał(a):cioracz nie o to mi chodzi poczytaj wyżej


Przeczytalem, ba nawet uwaznie, tyle, ze Ty niemasz pojecia o czym piszesz. Fugu wylozyl Ci to jak dziadek krowie na granicy, a Ty dalej nie kumasz, siory, ale prosciej niz Fugu nikt Ci tu tego nie opisze.

Moto jest z Niemiec gdzie byl przepis ( przed 13.01.13 ) ze ....

Zdlawienie tego jednosladu nie zmienia absolutnie kategori.

W dalszym ciagu jest to jednoslad kat. A1 tyle, ze poprzez modyfikacje -> dodtosowanie przepisu do niemieckiego prawa jest to dalej jednoslad kat A1.

Mozesz bez problemu zarejestrowac go w PL.

Chcesz oddlawic ? Niema problemu, jedz do ASO i chlopaki zrobia robote, tyle, ze trzeba bedzie za nia zaplacic.

Cos jeszcze ?

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez yhs16 » 20/6/2015, 10:35

dobra już rozumiem już się spotkałem z tym samym tematem i piszą że można a w niemczech jest to częste.


http://www.motogen.pl/Redukcja-mocy-w-m ... 18236.html


about42071-0.html
yhs16
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): 16/6/2015, 13:44
Lokalizacja: Małogoszcz

Postprzez Glenroy » 20/6/2015, 17:16

Dobra, to ja już nic nie kumam w tym momencie.

Według tego co było tutaj kręcone od samego początku, motocykl to jakaś 125-ka, z fabrycznie ograniczoną mocą silnika. Gdzie, wydawało mi się, że kolega nie potrafi zrozumieć, że żadnych informacji w dowodzie nie trzeba zmieniać, bo od dnia wyjazdu moto z salonu, miało ono w dowodzie wpisaną niższą moc. Później coś o zmianie pojemności. Teraz znowu koleś wrzuca kwestie dotyczącą przystosowania moto, dla możliwości poruszania się nim z PJ kat. A2. Po prostu nie kumam.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez Fugu » 20/6/2015, 18:31

Dlatego pytam o scan papierow, niemcy czasami kombinuja w rozne strony. Zdazaja sie przekladki typu dlawienie 50 ccm na Mofa (kategoria od 14 lat, Vmax = 25 km/h, jedna osoba), wkladanie silnikow 50 ccm w ramy z 125 ccm, dlawienie mocy, dlawienie Vmax. Bez spojrzenia w papiery nikt nie powie, co dokladnie OP ma przed soba (podejrzewam, ze jest to 125ccm z ograniczeniem do A1, ale tylko podejrzewam).

Nie ma co gdybac, skoro jeden skan rozwiazuje wszelkie watpliwosci.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2111
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28



Powrót do Hydepark



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr