Zobacz wątek - Olej z benzyny do przekładni

Olej z benzyny do przekładni

i inne małe pojemności
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, Boshi, rosa, MarSen

Olej z benzyny do przekładni

Postprzez Kojczyk » 17/6/2015, 11:39

Czy mogę nalac olej który dodaje do paliwa do przekładni czy lepszy będzie 10w40?
Zapytaj mnie a ci odpowiem.
Avatar użytkownika
Kojczyk
Świeżak
 
Posty: 273
Dołączył(a): 15/12/2014, 13:57
Lokalizacja: Zakliczyn


Postprzez cioracz » 17/6/2015, 12:01

Nie mozesz. A poza tym to nie oplacalne
edit. W sumie ja na mixolu ok 50km przejechalem xD
Simson s51 jest, Jawa 350 typ.632 jest
Avatar użytkownika
cioracz
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2129
Dołączył(a): 2/1/2014, 20:15
Lokalizacja: Opatów/Kielce

Postprzez Kojczyk » 17/6/2015, 14:16

A ten co jest do samochodu 10w40?
Zapytaj mnie a ci odpowiem.
Avatar użytkownika
Kojczyk
Świeżak
 
Posty: 273
Dołączył(a): 15/12/2014, 13:57
Lokalizacja: Zakliczyn

Postprzez Fugu » 17/6/2015, 14:26

Sam napisales, ze jest do samochodu, a nie do przekladni.

Tak BTW: chleb smarujesz maslem czy tawotem?
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2065
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez SpeedyGonzales » 17/6/2015, 19:15

Podobno jesteś na mechanice więc...? Olej do mieszanki ma inne właściwości, nie musi być trwały, nie ma właściwości przeciwpieniących, łatwo się rozpuszcza i ma niską temp spalania, itp itd, poszukaj sobie bo nie chce mi się wymieniać. Inny jest też olej samochodowy a inny motocyklowy (mokre sprzęgło), choć jeden olej może mieć bardzo dużo zastosowań np ATF może iść do asb, wspomagania, reduktora, jakbyś wlał do prowadnicy piły napewno też by smarował, ale olej jaki chcesz zastosować NIE NADAJE SIĘ DO SKRZYNI.

Gdybym był złośliwy to bym polecił olej napędowy, ok 5zł litr, tani i smaruje więc?

Ok ale jak zacząłem to skończę: lej olej dedykowany do motocykla, olej samochodowy (są też 4T motocykle co mają oddzielne smarowanie skrzyni i silnika i wtedy możesz lać zwykły) ma więcej dodatków poślizgowych co skutkuje pogorszeniem pracy sprzęgła, poza tym silnik nie wybuchnie itd tylko oszczędzając na oleju kupisz nowe tarcze i przekładki.

Przy doborze oleju kierujesz się lepkością (10W40 olej w sam raz w nasz klimat, 75W90 ok ale na lato lub do Hiszpani, Włoch itd) i jakością (w przekładniowych GL od 1 do 5, im wyższa liczba tym lepszy olej, powinien być równy wymaganej klasy bądź lepszy ale bez przesady), olej do silnika też ma swoje klasy (API, ACEA, JASO itd ogólnie im wyższa litera tym lepszy olej, np FC będzie gorszy niż FD itp), nie ma znaczenia marka oleju o ile normy są spełnione, jeśli masz dwa oleje o identycznych parametrach śmiało możesz brać tańszy. Poza tym olej tanio kupisz w hurtowni bądź sklepie, unikaj zakupów na stacji (duże marże) i internecie (w sklepie masz taką samą cenę bądź z 3-4zł drożej ale od ręki i bez kosztów przesyłki więc wychodzi takiej) i to chyba tyle najważniejszych rzeczy.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez Kojczyk » 18/6/2015, 10:15

Niby chodzę ale oni uczą tego co nie trzeba
.. Więcej umiem z tego co czytam na tym forum :)

Dzięki za pomoc
Zapytaj mnie a ci odpowiem.
Avatar użytkownika
Kojczyk
Świeżak
 
Posty: 273
Dołączył(a): 15/12/2014, 13:57
Lokalizacja: Zakliczyn

Postprzez Fugu » 18/6/2015, 12:16

klasy (API, ACEA, JASO itd ogólnie im wyższa litera tym lepszy olej, np FC będzie gorszy niż FD itp


Male ale: API, ACEA, JASO nie sa klasa a zrzeszeniem producentow pojazdow lub producentow olejow, ktorzy specyfikuja normy jakie dany olej powinien spelnic. W papierach kazdego pojazdu jest napisane, jakie normy powinien spelniac olej do konkretnego zastosowania, czesto tez podane sa wewnetrzne normy danego koncernu, n.p. MB 229.31, GM-LL-B-025, B71 2295 czy VW 507 00.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2065
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez SpeedyGonzales » 18/6/2015, 19:06

Oczywiście masz rację, plus za czujność bo znajomość olejów się przydaje. Sam widziałem oleje klasy SL CF gdzie pisało Diesel, choć wg oznaczeń olej ten jest dużo lepszy dla benzyny. Do niedawna to wystarczyło, teraz jak mówisz każdy producent ma wymagania i są oleje dedykowane specjalnie już pod konkretny silnik ale to temat rzeka.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez Fugu » 18/6/2015, 19:13

teraz jak mówisz każdy producent ma wymagania i są oleje dedykowane specjalnie już pod konkretny silnik ale to temat rzeka.


Producenci mieli zawsze wlasne specyfikacje. Musisz rozroznic miedzy olejami, ktore sa sprzedawane przez dany koncern (wtedy maja w opisie tylko specyfikacje producenta) lub oleje sprzedawane w wolnym handlu, wtedy masz na opakowaniu wszystkie specyfikacle, ktore ten olej spelnia.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2065
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 9 gości




na gr