Yamaha GYTR Power Tuner - Wszystko na temat + MAPY
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Yamaha GYTR Power Tuner - Wszystko na temat + MAPY
PostanowiÅ‚em zaÅ‚ożyć ten temat aby w jednym miejscu można gromadzić informacje na temat programatora map zapÅ‚onu jakim jest YAMAHA GYTR® POWER TUNER.
Na polskich portalach ciężko znaleźć cokolwiek na temat tego urządzenia, więc pozwolę sobie w kilku słowach przedstawić czym jest Power Tuner i jak się go używa.
1. Czym jest Power Tuner?
Power Tuner jest oryginalnym programatorem map zapłonu, dzięki któremu możemy zmieniać charakterystykę oddawania mocy aby lepiej dopasować motor do naszego stylu jazdy, umiejętności oraz terenu po jakim jeździmy. Power Tuner posiada również tryb "Monitor", który działa jak urządzenie diagnostyczne naszego silnika. Wyświetla m.in. kilka parametrów temperatury, bieżące obroty, kody błędów, ilość przebytych motogodzin.
2. Do jakiego motocykla można podłączyć Power Tuner?
Power Tuner współpracuje ze wszystkimi modelami YZ250F, YZ450F, WR250F oraz WR450F, które są zasilane wtryskiem paliwa.
[WAÅ»NE!]Do modeli WR250F oraz WR450F należy dokupić GYTR® Competition Kit ECU czyli programowalny jednostkÄ™ sterujÄ…cÄ… zapÅ‚onem, ponieważ ta montowana seryjnie nie pozwala edytować ustawieÅ„. WiÄ™cej info poniżej.
3. W jaki sposób wgrywa się mapy?
Urządzenie posiada 9 pamięci ustawień map zapłonu, które można edytować i potem przesyłać do motocykla za pomocą kabla. Modele YZF posiadają odpowiednie złącze z przodu przy chłodnicy natomiast w modelach WRF złącze jest tuż za drzwiczkami komory filtra powietrza. Przesyłanie ustawień wraz z podłączeniem zajmuje dosłownie kilkanaście sekund.
4. W jaki sposób wygląda mapa?
Mapa składa się z dwóch grup parametrów:
FI -Fuel Injection - czyli ilość wtryskiwanego paliwa. 9 pól wartości
oraz
IG - Ignition timing czyli moment zapłonu. również 9 pól wartości.
Jednym słowem, możemy wpływać na to w jaki sposób motor będzie reagował na odkręcenie manetki w określonym zakresie obrotów.
Przykładowa mapa wygląda tak:
Po lewej stronie każdej z tabelek jest podziałka określająca jak bardzo odkręcamy rolgaz, a na na górze mamy wartość obrotów. W FI każde z 9 pół wartość posiada zakres od -7 do +7, natomiast w IG od -9 do +4. Punktem wyjściowym jest wartość 0. (Motocykl z fabryki wychodzi zaprogramowany na 0 na wszystkich polach.
Mapa fabryczna będzie wyglądać w takim razie tak:
FI
0 0 0
0 0 0
0 0 0
IG
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Zwiększanie/zmniejszanie wartości FI to zwyczajnie zwiększanie/zmniejszanie dawki paliwa.
Zwiększanie/zmniejszanie wartości IG to przyspieszanie/opóźnianie momentu zapłonu.
W takiej formie na forach ludzie zapisują te mapy, wystarczy przeklepać cyferki do urządzenia, podpiąć kabel i kliknąć "SEND". Jest to naprawdę dziecinnie proste.
5. Gdzie znajdę przykładowe mapy?
Producent wypuścił kilka map dostosowanych dla każdego modelu motocykla, w których uwzględnił przeznaczenie motoru oraz rodzaj terenu po jakim się porusza. Oprócz map "oficjalnych" na zagranicznym forach można znaleźć mapy tworzone przez użytkowników. Sam także możesz stworzyć swoją mapę. Przykładowe mapy znajdziesz poniżej w tym temacie.
6. Gdzie kupiÄ™ Power Tuner i ile on kosztuje?
Samo urządzenie można nabyć w Polsce bezpośrednio u dealera Yamaha.
Problemem może być jedynie jego cena, która obecnie bez upustów wynosi 1373 PLN.
http://www.yamaha-motor.eu/pl/products/ ... &year=2015
Numer części wersji EU - 33D-859C0-10-00
Na szczęście z pomocą przychodzi rynek amerykański gdzie Power Tuner'a można wyrwać już za $180 (eBay.com)
http://www.ebay.com/itm/Yamaha-GYTR-Pow ... 10&vxp=mtr
Numer części wersji US - 33D-H59C0-V1-00
Urządzenia są w pełni kompatybilne z motorami na całym świecie, więc nie ma obaw, że nie będzie działać. (Sam używam wersji US)
UWAGA! Posiadacze modeli WR250F oraz WR450F muszą niestety dodatkowo dokupić:
GYTR® Competition Kit ECU czyli edytowalnÄ… jednostkÄ™ sterujÄ…cÄ… zapÅ‚onem ponieważ stockowa nie posiada takiej funkcji. Posiadacze YZ250F oraz YZ450F nie muszÄ… niczego wymieniać.
Numer części dla WR250F - 2GB-E9500-V0-00
Numer części dla WR450F -1DX-H59C0-V0-00
Niestety jednostka ECU nie jest dostępna w Polsce bezpośrednio u dealera. Jej cena w USA nie powinna przekraczać $100.
Na koniec dorzucam video, na którym wszystko o czym mowa w tym temacie jest ładnie przestawione w formie wizualnej.
https://www.youtube.com/watch?v=9zNJS7gYAVk
W następnym poście przedstawię kilka map z opisami.

Na polskich portalach ciężko znaleźć cokolwiek na temat tego urządzenia, więc pozwolę sobie w kilku słowach przedstawić czym jest Power Tuner i jak się go używa.
1. Czym jest Power Tuner?
Power Tuner jest oryginalnym programatorem map zapłonu, dzięki któremu możemy zmieniać charakterystykę oddawania mocy aby lepiej dopasować motor do naszego stylu jazdy, umiejętności oraz terenu po jakim jeździmy. Power Tuner posiada również tryb "Monitor", który działa jak urządzenie diagnostyczne naszego silnika. Wyświetla m.in. kilka parametrów temperatury, bieżące obroty, kody błędów, ilość przebytych motogodzin.
2. Do jakiego motocykla można podłączyć Power Tuner?
Power Tuner współpracuje ze wszystkimi modelami YZ250F, YZ450F, WR250F oraz WR450F, które są zasilane wtryskiem paliwa.
[WAÅ»NE!]Do modeli WR250F oraz WR450F należy dokupić GYTR® Competition Kit ECU czyli programowalny jednostkÄ™ sterujÄ…cÄ… zapÅ‚onem, ponieważ ta montowana seryjnie nie pozwala edytować ustawieÅ„. WiÄ™cej info poniżej.
3. W jaki sposób wgrywa się mapy?
Urządzenie posiada 9 pamięci ustawień map zapłonu, które można edytować i potem przesyłać do motocykla za pomocą kabla. Modele YZF posiadają odpowiednie złącze z przodu przy chłodnicy natomiast w modelach WRF złącze jest tuż za drzwiczkami komory filtra powietrza. Przesyłanie ustawień wraz z podłączeniem zajmuje dosłownie kilkanaście sekund.
4. W jaki sposób wygląda mapa?
Mapa składa się z dwóch grup parametrów:
FI -Fuel Injection - czyli ilość wtryskiwanego paliwa. 9 pól wartości
oraz
IG - Ignition timing czyli moment zapłonu. również 9 pól wartości.
Jednym słowem, możemy wpływać na to w jaki sposób motor będzie reagował na odkręcenie manetki w określonym zakresie obrotów.
Przykładowa mapa wygląda tak:

Po lewej stronie każdej z tabelek jest podziałka określająca jak bardzo odkręcamy rolgaz, a na na górze mamy wartość obrotów. W FI każde z 9 pół wartość posiada zakres od -7 do +7, natomiast w IG od -9 do +4. Punktem wyjściowym jest wartość 0. (Motocykl z fabryki wychodzi zaprogramowany na 0 na wszystkich polach.
Mapa fabryczna będzie wyglądać w takim razie tak:
FI
0 0 0
0 0 0
0 0 0
IG
0 0 0
0 0 0
0 0 0
Zwiększanie/zmniejszanie wartości FI to zwyczajnie zwiększanie/zmniejszanie dawki paliwa.
Zwiększanie/zmniejszanie wartości IG to przyspieszanie/opóźnianie momentu zapłonu.
W takiej formie na forach ludzie zapisują te mapy, wystarczy przeklepać cyferki do urządzenia, podpiąć kabel i kliknąć "SEND". Jest to naprawdę dziecinnie proste.
5. Gdzie znajdę przykładowe mapy?
Producent wypuścił kilka map dostosowanych dla każdego modelu motocykla, w których uwzględnił przeznaczenie motoru oraz rodzaj terenu po jakim się porusza. Oprócz map "oficjalnych" na zagranicznym forach można znaleźć mapy tworzone przez użytkowników. Sam także możesz stworzyć swoją mapę. Przykładowe mapy znajdziesz poniżej w tym temacie.
6. Gdzie kupiÄ™ Power Tuner i ile on kosztuje?
Samo urządzenie można nabyć w Polsce bezpośrednio u dealera Yamaha.
Problemem może być jedynie jego cena, która obecnie bez upustów wynosi 1373 PLN.
http://www.yamaha-motor.eu/pl/products/ ... &year=2015
Numer części wersji EU - 33D-859C0-10-00
Na szczęście z pomocą przychodzi rynek amerykański gdzie Power Tuner'a można wyrwać już za $180 (eBay.com)
http://www.ebay.com/itm/Yamaha-GYTR-Pow ... 10&vxp=mtr
Numer części wersji US - 33D-H59C0-V1-00
Urządzenia są w pełni kompatybilne z motorami na całym świecie, więc nie ma obaw, że nie będzie działać. (Sam używam wersji US)
UWAGA! Posiadacze modeli WR250F oraz WR450F muszą niestety dodatkowo dokupić:
GYTR® Competition Kit ECU czyli edytowalnÄ… jednostkÄ™ sterujÄ…cÄ… zapÅ‚onem ponieważ stockowa nie posiada takiej funkcji. Posiadacze YZ250F oraz YZ450F nie muszÄ… niczego wymieniać.

Numer części dla WR250F - 2GB-E9500-V0-00
Numer części dla WR450F -1DX-H59C0-V0-00
Niestety jednostka ECU nie jest dostępna w Polsce bezpośrednio u dealera. Jej cena w USA nie powinna przekraczać $100.
Na koniec dorzucam video, na którym wszystko o czym mowa w tym temacie jest ładnie przestawione w formie wizualnej.
https://www.youtube.com/watch?v=9zNJS7gYAVk
W następnym poście przedstawię kilka map z opisami.
- Laik
- Świeżak
- Posty: 13
- Dołączył(a): 27/2/2015, 21:31
Re: Yamaha GYTR Power Tuner - Wszystko na temat + MAPY
witam
z praktyki wiem, że wr450 rok 2016 nie musi mieć zmienianego ECU aby modyfikować jego zawartości
bez problemu wgrywam mapki
moto z Polskiego salonu
z praktyki wiem, że wr450 rok 2016 nie musi mieć zmienianego ECU aby modyfikować jego zawartości
bez problemu wgrywam mapki

moto z Polskiego salonu
- wodkapolska
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 11/11/2016, 10:14
Posty: 2
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości