4T bez wydechu - mniejsza moc? Czy aby na pewno?
Posty: 11
• Strona 1 z 1
4T bez wydechu - mniejsza moc? Czy aby na pewno?
Witam. Ogólnie kiedyś słyszałem, że zdejmowanie końcówki wydechu w 4t osłabia go. U mnie w Hondzie XR 125 4t jest bez różnicy, albo trochę lepiej idzie niż z wydechem. Czy faktycznie zdejmowanie końcówki wydechu powinno osłabić 4t czy 2t? Chciałbym w swojej XR rozbebeszyć wydech i zrobić przelot i dlatego pytam bo słyszałem też, że przebicie ostatniej komory wydechu zmniejsza osiągi. Druga sprawa to jak pytam niektórych ludzi to im XR jedzie 120-130 na godzine w 4t na seryjnych przełożeniach. U mnie norma to 90-100 km/h na serii co może być grane?
Zly dzial. Kolejnym razem pomysl i poczytaj zanim cos napiszesz.
Rosiboj
Zly dzial. Kolejnym razem pomysl i poczytaj zanim cos napiszesz.
Rosiboj
Honda XR 125 04r.
-
Veyroner - Świeżak
- Posty: 66
- Dołączył(a): 18/1/2015, 22:06
- Lokalizacja: Radziejów
Teoretycznie wpływ jest. Jak dostroisz dolot to bez puszki będzie na 100% mocniejszy. Ale szału nie będzie.
W 2t dyfuzor jest cholernie istotny, ale dyfuzor, a nie puszka z tłumikiem. Inna spraw że ona też może być wliczona do obliczeń kształtu dyfuzora.
W 2t dyfuzor jest cholernie istotny, ale dyfuzor, a nie puszka z tłumikiem. Inna spraw że ona też może być wliczona do obliczeń kształtu dyfuzora.
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
Mając na myśli rozbebeszyć, mam nadzieję, że myślisz o zrobieniu przelotowego z oryginału, inne zabiegi typu dodatkowa dziura czy wycinanie środka, spowodują raczej tylko wzrost hałasu.
Tak czy inaczej nie licz na jakieś mega przyrosty mocy, bo to nie nastąpi, zmieni się za to krzywa momentu obrotowego i dźwięk.
Co do prędkości XR-ki to nie wierz w bajki. Ten sprzęt jak pójdzie z góry 110km/h to max (słyszysz i czujesz chyba na jakich to obrotach przy tej prędkości idzie). Na prostej 100km/h to raczej kres tego silnika ze względu na moc.
Sam mam DR-ke i nawet nie próbuję nią jeździć więcej jak 90-100km/h, żeby bebechów na zewnątrz nie wywaliło.
Jak chcesz jeździć szybciej 125-tką 4T, to kup taką na wtrysku z 4 zaworami na cylinder, chłodzoną cieczą z nicasilem na gładzi cylindra, albo przesiądź się na 2T, będzie ponad 20KM na standardowych gratach w takich popularnych modelach jak DT czy KMX.
Tak czy inaczej nie licz na jakieś mega przyrosty mocy, bo to nie nastąpi, zmieni się za to krzywa momentu obrotowego i dźwięk.
Co do prędkości XR-ki to nie wierz w bajki. Ten sprzęt jak pójdzie z góry 110km/h to max (słyszysz i czujesz chyba na jakich to obrotach przy tej prędkości idzie). Na prostej 100km/h to raczej kres tego silnika ze względu na moc.
Sam mam DR-ke i nawet nie próbuję nią jeździć więcej jak 90-100km/h, żeby bebechów na zewnątrz nie wywaliło.
Jak chcesz jeździć szybciej 125-tką 4T, to kup taką na wtrysku z 4 zaworami na cylinder, chłodzoną cieczą z nicasilem na gładzi cylindra, albo przesiądź się na 2T, będzie ponad 20KM na standardowych gratach w takich popularnych modelach jak DT czy KMX.
DR125se
- sito79
- Świeżak
- Posty: 157
- Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
- Lokalizacja: Wałbrzych
sito79 wielkie dzięki za odpowiedź. Tak, mam na myśli zrobienie przelotu z oryginału. Chodzi mi głównie o polepszenie dźwięku przede wszystkim. A to z mocą to chciałem tylko rozwiać wątpliwości, że brak wydechu w 4t go osłabia.
Co do XR to 100 km/h przy złożeniu i obroty są już wysokie, tak jak pisałeś : słychać i czuć. 110-115 km/h z wiatrem w plecy to już maximum - maximum i faktycznie szkoda tak katować maszyny. U mnie najlepszy komfort jazdy jest przy 60 km/h wtedy ani się nie męczy ani nic. 5 bieg i prawie 0 gazu i spokojna jazda. Przy 70 km/h już troszkę czuć wibracje a przy większej prędkości to już wiadomo.
Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.
Co do XR to 100 km/h przy złożeniu i obroty są już wysokie, tak jak pisałeś : słychać i czuć. 110-115 km/h z wiatrem w plecy to już maximum - maximum i faktycznie szkoda tak katować maszyny. U mnie najlepszy komfort jazdy jest przy 60 km/h wtedy ani się nie męczy ani nic. 5 bieg i prawie 0 gazu i spokojna jazda. Przy 70 km/h już troszkę czuć wibracje a przy większej prędkości to już wiadomo.
Dzięki za odpowiedzi i pozdrawiam.
Honda XR 125 04r.
-
Veyroner - Świeżak
- Posty: 66
- Dołączył(a): 18/1/2015, 22:06
- Lokalizacja: Radziejów
Dobrze zrobiony wydech przelotowy, nie tylko będzie cichy na wolnych, a głośny na wysokich obrotach, ale i doda mocy... Wiadomo, im większa pojemność tym większa różnica...
Jak fenix z popiołów 

-
miki1406 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
Mi chodzi o osiągnięcie takiego efektu z seryjnego wydechu :
1. https://www.youtube.com/watch?v=YVLGaaT8YkU - brzmienie na wolnych bardzo mi siÄ™ podoba
2. https://www.youtube.com/watch?v=-nUmenMG8ow - tu jak schodzi z obrotów też ciekawie brzmi
3. https://www.youtube.com/watch?v=1jX-GWpQfTA - tutaj chyba największa dawka informacji odnośnie wydechu z XR. Pokazany filmik jak rozciąć wydech itp. Widać, że wycinają czarną "wełnę" z wydechu. w komentarzu jest jeszcze mowa o czymś więcej jednak nie wiem o czym dokładnie. Czy ktoś wie albo robił z seryjnego wydechu przelot i mniej więcej mógłby mi powiedzieć jak to zrobić? Bo jeśli nie znajdę nic sensownego to wytnę po prostu to czarne co na tym filmiku. Zależy mi na głośniejszym wydechu bo jak jeżdżę z kumplami co mają 2t to no... nie słychać XR
1. https://www.youtube.com/watch?v=YVLGaaT8YkU - brzmienie na wolnych bardzo mi siÄ™ podoba
2. https://www.youtube.com/watch?v=-nUmenMG8ow - tu jak schodzi z obrotów też ciekawie brzmi
3. https://www.youtube.com/watch?v=1jX-GWpQfTA - tutaj chyba największa dawka informacji odnośnie wydechu z XR. Pokazany filmik jak rozciąć wydech itp. Widać, że wycinają czarną "wełnę" z wydechu. w komentarzu jest jeszcze mowa o czymś więcej jednak nie wiem o czym dokładnie. Czy ktoś wie albo robił z seryjnego wydechu przelot i mniej więcej mógłby mi powiedzieć jak to zrobić? Bo jeśli nie znajdę nic sensownego to wytnę po prostu to czarne co na tym filmiku. Zależy mi na głośniejszym wydechu bo jak jeżdżę z kumplami co mają 2t to no... nie słychać XR

Honda XR 125 04r.
-
Veyroner - Świeżak
- Posty: 66
- Dołączył(a): 18/1/2015, 22:06
- Lokalizacja: Radziejów
Musisz rozciąć tłumik, wywalić z niego bebechy i dorobić rurę perforowaną łączącą wlot z wylotem oraz co bardzo ważne, obłożyć ją materiałem niepalnym dźwiękochłonnym, ma to wyglądać tak jak w filmiku
https://www.youtube.com/watch?v=VvVUwE54oDI (otwórz link)
https://www.youtube.com/watch?v=VvVUwE54oDI (otwórz link)
DR125se
- sito79
- Świeżak
- Posty: 157
- Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
- Lokalizacja: Wałbrzych
Veyroner napisał(a):A czy samo wycięcie tego czarnego czegoś na filmiku nr 3. poprawi dźwięk?
Zrób po Bożemu przelotówkę co ma ręce i nogi, a nie kombinuj z wiejskim tuningiem.
Jakby co, to luknij moją wydumkę przelotówki.
https://www.youtube.com/watch?v=pKMt4oOmTGk (otwórz link)
DR125se
- sito79
- Świeżak
- Posty: 157
- Dołączył(a): 8/9/2008, 15:39
- Lokalizacja: Wałbrzych
Posty: 11
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocykle od 51 do 125 ccm - kategoria A1/B
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości