Kable przy silniku - izolacja
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Kable przy silniku - izolacja
Potrzebuję przepchać 8 kabli koło silnika (w oplocie parcianym), boje się, że instalacja pójdzie z dymem.
Nie ma innej opcji, bo owiewki się blokują, jedyna opcja koło silnika. Jak odizolować te kable? W mojej Hondzie seryjnie gdzieś widziałem taką matę gumową, która nie przepuszcza ciepła dalej od silnika. Gdzie coś podobnego kupić?

-
Kirgeron - Świeżak
- Posty: 436
- Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01
Już pozamiatane, bo kable wszystkie zarobione, wtyczki, przełączniki itd. W grę wchodzi tylko jakaś "osłona", kabli już nie mogę zmienić.
Z ciekawości, jaką temperaturę może mieć np. cylinder z zewnątrz? Jaką temperaturę wydziela motocykl? To temperatura, ta co na liczniku pokazuje, czy jeszcze o wiele wyższa?
Z ciekawości, jaką temperaturę może mieć np. cylinder z zewnątrz? Jaką temperaturę wydziela motocykl? To temperatura, ta co na liczniku pokazuje, czy jeszcze o wiele wyższa?
-
Kirgeron - Świeżak
- Posty: 436
- Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01
Oslona Ci nic nie da - to tylko kwestia czasu az izolacja sie wysuszy i polamie.
Temperatura spalania w silniku to okolo 2000 °C w Otto do 2500°C w Dieslu. Wszystko zalezy od konstrukcji silnika, stopnia sprezania, przebiegu procesu sprezania, typu silnika (dlugosci skoku) etc. itp.
Temperatura gazow wydechowych tez zalezy od sprezania, moze miec od <<400°C przy niskosprezajacym Otto do ponad >>900°C przy wysokopreznym Dieslu.
Temperatura ktora widzisz na liczniku to temperatura plynu chlodzacego lub/i temperatura oleju.
Temperatura spalania w silniku to okolo 2000 °C w Otto do 2500°C w Dieslu. Wszystko zalezy od konstrukcji silnika, stopnia sprezania, przebiegu procesu sprezania, typu silnika (dlugosci skoku) etc. itp.
Temperatura gazow wydechowych tez zalezy od sprezania, moze miec od <<400°C przy niskosprezajacym Otto do ponad >>900°C przy wysokopreznym Dieslu.
Temperatura ktora widzisz na liczniku to temperatura plynu chlodzacego lub/i temperatura oleju.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
a nie mozesz okleić powierzchni cylindra ? wiem gdzie ( chociaz nie tanio ) mozna dorwać taki materiał który nakleja sie na plastik żeby nie odkształcał itp sie od goracego wydechu, za kawałek 5 cm na 3 cm trzerba z 5-7 zł chyba zapłacic wiec drogo,m ale jak masz tylko kawałek to 1-2 takie kdwadraciki mogą pomóc.
ewentualnie ja w drugim moto mam taką mate ameliniową a w srodku włókno szklane i niexle izoluje
ewentualnie ja w drugim moto mam taką mate ameliniową a w srodku włókno szklane i niexle izoluje
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
No na Allegro widzę włókno szklane izolujące ale drogi ten szajs.
A może nie dawać?
Zrobiłem wiązkę 8 kabli x 1mm^2 w oplocie parcianym z jednej strony motocykla i z drugiej 6 kabli. Jest szansa, że popali coś? Jedna wiązka idzie przy cylindrach, druga dotyka lekko chłodnicy. Z tego co widzę, kilka seryjnych przewodów jest normalnie bez niczego przy silniku i ich nie stopi?

A może nie dawać?
Zrobiłem wiązkę 8 kabli x 1mm^2 w oplocie parcianym z jednej strony motocykla i z drugiej 6 kabli. Jest szansa, że popali coś? Jedna wiązka idzie przy cylindrach, druga dotyka lekko chłodnicy. Z tego co widzę, kilka seryjnych przewodów jest normalnie bez niczego przy silniku i ich nie stopi?
-
Kirgeron - Świeżak
- Posty: 436
- Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01
Przypuszczam, że masz przewody pcv. Temp topnienia to pow 140stopni.
Zrób tak, aby przewód nigdzie nie leżał na stale na silniku a będzie ok.
Temp pracy silnika to ok 100 stopni.
Zrób tak, aby przewód nigdzie nie leżał na stale na silniku a będzie ok.
Temp pracy silnika to ok 100 stopni.
-
Croowab - Bywalec
- Posty: 755
- Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51
Wrzuć zdjęcia o jakie dokładnie ułożenie przewodów Ci chodzi (w jakim miejscu). Można zastosować peszel ochronny na przewody, rurkę termokurczliwą lub osnowę z silikonowanego włókna szklanego.
komar 2 biegi
->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"

->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
Aktualnie nie mam jak zrobić zdjęcia z pewnych przyczyn, jednak zaznaczyłem na zdjęciu z neta:
Z drugiej strony to samo.
Czy takie coÅ› zda egzamin?
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5265762526
Pytam szczegółowo, bo testowałem ten peszel na boku i jak podgrzałem od spodu zapalniczką to lekko go stopiło, a jak dałem bliżej to się zapalił.
Nie chcę, żeby moto mi się zaczęło jarać.

Z drugiej strony to samo.
Czy takie coÅ› zda egzamin?
http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=5265762526
Pytam szczegółowo, bo testowałem ten peszel na boku i jak podgrzałem od spodu zapalniczką to lekko go stopiło, a jak dałem bliżej to się zapalił.
Nie chcę, żeby moto mi się zaczęło jarać.

-
Kirgeron - Świeżak
- Posty: 436
- Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01
-
Croowab - Bywalec
- Posty: 755
- Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51
Możesz zakupić peszel metalowy, który dobrze ochroni przewody. Choć przy racjonalnym montażu wystarczy jak zaizolujesz wiązkę taśmą izolacyjną materiałową. Najlepiej będzie, gdy przewody puścisz tak jak pisze lagiboy: obok wiązki fabrycznej. Najważniejsze by bezpośrednio nie stykały się z rozgrzanymi elementami silnika. A 60-80 stopni krzywdy im nie zrobi.
komar 2 biegi
->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"

->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
Posty: 13
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości