Zobacz wątek - Pytanie odnośnie bezpieczeństwa wyprzedzania na liniach
NAS Analytics TAG

Pytanie odnośnie bezpieczeństwa wyprzedzania na liniach

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Postprzez lagiboy » 7/6/2015, 21:52

ja mam więcej o 0,1 bara bo głównie jeżdżę szybko i po prostych. a że mi napompowali azotem jeszcze w PL to mi szkoda spuszczać bo w Anglii tego nie robią. głównie się przemieszczam dwupasmówkami więc mi pasi.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35


Postprzez SlowMotion » 7/6/2015, 21:58

toż to pompowanie azotem to zwykłe szukanie jeleni, czujesz jakąkolwiek różnicę? :D
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków


Postprzez lagiboy » 7/6/2015, 22:38

napompowali mi za free przy wymianie opon. różnicy większej nie czuć, poza tym że jest to azot który w teorii nie rozpręża się tak pod wpływem ciepła, plus maszyna która go pompuje w teorii osusza go z wilgoci. różnicy jako takiej nie czuję, gdyby mi powiedzieli np że mogą mi napompować azotem za dychę to bym im powiedział żeby sobie ćpali sami ten azot i pchali powietrze a jak dają wyważanie i pompowanie w cenie gum to co mam się spierać...
natomiast rozwalił mnie mechanik który przyszedł i mówi że mi napompowali azotem przód 2,7 i tył 3,2. pytam się czemu tak dużo? no tyle było jak przyjechałeś. No tak ale przyjechałem na gorących gumach... kazałem spuszczać. a nalepa z ciśnieniem gum jak byk na wahaczu.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Invi » 8/6/2015, 09:05

No właśnie na tym polega różnica. Jak ktoś wpadnie na pomysł żeby na zimno nawalić 2.5 powietrzem, to się może zdziwić ;)
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez #Cinek » 8/6/2015, 10:35

to jak Panowie to standardowe 2.5 przod i 2.9tyl jest na zimnych czy ciepłych gumach? różnie już slyszalem teorie o ciśnieniu
*GS 5OOE 91'
*ZX9r 02'
Avatar użytkownika
#Cinek
Świeżak
 
Posty: 70
Dołączył(a): 4/7/2011, 21:21

Postprzez bachu12 » 8/6/2015, 13:22

Idąc za serwisówką i manualem od moto - ciśnienie podawane przez producenta jest na zimno. Pompowanie nagrzanych da za niskie ciśnienie.

Pompowanie "azotem" to najczęściej jest pompowanie zwykłym powietrzem ( w końcu azot to 78% ). Jak ktoś wyczuje jakąkolwiek różnicę to życzę powodzenia.

W temacie ciśnienia to spotkałem się z tym, że ludzie dają niższe ciśnienie przy agresywnej jeździe, co jakiś sens ma.
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46

Postprzez SlowMotion » 8/6/2015, 16:21

Jeździ ktoś w ogóle na tym zalecanym 2.5/2.9? ja daje 2.5 2.8 jak jadę z pasażerem, a normalnie to ze 2.3 przod 2.0 tyl, a na tor to już w ogóle poniżej 2 na obu. Na slovakiaring'u gadałem z gościem co mówi że na 1.3 jeździ z tyłu :E

Napompowana guma się tak nie ułoży :D
Obrazek
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez Kaai » 8/6/2015, 19:34

Invi napisał(a):No właśnie na tym polega różnica. Jak ktoś wpadnie na pomysł żeby na zimno nawalić 2.5 powietrzem, to się może zdziwić ;)


a włąśnie z tego co czytałem to 2.5/2.9 chyba na zimno jest podawane.

//nie chyba, tylko na pewno przeciez xD
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4223
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18

Postprzez lagiboy » 8/6/2015, 23:13

przy 1,3 to musi to jeździć jak na cieście a nie oponach. nie chce nawet myśleć co się będzie działo z tym kapciem przy szybkim winklu.

jakby się ktoś nudził w ścigaczu to mogliby zrobić research i popytać mądrych ludzi o azot w oponach. gdzieś czytałem kiedyś że azot był/jest stosowany w przemyśle wydobywczym, guma na stalowej feldze nie ulega tak szybko korozji w racji braku tlenu w środku, maszyna pompująca azotem osusza gaz i nie skrapla się woda w środku, i ciśnienie tak szybko nie ucieka, guma tak szybko nie parcieje, i wolniej gubi ciśnienie. Nie znam się, gadali że mają maszynę jakąś wytwornicę i pompują czystym azotem, na pytanie co z powietrzem które jest w środku przy zakładaniu, mówili że mają pompę próżniową do odessania. zapłaciłem tylko za gumy i zawory i wyważenie. montaż i pompowanie dali free pewnie było wliczone gdzieś bo na paragonie nie było, ale zielone kaptury założyli.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez andy7 » 9/6/2015, 07:13

SlowMotion napisał(a):toż to pompowanie azotem to zwykłe szukanie jeleni, czujesz jakąkolwiek różnicę? :D


Proponowalbym Ci dowiedziec sie, w jakim celu pompuje sie azot.

I napewno nie jest dla jeleni.


Invi napisał(a):No właśnie na tym polega różnica. Jak ktoś wpadnie na pomysł żeby na zimno nawalić 2.5 powietrzem, to się może zdziwić ;)


Invi, ale opony pompuje sie na zimnych

bachu12 napisał(a):Pompowanie "azotem" to najczęściej jest pompowanie zwykłym powietrzem ( w końcu azot to 78% ). Jak ktoś wyczuje jakąkolwiek różnicę to życzę powodzenia.


Widzisz, nie wiesz a jakies teorie glosisz.

To moze sprobuj samym azotem pooddychac ?

Atomy azotu sa wieksze niz tlenu wiec " powietrze " ciezej uchodzi z opony. Dieki temu nie trzeba tak cztesto kontrolowac cisnienia.



:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez bachu12 » 9/6/2015, 11:20

andy7 napisał(a):Widzisz, nie wiesz a jakies teorie glosisz.

To moze sprobuj samym azotem pooddychac ?


Andy, podnieś trochę poziom wypowiedzi, bo odechciewa się dyskutować.

Chętnie przeczytam jakiś artykuł naukowy o realnych zyskach ze stosowania azotu.

Moje stwierdzenie na temat wyczucia różnicy tyczyło się tego jak to niektórzy mówią o innych odczuciach w czasie jazdy. Różnice są tak mikroskopijne, że żaden człowiek tego nie zauważy.

Z doświadczenia wiem też, że w Polsce bywają warsztaty co to pompują "azotem", czyli właśnie zwykłym powietrzem ;). Albo nawet powiedzą klientowi, że mogą mu napompować 78% azotem :lol: .


Co do sensowności zastosowania w zwykłym pojeździe codziennego stosowania to moim zdaniem stosunek koszt/zysk jest do bani.

Wolniejszy spadek ciśnienia - fakt, ale wystarczy sprawdzać ciśnienie w oponach. Wtedy ewentualny zysk będzie znikomy ( inna sprawa, że brudna felga przy zmianie opon i duża część zysku z azotu pójdzie do piachu ).

Zabezpieczenie przed korozją, etc. - przy normalnym użytkowaniu skala zjawiska jest tak mała, że powodzenia.

Reszta zalet w zakresie użytkowania przeciętnego Kowalskiego w ogóle ma znikome znaczenie.


Innymi słowy, azot daje wymierne korzyści głównie w zastosowaniu w ciężkich warunkach pracy lub w zabytkowych pojazdach, które więcej stoją niż jeżdżą.
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46

Postprzez andy7 » 9/6/2015, 20:21

Bachu,

dorabiasz ideologoe do .....

Powtorze Ci jeszcze raz czysty azot to nie powietrze a jezeli nie kumasz poziomu to pooddychaj czystym azotem - sorry ale inaczej / lepiej nie jestem w stanie Ci tego wytlumaczyc :wink:

Nie wiem jaki warsztat pompuje czystym üpowietrzem a sprzedaje to jako azot, i nawet nie chce wiedziec, wiem tylko ze przez sezon nie sprawdzalem cisnienia a na koniec bylo Tekie same, obecnie mam powietrze i od konca Kwietnia musialem juz dwa razy podpompowac.

Jak pracuja opony na azocie a jek na powietrzu nie wiem. Mozna by wziasc na logike ktore atomy predzej siue nagdzeja i ktore lepeij beda pracowac pod obciazeniem.

Co daje azot w/g Ciebie jest wazne tylko i wylacznie dla Ciebie. Sa ludzie ktorzy ten azot pompuja i sa przekonani, ze cos daje. JAk to mowia wiara gpory przenosi.

JA w kazdym razie najprawdopodobnie podjade kaze sposcic powietrze i za 4 € dam sobiue nabic azotu, bo wkurza mnie to czeste dopompowywanie.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez bachu12 » 9/6/2015, 21:56

Ok, może napisałem trochę niejasno. Chodziło mi o niefortunny proceder, gdzie właśnie warsztat wciska Ci kit, że pompują czysty ( na ile to możliwe ) azot a w rzeczywistości walą zwykłe powietrze. Wiadomo, że jest różnica między 78% a 95%+ zawartości azotu.


Co do wiary to w sumie faktycznie, jak komuś ma stosowanie azotu poprawić samopoczucie to czemu nie ;). W przypadku moto to poza praktycznym zyskiem rzadszej konieczności dopompowywania ponoć są mniejsze wahania ciśnienia w pracy pod obciążeniem. Znaczy się, ma sens do maszyny używanej sporo na torze.

Pamiętaj tylko, że nawet z azotem zalecają sprawdzać ciśnienie raz na miesiąc ;)
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46

Postprzez lagiboy » 9/6/2015, 22:57

to może ja napiszę, że pompowałem azotem w zeszłym roku w sierpniu i po zimie w kwietniu na serwisie po przejechaniu 5000 mil sprawdzili mi ciśnienie i spuścili mi do instrukcyjnego, nic nie ubyło.
oglądałem jak mi wymieniali gumy i ładnie powycierali felgi, potem nałożyli białą substancję, potem guma na miejsce, potem odciąganie powietrza i pompowanie azotem z jednej maszyny. na koniec zapytali czy zabieram stare kapcie, pogadali, przypomnieli że kapcie są nowe i ostrożnie. z ciekawości wczoraj poczytałem trochę i w teorii azot:
- znacznie wydłuża czas stałego ciśnienia w oponie przez co wydłuża się czas żywotności opony, zarówno tlen jak i azot przeciskają się przez gumę ale różnica w wielkości cząsteczek sprawia że azot robi to znacznie wolniej niż tlen.
- przy pompowaniu azotem nie ma pary wodnej, a ponadto azot nie wchodzi w reakcje chemiczne z metalami w wyniku czego znacznie spada ryzyko korozji i utleniania siÄ™ felg.
- zredukowane ryzyko wystrzału i azot nie podtrzymuje ognia w razie zapalenia gumy.
- zapewnia lepszą dystrybucję ciepła
- spada zużycie paliwa dzięki utrzymywaniu stałego ciśnienia w oponie (zmniejszone opory toczenia)
- minimalne są wahania ciśnienia pod wpływem zmian temperatury
- guma jest bardziej plastyczna
Zdaniem fachowców, ciśnienie niższe od nominalnego o 0,2 bara, zwiększa zużycie gum o 10 proc. Przy niedoborze 0,6 bara żywotność opon zmniejsza się już o połowę, a redukcja powietrza w oponie o 6% zwiększa trwałość gumy o 22%.
jak ktoś ma wątpliwości co do wody w sprężonym powietrzu to niech sobie popatrzy po co w kompresorach są skraplacze i w którym miejscu. a podgrzana woda zamienia się w parę. 1g wody (1cm3) zamieniony w parę zajmuje 1,24 litra (policzyłem to) całkiem spore ciśnienie to wytworzy w gorącej oponie.
tutaj (otwórz link) źródła do badań jak ktoś ma ochotę. skłaniam się jednak po przeczytaniu że jednak zostanę z azotem na dłużej.
Ostatnio edytowano 9/6/2015, 23:01 przez lagiboy, Å‚Ä…cznie edytowano 1 raz
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Invi » 9/6/2015, 22:58

Nie no... kurde, wiem chyba że pompuje się na zimno..................... Zresztą, ja tam pompuje sobie tak jak mi pasuje, a nie piszą w serwisówce, nawet różne opony sprawdzają mi się przy różnym ciśnieniu.




Skoki ciśnienia po pompowaniu powietrzem są duże. Nawet bardzo duże. Jak ktoś ma ochotę to pompuje sobie azotem i ma ten problem z głowy. Tyle.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Åšcigacz.pl
 
Posty: 6277
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Poprzednia strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na górê