Zobacz wÄ…tek - wr a yz, dylemat
NAS Analytics TAG

wr a yz, dylemat

Enduro, Cross
_________

wr a yz, dylemat

Postprzez promek » 23/5/2015, 13:32

Witam po sprzedaniu swojego turystyka, mam zamiar przesiasc sie na ofroad. i Tutaj pojawia sie moj dylemat ktory jak mam nadzieje pomozecie rozwiazac :d Enduro czy cross?
Teren po jakim bede jezdzic to dolnyslask takze gór nie brakuje. Hałdy, pionowe sciany, rzeki, konary itd enduro da sobie rady na takim terenie? :) do toru jakos mnie nie ciagnie.
Suma jaka chcialbym sie zmiescic to 7500tys za rocznik powyzej 2000, czy to jest mozliwe w przypadku enduro ? na plus enduro wytrzymalsze bebechy w silniku.
na minus waga. Silnik jaki chcialbym miec to 400-450 w 4T, chodzilo mi jeszcze po glowie 250 w 2t ale troszke zlych opini o nich slyszalem. A moze zamiast yamahy polecacie jakÄ…s inna marke ? jakis inny motocykl podobny do wr
Poprosze o wszelkie podpowiedzi, jesli ktokolwiek byl w podobnym dylemacie, co wybral jak mu sie na tym jezdzi itd.
promek
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 15/5/2015, 21:54


Postprzez henio12323 » 23/5/2015, 16:36

enduro nie tyle że sobie poradzi - jest stworzone, to crossówka czy sobie poradzi powinno byc pytanie ;P

szukaj na pewno cos siętrafi, WRka bez papierów kosztuje niewiele wiecej niz yzf. a za 7500 jakiegos złomka sie kupi, nawet i KTMa mozna celować. moze nawet jakis 2T fajny by wpadł

mówisz na minus waga - w enduro względem crossówki masz tylko dodatkowych kilka przewodów do oswietlenia, same lampy i akumulator z rozrusznikiem - chcesz to sobie to wywal i masz wage crossówki. rama itp jest wszystko to samo - dobra jeszcze zapłon jest cięzszy ale to własnie jest zaletą endurówki że masz potęzny moment z dołu, crossówke trzeba piłować a nie o to chodzi w hard enduro. no i masz lepsze zawieszenie niz w crossówce, czesto jest lepsze sprzegło, silnik z racji innego rozkładu mocy jest zywotniejszy, moto mniej pali - same plusy.

ze sprzetów w teren do 7500 to tylko jakies ktmy exc, i yamahy WR, reszte bym odpuscił, huski jak juz to nowsze i to tylko praktycznie 450-500 tki sie sprawdzają zwłaszcza 500tki, honda z CRF X nie oferuje nic ciekawego jak nieco przerobionącrossówke, wiec bym odpuscił. kawasaki i suzuki praktycznie nic nie ma ( są tam jakies amerykanskie cyz jakieś modele RMX np ale to rzadkie sztuki a lepiej żeby tego jeździło troche to lepiej o serwis i o częsci )
wiec tylko do ciebie wybór jaka pojemnosc, wiadomo na strome podjazdy 250tka w 4T bedzie czasami zbyt słaba, z kolei na korzeniach i górskich przesmykach bedzie sie czuła jak ryba w wodzie, 450tki są spoko na podjazdy mocy nie brakuje, ale w ciezkim terenie czuć kazdy gram i szybko maszyna męczy zawodnika.

2takty są łatwiejsze w prowadzeniu, nawet taka 250 jest jeszcze lżejsza w odczuciu do 250 w 4T, a 200tka exc to całkiem sama jedzie w ciezkim terenie, ale 2T ma wade że sporo pali i ma krótki zasięg, i tak na prawde mimo mocy deklarowanej na kole podobnej do 4Takta, to na podjazdach gdzie liczy sie moc potrafi zmięknąć, z kolei na podjazdach gdzie liczy sie technika - czyli jazda zygzakami itp to latają pięknie. mozna przerzucać je na lewo i prawo bez wisiłku.

mam nadzieje że cos doradziłem i bedziesz mógł sie skupic na poszukiwaniach konkretnej pojemnosci
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez promek » 23/5/2015, 18:22

Zawsze wlasnie myslalem ze crossowka lepiej radzi sobie w tereniu ze wzgledu, na lzejsza wage.
Kupno bez papierow? czyli sprawdzic na policji numer ramy, i wypisac normalna umowe ze dwodu tak ?
Postaram sie szukac enduro 400-450 4T, moze sie uda, jak bedzie fajna okazja to kupie crossowke i tyle :) ciezko bedzie...

i jak sie majÄ… Gasgas?
http://olx.pl/oferta/yamaha-wr-400mc3-2 ... b597665f28
http://olx.pl/oferta/kawasaki-klx-300-e ... 569c7ce637
http://olx.pl/oferta/yamaha-wr-450-gora ... 5355f1ab7c
pisze ze to enduro, natomiast przedniej lampy np. nie ma, po czym poznac czy silnik jest od enduro a nie cross? mozna rozpoznac ?
promek
Świeżak
 
Posty: 53
Dołączył(a): 15/5/2015, 21:54

Postprzez henio12323 » 23/5/2015, 20:49

czasami ktos ma enduro bez kwitów i kupujesz jak zwykłego crossa, chcesz to piszesz umowe, nie chcesz to nie piszesz, numer vin zawsze sprawdzić mozna - nie ma co płacić złodziejom.

gasgas też jest spoko, ale gorzej z częsciami, trzeba szukać i kombinowac, a niektóre są drogie, nie mówie tutaj o eksploatacyjnych jak tłoki, klocki itp itd. ale niech ci strzeli jakiś łącznik wahacza, czy kopka i juz bedzie problem.
klx - to nie ta liga, to soft enduro.

z wyglądu sie nie bardzo róznią, niektóre to te same jednostki, róznia sie np wielkoscią gaźnika, moze wielkoscią tłoka - czasami crossówki mają wieksze tłoki i krótszy skok, co daje tą samą pojemnosc co enduro, lepiej sie wkręca na obroty - ale to też zmniejsza moment obrotowy.

WR 400 bym odpuscił. jak juz to modele po 2003 roku
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na górê