Zobacz wątek - Turystyk/naked do codziennej spokojnej jazdy. 20-25tys. zł
NAS Analytics TAG

Turystyk/naked do codziennej spokojnej jazdy. 20-25tys. zł

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Turystyk/naked do codziennej spokojnej jazdy. 20-25tys. zł

Postprzez Paniczos » 17/5/2015, 18:39

Witam. Poszukuję motocykla do spokojnej jazdy po mieście jak i po za nim. Są to głównie dojazdy do pracy, jak i do przyjemności, oraz nie ukrywam zdobywania doświadczenia.

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie)
:arrow: Co tu dużo mówić. Doświadczenie bardzo małe, w dzieciństwie jakieś komarki, później w wieku licealnym sporo latałem skuterami kolegi. I teraz kurs prawa jazdy Honda NC750
Samochodem jeżdżę 9 lat po ok. 20-25 tys. km rocznie

- Wiek, waga, wzrost
:arrow: 27 lat, 80kg, 175cm

- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
:arrow: Głównie jazda na co dzień czyli do pracy. myślę że rozłoży się to równo po 50% miasto 50% trasa. Jazda z plecakiem jak najbardziej tak.

- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
:arrow: Było by to ok. 60-80 km dziennie powiedzmy i jeżeli by tylko pogoda dopisywała to cały sezon chciałbym przejeździć. Ale nie zawsze mogę też jechać do pracy moto a wcześniej nie miałem motocykla także nie wiem ile by to wyszło w skali roku.

- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
:arrow: 20-25 tys. zł ciuchy odzielnie

- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
:arrow: Taki aby motocykl był cały czas w stanie idealnym

- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
:arrow: Turystyki i nakedy

- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
:arrow: Yamaha FZ6 S2, Yamaha FZ8, Yamaha MT-09

I szukam sprzętu z ABSem
Avatar użytkownika
Paniczos
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 17/5/2015, 15:29


Postprzez lagiboy » 17/5/2015, 19:41

widzę że jesteś nastawiony na fortepian :)
chciałbym żebyś potraktował moją wypowiedź jako wskazówkę a nie atak, nie mam zamiaru Cię besztać.
zacznę od tego co wiem. MT-09 fantastyczny naked, fatalny wybór na pierwsze moto bo oddaje moc dość gwałtownie, robi to płynnie ale ostro, wstaje dęba na tylne koło z samego gazu, poza brakiem owiewek nie potrafię się dopatrzeć wady w tym motocyklu. charakterystyczna praca R3 jak w triumphach jest naprawdę imponująca. jest to typowy naked - street bike, który średnio nadaje się do podróżowania do pracy ale przy dystansie jaki masz nie ma najmniejszego problemu, akcesoryjna szybka i lecisz. Jeśli to głównie miasto to i bez tego się obędzie. Rozwija ta maszynka naprawdę sporo mocy ale ze względu na typowo miejski charakter przy dużych prędkościach staje się lekko niestabilna bo zawieszenie jest zestrojone trochę inaczej niż w sportach czy turystykach z owiewkami. o FZ8 wiem mało ale niespecjalnie widzę ludzi na tym moto, tak przechodzi trochę jak TDM 900, jest ale można lepiej za te pieniądze. nie wiem jak długo masz zamiar zatrzymać motocykl ale pierwszy, jest najczęściej na rok/dwa i zmiana. Zasugeruję Ci MT-07 młodszą siostrę 09, motocykl na dwóch garach w rzędzie który także jest dynamiczny ale nie tak jak 09, jako że to będzie twój pierwszy motocykl to i tak będzie urywało doope a przynajmniej nie będzie Cię poniewierać i nie będziesz stawał dęba, chyba że zechcesz. Budżet masz idealny żeby wyjąć nówkę MT-07. Nie znam Cię i nie wiem jak jeździsz ale łatwiej jest zapanować nad lżejszym motocyklem, nie muszę dodawać że 07 sprzedaje się od strzała bo kurde udał się ten sprzęt ponad wszelką miarę. Ja osobiście jak kupowałem swój pierwszy "duży" sprzęt to bałem się fazera8 i mt-09.
jak już zrobisz prawko to skocz do Yamahy i spróbuj wziąć na jazdę próbną 07.
A widzisz zapomniałem dodać że znajomy z pracy jeździł fazerem6 którego rozbił mu mondeo z podporządkowanej i teraz ma CBR600FA i mówi że o niebo wygodniejsza Honda.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Paniczos » 17/5/2015, 20:21

Każdą radę bardzo szanuję i odbieram w sposób pozytywny. Jako że dopiero zacznę być jednym z Was bardzo liczę się z opinią bardziej doświadczonych kolegów.

Z tego co widzę to można kupić ten moto Yamahę MT 07 z 2015 roku z ABSem tak jak chcę. Za 21544zł chyba rzeczywiście to dobry sprzęt. I super cena
Avatar użytkownika
Paniczos
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 17/5/2015, 15:29

Postprzez lagiboy » 17/5/2015, 21:04

dokończ prawko, wtedy skoczysz na jazdę, powinno się udać, wiem że czasami robią problemy z jazdą osobom świeżo uprawnionym ale spróbuj, jak się da to po 07 weź 09 ale mam wątpliwości czy się zgodzą Ci dać testówkę a przynajmniej będzie marudzenie. Mówią że od przybytku głowa nie boli, od przybytku mocy można się niechcący zabić. jazda próbna obowiązkowa nawet jesli nie masz zamiaru jej później kupić.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Glenroy » 17/5/2015, 21:16

FZ6 S2 odpuść, z tego samego względu co FZ-8, czy MT-09, to są po prostu zbyt narwane sprzęty, niektórzy zaraz pewnie stanął w obronie FZ6, który "na dole" jest potulny jak baranek, spoko, jest, ale to co dzieje się za połową obrotomierza to zupełnie inna bajka, przez co motocykl jest po prostu zdradliwy.

Masz całkiem fajną sumkę na maszynę, 27 lat na karku też do czegoś już powinno zobowiązywać, więc mogę Ci podrzucić takie sprzęty jak polecana wyżej MT-07, do tego dorzucił bym XJ6, Diversion, DiversionS, do wyboru w zależności od oczekiwań, do tego jakąś ER-6, czy ER-6F. Nie pchaj się w mocne motocykle, szkoda zdrowia, ogarniesz coś słabszego, zamienisz na mocniejszy sprzęt, motocykle nie lecą tak na wartości jak samochody.

Co do doświadczenia, wiem na własnym przykładzie, że jazda samochodem daje na prawdę dużo w kwestii obycia z drogą, przewidywania, dostrzegania pewnych rzeczy, samemu na motocykl wsiadłem mając niezły, jak na swój staż, kilometraż za kółkiem i rozmawiając z wieloma znajomymi, wiem że nie miałem tak dużych problemów z odnalezieniem siebie na motocyklu w ulicznej dżungli.
Ale mimo wszystko, możemy mieć już ten drogowy instynkt, ale nie mamy nadal umiejętności poruszania się motocyklem, gdzie nagle rzeczy, które musimy ogarnąć w krótkim czasie zaczynają się niebezpiecznie mnożyć, w momencie kiedy musimy też przełamać pewne bariery dotyczące i wyuczyć w sobie pewne reakcje i ruchy, które z czasem będziemy wykonywać podświadomie, mówię tu m.in o przeciwskręcie, hamowaniu, pracy gazem, gdzie i kiedy można, a kiedy nie można, redukcji biegów, międzygazie i połączeniu redukcji, międzygazu i hamowania, na mocnej i agresywnej maszynie możesz nie dać rady wypracować poprawnie tych odruchów, samo hamowanie to też inna para kaloszy niż w 4 kółkach.
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez lagiboy » 17/5/2015, 21:50

tak mi jeszcze wpadło do głowy, jeśli ktoś zaczynał od motorowerów i motocykli jak np ja to problemu nie ma. w momencie gdy ktoś zaczynał od puszki i wsiada na moto to w pamięci mięśniowej już ma sprzęgło pod lewą nogą, gaz i hamulec pod prawą, dźwignię zmiany biegów pod prawą łapą. tymczasem w moto jest dokładnie na opak, to co obsługujesz w puszce nogami w moto masz pod ręką z wyjątkiem hamulca nożnego. Hamulcem roboczym jest hamulec przedni a tyłu w zasadzie używa się sporadycznie przy prędkościach parkingowych. ABS robi tu wspaniałą rzecz bo można walić w heble z całej pary, na prostej rzecz jasna. Na początku i tak najważniejszym ćwiczeniem będzie zatrzymywanie, żeby w czas dostawić nogę, Crash Pady albo gmole by się przydały, moje crash pady mnie już 2 razy uratowały, warte każdego pensa.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Paniczos » 18/5/2015, 10:29

A słuchajcie czym charakteryzują się te motocykle jak XJ6, czy ER-6? Bo poczytałem o tym MT 07 obejrzałem jakieś filmiki i recenzje i ma on bardzo dobre opinie. Ale może warto też na coś innego.zwrócić uwagę?. Chciałbym już skupić się na jednym modelu i nim się zająć. Widzę że np. MT 07 jest lzszejszy niż ten XJ 6 także myślę że to lepiej na początku. Kupiłbym bym może nowy i na trzy sezony miałbym dobry sprzęt tak myślę. Bo mocy chyba nie zabraknie tak szybko?
Może komuś chciało by się zrobić taki króciutki opis tych moto które są tu przez Was opisane? I który mógłby być najlepszy dla mnie?
Avatar użytkownika
Paniczos
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 17/5/2015, 15:29

Postprzez Vasago » 18/5/2015, 12:59

Mam MT07, więc jeżeli masz konkretne pytania dotyczącego tego motocykla, to chętnie odpowiem. Niestety na XJ6, ani ER6 nie jeździłem. Mogę, co najwyżej, zestawić z Gladiusem :)
Vasago
Świeżak
 
Posty: 269
Dołączył(a): 10/3/2015, 22:37

Postprzez Paniczos » 18/5/2015, 13:10

Ile go masz? Jakie są jego wady? Czy czujesz już że jest trochę za słaby? Jeżeli tak to po jakim czasie masz takie odczucie?
Avatar użytkownika
Paniczos
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 17/5/2015, 15:29

Postprzez Vasago » 18/5/2015, 13:35

Kupiłem w zeszłym roku. To naked, więc nie sprawdza się przy szybkiej jeździe. Ochrona przed wiatrem jest zerowa. W dodatku to malutki naked ;) Jeżeli chcesz zasuwać po autostradach, to nie tym.
Źle mi się również jeździ w 2 osoby. Motocykl traci całą zwinność.
Lusterka mogłyby być trochę lepsze, ale ostatecznie udało mi się je ustawić.
Mocy mi nigdy nie brakowało, zwłaszcza,m ze MT "idzie" od dołu.
Generalnie na niczym nie jeździło mi się tak łatwo i intuicyjnie jak na MT. Czasem am wrażenie, ze tego motocykla nie da się przewrócić bez wjechania nim w przeszkodę ;)
CO ciekawe, mam zupełnie nie mt-kowe wymiary, bo ponad 190 cm wzrostu.
Vasago
Świeżak
 
Posty: 269
Dołączył(a): 10/3/2015, 22:37

Postprzez Paniczos » 18/5/2015, 13:38

Czy kupił byś go drugi raz gdybyś cofnął się o ten jeden rok? Czy wybrał byś coś innego?jeżeli tak to co? Ale da się pojechać tez i te 160 jak by trzeba było? Czy ta szybka coś by pomogła?
Avatar użytkownika
Paniczos
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 17/5/2015, 15:29

Postprzez MT-07 » 18/5/2015, 13:55

Zgodnie z nickiem też mam MT-07 dlatego mogę się o nim wypowiedzieć. Niestety nie mam dużego doświadczenia, wcześniej jeździłem na 125, dlatego mogę jedynie wyrazić opinię totalnego amatora:)Moto mam 2 miesiące, kupione w salonie, wersja z ABS. Dla mnie mocy jest wystarczająco, generalnie moto było na dotarciu dlatego zgodnie z zaleceniami nie jeździłem z obrotami powyżej 5000, mimo to można było bardzo dynamicznie przyspieszać. Według mnie silnik ma dużego kopa od niskich obrotów, jest elastyczny - od 2 tyś. ma niezły ciąg. Po dotarciu kilka razy dynamicznie przyspieszałem do końca skali i muszę stwierdzić że moto zapewnia bardzo dużo emocji, przyspieszenie jest rewelacyjne, przy gwałtownym dodaniu gazu przednie koło samo się unosi. Według mnie taka moc jest w zupełności wystarczająca ponieważ jazda powyżej 120 km/h jest nieprzyjemna ze względu na brak owiewek. Pod tym względem jest słabiutko i pewnie niedługo kupię owiewkę. Mam podobne gabaryty do Ciebie, wzrost podobny, jedynie ważę mniej o kilka kg. Pozycja jest wygodna, kąt ugięcia nóg oraz pleców jest ok. Jak przejechałem bez postojów około 200 km jedyne co mnie bolało to tyłek:-).Siedzenie jest wygodne ale tylko na krótszych trasach, myślę że to problem obicia. Motocykl prowadzi się bardzo przyjemnie, pierwsze zakręty pokonywałem asekurancko, teraz wiem że na zwykłej drodze motocykl oferuje dobre prowadzenie, nie boję się składać motocykla ponieważ czuję że mam jeszcze duży limit - najsłabszym ogniwem jestem ja i moja słaba technika:)Przeciskanie się w korkach to bajka, nie ma żadnego problemu ponieważ motocykl jest zwarty i wąski. Jak to w nowym sprzęcie biegi wchodzą pewnie i bez problemu. Spalanie średnie to 4,5l/100km. Wady jakie zauważyłem są niewielkie i nie jest ich zbyt dużo. Pierwsza to słaba ochrona przed powietrzem, w zasadzie nie ma żadnej, owiewka konieczna. Miejscami widać że to niezbyt drogi motocykl i że trzeba było oszczędzać na niektórych komponentach, nie ma regulowanej klamki sprzęgła, co mnie wkurza bo mam małe dłonie-kolejna rzecz do zmiany. Brak osłony chłodnicy-jechałem drogą na której były prowadzone roboty i trochę blaszek się uszkodziło po uderzeniach drobnych kamieni. Wydech jak na serię brzmi całkiem nieźle, ale spawy nie wyglądają zbyt estetycznie. Teoretycznie bak ma pojemność 14 l, ale trzeba się trochę postarać aby nalać benzynę pod korek. Trochę długi opis ale mam nadzieję że trochę pomogłem.
Ostatnio edytowano 18/5/2015, 14:00 przez MT-07, łącznie edytowano 1 raz
MT-07
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 22/4/2015, 12:13
Lokalizacja: Białogard

Postprzez Vasago » 18/5/2015, 14:00

Dać się jechać i 200, o czym świadczą filmiki na YT. Motocykl się z pewnością do takiej prędkości rozpędzi. A to czy właściciel chce tyle jechać, to już indywidualna kwestia. Ja bym z pewnością nie chciał utrzymywać takiej prędkości przez dłuższy czas. Dobiłem kilka raz w okolice 160 i nie miałem ochoty ciągnąć dalej. Przez chwilę jest zabawa, ale potem już męczy.
Kupiłbym zdecydowanie po raz drugi. Myślę, że na większym, cięższym i ostrzejszym motocyklu przynajmniej raz już zaliczyłbym kontakt z podłożem. W okresie nauki (MT to mój pierwszy motocykl) popełnia się mnóstwo błędów, a ten większość z nich wybacza. Wiadomo, że nie łamie praw fizyki, ale jest niesamowicie poręczny (wg mnie na poziomie 250), a przy tym bardzo elastyczny. Po mieście można jeździć na 4, a 1 w ogóle nie jest do szczęścia potrzebna, bo z 2 rusza praktycznie tak samo ;)
Nie wiem ile da szyba, bo jej nie mam. Poza tym to kwestia szyby i wzrostu właściciela. Na forum MT07 ludzie chwalą niektóre produkty, ale zwykle są ode mnie sporo niżsi.
Vasago
Świeżak
 
Posty: 269
Dołączył(a): 10/3/2015, 22:37

Postprzez Paniczos » 18/5/2015, 14:19

Im dłuższy opis tym lepiej. A zwłaszcza że ja też chcę wersję z absem i też będzie to mój pierwszy moto. I chyba już wiem jaki to będzie. Tylko od razu kupię owiewke. Wiadomo że chciało by się coś super mocnego i super szybkiego ale trzeba realnie spojrzeć na swoje umiejętności i być ich świadom. Także chyba wybiorę się do salonu i wezmę ten sprzęt.
Avatar użytkownika
Paniczos
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 17/5/2015, 15:29

Postprzez Vasago » 18/5/2015, 14:24

To poczytaj sobie jeszcze przed zakupem http://www.motorcycle-talk.net/
Vasago
Świeżak
 
Posty: 269
Dołączył(a): 10/3/2015, 22:37

Postprzez MT-07 » 18/5/2015, 14:48

Jeszcze mogę potwierdzić słabą widoczność w lusterkach. Coś tam widać ale szału nie ma. Chcesz kupować moto z salonu? Jak w zeszłym roku chciałem kupić moto w połowie czerwca to dostałem termin na koniec września, dlatego poprzedni sezon odpuściłem. W tym roku kupowałem pod koniec stycznia, a odebrałem 20 lutego a nie było jakiegoś wielkiego ruchu. Myślę że teraz czas oczekiwania jest dłuższy. Jeszcze jeden plus dla mnie to ubezpieczenie AC+OC, załatwiałem od razu przy pomocy salonu i zapłaciłem około 1200 zł. Nie mam porównania do innych ubezpieczeń AC na moto, ale według mnie nie jest źle.
MT-07
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 22/4/2015, 12:13
Lokalizacja: Białogard

Postprzez Paniczos » 18/5/2015, 17:06

Chciałbym zdecydowanie w tym roku kupić, bo nie ma co czekać. I z tego co dowiadywałem się to są dostępne od ręki.
Avatar użytkownika
Paniczos
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 17/5/2015, 15:29

Postprzez Paniczos » 18/5/2015, 18:49

A czy jest sens dopłacać do XJ6N z ABSem ?
Avatar użytkownika
Paniczos
Świeżak
 
Posty: 65
Dołączył(a): 17/5/2015, 15:29

Postprzez MT-07 » 18/5/2015, 20:37

Osobiście myślę że nie. Dane techniczne przemawiają za MT-07. Większy moment obrotowy przy niższych obrotach, zdecydowanie mniejsza masa (prawie 30 kg różnicy), według mnie ładniejszy (w XJ6 tylny wahacz jest brzydki). Pewnie bardziej doświadczeni wypowiedzą się na temat 2 cylindry kontra 4.
MT-07
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 22/4/2015, 12:13
Lokalizacja: Białogard

Postprzez lagiboy » 18/5/2015, 21:36

XJ6 jest wygodniejsza dla tyłka, masz szeroką kierownicę przez co wygodnie się siedzi, jest na maksa poukładana, niczym Cię nie zaskoczy i wszędzie Cię szybko dowiezie, do tego brzmi jak 4cylindry w rzędzie czyli tak jak jesteśmy przyzwyczajeni do większości szlifierek, poza lekką nadwagą jest przyjemna w prowadzeniu, niepsująca się, wahacza nikt nie ogląda z pozycji kierownika tylko jedzie. Sens dopłacania do ABS jest zawsze o ile nie jest to motocykl do stuntu a przecież nie jest. na wolnych obrotach MT warczy, XJ6 bzyczy an wysokich MT harczy XJ6 krzyczy. co się komu podoba. Oba nadają się na pierwszy motocykl i oba pozwalają się uczyć. MT lżejsza i do miasta lepsza, zakres ciągu ma lepszy i lepiej jeździ na wolnych obrotach. XJ6 będzie mniej wibrować, pracuje kulturalnie i śpiewa na wysokich obrotach. Ocena który jest lepszy powinna paść po jeździe próbnej jednym i drugim.

no i weź posłuchaj jak to MT-07 z wydechem Akrapowic'a gada :)
https://www.youtube.com/watch?v=IbDeTrh7ais

tu masz drugi z innym akrapem, bez db killera jest tak głośna że włącza alarm w samochodach. https://www.youtube.com/watch?v=VxJQDdYv22c
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr