Motocykl naked do spokojnej jazdy 12-14tys
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Motocykl naked do spokojnej jazdy 12-14tys
- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie),
Zero doświadczenia, w trakcie kursu na kategorie A. Kilka przejazdzek na bandit 600 i FZ8. (kilka lat jezdzone na simsonie, ale to chyba male ma znaczenie)
- Wiek, waga, wzrost,
25lat, 84kg, 192cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
Glownie jazda na codzien miasto i wypady poza, raczej trasy asfaltowe.
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
Trudno powiedzieć.
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
12-14tys na moto, osobno ciuchy
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Tyle ile będzie trzeba.
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Naked
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Yamaha XJ6, Suzuki GSR600
Ogolnie poszukuje jakiejs 600. Bardzo prosze o powstrzymanie siÄ™ od komentarzy typu ze 600 na pierwsze moto za duze, dokladnie przedstawilem to czego poszukuje i mam nadzieje ze w pewnym stopniu mi pomozecie w wyborze jako doswiadczeni posiadacze motocykli. Pierwsza kwestia jest wygoda, siedzialem na gsr600 i tragedii nie bylo, jednak czy przy dluzszej jezdzie bedzie problem? Moze ktos z podobnym wzrostem ma do czynienia z nakedami i molgby sie wypowiedziec na ten temat. Niestety nie siedzialem jeszcze na XJ6, ale wydaje mi sie ze jest troszke wiekszy i moglby byc wygodniejszy. I ogolnie czy ktos moglby porownac te dwa motocykle, tzn czy mozna jakos stwierdzic ze jeden jest w jakims stopniu lepszy, mniej wadliwy itp. Rowniez czy macie jakies inne propozycje z tego segmentu motocykli, tylko naked.
Zero doświadczenia, w trakcie kursu na kategorie A. Kilka przejazdzek na bandit 600 i FZ8. (kilka lat jezdzone na simsonie, ale to chyba male ma znaczenie)
- Wiek, waga, wzrost,
25lat, 84kg, 192cm
- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
Glownie jazda na codzien miasto i wypady poza, raczej trasy asfaltowe.
- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
Trudno powiedzieć.
- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
12-14tys na moto, osobno ciuchy
- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Tyle ile będzie trzeba.
- Jakie motocykle Ci siÄ™ podobajÄ… - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.
Naked
- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Yamaha XJ6, Suzuki GSR600
Ogolnie poszukuje jakiejs 600. Bardzo prosze o powstrzymanie siÄ™ od komentarzy typu ze 600 na pierwsze moto za duze, dokladnie przedstawilem to czego poszukuje i mam nadzieje ze w pewnym stopniu mi pomozecie w wyborze jako doswiadczeni posiadacze motocykli. Pierwsza kwestia jest wygoda, siedzialem na gsr600 i tragedii nie bylo, jednak czy przy dluzszej jezdzie bedzie problem? Moze ktos z podobnym wzrostem ma do czynienia z nakedami i molgby sie wypowiedziec na ten temat. Niestety nie siedzialem jeszcze na XJ6, ale wydaje mi sie ze jest troszke wiekszy i moglby byc wygodniejszy. I ogolnie czy ktos moglby porownac te dwa motocykle, tzn czy mozna jakos stwierdzic ze jeden jest w jakims stopniu lepszy, mniej wadliwy itp. Rowniez czy macie jakies inne propozycje z tego segmentu motocykli, tylko naked.
- Lowston
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 14/5/2015, 14:12
GSR600 fajnie wyglÄ…da, ale ma 3 wady dla osoby poczÄ…tkujÄ…cej.
1. Spora moc.
2. Źle rozwiązany wtrysk paliwa, który nie grzeszy kulturą pracy ( co w połączeniu z mocą dobrze nie wróży ).
3. Ciężko powiedzieć ile w tym prawdy, ale ramy ponoć były trochę wrażliwe na gleby ( przy poważniejszych kraksach pękały w okolicy główki ).
Z większych maszyn masz jeszcze konstrukcje typu CB 750 albo nowsze ZR-7.
1. Spora moc.
2. Źle rozwiązany wtrysk paliwa, który nie grzeszy kulturą pracy ( co w połączeniu z mocą dobrze nie wróży ).
3. Ciężko powiedzieć ile w tym prawdy, ale ramy ponoć były trochę wrażliwe na gleby ( przy poważniejszych kraksach pękały w okolicy główki ).
Z większych maszyn masz jeszcze konstrukcje typu CB 750 albo nowsze ZR-7.
- bachu12
- Świeżak
- Posty: 251
- Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46
bachu12
Hm nie wiem czy spora moc to jest wada, jak bym chciał cos slabszego to pewnie bym nie bral go pod uwage. Odnosnie wtrysku paliwa nie wiem czy to jest jakis duzy problem? CB750? To jakis staroc z tego co widze ZR-7 rowniez, nie wiem dlaczego je poleciles.
lagiboy
Czyli wszystko co wymieniłes jest lepsze od GSRa?
Nie powiem mam te dwa modele upatrzone XJ6 i GSR600 i mysle nad wyborem cos z nich, moze ktos jeszcze doradzi?
Hm nie wiem czy spora moc to jest wada, jak bym chciał cos slabszego to pewnie bym nie bral go pod uwage. Odnosnie wtrysku paliwa nie wiem czy to jest jakis duzy problem? CB750? To jakis staroc z tego co widze ZR-7 rowniez, nie wiem dlaczego je poleciles.
lagiboy
Czyli wszystko co wymieniłes jest lepsze od GSRa?
Nie powiem mam te dwa modele upatrzone XJ6 i GSR600 i mysle nad wyborem cos z nich, moze ktos jeszcze doradzi?
- Lowston
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 14/5/2015, 14:12
fortepian jest wygodny i można powiedzieć że sprawdzony, wszystko tam jest precyzyjne przewidywalne i w zupełności wystarczające, dobrze się na nim siedzi, nic nie pierdzi ani nie trzeszczy. może inaczej...
ja sobie pomykam Hornetem 2013 dwóch moich kolegów z pracy mają 1 YZF125, 2 YBR125. testowo przejechaliśmy jedną trasę z sheffield do chesterfield poza autostradą bo obaj nie mogą ze względu na uprawnienia. Więc jechaliśmy lokalnymi drogami angielskimi przez małe miasteczka. Z ręką na sercu byłem od nich szybszy o całe 2 minuty na odcinku 12 mil ~ 19km. światła, samochody, brak możliwości wyprzedzenia. co z tego że dysponuję mocą wielokrotnie większą i że ich prędkość maksymalna to u mnie osiągam na 1 biegu, nie ma to w mieście żadnego znaczenia. Fakt że jak wyjechałem na obwodnicę to nie ma o czym gadać, odwijasz i przebijasz tylko biegi i zaraz masz 80mph na zegarze, wczoraj wykręciłem na łuku 120mph tylko po to żeby wyprzedzić Vectre 3,2 turbo (było co gonić ale i tak go zjadłem )
na co dzień nie mam gdzie pogonić tych 102 rumaków spokojnie XJ6 by mi styknęła a i tam jest co pogonić. tak naprawdę to fajną opcją na nakeda do miasta są silniki 2 cylindrowe bo jest z tego dużo zabawy od samego dołu, R4 jak hornet, XJ6, FZ8, GSR są fajne jak masz gdzie się rozpędzić ale i tak zaraz pęd powietrza zaczyna dokuczać. jeżeli naked to rozważałbym w tej kolejności SV650, ER-6, XJ6, GSR jest plastikowy i też mi się podoba ale usiądź na nim i przyjrzyj się jak te plastiki wyglądają w porównaniu do XJ6, obejrzyj przełączniki i pewnie dojdziesz do tego samego wniosku co ja że w GSR część rzeczy jest od skutera. Nie mogę powiedzieć że coś jest lepsze od GSRa czy gorsze, jest inne ale prawda jest taka że wolałbym od GSRa SV650. uczyłem się na gladiusie zdawać prawko w anglii i pamiętam gdy pisałem posta o swoje pierwsze moto że nie chcę V2. Gladius i SV to zupełnie inna bajka i trochę żałuję że zaparłem się że nie chce V2 ale to wina wyłącznie Gladiusa bo Suzuki gadało że to wszystko co było dobre z SV zostało jeszcze ulepszone i jest zajebiste. SV to badass, gladius przy nim to pizduś plastuś.
ja sobie pomykam Hornetem 2013 dwóch moich kolegów z pracy mają 1 YZF125, 2 YBR125. testowo przejechaliśmy jedną trasę z sheffield do chesterfield poza autostradą bo obaj nie mogą ze względu na uprawnienia. Więc jechaliśmy lokalnymi drogami angielskimi przez małe miasteczka. Z ręką na sercu byłem od nich szybszy o całe 2 minuty na odcinku 12 mil ~ 19km. światła, samochody, brak możliwości wyprzedzenia. co z tego że dysponuję mocą wielokrotnie większą i że ich prędkość maksymalna to u mnie osiągam na 1 biegu, nie ma to w mieście żadnego znaczenia. Fakt że jak wyjechałem na obwodnicę to nie ma o czym gadać, odwijasz i przebijasz tylko biegi i zaraz masz 80mph na zegarze, wczoraj wykręciłem na łuku 120mph tylko po to żeby wyprzedzić Vectre 3,2 turbo (było co gonić ale i tak go zjadłem )
na co dzień nie mam gdzie pogonić tych 102 rumaków spokojnie XJ6 by mi styknęła a i tam jest co pogonić. tak naprawdę to fajną opcją na nakeda do miasta są silniki 2 cylindrowe bo jest z tego dużo zabawy od samego dołu, R4 jak hornet, XJ6, FZ8, GSR są fajne jak masz gdzie się rozpędzić ale i tak zaraz pęd powietrza zaczyna dokuczać. jeżeli naked to rozważałbym w tej kolejności SV650, ER-6, XJ6, GSR jest plastikowy i też mi się podoba ale usiądź na nim i przyjrzyj się jak te plastiki wyglądają w porównaniu do XJ6, obejrzyj przełączniki i pewnie dojdziesz do tego samego wniosku co ja że w GSR część rzeczy jest od skutera. Nie mogę powiedzieć że coś jest lepsze od GSRa czy gorsze, jest inne ale prawda jest taka że wolałbym od GSRa SV650. uczyłem się na gladiusie zdawać prawko w anglii i pamiętam gdy pisałem posta o swoje pierwsze moto że nie chcę V2. Gladius i SV to zupełnie inna bajka i trochę żałuję że zaparłem się że nie chce V2 ale to wina wyłącznie Gladiusa bo Suzuki gadało że to wszystko co było dobre z SV zostało jeszcze ulepszone i jest zajebiste. SV to badass, gladius przy nim to pizduś plastuś.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Lowston, duża moc dla osoby uczącej się podstaw nie wnosi żadnych zalet a co najwyżej utrudnia naukę. Takie są fakty, ale wiadomo, że teoretycznie można zacząć od dosłownie wszystkiego .
Z tym wtryskiem to haczyk jest po prostu taki, że przy początkowych otwarciach przepustnicy reaguje agresywnie. Zagłębiałem się kiedyś w temat i chyba jest to po prostu wada konstrukcyjna, którą z resztą poprawili w następcy.
Tamte motki polecałem jako stosunkowo duże motocykle, które jednocześnie nie są szczególnie mocne. Dla początkującego to główna różnica między nimi a czymś nowszym to brak ABS ( który swoją drogą polecam, więc tutaj przewagę mają nowe motocykle ).
Z tym wtryskiem to haczyk jest po prostu taki, że przy początkowych otwarciach przepustnicy reaguje agresywnie. Zagłębiałem się kiedyś w temat i chyba jest to po prostu wada konstrukcyjna, którą z resztą poprawili w następcy.
Tamte motki polecałem jako stosunkowo duże motocykle, które jednocześnie nie są szczególnie mocne. Dla początkującego to główna różnica między nimi a czymś nowszym to brak ABS ( który swoją drogą polecam, więc tutaj przewagę mają nowe motocykle ).
- bachu12
- Świeżak
- Posty: 251
- Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46
Lowston - jesteś wysoki, masz 192cm wzrostu. Na niektórych moto będziesz wyglądał jak na kocie Nie szukając daleko - np. na SV650 ja mając 'zaledwie' 180cm wyglądałem 'tak sobie' Pomijam fakt, że SV jest zajefajnym motocyklem do miasta i naprawdę daje dużo frajdy (kilka razy jak odpusciłem gaz to miałem 'ciepło' w gaciach
A co Panowie z forum sądzicie o Yamaha FZ-6 roczników 2007 wzwyż ze słabszym silnikiem (78M)? W okolicach 4-5tys obrotów jest naprawdę potulny (po SV a później Ducati Monsterze powiedziałbym, że zamulony), dopiero powyżej 6-7tyś pokazuje pazur. Więc przy odrobinie samodyscypliny, pilnując obrotów można uniknąć 'kuku'.
Jest 'wysokim' motocyklem i nie będziesz miał kolan na wysokości uszu.
W zakładanym przez Ciebie budżecie da się już kupić FZ-6 z 2007 i wzwyż.
A co Panowie z forum sądzicie o Yamaha FZ-6 roczników 2007 wzwyż ze słabszym silnikiem (78M)? W okolicach 4-5tys obrotów jest naprawdę potulny (po SV a później Ducati Monsterze powiedziałbym, że zamulony), dopiero powyżej 6-7tyś pokazuje pazur. Więc przy odrobinie samodyscypliny, pilnując obrotów można uniknąć 'kuku'.
Jest 'wysokim' motocyklem i nie będziesz miał kolan na wysokości uszu.
W zakładanym przez Ciebie budżecie da się już kupić FZ-6 z 2007 i wzwyż.
-
qubus333 - Świeżak
- Posty: 256
- Dołączył(a): 11/9/2013, 21:07
ja mając 183 wyglądam na SV całkiem dobrze. może to kwestia wyglądu? do motocykla trzeba się przymierzyć kogo obchodzi jak kto wygląda. Z takim myśleniem ludzie którzy jeżdżą na 125 wyglądają jak na myszach. samodyscypliny nie ma. siadaj na SV, jak Ci odpowiada i podoba się to bierz.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
lagiboy napisał(a):j (...) może to kwestia wyglądu?
Może masz racje... kupie ciemną szybkę do kasku i nie będzie widać mej facjaty
lagiboy napisał(a): Z takim myśleniem ludzie którzy jeżdżą na 125 wyglądają jak na myszach
Bo na większości nakedów 12cm3, ludzie powyżej 190cm wzrostu tak wyglądają -
Kiedyś rozmawialiśmy o 'wyglądaniu' przy okazji ciuchów w temacie skóra vs tekstyl.
Jedni szukają wygody, przyjemności etc. a innym zależy też na 'look-u'.
Gdyby było inaczej wszystkie kaski byłby pomarańczowe albo seledynowe (jako najbardziej widoczne) Tudzież czarne lub białe - najtańsze.
-
qubus333 - Świeżak
- Posty: 256
- Dołączył(a): 11/9/2013, 21:07
skóra ma jedną ogromną przewagę nad tekstylami - ślizga się po asfalcie i nie topi się podczas tarcia, nie masz jak na razie nic lepszego do ochrony przed szlifem niż skóra. Lans lansem, skóra ma wiele wad, np nie jest wodoodporna albo w gorące dni cię ugotuje w zimne przemarzniesz ale uważam, że żaden tekstylek nie zapewni takiego bezpieczeństwa jak skóra, nawet kewlar.
black matt=grey (color by honda)
-
lagiboy - Moderator
- Posty: 2690
- Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35
Dzięki za większość odpowiedzi dotyczących tematu. Ogólnie chyba gsra odpuszcze po przekopaniu pol internetu i przeczytaniu masy tematow o nim. Aktualnie mysle nad dwoma XJ6 i wspomniany wyzej FZ6. Tylko nie powiem o wiele bardziej podoba mi sie FZ6 S2 ktory ma 100 kucy z tego co czytalem. Nie ze wzgledu na moc tylko przod, niestety kompletnie nie trafia do mnie ten jeden okragly licznik w tych starszych modelach. Wiem ze moze to glupota no ale niestety mnie takie glupoty odrzucaja. A FZ6 S2 nie jest polecany jako pierwsze moto, no i juz jest kolejny problem... Tak czy inaczej jade jutro zwiedzac komisy gdzie bede mogl ogladnac i przysiasc sie do XJ6 i FZ6 oraz kilka innych w tym segmencie takze zobaczymy co z tego wyjdzie.
- Lowston
- Świeżak
- Posty: 3
- Dołączył(a): 14/5/2015, 14:12
Fakt. Ten licznik to porażka
Ale żeby aż cały moto z tego powodu dyskredytować?
XJ6 jeździłem na dodatkowych lekcjach już po zdaniu prawka. Całkiem miły i przyjemny motocykl. Mam wrażenie, że niżej osadzony środek ciężkości niż FZ6. Bardzo pewnie się prowadził. Czułem, że to ja nim kieruje a nie on mną (jak to miało np. miejsce jak wsiadłem na 150 konnego Z1000 - jak dla mnie to był istny diabeł )
To dobry pomysł przysiąść się i przejechać.
Ale żeby aż cały moto z tego powodu dyskredytować?
XJ6 jeździłem na dodatkowych lekcjach już po zdaniu prawka. Całkiem miły i przyjemny motocykl. Mam wrażenie, że niżej osadzony środek ciężkości niż FZ6. Bardzo pewnie się prowadził. Czułem, że to ja nim kieruje a nie on mną (jak to miało np. miejsce jak wsiadłem na 150 konnego Z1000 - jak dla mnie to był istny diabeł )
To dobry pomysł przysiąść się i przejechać.
-
qubus333 - Świeżak
- Posty: 256
- Dołączył(a): 11/9/2013, 21:07
Posty: 15
• Strona 1 z 1
Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość