Zobacz wątek - różnice między motocyklami o pojemności 250/300 a 600

różnice między motocyklami o pojemności 250/300 a 600

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, rosiboj, Lovtza, Terror, lagiboy, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, andy7, suhy-19, Bostorn, Miczab, Boshi

różnice między motocyklami o pojemności 250/300 a 600

Postprzez aeswing » 13/5/2015, 22:47

Witam, mam może trochę głupie pytanie, ale zastanawia mnie czy są jakieś różnice w osiągach/prowadzeniu motocykli o pojemności 250/300 i 600, przy założeniu, że moc obu jest do siebie zbliżona (przykładowo Ninja 300 i zablokowane Er6n). Generalnie chodzi o to, że walczę teraz z rodzicami o dofinansowanie, a oni stwierdzili, że mogą mi dołożyc do czegos pokroju Ninjy 300, ale o 600 (proponowałem Yamahe MT 03 i Kawasaki Er6n) nie ma mowy, bo to za szybkie (głownie chodzi im o przyspieszenie 0 - 100), bo nie chcą mieć mnie na sumieniu i tak dalej. No więc jak to jest?
aeswing
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 17/9/2013, 00:26


Postprzez bachu12 » 13/5/2015, 23:39

Jeśli stosunek moc / masa jest zbliżony to przyspieszenia będą na podobnym poziomie. 300tki generalnie są lżejsze i mają węższą tylną oponę, więc powinny prowadzić się łatwiej. Jakbym miał wybierać pomiędzy zblokowanym moto a taką ninją 300 to wolałbym mniejszą pojemność.

Kupuj i się ucz. Bardzo fajne moto. Tylko zamocuj crash pady, bo jak glebniesz to rodzice zawału dostaną.
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46

Postprzez Fugu » 14/5/2015, 08:16

Porownujesz dwa zupelnie rozne motocykle: miniNinja jest szlifierka bez momentu, jezdzi sie nia na wysokich obrotach, jest stosunkowo nerwowa i szybko sie nudzi. Z pozytywow - jest jak rower, latwa do przezucania po zakretach, ale nie demonizowal bym. ER6 ma dwu cylindrowy silnik z duzo wiekszym momentem, jest spokojniejsza w trakcie jazdy, prowadzi sie plynniej, jest spokojniejsza i daje duzo, duzo wiecej frajdy. Pozatym - po dwoch latach sciagasz blokade i masz fajny motocykl ktory dobrze znasz.

Roznicy w masie nie zauwazysz, w przyspieszeniu tez nie, moment ER6 kompensuje wyzsza mase.

Ja bym wolal blokowana er6 - nie kupil bym motocykla bez ABSu.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2083
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez bachu12 » 14/5/2015, 20:38

Kwestia co kto lubi, ale faktycznie maszyny o innym charakterze. Niemniej nie mogę się zgodzić z 2 rzeczami. Fugu, mówisz, że nie zauważyłbyś różnicy 30kg na korzyść Ninja 300 ( mówimy o sytuacjach w których waga moto ma jakieś znaczenie )?

Druga kwestia, Ninja 300 ma ABS, więc nie chwytam argumentu.
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46

Postprzez Fugu » 14/5/2015, 20:58

Porownujesz suche liczby, a tak niestety sie nie da. Przejedz sie obydwoma i wybierz to na czym ty sie lepiej czujesz.

W ktorych sytuacjach w.g. Ciebe te 30 kg ma znaczene?

Z ABSem masz racje, gdy ja sie zastanawialem, to aktualna 250r nie miala ABSu - jakos tak mi zo w panieci utkwilo.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2083
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez bachu12 » 14/5/2015, 21:36

Porównałem suche liczby, bo założyciel tematu o to prosił. 30kg ma znaczenie przy niskich prędkościach, przy taczaniu moto, etc. Z resztą, miałem ostatnio okazję pobawić się na placu swoim klockiem i YBR 250. Zgadnij na czym było fajniej robić ósemki ;).

Zgodzę się w temacie, że Ninja 300 traci na poręczności ze względu na "sportową" kierownicę i trochę bardziej pochyloną pozycję. Z drugiej strony, jest węższa i krótsza od ER-6.

Czy komuś bardziej odpowiada pozycja "sportowo-turystyczna" czy "klasyczna" to już kwestia indywidualna.
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46

Postprzez Invi » 14/5/2015, 23:56

Fugu napisał(a):W ktorych sytuacjach w.g. Ciebe te 30 kg ma znaczene?



No bez przesady, jak dla kogoś 30KG nie ma znaczenia to ja nie wiem, czym, albo jak on jeździ :D
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6272
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Hans01 » 16/5/2015, 13:23

Pomijajac aspekty jezdne z masa jest jeszcze jeden maly problem. 30kg robi mega roznice gdy przyjdzie ci dopchac moto do CPNu ;)

Pozdrawiam
--
Hans

każdy kto próbował kiedyś puścić cichacza w towarzystwie, ten wie jak operować sprzęgłem
Avatar użytkownika
Hans01
Świeżak
 
Posty: 148
Dołączył(a): 2/10/2014, 12:02
Lokalizacja: z drugiej strony korka do Warszafki

Postprzez jcross » 20/5/2015, 09:58

Miałem zablokowaną er6f do 33 koni i powiem, że jeździło mi się bardzo fajnie, ale osiągów to to nie miało. Trzysetka objechałaby mnie zarówno na zakręcie jak i na prostej. Ale ja nie do ścigania ją kupiłem. A po odblokowaniu róźnica jak dzień i noc. Jeśli masz zamiar kupić jeden moto na długo do taka droga może się okazać tańsza, niż wymienianie moto co sezon. Natomiast ze strony nauki techniki jazdy lepiej jest zaczynać od małych moto i progresywnie zwiększać w stronę moto docelowego. Sam zdecyduj, która droga Tobie bardziej odpowiada. Ja zacząłem od ybr125 i nie żałuję.
jcross
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 16/11/2014, 13:22

Postprzez jasnoksieznik » 21/5/2015, 23:24

Podaj jeszcze dane z podczepionego wątku, to będziemy mogli celniej wróżyć z fusów ;)

Wg. mnie np. do miasta z powodzeniem starczy 300tka. Jak kupowałem moto, to jeszcze nie było z300 i Duke 390, teraz bym się nie pchał w większe pojemności.
W trasę, zwłaszcza na dwupasmówkę - wygodniej będzie rzeczywiście czymś klasy 500-600, ale jeśli nie planujesz dalszej turystyki, to rozejżyj się za 300tką.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium



Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na gr