naprawa chromu
Posty: 19
• Strona 1 z 1
naprawa chromu
Witam, czy znacie jakieś domowe patenty na naprawienie głęboko porysowanego chromu?
- igo92
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 12/5/2015, 15:55
drobne ryski mozna usunąc polerując papierem wodnym. ale przetarty do materiału na który jest połozony jest raczej nie do odratowania
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Można oddać do zakładu gdzie Ci zdejmą starą warstwę, położą miedź, nikiel i oczywiście chrom ale zastanów się czy warto. Mój kumpel robił MZ TS150 i chromował kilka rzeczy, i udało mu się znaleźć niektóre w super stanie bez chromowania starych.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Fugu napisał(a):Mowimy o powloce grubosci 0.3 mm - jak to chcesz polerowac?
To jakiÅ› strasznie gruby ten chrom


A jednak takie ryski da się usunąć polerowaniem, ale taką super drobnicę, widoczną pod konkretnym światłem, a nie nic głębszego.
-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
I tak i nie. W zaleznosci od metody nanoszenia, materialu bazowego i funkcji elementu mozesz miec miedzy 1µm i 0.5mm - to ostatnie masz n.p. gdy chrom jest powierzchnia robocza uszczelniaczy. Ale nawet te grube nie nadaja sie do polerowania.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
no to dziwne bo sobie polerowałem ;D w tokarke wrzucasz lage, plus papier wodny i na mokro, z porysowanej wyraźnie pionowymi rysami lagi zrobiłem lusterko praktycznie.
głębokich rys jako tako nie miałem. ale gdyby takie były lekka polerka na pewno by pomogła. uszczelniacz sie dopasuje do kształtu chromu, ale w ryse nie wniknie
głębokich rys jako tako nie miałem. ale gdyby takie były lekka polerka na pewno by pomogła. uszczelniacz sie dopasuje do kształtu chromu, ale w ryse nie wniknie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
no to w takim razie co ja zrobiłem na lagach skoro nie spolerowałem ?
jak nazwiecie ten proces

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Chrom na lagach jest bardzo gruby. A na elemencie dekoracyjny to faktycznie powłoka grubości mikrometrów.
komar 2 biegi
->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"

->Kawasaki ZZR600e
"ZIEMIE RWIE"
- balchan1
- Bywalec
- Posty: 507
- Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
- Lokalizacja: Lubuskie
polerowałem lagi, przy intensywnej pracy w terenie sie wycierają pionowe kreski, są srednio widoczne normalnie, ale jak sie odtłuści wszystko porzadnie to dopiero widać jak to wygląda. po zarzuceniu na tokarke i obróbce zwykłym papierem wodnym, rysy pionowe zniknęły. a laga jest wyraźniej błyszcząca - lusterko się zrobiło. wiem ze nie usunałem znacznej częsci materiału. ale drobne ryski usunałem bezproblemowo.
co do chromu - chrom ( co prawda techniczny ) też występuje w cylindrach jako powłoka, tam też jest poddawana obróbkom jak honowanie, więc da sie to obrabiać spokojnie
3 sprawa, często chromami naprawia się zuzyte elementy, np wytarte rowki pod uszczelniacze. potem całe wałki sie dopolerowuje pod oryginalny wymiar - czyli wyciera nadmiar chromu.
kiedys miałem też motorower i miał pionową głęboką ryse na zawieszeniu przednim, i non stop miejsce to było wilgotne od oleju, przy remoncie, teoretycznie powinienem zmienic lage na nową czy uzywaną. ale szlifierką oscylacyjną i papierem sciernym przeleciałem okolice rysy, nieco ją zniwelowałem, i na początku nawet sie tam nie pociło nic. ( nie wiem jak później bo moto sprzedałem ) wiec drobne obróbki mozna robić spokojnie. ale akurat głęboka rysa na zawieszeniu tak jak była w przypadku tego motoroweru raczej dyskwalifikowała lage z normalnej pracy przez dłuzszy okres, trzeba by albo zmienic albo nałozyc nową powłokę
co do chromu - chrom ( co prawda techniczny ) też występuje w cylindrach jako powłoka, tam też jest poddawana obróbkom jak honowanie, więc da sie to obrabiać spokojnie
3 sprawa, często chromami naprawia się zuzyte elementy, np wytarte rowki pod uszczelniacze. potem całe wałki sie dopolerowuje pod oryginalny wymiar - czyli wyciera nadmiar chromu.
kiedys miałem też motorower i miał pionową głęboką ryse na zawieszeniu przednim, i non stop miejsce to było wilgotne od oleju, przy remoncie, teoretycznie powinienem zmienic lage na nową czy uzywaną. ale szlifierką oscylacyjną i papierem sciernym przeleciałem okolice rysy, nieco ją zniwelowałem, i na początku nawet sie tam nie pociło nic. ( nie wiem jak później bo moto sprzedałem ) wiec drobne obróbki mozna robić spokojnie. ale akurat głęboka rysa na zawieszeniu tak jak była w przypadku tego motoroweru raczej dyskwalifikowała lage z normalnej pracy przez dłuzszy okres, trzeba by albo zmienic albo nałozyc nową powłokę
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
henio12323 napisał(a):co do chromu - chrom ( co prawda techniczny ) też występuje w cylindrach jako powłoka, tam też jest poddawana obróbkom jak honowanie, więc da sie to obrabiać spokojnie
Nicasil chyba ;D
Co do reszty zgoda, gdzie tam chromowi do diamentu, jasne że da się polerować

-
Invi - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 6277
- Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12
ale sa, i to w sumie chyba taki polski patent na tani "nicasil" zamiast wysyłać do firm które to robią, w polsce kładą taki włąsnie chrom techniczny, niektórym to w miare jeździ ale zwykle odpala płatami po dobrym katowanku. - ja sie spotkałem wiec wiem co mówie.
nie mówie o szlifowaniu cylindrów tak jak szlifuje sie żeliwo, cylindry z powłoką juz bez znaczenia czy nicasil czy żeliwo się honuje, tą obróbką sie nie tylko nacina rówki które trzymają olej, również mozna podrównać cylinder jeżeli jest owal, mozna też usunąc tą metodą próg, można też rozhonować pod wiekszy wymiar tłoka
po co likwidować - po to że w nierównosciach gromadzi się syf, który dostaje sie pod uszczelniacze, po to żeby zmniejszyć opory tarcia. w wyczynowych zawieszeniach ma to spore znaczenie.
ja likwidowałem rysy od papier 400 do 1000, 2000ce tak jak mówisz moze wyczysci tylko brud, tym sie nie spoleruje chyba że ktoś sie nudzi i ma kilka dni na prace
nie mówie o szlifowaniu cylindrów tak jak szlifuje sie żeliwo, cylindry z powłoką juz bez znaczenia czy nicasil czy żeliwo się honuje, tą obróbką sie nie tylko nacina rówki które trzymają olej, również mozna podrównać cylinder jeżeli jest owal, mozna też usunąc tą metodą próg, można też rozhonować pod wiekszy wymiar tłoka
po co likwidować - po to że w nierównosciach gromadzi się syf, który dostaje sie pod uszczelniacze, po to żeby zmniejszyć opory tarcia. w wyczynowych zawieszeniach ma to spore znaczenie.
ja likwidowałem rysy od papier 400 do 1000, 2000ce tak jak mówisz moze wyczysci tylko brud, tym sie nie spoleruje chyba że ktoś sie nudzi i ma kilka dni na prace

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości