Zobacz wątek - Yamaha Jog - stracił moc i jedzie max 30 km/h

Yamaha Jog - stracił moc i jedzie max 30 km/h

i inne małe pojemności
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, Boshi, rosa, MarSen

Yamaha Jog - stracił moc i jedzie max 30 km/h

Postprzez KszhCS » 5/5/2015, 14:27

Witam!

Od kilku dni mam problem z moim skuterem - Yamaha Jog 3YK 1998r.
Mianowicie, jechałem sobie spokojnie ok 75 km/h i zaczął powoli zwalniać do ok 30 km/h (licznik nie działa więc dokładnie nie wiem ile to było). Od tego incydentu zachowuje sie jakby nie miał mocy.

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 23/6/2015, 14:33 przez KszhCS, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
KszhCS
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5/5/2015, 13:53
Lokalizacja: z Polski


Postprzez Rolnik62 » 5/5/2015, 15:35

A nie wyglebiłeś gdzieś ? Nie łapie lewego powietrza ? Świeca jak wygląda ?
Jeżdżenie "ścigaczem" po mieście to jak bieganie po lesie w garniturze.
Avatar użytkownika
Rolnik62
Bywalec
 
Posty: 613
Dołączył(a): 2/9/2014, 22:42
Lokalizacja: Gliwice

Postprzez Kojczyk » 5/5/2015, 18:57

Powinno być spokojne żyłowalem go 75km/h aż tłok prawie wyleciał =D
Heh tak na poważnie to sprawdź ta kompresję i spróbuj wsadzić nową świece
Jeżeli masz stary moduł to go podmien lub od kumpla pożycz tylko żeby pasował
Zapytaj mnie a ci odpowiem.
Avatar użytkownika
Kojczyk
Świeżak
 
Posty: 273
Dołączył(a): 15/12/2014, 13:57
Lokalizacja: Zakliczyn

Postprzez KszhCS » 5/5/2015, 19:46

Mam świece Denso i NGK, ale na każdej jest to samo. Świeca ma kolor kawy z mlekiem. Gaźnik nie jest perfekcyjnie wyregulowany bo był czyszczony razem z filtrem powietrza, ale po czyszczeniu jest to samo co przed, więc to nie jego wina.

Ostatnio jak sie wyglebiłem to zaczął lepiej jeździć :P , ale to było dawno. Ten spadek mocy stał sie od tak sobie w trasie...
Nie mam jak profesjonalnie sprawdzic kompresji :( A co do modułu, to moge wsadzić z byle skutera 2t ? Bo ziomek ma jakiegoś Rometa 4t i mógłby udostępnić.

Aktualnie wygląda to tak: http://zapodaj.net/a248014805cd2.jpg.html (otwórz link)
Avatar użytkownika
KszhCS
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5/5/2015, 13:53
Lokalizacja: z Polski

Postprzez Kojczyk » 5/5/2015, 20:58

Może to głupi pomysł ale ja tak robiłem
Weź sztrzykawke z paliwem(pełno) i przez kruciec wstrzyknij i szybko odpal tylko na podnozce jeżeli nie wejdzie na obroty to coś z zapłonem jeżeli wejdzie i go zmuli to coś nie zasysa paliwa
Zapytaj mnie a ci odpowiem.
Avatar użytkownika
Kojczyk
Świeżak
 
Posty: 273
Dołączył(a): 15/12/2014, 13:57
Lokalizacja: Zakliczyn

Postprzez KszhCS » 5/5/2015, 22:28

Sprawdzę jutro ;)
w czwartek koleszka ma mi podrzucić moduł od swojego Joga więc sie okaże czy to on sprawia problemy.
A co do pęknietego pierścienia to możliwe są takie objawy przy normalnym odpalaniu i trzymaniu wolnych obrotów?
Avatar użytkownika
KszhCS
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5/5/2015, 13:53
Lokalizacja: z Polski

Postprzez Kojczyk » 6/5/2015, 07:52

Raczej nie bo by zatarlo lub wogle nie zasysalo paliwa może ten gość co ci moduł pożyczy ma Manometr sprawdził byś kompresję

A jak tam pasek?
Zapytaj mnie a ci odpowiem.
Avatar użytkownika
Kojczyk
Świeżak
 
Posty: 273
Dołączył(a): 15/12/2014, 13:57
Lokalizacja: Zakliczyn

Postprzez KszhCS » 7/5/2015, 19:21

Pasek jest w dobrym stanie.

Pozyczylem modul od innego joga ale jest na 5 przewodow, a moj ma 4... Widac ze jest tam cos kombinowane. Dodatkowo po odpieciu i rozlutowaniu starego modulu, a potem ponownym podlaczeniu skuter juz nawet nie pali. Iskra jest, ale zalewa swiece.
Avatar użytkownika
KszhCS
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5/5/2015, 13:53
Lokalizacja: z Polski

Postprzez senekkorzenna » 7/5/2015, 19:33

Co ma moduł do spadku mocy?
Jeżeli dobrze wsadziłeś filtr powietrza i po wypraniu lekko go posmarowałeś olejem to jest ok.
Zawsze sprawdza się czy coś nie jest tak stawiają skuter na centralnej podporze i dając gazu na max,widzimy w tedy czy się wkręca.
Dobrze było by sprawdzić czy gdzieś wężyk paliwa nie zagiął się i blokuje pełny dostęp paliwa do gaźnika.
Testem jest też zdjęcie filtra powietrza i dodawanie gazu równocześnie dławiąc lekko palcami dolot.
Jeszcze jedno,czy czasem zawór membranowy nie przybrudził się i dławi silnik.
senekkorzenna
 

Postprzez KszhCS » 7/5/2015, 20:24

Na stopce nie wkręca sie na obroty.

Pożyczyłem moduł żeby tyko go ewentualnie wykluczyć.

Paliwo idzie całym wężykiem, filterek przepływowy też został od razu wyczyszczony.

Jak uda mi sie go odpalić, to sprawdze zawór membranowy. Możliwe żeby w czasie jazdy tak sie stało przez tez zawór? Dodam, że jak skuter stoi nie jeżdzony przez kilka dni (od 3/4 wzwyż) to musze go sporo pokopać żeby odpalił. Jak jeżdze codziennie lub co 2 dzień to pali za pierwszym.
Avatar użytkownika
KszhCS
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5/5/2015, 13:53
Lokalizacja: z Polski

Postprzez Kojczyk » 7/5/2015, 21:10

Heh ja w sumie też miałem taki przypadek w yamaha booster 96r jechałem koło 65-70 i gdy zwolniłem to już jechał koło 30 i nie mogłem dojść co to jesta 2 dni wcześniej wymieniłem pasek i wydech(Uzywka) okazało się po 2 dniach że wydech jest zapchany i wyczyscilem kretem i Już jest git też miałem mokrą świece i była iskra a tam go spaliny dusily

Ps przez kilka dni odpalał i byl słaby i wolny później już też wogle nie palił

Sorki za błędy ale piszę z telefonu.
Zapytaj mnie a ci odpowiem.
Avatar użytkownika
Kojczyk
Świeżak
 
Posty: 273
Dołączył(a): 15/12/2014, 13:57
Lokalizacja: Zakliczyn

Postprzez KszhCS » 16/5/2015, 20:27

Winowajcą był tłumik. Po wypaleniu działał jak należy, ale przejechałem 3 km i spowrotem wszystko wróciło do stanu sprzed wypalania. Teraz mam założony inny i póki co, wszystko pięknie działa ;) nawet dużo lepiej leci niż na oryginalnym :D
Dzieki za pomoc! :)
Avatar użytkownika
KszhCS
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 5/5/2015, 13:53
Lokalizacja: z Polski



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości




na gr