Zobacz wątek - prośba o pomoc w wyborze gmola przedniego do Yamahy YBR 250
NAS Analytics TAG

prośba o pomoc w wyborze gmola przedniego do Yamahy YBR 250

Jakie rękawice, kask, gmole?
_________

prośba o pomoc w wyborze gmola przedniego do Yamahy YBR 250

Postprzez xbr567 » 27/4/2015, 01:26

EDIT: skontaktowałem się z Merta Special Parts z Bielsko Białej i oni obiecali mi wykonać gmole wraz z bagażnikiem.

Proszę o podpowiedź. Zależy mi na bezpieczeństwie moim i motocykla. Mam zamiar jeździć sporo w terenie.

Większość gmoli do tego modelu oferowanych w Polsce jest robionych pod nauki jazdy. Są bardzo duże. Obawiam się, że na górskich zakrętach mogą zaczepić o asfalt. Dodatkowo ich wygląd jest raczej niezbyt zachęcający. Wygląda na to, że albo ktoś mi zrobi odpowiednie do turystyki na miejscu, albo będę sprowadzał z zagranicy. Niestety przesyłka z Chin albo Brazylii może być kosztowna.

Pod spodem zamieszczam kilka zdjęć różnych gmoli z moimi komentarzami. Po kliknięciu w zdjęcie otwiera się ono w pełnym rozmiarze.

Pomóżcie proszę w wyborze i podzielcie się uwagami. Nie chce kupić bubla. Wiem - dużo zdjęć. Ale dla mnie świeżaka jest naprawdę zagwozdką co będzie bardziej praktyczne. Ochroni poprawnie motocykl, nie zaszkodzi mi fizycznie i nie ograniczy możliwości motocykla przy pochylaniu. Wygląd też ma jakieś znaczenie, bo nie chcę wyglądać śmiesznie na moto.

## Produkcja Polska - typowo do nauki jazdy

1. Przykład takich przednich gmoli z Polski o rozmiarze XL. Mocowane bezpośrednio do rurek ramy za pomocą obejm. Powoduje to niestety ich częściowe zgniatanie. Mój właśnie kupiony motocykl ma ślady po takich gmolach.

Obrazek

Obrazek

2. Te gmole chyba też są bardzo duże (na zdjęciu po środku). Na zdjęciach wygląda, że ich rozmiar jest taki jak 4. Dół przykręcany najprawdopodobniej do otworów mocujących na rurkach ramy, a góra obejmą do poziomego łączenia rur przedniej ramy. Jakimś minusem jest pewnie jest to, że nie są pełne.

Obrazek

3. Te też są w rozmiarze XL i dodatkowo montowane tylko do otworów mocujących na płaskownikach. Otwory są blisko siebie, co raczej nie jest elementem wzmacniającym tą konstrukcję.

Obrazek

4. Wielkie gmole z uszami. Pewnie mocne, ale do estetycznych one nie należą, a i nie złożę się pewnie na zakręcie.

Obrazek
Obrazek

5. Tu to chyba to samo co i w 4, ale bez uszu.

Obrazek

Obrazek

### Zagraniczne

1. Gmole chińskie - raczej rozmiar bardziej cywilny

Obrazek

2. Pancernie wyglądające gmole z Chin. Mocowane z przodu tylko w jednym punkcie ramy i jako jedyne do boku motocykla. Ich waga wydaje się duża, a wygląd niestety taki sobie. Chyba nie będą haczyły o asfalt przy mocniejszych zakrętach, bo są wyżej położone. Prawdopodobnie najlepsze. Oglądałem filmy jak gość robił na nich kaskaderkę i się wywalał bez widocznych uszkodzeń.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

3. Podejście brazylijskie do gmoli. Wyglądają na wąskie i dodatkowo takie, co prawie przytulają się do osłony silnika. Uderzenie w bok i wegną się w silnik ?

Obrazek
Obrazek

4. Kolejne brazylijskie. Tym razem z rozkładanymi nóżkami. Mocowane tak jak 3 polskie, tylko na płaskownikach do otworów montażowych w rurkach ramy. Na pewno mniejsze i bardziej estetyczne niż polskie, ale jakoś nisko położone (albo mi się tylko tak wydaje). Czy w razie wywrotki nie wygną się te kształtowniki ? Zarys mocowania nóżki wystaje też poza gmol - co się stanie z nim podczas wywrotki ? Możliwość opierania nóg to na pewno zaleta w długich trasach.
Część ludzi narzeka jednak na drgania tych podnóżków. Jest też identyczna wersja bez nóżek.

Zastanawiam się nad wyborem tych, jako połączenie pewnego zabezpieczenia, dodatkowych podnóżków i raczej znośnego w porównaniu z innymi wyglądu.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

tu na innym motocyklu: Yamaha XT Tenere 250 - ale ona ma raczej wyżej położoną nad ziemią ramę
Obrazek

Obrazek

5. inne 2 wariacje brazylijskie

Obrazek

Obrazek

Obrazek

### crash pady (mają mniejszą ochronę ?)

1. wkładane między ramę i silnik, połączone rurką

Obrazek

2. brazylijskie połączone z pseudo ochraniaczem silnika. Raczej pic na wodę. Pewnie po wywrotce mogły by wejść między ramę a silnik.

Obrazek

Obrazek

### Na tył wybrałem ten wyglądający na solidny chiński bagażnik: (jeżeli w ogóle uda mi się go sprowadzić). Rozwiązało by to problem osłony tylniej.

Obrazek

Obrazek
Avatar użytkownika
xbr567
Świeżak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 15/3/2015, 01:57



Powrót do Akcesoria motocyklowe



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr