Zobacz wÄ…tek - przesiadka z 450 4t na 250 2t
NAS Analytics TAG

przesiadka z 450 4t na 250 2t

Enduro, Cross
_________

przesiadka z 450 4t na 250 2t

Postprzez piterek123456 » 26/4/2015, 14:13

Witam . Pisze ten post na prośbę znajomego otóż jeździł około 1,5 roku na yzf450 i teraz wpadł na pomysł że sprzeda yamahe i kupi 250 2t czy moc w nim będzie dużo większa i czy po 450 jest sie gotowym na 250 w 2t wszyscy opisujące te motocykle jako szatany itd. A z nami jeździ 16 latek na yz 250 i co lepsze to jego 1 motocykl i potrafi ojechać nas na torze i w terenie a raczej jacyś słabi nie jesteśmy to ja tu czegoś nie rozumiem , i mam jeszcze jedno pytanko yzf 450 powinna iść na koło od samego gazu bo ja na znajomego 1 , 2 , 3 i nic
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra


Postprzez henio12323 » 26/4/2015, 20:39

moc bedzie podobna ale całkiem inaczej oddaje. dla mnie troche bez sens, chyba że kolega na prawde wie w co sie pakuje ( a skoro pyta to zapewne nie wie ) jeździłem kiedys dobrze zrobioną hondą CR 250, po moim 525 ta CRka urywała łapy, co z tego że rwie na koło jak bez perfekcyjnego opanowania hebla nie przejedzie wiecej niz kilka metrów, co z tego że ładnie przyspiesza jak w zakrecie nie dotknie gazem bo go wyniesie bez kontroli poza tor.

w 4T z przesiadki z 2T moze byc ciezko poderwać bo jest tendencja do kręcenia po obrotach, a przyspieszenie lepsze ise uzyskuje szybciej zmieniając biegi, yz 450 powinna z kazdego biegu spokojnie iść na koło
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN


Postprzez piterek123456 » 26/4/2015, 21:06

Dzięki przekażę koledze. A co do tej 450 to jak nie idzie na koło z gazu to czego to jest wina nie wiem może ja coś robię źle ale to chyba nie możliwe no bo (sprzęgło-2-puszczam sprzęgło-odwijam do końca) ze strzału sprzęgłem poleci ale z gazu nie chce
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez henio12323 » 26/4/2015, 21:21

ja bez sprzegła podrywam, powinno isc, a mam enduro, kumpla SX 450 jak poderwałem na gume to od razu prawie plecy miałem - duzo zagresywniejszy silnik wiec i łatwiej na gume

nie wiem moze sprzegło słabo łapie, moze sie slizga, moze opony nie ma
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez piterek123456 » 26/4/2015, 22:09

Opona praktycznie nowa może 2 mth przejechane aha i czasem mam tak że jak już staje na jedynce wciskam sprzęgło to potrafi zgasnąć , no ja sie dziwie bo kolega mówi że jego z każdego biegu leci na koło moja 426 też a 450 mojego brata nie chce i wydaje mi się że ma troche mało mocy xD nie chodzi mi o prędkość itd. Tylko o moc jak wychodzę nią z zakrętu to nie czuć tego jak na mojej 426 a kolejine za sobą to 125 2t lepszą robi czego to może być wina remont robiony z 14mth temu pali na strzała
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez henio12323 » 27/4/2015, 10:07

oddaj do mechanika, niech przejrzy maszyne, moze przełozenia są kiepskie ( i jest zbyt agresywne oddawanie mocy że zamiast isc do przodu to idzie w dół - kopie sie itp ) ciezko cokolwiek powiedziec, moze problemy z gaźnikiem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez piterek123456 » 27/4/2015, 14:25

Powiem bratu bo to nie moja maszyna o jak wsiaad na moją 426 to się zdziwił bo go z 2 odrazu na koło poniosła
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez piterek123456 » 28/4/2015, 16:19

Przepraszam z góry że nie edytowałem postu tylko pisze drugi ale jestem na telefonie i ta opcja mi nie działa moka wina nie forum przejdde do pytania a mianowicie popularna odcinka i yz450f jest jakoś bardzo szybko moto nie zdąży sie dobrze rozpędzić a tu już łutututut :D (że to tak nazwę) wiem że crossówki mają krótkie biegi no ale bez przesady tak samo o wyrwaniu na koło nie mam mowy jak dam gazu agresywnie to troche poryje odcina a koło sie nawet nie unosi czego to może być wina i jakie powinny być przełożenia w napędzie w yz450f ?? Dzięki za odpowiedzi z góry
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez balchan1 » 28/4/2015, 18:01

Najwidoczniej masz za krótkie przełożenia, ile masz zębów na zębatce zdawczej i zbiorczej?
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez Snaffy » 28/4/2015, 18:44

450f ma tyle mocy że powinien iść niemal z każdego biegu (u kolegi 1-4 bez problemu, na 2 jak odkręci to plecy ma odrazu). Pytasz się czy 250 2T ma więcej mocy, na papierze i w wykresach będzie miała więcej ale z wykorzystaniem jej już jest gorzej (osobiście uważam że jest dużo gorzej). Albo się lenicie albo masz trochę zaniedbaną maszynę skoro zawsze was łoi ten 2T ; D Zauważ jedną rzecz, że 2T już odchodzą do "lamusa" ostanie egzemplarze są z roku ~2007 - CR 2007r, YZ (chyba 2005), suzuki też podobnie, tor został zdominowany przez 4T. Może tego nie widać na torze (u nas w PL ) bo bądź co bądź dużo na nich jeździ "budżetowych" maszyn 2T, ale jak obejrzysz jakieś filmiki z USA to tylko 4t.
Avatar użytkownika
Snaffy
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 2/2/2015, 21:43
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez piterek123456 » 28/4/2015, 19:22

kolego jakoś mi sie nie chce wierzyć bo yamaha robi dalej yz ktm je robi a więc do lamusa nie odchodzą 250 2t oddaje gorzej moc niż 450 troche śmieszne bo wczoraj jeździłem na niej właśnie z tym znajomym co chce kupić (zrezygnował) i to faktycznie wyrywa nadgarstki wole swoją 426 niż tego wariata
ludzie lubią 2t u mnie na torze częściej spotkasz 2t niż 4t to co kupują amerykanie mam głęboko / a co do przełożenia to nie wiem to motocykl brata na jutro sprawdze ale czy to może tak drastycznie pogorszać możliwości sprzętu bo jakoś szczegulnie nie ryje za szybki też nie jest nawet troche wolny na koło nie idzie to nie wiem czemu by miały służyć te przełożenia ja na nim na 2 odwijam do końca przez chwile przyspiesza a potem już odcina może to coś innego zażućcie pomysłem
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez Snaffy » 28/4/2015, 19:53

Faktycznie produkują (tutaj mnie poniosło) ale zdecydowanie więcej jest już 4T, sam sobie zobacz na allegro jak się kształtuje stosunek 4T/2T. Na stronie Suzuki są tylko RM-Z, hondy to samo tylko CRF-ki (może źle szukam, jak coś możesz mnie oświecić - znalazłem tylko sxf) . Ludzie lubią 2T bo za 6tyś idzie już coś wyrwać, trochę pojeżdżą i podgonią. Co do oddawania mocy to mnie źle zrozumiałeś 2T ma kupę mocy i będzie wyrywał ostro ale znacznie ciężej ją wykorzystać niż w 4T. Napisałeś że 2T wyrywa strasznie jak już wspomniałem jest moc ale nie powinieneś odczuwać tak strasznej różnicy pomiędzy swoją maszyną.
Avatar użytkownika
Snaffy
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 2/2/2015, 21:43
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez piterek123456 » 28/4/2015, 20:34

Poszukaj na olx nigdy nie szukam motocykli na allegro bo mało ogłoszeń i większość od dilerów a tak w ogóle przejdźmy do tematu odcięcia bo nic nie wiem konkretniej :D i licz sie z tym że w Polsce mało osób kupuje nowy motocykl większość kupuje roczniki 04-08 a nawet starsze i jeżdżę z bananem na twarzy a i przełożenia są 13 mała zębatka 53 duża
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez piterek123456 » 29/4/2015, 18:48

Dowiedziałem się że w w yamaszce padają moduł i działają w trybie awaryjnym jak to wygląda czy jest możliwość że to jest to bo to jest tak jak by w połowie zakresu obrotów odcinało zapłon
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez henio12323 » 29/4/2015, 21:04

z tego co kojarze tryby awaryjne są dla motocykli z wtryskiem... chyba że za mało wiem :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez piterek123456 » 29/4/2015, 21:35

Ja nie mam pojęcia co to może być moto schodzi z obrotów dobrze pali od kopa jedyne to po w ciśnięci sprzęgła na ciepłym silniku nie wysprzęgla do końca czyli motocykl dalej jedzie a ta odcinka to kompletna porażka jest tak jakby został wykastrowany nie polecisz mocniej z zakrętu bo zaraz odcina o wyrwaniu na gumę możesz sobie pomarzyć to tak jak by ktoś go zablokował i tu pojawia sie moje pytanie bo nasz mechanik to taki lekki lewus i jak usłyszał że na pierwsze moto została zakupiona 450 to mógł ją wykastrować czyli zablokować bo ogólnie on ma opinie że kastruje jednemu r1 drugiemu gsx-r co on mógł zrobić że motocykl to teraz frajer pompka no bo ja już nie mam pojęcia co robić to tak jak by wam ktoś założył w połowie manetki blokadę i nie da się jej zdjąć jeździłem na yz250f dzisiaj i wydawała sie mocniejsza proszę pomóżcie
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez henio12323 » 29/4/2015, 21:39

hehe po co komu moto kastrować ? bez sens, pozatym to nie taka łatwa sprawa.

spróbuj dorwac moduł na podmianke. albo zmien mechanika
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: WÅ‚odawa / LBN

Postprzez piterek123456 » 29/4/2015, 22:18

Dobra spróbuje dorwać ten moduł na próbę ale patrząc po częściach i jeśli to ten dobry moduł to ceny tego są kosmiczne 2200 zł masakra oby to nie to było bo za tyle chajsu to ja bym miał taki remont że bajka , ale przed remontem u tego mechanika moto było co prawda z tłokiem na umarciu to nie miało takiego odcięcia szło do koca z każdego biegu tylko teraz sie tak pokrzaniło wszystko i mechanik strasznie marudził teksty typu zabijesz sie to jest potwór nie motocykl lepiej sprzedaj kup 125 a nawet nie widział jak ktoś Sobie radzi dlatego takie moje podejżenia po to brzmi tak jak by motocykl się dusił albo przerywał bo nie jest równe hak odcinka że łutututututu :D jest takie bardziej łutuuu łutut łutu xD (inaczej tego nie wytłumaczę ) ale tak jak by paliwa nie dostawał na wysokich obrotach i tak jest na każdym biegu nie wiem może świeca padła
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Postprzez balchan1 » 29/4/2015, 23:30

Ciężko to tak po opisie zdiagnozować, byćmoże faktycznie mechanik coś Ci namodził. Dla własnego spokoju oddaj moto do kogoś innego, niech zobaczy i sprawdzi. Jeśli to moduł to lepiej bawić się w naprawę niż w wymianę, bo za 300-500zł spokojnie Ci go zregenerują. Nie wyobrażam sobie żeby mechanik mógł zakładać Ci jakiś kaganiec, to nie w jego kwestii leży kto czym jeździ- jak się na czymś zabije to jego własny wybór.
komar 2 biegi ;) ->derbi vamos 50 fl ->derbi senda Bi3 80 ->kawasaki klx 650c ->Honda CB450s
->Kawasaki ZZR600e

"ZIEMIE RWIE"
balchan1
Bywalec
 
Posty: 507
Dołączył(a): 4/3/2008, 15:10
Lokalizacja: Lubuskie

Postprzez piterek123456 » 30/4/2015, 14:15

No mi też sie nie wyobraża to jak on by mógł to zrobić ale tak jak mówiłem to bardziej wygląda na przerywanie jak na odcinanie może być powodem tego niesprawny kranik tzn. Nie puszcza wystarczająco dużo paliwa ? Albo źle ustawiony gaźnik ? Albo świeca ?
piterek123456
Świeżak
 
Posty: 194
Dołączył(a): 23/10/2014, 10:01
Lokalizacja: zielona góra

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 24 gości




na górê