Zobacz wątek - nie schodzi z obrotow

nie schodzi z obrotow

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

nie schodzi z obrotow

Postprzez fh1216 » 14/4/2015, 09:03

Honda NX 250 4T DOHC 89r . mocy nie brakuje, przy dyszach ja nic nie kombinowalem i ladnie jedzie tylko problem z tym zejsciem na wolne obroty. motocykl nie chce czasem schodzic na wolne obroty . dzieje sie to WYLACZNIE na cieplym silniku . zauwazylem ze dzieje sie to coraz czesciej..... czasem zejdzie ladnie na wolne obroty a czasem trzyma np 3tys i albo powolutku schodzi albo wogole.... jak np trzyma te 3tys i jak szybko dam mu troche gazu i szybko puszcze to wtedy zejdzie ladnie na wolne obroty. pytanie do was co moze byc przyczyna ? dodam ze gazniek nie czysczony nie wiadomo ile (ja mam go niecaly rok i nie byl jeszcze czyszczony i wnet to zrobie) ale co moze byc jeszcze przyczyna ?? bo jak juz posciagam plastiki, gaznik itp to moge inne rzeczy sprawdzic . slyszalem ze moze byc:
1.brudny gaznik
2.wytarta przepustnica i korpus (a wtedy nie bylo by takiego dlawienia silnika z dzwiekiem "gggooo" ? )
3.nieszczelnosc w ukladzie dolotowym (glownie szukac nieszczelonsci przy laczeniach gaznika z kroccem/glowica?) a pomiedzy gaznikiem a filtrem powietrza ma to cos do rzeczy ?
4.nie wiem czy to prawda ale niektorzy twierdza ze nieszczelny uklad wydechowy...
a ma to cos do rzeczy ze moze byc zle wyregulowany gaznik?(ja nic nie ruszalem) a kolor swiecy brazowy :) lub zbyt maly luz zaworowy ? obecnie mam ustawiony na ssacych pomiedzy 0,10-0,15 a na wydechowych 0,20
moze trzeba sprawdzic dokrecenie glowicy?
fh1216
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 9/10/2014, 14:23


Postprzez henio12323 » 14/4/2015, 09:17

zacznij do czyszczenia gaźnika, sprawdź kolor swiecy. moze ma za ubogo ( moze to byc spowodowane brudnym gaźnikiem ) wtedy objawem jest własnie nie schodzenie z obrotów

nieszczelny układ to by mocno strzelał w wydech

luzy też muszą byc w normie do regulacji gaźnika.

po co dokręcenie głowicy ? raz skręcona nie moze sie luzować
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez fh1216 » 14/4/2015, 11:17

Z czasem uszczelka troche siada od nowości ;) strzelać cieply nie strzela jedynie zimny jak puszcze gaz ale wtedy chodzi jeszcze na ssaniu to wydaje mi się ze to normalne. Cieply chyba ani razu mi nie strzelil. Z czasem choc wyregulowanie gaznika wydaje sie być w porządku to i tak trzeba wyregulować jeszcze raz ( w sensie ze motor dobrze chodzi ale np raz na rok/2 ) ?
fh1216
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 9/10/2014, 14:23

Postprzez henio12323 » 14/4/2015, 14:34

po serwisie warto gaźnik wyczyscic i wyregulowac. jak tego nie zrobiłes to zrób to... jak nie pomoze bedziemy mysleć dalej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez fh1216 » 15/4/2015, 21:47

Wyczyscilem gaźnik ale jeszcze długo nie jeździłem i narazie nie wiem czy będzie ok czy dalej nie będzie schodzil z obrotów. Jak pojeżdżę dam znac. Ale mam inny problem. Prawdopodobnie cos związane z pompka przyspieszajaca. Słychać ze pompka wstrzykuje paliwo ale wydaje mi się ze zbyt późno....jak jadę i dam ostro gazu to motor na 1sek "gaśnie" i potem juz ciągnie ladnie. Jaki mniej więcej ma być luz pomiędzy trzpieniem pompki a tą wajcha ktora ja popycha? Bo u mnie na oko będzie z 1mm i jak mogę zmienić ten luz ? Mam taka sprezynke co ciągnie właśnie za tą wajchę ale spr jest juz zalozona na ostatnie oczko czyli najmocniej ściąga czyli kasuje luz z tego co mi sie wydaje. I jeszcze jedno pytanko gdzie jest sruba od regulacji paliwo-powietrze?? :D bo jakos nie mogłem jej znalezc ( mam taka dziwna śrubę z "płetwą" i ona wchodzi od dolu zaraz obok komory plywakowe ale nie można jej swobodnie obracać - można zrobić niecaly obrót bo ogrnicza to pletwa zachaczajac o pokrywe komory . Jak sie zdejmie komorę to można ja juz calkowicie obracac
fh1216
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 9/10/2014, 14:23

Postprzez henio12323 » 15/4/2015, 22:06

pokaz fotki jaki masz gaźnik bo tam były rózne rozwiazania. zacznij od "oring mod" wpisz sobie w google oring mod keihin FCR tam bedziesz miał wyjasnione o co chodzi.

od spodu jest srubka blizej głowicy. to może masz jakas srubke dziwną
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez fh1216 » 15/4/2015, 22:23

Jutro podam ci model gaznika . Spróbuje podgiac delikatnie wajchę to sie zmniejszy luz i zobaczę wtedy. A pompka mniej więcej kiedy ma podać paliwo? Tzn pod koniec otwarcia manetki czy raczej gdzies w połowie?
fh1216
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 9/10/2014, 14:23

Postprzez henio12323 » 16/4/2015, 08:22

na początku. a ja nie doczytałem i myslałem że masz tego keihina, w takim razie u ciebie moze byc inna opcja. jak masz mozliwosc porób jakies fotki moze cos sie wyczai

ale generalnie w kazdym znanym mi sprzęcie dotrysk jest od dotkniecia gazem
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez fh1216 » 16/4/2015, 18:27

gaznik KEIHIN 6CBACI . troche kombinowalem z ta pompka przyspieszajaca i jak dalem praktycznie zero luzu a nawet przy puszczonej manetce pompka juz delikatnie jest wcisnieta to nie gasl tak jak wczesniej na 1sek tylko tak bardziej przerywal a jak juz to przeszedl to potem ciagnal rowno lecz wydawalo mi sie ze slabiej niz wtedy gdy na pompce byl luz ale nie tak na 100% odkrecilem swiece i kolor ladny brunatny (moze dlugo nie jezdzilem ale jakby cos z mieszanko paliwo powietrze bylo nie tak to by chyba zaczela zmieniac kolor a tu taki dosyc ladny byl) wrzucam zdjecia gaznika (lecz nie wymontowany) i filmik jaki byl luz wtedy co przygasal na 1sek po dodaniu gwaltownie gazu lecz potem dobrze ciagnal
http://zapodaj.net/00a51d1425cf3.jpg.html
http://zapodaj.net/cafeec55a5c20.jpg.html
http://zapodaj.net/eaf566d1f3e67.jpg.html
http://zapodaj.net/b6a275ba77226.jpg.html
http://zapodaj.net/3dfb9e54de185.jpg.html
http://przeklej.org/file/odIrsv/WP.20150416.008.mp4

na gogle nie moge znalezc wgl tego gaznika . jak trzeba bedzie to go wyciagne i porobie zdj....
kurde zastanwia mnie ta jedna sruba z na srubokret z "płetwą" co wchodzi obok komory plywakowej od dolu . jak jest komora zakrecona to ta srube mozna obrocic o niecaly obrot.... a tak podczas czyszczenia nie przypominam sobie abym odkrecil srubke ktora nie byla tylko od przykrecenia np pokrywy lub dekielka itp . no i oczywiscie odkrecilem dysze glowna i ta mniejsza to chyba od wolnych obr (czy ssanie chociaz raczej wolne obr) ale zakrecilem wiadomo do oporu te 2 i przykrecone wczesniej tez byly do oporu . poza zwyklymi srubkami od dekielkow to ruszalem wlasnie ta z pletwa ale tylko o pol obrotu aby zdjac dekiel komory plywakowej bo inaczej ta pletwa zachczala o dekiel , ale wkrecilem niby tyle samo w ta sama strone co przedtem byla... iglicy nie przestawialem
fh1216
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 9/10/2014, 14:23

Postprzez henio12323 » 16/4/2015, 18:33

co do regulacji ciezko cokolwiek powiedziec, ciekawe czy serwisówka cos mówi. w keihin FCR takim jak ja mam często jest zbyt bogata mieszanka dotrysku co sie objawia podobnie praktycznie - dajesz gazu i zamiast iść łapie sekunde zamuły. na postoju po agresywnym dodaniu gazu zwykle gaśnie jak za bogato wtryskuje. ale równie dobrze moze dawac za mało skoro tak jak mówisz po jakims czasie dopiero daje wtrysk.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez fh1216 » 16/4/2015, 18:40

tu jeszcze jedno zdj
http://zapodaj.net/825f078c07f72.jpg.html

1.to jest wlasnie ta srubka z ta płetwą jesli kojarzysz od czego moze byc to wal smialo :P
2.tej srubki zapomnialem wykrecic :D a od czego ona jest ? :D cos z ssaniem zwiazane czy moze cos z przelewem?
3.pod tym dekielkiem nie mialem zadnej uszczelki i wgl nic tam nie szlo tylko normalnie odlew widac w srodku i do czego to wgl jest ? bo tam jest jakas komora czy cos ...

jak cos to wyciagne gaznik i nagram jak wogole wstrzykuje paliwo z pompki i tam porobie zdj ale to jak cos na 2-gi plan :P
fh1216
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 9/10/2014, 14:23

Postprzez fh1216 » 16/4/2015, 18:45

jak mialem luz na pompce i nie mialem potem tez to jak dodawalem gazu tak lagodnie i powoli z poczatku (szczegolnie przy niskich obrotach czyli tak ponizej 3 okolo) to nic nie przygasal i sie zbieral normalnie

popytam kolege o serwisowke to moze znajdzie (bo ja mam serwisowke ale tam jest inny gaznik O.O) i wtedy moze dojde ktora srubka od czego ale ciezko bedzie

Dodam ze zrobiłem tez taki test ze "odlaczylem" pompkę (sciagnalem sprezynke co ciągnie za wajchę...) i wtedy moto dużo gorzej chodzil i nawet na luzie przy daniu gazu go dlawilo to juz nawet nie robiłem przejażdżki bo szkoda bylo ...czyli pompka na pewno cos podaje paliwa tylko kwestia ile , w jakiej postaci, i w jakim czasie . Bo chyba nie ma możliwości ze cos nie tak złożone ( lub np cos nie siadlo dobrze) . Zapomnialem wczesniej napisać ze przed czyszczeniem gaznika przepustnica jak opadla na sam dol to byla ciut ale to ciut wyżej jak po wyczyszczeniu ( ale czy to możliwe?? ) chociaż mogłem trącnąć śrubkę od wolnych obr i może sie minimalnie przestawila


Ta śrubka od dolu z ta pletwa to od regulacji paliwo powietrze . Dzis sie z nią troche jeszcze pobawię i zobaczę efekty. Tylko dlaczego ona ma ta pletwe ktora ogranicza ponad pelny obrót gdy pokrywa komory plywakowej jest przykrecona?? Przeciez gaźnik reguluje sie gdy silnik jest odpalony a wtedy musi być przykrecony dekiel pokrywy plywakowej a wtedy ta sruba można zrobić niecaly obrót....
fh1216
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 9/10/2014, 14:23

Postprzez henio12323 » 17/4/2015, 09:31

po 1 edytuj posty - nie pisz jeden pod drugim.

ta na przewodzie to wolne obroty, od spodu ledwo widoczmna to skład. ta od frontu 2jka to spust paliwa z gaźnika.

tam moze byc jakies cos technologiczne, w sensie że mogło tam byc np dodatkowe ssanie, albo np zaworek który odcina paliwo przy puszczeniu gazu,

a z tą srubką - moze ktos po prostu taką wkręcił....
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez fh1216 » 19/4/2015, 12:47

potrzebuje dokladne objawy zle wyregulowanego gaznika tzn. jak np falują mu wolne obroty , wolna spada na wolne oboroty lub czasem nawet nie , z poczatku sie powoli wkreca i przy wyzszych juz jest ok , na ubogiej sie szybko grzeje? , strzela z wydechu , w tym gazniku KEIHEN 6CBACI jak wkrecam srube od regulacji mieszanki to robie bogatsza mieszanke ? prawda to ze lepiej ustawic ciut bogatsza mieszanke niz ubozszą ? bo uboga szybciej wypala gniazda zaworowe ?

co do tego dlawienia silnika po dodaniu gazu to juz dochodze do ładu - pompka przyspieszajaca dawala za duzo paliwa (zauwazylem ze ona ma ledwie co podawac doslownie ledwie co...) ale jeszcze troszke za duzo podaje bo mi go troche przymuli jak otworze full manete ale za to do polowy juz ma "jada" - musze poszukac slabszej sprezynki bo wciaz za mocna jest . jak ustawie pompke to wezme sie za koncowa regulacje mieszanki . a wlasnie zmieni sie cos odnosnie gwaltownego dodania gazu po zmienie miszanki ? chodzi mi oto ze jak np wkrece troche srube (czyli mieszanka bedzie bardziej bogatsza) to wtedy pompka da za duzo paliwa ? w porownaniu do powietrza .... PS troche namotalem w tym ostatnim zdaniu :D
fh1216
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 9/10/2014, 14:23

Postprzez henio12323 » 20/4/2015, 07:49

oddaj moto do mechanika bedziesz sie 2X wiecej bujał z regulacją niz to ma sens, zapłacisz z 50 zł i bedziesz miał sprawne moto....
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez fh1216 » 20/4/2015, 10:42

Narazie mechanika sobie odpuszczę. Zrobię tak ze "odlacze" pompkę przyspieszajaca i będę jezdzil i sprawdzam kolor świecy i jak będzie brunatna to wtedy wezmę sie za pompkę bo przynajmniej będę miał juz dobry sklad mieszanki. Tylko jakbyś mi pomógł to by bylo dobrze tzn chodzi mi oto ze jak strzela z wydechu to za bogata jest? A jak cieply nie może zapalić bez dodania gazu lub ssania to bogata czy uboga? Bez pompki przeciez ustawie sklad co nie? Bo pompka eliminuje "dziurę" i może troche poprawia przyspieszenie ale nie ma dużego wpływu na kolor świecy ( pompka moze troche potem wzbogacić mieszankę bo ciut więcej paliwa dostanie tlok ale to nieznacznie) co wgl myślisz o tym ustawianiu składu mieszanki? A jesli daje gazu a motor odrazu gaśnie i wgl nawet nic nie zalapie to raczej za bogata co nie?
fh1216
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 9/10/2014, 14:23

Postprzez henio12323 » 20/4/2015, 11:25

jak strzela to albo za bogata albo za uboga. jak ciepły i nie chce odpalic to raczej za bogata. ustawisz skłąd bez pompki. ma wpływ na kolor, wszystko ma wpływ. tylko rózne ustawienia powodują zmiane składu w róznych partiach obrotów. moze byc tak że na wolnych obrotach bedzie sie gotował i przegrzewał a na wysokich zalewał.

jak dajesz i gaśnie to moze byc i za bogata i za uboga, moze np wtrysk byc zbyt duzy i zalewa moment silnik
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez fh1216 » 20/4/2015, 12:42

No juz z skladem mieszanki doszedłem troche do ładu- zostaje taka ostateczna regulacja (max pól obrotu w ktoras stronę ale to po kilku dniach jazdy żeby bylo pewne) bo teraz swieca ma nawet wmiare kolor wraz z pompka .ogolnie powera juz czuć tylko z ta pompka jeszcze dojde do ladu bo wydaje mi sie ze wciaz za dużo podaje od polowy gazu m pobawię sie z sprężynkami i dystansem i luzem pompki i będzie wmiare. Bo narazie mam tak ze na luzie jak daje gaz do polowy to ładnie sie wkręca a jak dam ful to go chwile przygasi a jak juz to przejdzie to gaz w porządku. A podczas jazdy do polowy gazu ostry zryw jest lecz jak mu dam fula to jakos ten zryw ginie z poczatku i tak ciągnie normalnie. Kwestia dogrania poczatku i ilości wtrysku. Aktualnie mam tak ze prawie do polowy gazu mam luz na pompce i właśnie jak zaczyna wciskać pompkę to dlawi motor na luzie - na 80% za dużo pompka daje bo jak np skasowałem luz na zero to jeszcze gorzej bylo-bardziej sie dlawil

W końcu ustawiłem :) jednak pompka podawala za Malo i za późno . Teraz pojeżdżę ze 2dni i zobaczę efekt końcowy czyli zabarwienie świecy . Jakby co to mala korekta składu i będzie git :)
fh1216
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 9/10/2014, 14:23

Postprzez fh1216 » 22/4/2015, 08:21

Jeszcze ostatnie pytanie jak są takie objawy to mieszanka bogata czy uboga:
1.trudnosc odpalenia ciepłego motora bez dodania gazu(tak ostro żeby pompka wstrzyknela paliwo)
2.wolne obroty wachaja sie o 500obr/min
3.silnik przerywa przy jeździe z minimalnie odkrecona manetka (dosłownie minimalnie żeby motor tylko trzymal predkosc-ledwie luz na lince sie skasuje i może gaz odkręcę 1/10 max . Jak dam ciut więcej gazu to nie przerywa i jedzie git
fh1216
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 9/10/2014, 14:23

Postprzez henio12323 » 22/4/2015, 10:10

1) czy za ubogo czy za bogato objaw ten sam
2) tutaj skłąd mieszanki nie ma znaczenia tylko podniesienie przepustnicy
3) zwykle za ubogo
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26015
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość




na gr