NINJA 300 7tys. - klocki do wymiany
Posty: 6
• Strona 1 z 1
NINJA 300 7tys. - klocki do wymiany
Witam
Mam pytanie czy jest to normalne żeby po 7tys. km klocki z przodu były do wymiany? Ninja ma niecałe 2 lata kupiłem nówkę, niestety okazało się że mój egzemplarz może mieć problem z pompą ABS i została wymieniona przez autoryzowany serwis kawasaki, Panowie z serwisu się nie popisali po wymianie układ hamulcowy był zapowietrzony - klamkę mogłem tak ścisnąć że dotykała kierownicy, byłem po miesiącu było lepiej coś tam poprawili ale nie było tak samo jak wyjeżdżałem z salonu. Olałem temat nie chciałem już im oddać motocykla. Wczoraj zauważyłem że coś dziwnie hamuje od razu sprawdziłem klocki i rozczarowywanie... z jednej strony nie ma praktycznie okładziny, druga okładzina może 1-1,5mm. z tyłu klocki są ok. Czym może być spowodowany problem? Nie zauważyłem żeby motor jakoś wcześniej zwalniał jak na nim jechałem. Słyszałem tylko delikatne tykanie tarczy jak naciskałem na maxa klamkę (nie chodzi o bicie tarczy tylko jak stałem w miejscu). 90% hamuje przodem, 1/4 przebiegu z pasażerem i 60/40 miasto/trasa, jazda bardziej agresywna - hamulca nie oszczędzałem. Może to i normalne? Nie są to duże pieniądze, ale warto zapytać;]
Mam pytanie czy jest to normalne żeby po 7tys. km klocki z przodu były do wymiany? Ninja ma niecałe 2 lata kupiłem nówkę, niestety okazało się że mój egzemplarz może mieć problem z pompą ABS i została wymieniona przez autoryzowany serwis kawasaki, Panowie z serwisu się nie popisali po wymianie układ hamulcowy był zapowietrzony - klamkę mogłem tak ścisnąć że dotykała kierownicy, byłem po miesiącu było lepiej coś tam poprawili ale nie było tak samo jak wyjeżdżałem z salonu. Olałem temat nie chciałem już im oddać motocykla. Wczoraj zauważyłem że coś dziwnie hamuje od razu sprawdziłem klocki i rozczarowywanie... z jednej strony nie ma praktycznie okładziny, druga okładzina może 1-1,5mm. z tyłu klocki są ok. Czym może być spowodowany problem? Nie zauważyłem żeby motor jakoś wcześniej zwalniał jak na nim jechałem. Słyszałem tylko delikatne tykanie tarczy jak naciskałem na maxa klamkę (nie chodzi o bicie tarczy tylko jak stałem w miejscu). 90% hamuje przodem, 1/4 przebiegu z pasażerem i 60/40 miasto/trasa, jazda bardziej agresywna - hamulca nie oszczędzałem. Może to i normalne? Nie są to duże pieniądze, ale warto zapytać;]
- Adriann89
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 13/4/2015, 21:25
Według mnie to klocki powinny na dłużej starczyć, tym bardziej że 300R to nie jest jakiś potwór... Jak masz stojak na moto to podnieś przód motocykla i zakręć kołem żeby sprawdzić czy klocki nie przycierają przypadkiem. Silnikiem mam nadzieje że też trochę hamujesz czy tylko hamulcami?
Kawasaki Ninja 250R -> Yamaha FZ6 S2
-
koperta4512 - Świeżak
- Posty: 145
- Dołączył(a): 31/1/2013, 19:57
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Nie mam dostępu do stojaka, kiedyś jak mi sie uda to sprawdzę czy hamulec nie przyciera. Oczywiste że redukuje biegi, jutro wymienię klocki i wszystko posprawdzam. Pytałem mechanika mówił że to możliwe. Ja jestem w szoku. zdarza się że mam ponad 100km/h hamulec znowu 100km/h i hamowanie itd. Sprawdzałem w salonie nową 300 NINJA i klamka działa gorzej niż w moim do kierownicy można docisnąć...
- Adriann89
- Świeżak
- Posty: 2
- Dołączył(a): 13/4/2015, 21:25
Adrian mam identyczny problem. Też kupiłem nową Ninje 300 z ABS rok temu i też brałem udział w akcji serwisowej odnośnie wadliwych, tych pomp od ABS i została wymieniona przy przebiegu motocykla ok. 2000 km. Przy ok. 8-9 tys km miałem przypadkową wizytę na serwisie i jakie było moje zdziwienie, gdy dowiedziałem się że moje klocki hamulcowe są na wykończeniu, a nie powinny być nawet w połowie. Zwłaszcza że jeżdżę raczej oszczędnie i bardzo dużo hamuję silnikiem, w 80% sam i w 80% w trasie lub po drogach wiejskich. Pracownik salonu próbował mi wmówić że może rzadko myję motocykl i na zabrudzonych tarczach jeżdżę, co było dla mnie śmieszne, ( bo motocykl zawsze na błysk wyczyszczony), ale to było chyba jedyne choć trochę logiczne wytłumaczenie, do dziś... Od niedawna delikatnie obciera mi chyba jeden klocek hamulcowy co tylko potwierdza fakt ze zostały niepoprawnie złożone przy tej akcji. Zapytam z ciekawości gdzie kupowałeś motocykl, a raczej dokonywałeś wymiany tej pompy?
Pozdrawiam Wojtek
Pozdrawiam Wojtek
- wojtek_tak
- Świeżak
- Posty: 1
- Dołączył(a): 17/4/2015, 23:02
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Posty: 6
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości