Zobacz wątek - Efektywne ruszanie motocyklem
NAS Analytics TAG

Efektywne ruszanie motocyklem

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

Efektywne ruszanie motocyklem

Postprzez msebek » 24/8/2007, 14:13

Witam wszystkich forumowiczów. Jak widać jestem tu nowy i od razu chciałbym zasięgnąć waszej rady.

Temat mało poruszany, a jakże ważny. Chodzi mianowicie o prostą rzecz (jakby się mogło wydawać) jak ruszanie z miejsca np. spod świateł, na torze itp. Wiadomo jedynka, gaz, sprzęgło, jazda. Ale nie w tym rzecz. Mianowicie chodzi mi o to , jak uzyskać maksymalne przyspieszenie ruszając motocyklem. Wiadomo trzeba wyczuć maksymalny moment przenoszony na tylne koło przy którym nie nastąpi jego uślizg jak również nie poderwie przedniego koła od asfaltu, odpowiednie pochylenie/balans motocyklisty itp.
Więc pytanie, jak Wy to robicie. Pozdrawiam.
msebek
Świeżak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 24/8/2007, 13:48


Postprzez Meciek » 24/8/2007, 14:18

Ja daje dużo gazu i puszczam sprzęgło wolniej z wyczuciem, na starci biorę kumpla który lata lytrem.
Avatar użytkownika
Meciek
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 1935
Dołączył(a): 30/10/2006, 21:25
Lokalizacja: z Wrocka

Postprzez Neos007 » 24/8/2007, 14:58

Ja skuterem stoje na stopce centralnej i dodaje gaz tak do połowy potem zrzucam ze stopki i ruszam z piskiem :D :D :D
Avatar użytkownika
Neos007
Świeżak
 
Posty: 157
Dołączył(a): 31/5/2007, 20:36
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez Prof.Piotr » 24/8/2007, 15:10

Neos007 napisał(a):Ja skuterem stoje na stopce centralnej i dodaje gaz tak do połowy potem zrzucam ze stopki i ruszam z piskiem :D :D :D




pojeb....... urwiesz pasek ,rozwalisz łożysko tylnej osi , w najgorszym wypadku skrzywisz wał albo warrio
Jeszcze tu kiedyś wróce i zobaczymy kto jest górom.
Prof.Piotr
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 20/8/2007, 18:55
Lokalizacja: asd

Postprzez msebek » 24/8/2007, 16:20

Neos007 napisał(a):Ja skuterem stoje na stopce centralnej i dodaje gaz tak do połowy potem zrzucam ze stopki i ruszam z piskiem :D :D :D

Tak off topic: uważam że lepiej kupić mz, jawke lub simsonka niż skuter. Przynajmniej to to biegi ma....
msebek
Świeżak
 
Posty: 171
Dołączył(a): 24/8/2007, 13:48

Postprzez Neos007 » 24/8/2007, 18:38

Prof.Piotr napisał(a):
Neos007 napisał(a):Ja skuterem stoje na stopce centralnej i dodaje gaz tak do połowy potem zrzucam ze stopki i ruszam z piskiem :D :D :D




pojeb....... urwiesz pasek ,rozwalisz łożysko tylnej osi , w najgorszym wypadku skrzywisz wał albo warrio


Nie widzialeś usmiechow na koncu? Walenelm az 3 usmiechy zeby nawet taki pojeb jak ty skumal ze to zart! Raz tak ruszylem i wiecej tak nie robie bo wiem jakie sa tego konsekwencje. Jezu jacy ludzie...

Uprasza się o opanowanie. Jesli chcesz komuś robić prywatne wycieczki do nie na publicu, dopsz?
Terror
Avatar użytkownika
Neos007
Świeżak
 
Posty: 157
Dołączył(a): 31/5/2007, 20:36
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez Prof.Piotr » 24/8/2007, 21:56

wiesz widziałem takie ruszanie i wiem ,że ludzie na squterach sa do tego zdolni
Jeszcze tu kiedyś wróce i zobaczymy kto jest górom.
Prof.Piotr
Świeżak
 
Posty: 71
Dołączył(a): 20/8/2007, 18:55
Lokalizacja: asd

Postprzez mar111cin » 24/8/2007, 22:10

w końcu znasz siebie prawda? ale i tak bijesz wszystkich nikt inny nie jeździ skuterem po jeziorze w sierpniu :lol:

A co do autora tematu to już sam sobie odpowiedziałeś, to poprostu musi wejść w nawyk, musisz to czuć, nie ma na to innej rady. To tak jakbyś chciał się korespondencyjnie nauczyć całować.
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez cdsMarcin » 24/8/2007, 22:36

Dokładnie jak powiedział Marcin. Musisz poprostu czuć swoje moto i wiedzieć jakie bedą jego odruchy
<a href="http://www.bezpieczny-motocyklista.info/">Obrazek</a>

<a href="http://www.emoto.com.pl/id91106.html">Na sprzedaż Aprilia RS 80/50 2001r.</a>
Avatar użytkownika
cdsMarcin
Bywalec
 
Posty: 526
Dołączył(a): 17/3/2007, 12:25
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Postprzez VCO » 24/8/2007, 23:43

Trzeba zamknąc szafe i z byka sprzegło puścić wtedy te 5 metrów zeczywiscie pokonasz bardzo szybko :lol:

...Jest jescze jedna ważna żecz
Podobno biegi nalezy zmieniać wtedy gdy mamy max moment obrotowy jak np jest 9 tys momentu a kręci sie do 12 tys to przy 9 jest najlepiej zmienic bieg w celu uzyskania najszybszego przyspieszenia i podobno przekroczenie momentu będzie "zwalniało" chodzi o to ze motor lepiej sie pozbiera przed przekroczeniem momentu

Przynajmniej ten kudłaty pajac w TVN tak gadał :lol: :lol:
Jak to skomentujecie???????????

ja osobiście cisne w czerwone potem zmieniam bieg..
Bóg stworzył człowieka po to żeby jeździł motorem :D
Avatar użytkownika
VCO
Świeżak
 
Posty: 247
Dołączył(a): 18/8/2007, 10:46
Lokalizacja: Z przed biurka

Postprzez cezare » 25/8/2007, 07:32

pajac miał rację ;)
Avatar użytkownika
cezare
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 678
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez mar111cin » 25/8/2007, 09:23

VCO napisał(a): zeczywiscie

żecz

ja osobiście cisne w czerwone potem zmieniam bieg..


miszczu :lol:
<b>Life begins at 200km/h!!!!</b>
było gsx600f, było ZX12R :(, jest V-Strom 650 AK8 :)
Avatar użytkownika
mar111cin
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6941
Dołączył(a): 29/5/2006, 13:12
Lokalizacja: FSW (lubuskie)

Postprzez Neos007 » 25/8/2007, 10:57

Tak off topic: uważam że lepiej kupić mz, jawke lub simsonka niż skuter. Przynajmniej to to biegi ma....


A sa MZtki 50ccm zarejestrowane na motorower? Bo ja jeszcze nie mam skonczonych 18 lat.

wiesz widziałem takie ruszanie i wiem ,że ludzie na squterach sa do tego zdolni


Czy widziales kiedys jak staly 2 skuty na swiatlach to jeden schodzil ze skuta, wzucal go na stopke a potem na niego wsiadal i ruszal? Ja nigdy. Przeciez same zrzucenie skuta ze stopki centralnej to juz przynajmiej sekunda straty na swatlach...
Avatar użytkownika
Neos007
Świeżak
 
Posty: 157
Dołączył(a): 31/5/2007, 20:36
Lokalizacja: Elbląg

Postprzez abm » 25/8/2007, 11:32

cezare napisał(a):pajac miał rację ;)


Pajac zdecydowanie nie miał racji! Popatrz sobie na zakres obrotów, jakiego uzywaja zawodnicy na torze. Najlepiej wykorzystamy moc silnika zmieniają biegi trochę po przekroczeniu obrotów mocy maksymalnej. Ile ma wynosic to "trochę" to już bardziej skomplikowane i potrzebny jest do tego wykres mocy, momentu i przełożeń skrzyni biegów. Upraszczając można przyjąc, że będzie to kilkaset obr./min za mocą maksymalną. Poniewaz nasz czas reakcji to właśnie te kilkaset obr/min, to upraszczając możemy założyć, że decyzję o zmianie biegu podejmujemy, kiedy wskazówka osiągnęła obroty mocy maksymalnej.

Pozdrawiam.
MZ ETZ 250
Honda CX 500 Euro
Honda Pan Euro ST 1100
abm
Świeżak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 7/6/2007, 12:35
Lokalizacja: Poznań

Postprzez cdsMarcin » 25/8/2007, 12:10

neos... Ty piotrka nie słuchaj, on ma rozdwojenie jaźni, sam nie wie kim jest i często gada głupoty
<a href="http://www.bezpieczny-motocyklista.info/">Obrazek</a>

<a href="http://www.emoto.com.pl/id91106.html">Na sprzedaż Aprilia RS 80/50 2001r.</a>
Avatar użytkownika
cdsMarcin
Bywalec
 
Posty: 526
Dołączył(a): 17/3/2007, 12:25
Lokalizacja: Bielsk Podlaski

Postprzez cezare » 26/8/2007, 18:21

abm napisał(a):
cezare napisał(a):pajac miał rację ;)


Pajac zdecydowanie nie miał racji! Popatrz sobie na zakres obrotów, jakiego uzywaja zawodnicy na torze. Najlepiej wykorzystamy moc silnika zmieniają biegi trochę po przekroczeniu obrotów mocy maksymalnej. Ile ma wynosic to "trochę" to już bardziej skomplikowane i potrzebny jest do tego wykres mocy, momentu i przełożeń skrzyni biegów. Upraszczając można przyjąc, że będzie to kilkaset obr./min za mocą maksymalną. Poniewaz nasz czas reakcji to właśnie te kilkaset obr/min, to upraszczając możemy założyć, że decyzję o zmianie biegu podejmujemy, kiedy wskazówka osiągnęła obroty mocy maksymalnej.

Pozdrawiam.


oglądnij jakikolwiek wykres z hamowni - po przeanalizowaniu zobaczycz o co kaman.. .. . ..
ale może gdzieś to się ztym czerwonym polem pokrywa ... tego nie wiem - wiem że gdy dokręcam ZA bardzo - nie jest to za efektywne...
Avatar użytkownika
cezare
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 678
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez Kasius » 27/8/2007, 12:19

a ja nigdy nic nie dokrecam, bo po co? I tak wszystkich łykam :D, z innymi motocyklistami sie nie scigam bo wiem co ile potrafi dany motocykl a szkoda zdrowia na udowadnianie sobie czegokolwiek, takze chlopie nie zastanawiaj sie jak ruszac tylko jezdzij jak najlepeij potrafisz.

Reszta sama przyjdzie
Kasius
Świeżak
 
Posty: 112
Dołączył(a): 2/8/2007, 23:58
Lokalizacja: Irlandia/Wrocław

Postprzez abm » 28/8/2007, 10:27

cezare napisał(a):
abm napisał(a):
cezare napisał(a):pajac miał rację ;)


Pajac zdecydowanie nie miał racji! Popatrz sobie na zakres obrotów, jakiego uzywaja zawodnicy na torze. Najlepiej wykorzystamy moc silnika zmieniają biegi trochę po przekroczeniu obrotów mocy maksymalnej. Ile ma wynosic to "trochę" to już bardziej skomplikowane i potrzebny jest do tego wykres mocy, momentu i przełożeń skrzyni biegów. Upraszczając można przyjąc, że będzie to kilkaset obr./min za mocą maksymalną. Poniewaz nasz czas reakcji to właśnie te kilkaset obr/min, to upraszczając możemy założyć, że decyzję o zmianie biegu podejmujemy, kiedy wskazówka osiągnęła obroty mocy maksymalnej.

Pozdrawiam.


oglądnij jakikolwiek wykres z hamowni - po przeanalizowaniu zobaczycz o co kaman.. .. . ..
ale może gdzieś to się ztym czerwonym polem pokrywa ... tego nie wiem - wiem że gdy dokręcam ZA bardzo - nie jest to za efektywne...


To powiedz mi w którym miejscu wspomniałem o czerwonym polu? Kolejna zagadka, co ma wspólnego czerwone pole z maksymalną mocą?
MZ ETZ 250
Honda CX 500 Euro
Honda Pan Euro ST 1100
abm
Świeżak
 
Posty: 56
Dołączył(a): 7/6/2007, 12:35
Lokalizacja: Poznań

Postprzez cezare » 28/8/2007, 11:52

abm napisał(a):
cezare napisał(a):
abm napisał(a):
cezare napisał(a):pajac miał rację ;)


Pajac zdecydowanie nie miał racji! Popatrz sobie na zakres obrotów, jakiego uzywaja zawodnicy na torze. Najlepiej wykorzystamy moc silnika zmieniają biegi trochę po przekroczeniu obrotów mocy maksymalnej. Ile ma wynosic to "trochę" to już bardziej skomplikowane i potrzebny jest do tego wykres mocy, momentu i przełożeń skrzyni biegów. Upraszczając można przyjąc, że będzie to kilkaset obr./min za mocą maksymalną. Poniewaz nasz czas reakcji to właśnie te kilkaset obr/min, to upraszczając możemy założyć, że decyzję o zmianie biegu podejmujemy, kiedy wskazówka osiągnęła obroty mocy maksymalnej.

Pozdrawiam.


oglądnij jakikolwiek wykres z hamowni - po przeanalizowaniu zobaczycz o co kaman.. .. . ..
ale może gdzieś to się ztym czerwonym polem pokrywa ... tego nie wiem - wiem że gdy dokręcam ZA bardzo - nie jest to za efektywne...


To powiedz mi w którym miejscu wspomniałem o czerwonym polu? Kolejna zagadka, co ma wspólnego czerwone pole z maksymalną mocą?


abm - masz rację - spaprałem ;)

;) sooory... ;)

a co powiesz na to ;)))) ?


Kawasaki 14ZX :
wykres :
http://photos.motorcycle-usa.com/hay_zx14hp.jpg
budziki
http://www.helibars.com/proddetail.php?prod=HC2614

wykres Yamahy R6
http://www.mototuneusa.com/R6PortingDynoSheet.gif
budziki r6
http://www.bluegauges.com/images/tachco ... /r6003.jpg


nastepny case :
kawasaki z1000 2003r budziki : http://www.motorcycledaily.com/021703in ... tation.jpg
wykresy :
http://www.mcnews.com.au/Testing/Kawasa ... _Power.gif

dane o redline 11,5krpm w fz1
http://home.austin.rr.com/motorcycles4me/FZ1specs.html

wykres CB900 hornet 2002
http://www.heimracing.de/images/sonseit ... hornet.gif
no i jego budziki z redline na 9,5 tys
http://www.mcnews.com.au/testing/Honda/ ... h_600p.JPG



kolejny przykład : suzi gsxr1000 z 2003
wykresy z dyno i fabrczynym :
http://www.dynotech.pl/factory_pliki/Ve ... RACEso.jpg
a tu budziki :
http://www.bluegauges.com/illumiglo/suzuki.htm


strasznie długo zeszło mi na porównywanie ze względu na roczniki motocykli chciałem być dokładny


a tu znów przykłąd mojego ThunderAce'a
wykres : http://www.afm.at/pics/leistung/yzf1000r-l.jpg
a redline
oto nowe budziki : http://www.airlive.aspdotnet.pl/budziki.jpg
rocznik Acea nie ma znaczenia - nie było modyfikacji ;)


abm - i jak to skomentujesz ?

prosz.
Avatar użytkownika
cezare
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 678
Dołączył(a): 13/5/2007, 09:56
Lokalizacja: Kraków - Wola Justowska RULEZ

Postprzez open » 29/8/2007, 23:43

Wtraca 3grosze od siebie.
Przygladalem sie nieraz Monice Jaworskiej jak startuje, a jej start przypomina strzal z kalacha.
Powiedziala ze zarowno na torze jak i przy starcie ze swiatel (mowa o bardzo szybkim starcie) trzyma 5krpm i puszcza szybko szprzeglo do polowy, jak szpej zaczyna wyrywac do przodu odpuszcza do konca sprzeglo i daje pelny gaz.
Oczywiscie kladzie sie na baku zanim wystartuje.
Po mozolnych kilku probach,powiedzmy ze wiem o co kaman..
Ostatnie porownujac start swoja gsxr 600 z kumpla 1000rr (szli dlugo rowno-technika startu Moniki zabija),po 5-6probach, zjarala sprzeglo w swoim szpeju. Lekko sie zadymilo z moto :)
Wiec ja bym uwazal z takim pilowaniem szpeja.
cbr 600f4i - czarna kochanka :) | | www.ostrajazda.com
open
Świeżak
 
Posty: 52
Dołączył(a): 14/5/2007, 14:38
Lokalizacja: Krk

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości




na gr