Zobacz wÄ…tek - ktm 450 czy dam rade
NAS Analytics TAG

ktm 450 czy dam rade

Enduro, Cross
_________

ktm 450 czy dam rade

Postprzez mzetzkodeina » 12/4/2015, 17:27

Witam, mam pytanie ponieważ mam okazję kupić ktm 450 exc z 2009 roku budżet jest lecz czy dam sobie z nią radę wcześniej jeździłem quadem 125 , MZ 150 teraz 3 rok latam dt125r mam dużo pól i prostych przelotówek mam 192cm wzrostu ważę 93kg. Proszę was o radę.
mzetzkodeina
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 12/3/2014, 22:37


Postprzez henio12323 » 12/4/2015, 19:09

pytanie bardziej do ciebie niz do nas. to nie jest jakis sprzet nie do ogarnięcia. jeżeli masz długie proste to nie jest najgorsza opcja. jak masz okazje to pewnie gdzies w okolicy - fajnie jakbys sie przejechał i sam ocenił. chociaz znajac zycie po 10 metrach zakochasz sie w tym motocyklu.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez Snaffy » 12/4/2015, 19:33

Pozwolę sobie tutaj zadać pytanie, henio jak ten motocykl sprawuje się jeżeli chodzi o upalanie go w ciężkim terenie (czasami błotko i takie tam) oraz na podjazdach (z naciskiem na ten aspekt)? I ile on ma koni ? Na allegro widzę, że niektórzy piszą że 50 ale to dość dużo w stosunku do konkurencji.
Avatar użytkownika
Snaffy
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 2/2/2015, 21:43
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez mzetzkodeina » 12/4/2015, 19:43

Henio wiem ze sam powinienem wiedzieć czy dam radę ale tak jak mówisz juz tak się napalilem ,że znając życie przejadac się będę myślał tylko o tym ,aby był już mój :)
mzetzkodeina
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 12/3/2014, 22:37

Postprzez henio12323 » 12/4/2015, 19:49

powiem tak generalnie jak ktos planuje jeździc tylko w ciezkim terenie to troche bez sens, bo taką maszyną da sie robic duzo rzeczy ale mocno męczy kierowce. jakis mniejszy sprzt czy 2T po prostu mniej męcyz. ale jezeli chodzi o dojazdówki i długie proste to jazda jest przyjemna i efektywna

powiem tak - nie ma u mnie w okolicy chyba górki pod którą bym sie nie wdrapał. 2T niektóre wymiękają bo albo nie ma mozliwosci wykorzystac techniczncyh aspektów ( np grząski piasek gdzie moc sie jednak liczy ) zaczałem od pół roku jeździc po wąwozach, pionowe scianki, sciezki wysypane kamieniami - 525 prowadzi sie jak krowa ale sobie spokojnie radzi, miałem porównanie z EXC 125 - jedzie podobnym tempem co 525 tylko mniej męczy kierowce. a 450 i 525 to praktycznie to samo

co do mocy - nie wiem ile ma, wpisz sobie w google exc 450 dyno test. bedziesz miał wykresy z hamowni - są rózne wyniki.

od jakiegos czasu mam też triala, i 525 jeździ mi sie duuuzo przyjemniej w trialowych warunkach, skoki po belkach, podjazdy dziwne itp wychodzą zadziwiająco fajnie na tak duzym i mocnym motocyklu. tylko że nadal męczy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Snaffy » 12/4/2015, 20:14

Jak zawsze dzięki za kilka cennych spostrzeżeń, ogólnie to jestem przede wszystkim nastawiony na 250 2T (biorąc pod uwagę jeszcze moją wage 72 to myślę że będzie szedł jak szalony ;) ) jednak zauważyłem że 450 jest dużo więcej w okolicy i tak sobie czegoś szukam na wypadek "gdyby jednak alternatywa była w lepszym stanie od konkurentów" to warto się skusić - zauważyłem że full crossów jest znacznie więcej niż hard enduro (w cenie ~10tyś) ;(

Do autora tematu, mógłbyś się podzielić jaka cena?
Avatar użytkownika
Snaffy
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 2/2/2015, 21:43
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez mzetzkodeina » 12/4/2015, 20:36

Snaffy znajomy chce mi sprzedać 2009 rok za 11000 wiec lepiej nie znajdę tym bardziej że cały czas jest serwisowany ten ktm. Henio zauważyłem na wielu filmikach ,ze wiele osób 450-tkami startuje z drugiego biegu czemu tak robią? Te pytanie może wydawać się dziwne ale może wiesz coś na ten temat :)
mzetzkodeina
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 12/3/2014, 22:37

Postprzez Snaffy » 12/4/2015, 21:01

Bo ten motocykl ma tyle mocy że z jedynki Cię wyrwie; nie ruszysz efektownie; Ryan Dungey na swoim SXF rusza z 3 (zresztą jak każdy w AMA). Ta cena mnie zniszczyła; nawet nie zastanawiaj się tylko bierz ( jak byś jednak nie wziął to zaklepuje go ! ) ; D
Avatar użytkownika
Snaffy
Świeżak
 
Posty: 60
Dołączył(a): 2/2/2015, 21:43
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza

Postprzez henio12323 » 12/4/2015, 21:03

bo po 1 ciezej jest przebic z 1 na 2jke, niz z 2 na 3. po 2 jedynka jest dosyc krótka wiec trzeba by przebić na 2jke juz po kilku metrach. momentu i mocy ma tak duzo że spokojnie rusza z dwójki. generalnie kupisz pojeździsz i sam obczaisz o co chodzi, ja tylko z 2jki ruszam idzie wtedy jak pocisk, z jedynki gorzej przyspiesza po prostu.


co do crossów a enduro - jest moda na enduro, one mają też wiecej rzeczy - akumulator, elektryke oswietlenie itp wiec cena zawsze bedzie wyzsza. ale to sie szybko redukuje bo enduro są tansze w eksploatacji

co do wagi - ja jak kupiłem KTMa 525 nie wazyłem nawet 60 kilo :P dla mnie waga kierowcy praktycznie nie ma znaczenia, aby zawieszenie zestroić. nie wiem moze wieksza masa to lepsze utrzymanie balansu - wystarczy wystawic ręke która wazy kilka kg moja a kilkanascie jakiegos "koksa" to na pewno tam łatwiej masą sterowac. ale ja nie narzekam :D
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mzetzkodeina » 12/4/2015, 21:32

Snaffy jeśli ja nie kupie to się do ciebie odezwę na 100% :)
HEnio dzięki za wytłumaczenie :) a jeszcze jedno co do wagi jaka będzie różnica pomiędzy dt a exc co lżejsza co cięższe :)
mzetzkodeina
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 12/3/2014, 22:37

Postprzez henio12323 » 13/4/2015, 07:33

to całkiem inne sprzęty, DT wazy chyba ze 130 kg exc koło 115 niby ogrom róznicy na korzyść EXC. ale EXC ma wyzej silnik, w dodatku sam silnik jest wysoki i ma cięzkie elementy wysoko ( głowica itp ) w dodatku ma cięzsze masy wirowe ( ciezki wał ) i dla tego cięzej jest zmieniac kierunek jazdy, ciezej jest przechylic odpalony motocykl nawet. nie są to jakies siły których sie nie da przełamać, ale 1000 razy pochylic moto 4T jest ciezej niz 2T stąd włąsnie róznica. wiec podejrzewam że DT by sie łatwiej prowadziła i wydawała na lżejszą.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mzetzkodeina » 13/4/2015, 13:59

A jak jest z hamulcami czy będzie czuć różnice pomiędzy zwykłymi heblami w dt a brembo w ktm?
mzetzkodeina
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 12/3/2014, 22:37

Postprzez henio12323 » 13/4/2015, 16:55

tutaj nie ma porównania, w DT hamulce mają byc cięzkie, zywotne, i wytrzymac kilka tys km na jednych klockach. w ktmie wszystko jest lzejsze i bardziej wyczynowe. hamulce sa mocniejsze w KTMie to na pewno
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mzetzkodeina » 13/4/2015, 18:24

A jak jest z v-max w dt wyciskam 135 na GPS a ile wynosi około v-max w exc 450?
mzetzkodeina
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 12/3/2014, 22:37

Postprzez henio12323 » 13/4/2015, 19:05

duzo zalezy od przełozen. mi 525 szło koło 160. na SM podobno prawie pod 200 da sie wycisnąc.

ale i tak v maxem sie nie ciska, bardziej wypadało by zapytać jaka jest prędkosc przelotowa maksymalna
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mzetzkodeina » 13/4/2015, 19:34

Jaka jest prędkość przelotowa maxymalna? :)
mzetzkodeina
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 12/3/2014, 22:37

Postprzez henio12323 » 13/4/2015, 19:53

koło 90 na godzine, to tak jadac 6stym biegiem bez obciązania silnika, wolniej to juz trzeba zbic na 5tke szybciej to juz silnik wyje itp.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mzetzkodeina » 13/4/2015, 20:56

A jakie obroty lubi taki exc bo np ja jestem przyzwyczajony, że kręcę dt do samej góry poniżej 5 tys rpm nie jedzie a jak jest z ktm ?
mzetzkodeina
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 12/3/2014, 22:37

Postprzez henio12323 » 13/4/2015, 21:07

ktm idzie od samego dołu. i lubi kazde obroty, i mozna sobie kręcic i mozna pyrkać. tylko wiadomo nie ma co jechać na odcinie jak jest bieg wyzej. w 4T im wyzsze obroty tym nie jedzie szybciej, dopiero wbicie biegu wyzej sprawia że moto jedzie szybciej. w 2T wraz z obrotami rosnie prędkosc a im wyzej sie wkreci tym szybnciej cisnie, wynika to z rozłozenia maksymalnej mocy w 4T jest dostepna niski, w 4T na wysoko na obrotach
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez mzetzkodeina » 24/4/2015, 21:02

Kupiłem tego ktma i powiem wam tak jest cudownie jazda dt była męcząca :D trzeba było ją kręcić i zmieniać co chwila te biegi a teraz idzie z każdego biegu kiedy chce potrafi być łagodna lecz kiedy zapomnę się i odkrece trochę za mocno od razu mnie ostrzega :D i te zawieszenie jak marzenie tam gdzie yamaha się meczylem tu lecę 2 razy szybciej . Motocykl jest cudowny polecam.
mzetzkodeina
Świeżak
 
Posty: 106
Dołączył(a): 12/3/2014, 22:37

Następna strona


Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości




na górê