Zobacz wątek - Jaka świeca, manetki i uszczelniacze? Yamaha DT50 95r
NAS Analytics TAG

Jaka świeca, manetki i uszczelniacze? Yamaha DT50 95r

Enduro, Cross
_________

Jaka świeca, manetki i uszczelniacze? Yamaha DT50 95r

Postprzez kotlet9696 » 11/4/2015, 09:41

Witajcie. Jako że świeca w mojej Yamaszy już nie domaga to muszę ją wymienić i tutaj chciałbym się zapytać jaka będzie najlepsza? Z tego co słyszałem to irydowe są ponoć dobre ale czy warto dopłacać? Jeśli tak to jakiej firmy? Ponadto manetki które mam są już dość "wysłużone" i chciałbym je wymienić. Jak tak to jakie? Żeby fajny wygląd miały nawet, nie za drogie, i żeby najlepiej takiej gumy nie miały bo jak zsunie się lewa manetka to sprzęgło mi zagina tą gumę i przeszkadza to w wciskaniu go... Wiecie może jakie uszczelniacze do lag tam idą? Muszę kupić a rozbierać cały dzień nie mam jak bardzo, bo nie znam się na tym a mój mechanik powiedział żebym wpadł z nowymi i dopiero. Lagi powietrzne, a z tymi uszczelniaczami to prócz nich coś jeszcze trzeba dokupić? Z góry dziękuję, i przepraszam jeśli zły dział. Znalazłem taką świecę:http://allegro.pl/swieca-irydowa-ngk-br8eix-br8es-yamaha-dt-50-125-i5149624162.html (otwórz link) będzie dobra?
Apropo, sprzęt to: Yamaha DT50R 17W 1995r.
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31


Postprzez henio12323 » 11/4/2015, 20:42

warto, taka swieca jest zywotniejsza i lepiej dopala mieszanke, koszt nie jest mocno wiekszy a róznica moze byc nawet zauwazalna. firma NGK albo DENSO nie wiem czy inne w ogóle są irydowe.

kup to co ci sie podoba, manetek jest cała masa, ale musisz dac z 30 zł żeby miały sens. i poczytaj opis produktu. mozesz wybrać miedzy miekkimi a twardymi. miekkie są wg mnie wygodniejsze, lepiej tłumiądrgania, ale sa mało zywotne i szybko sie wycierają. z kolei twarde czasami lepiej mozna chwycić, ale robią odciski ( przy ostrej jeździe ) ale są zywotniejsze. - sam wybierz co ci odpowiada.

co do zabezpieczenia manetek - mozna przesmarować płynem do filtrów powietrza manetke wtedy łatwo sie nasuwa a jak odparuje rozcięczalnik to dobrze jest "przyklejona"

uszczelnaicze do lag - wpisz sobie na allegro i bedziesz wiedział

uszczelnaicze idą olejowe i pyłowe, jak cieknie to olejowe na 100% ale pyłowe też mogą wymagac wymiany.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez kotlet9696 » 11/4/2015, 21:22

Właśnie poczytałem troszkę i zastanawiam się którą wybrać czy Denso czy NGK. Z tego co czytałem to NGK parę lat temu to mówili, że to chińszczyzna typowa się zrobiła, zdania były niestety podzielone i dlatego cały czas się zastanawiam nad tymi dwoma.Takie świece na allegro znalazłem:
http://allegro.pl/denso-swieca-irydowa-iw24-ngk-br8eix-ktm-honda-i5181948258.html (otwórz link)
http://allegro.pl/swieca-swiece-ngk-br8eix-aprilia-honda-vespa-i5218324681.html (otwórz link)
i nie wiem czy wszystko się zgadza bo kupić zwykłą w cenie irydowej nie trudno.

Co do manetek to każde będą pasowały czy lepiej pomierzyć i patrzeć po wymiarach? Kierownica nominał nie przerabiana ni nic.

A co do uszczelniaczy to sprawa wygląda następująco. Olej bryzga lagi aby jakiś dołek jest i teleskopy się chowają a spowodowane jest to na sto procent tym, że poprzedni właściciel zamiast pompować lag to... lał do nich olej. Teraz nawet jak się napompuje to krótko trzymają i pod tą gumę pierwszą przy uszczelniaczu zawsze jakieś syfy wchodzą bo już zniszczona jest a dalej nie sprawdzałem bo jak napisałem nie wiem czego się spodziewać przy rozbieraniu, a powiedziano mi że dużo z tym jest roboty także wolę to dać do mechanika z nowymi uszczelniaczami.
Apropo ile uszczelniaczy idzie do lagi?
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez henio12323 » 12/4/2015, 10:04

ja jeżdze na NGK i nie narzekam - irydowe robią tylko chyba w japonii. nie czytaj za bardzo bo namącisz sobie w głowie, NGK czy DENSO to bardzo dobre swiece i mozna spokojnie wsadzać.

dopasuj sobie swiece do swojego moto tutaj
http://www.ngk.de/nc/pl/wyszukiwarka-produktow/

każde bedą pasowały bo są uniwersalne.

napisałem wyzej ile uszczelniaczy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kotlet9696 » 12/4/2015, 10:41

Na tej stronce nie spasuje zbytnio bo sam dokładnie nie wiem czym jeżdżę, że się tak wyrażę. W papierach DT50R 1995r, na silniku itd 17W (a znalazłem taki model ale żeby jakieś info o nim to nic), tutaj na tej stronie biorę DT50R 1991-1997 i mam świecę z krótkim gwintem (iskra która dobrze radziła sobie do tej pory, ma 19mm, średnicę jakieś 13/14, bo już wczoraj suwmiarki nie przynosiłem i zwykłą linijką zmierzyłem). Myślę że będą git te co znalazłem najwyżej się odeśle.

A osobiście jakie preferujesz? Bo do tej chwili to te co mam to wyglądają jak standardowe od DT'tki. Pewnie nie zmieniane nigdy i powiem szczerze, że nie wiem czy są twarde, czy miękkie bo jakoś przyzwyczaiłem się.

A, dzięki, późno było nie przeczytałem tak jak powinienem :D

EDIT
Nie chcę zaśmiecać forum i robić nowego tematu dlatego zapytam się tutaj. Jak chcę uruchomić maszynę, to wiadomo najpierw ssanie, ze 3/4 razy kopnę żeby zassało paliwo i np. za 4 razem kopka nie stawia żadnego oporu jakby nie zaczepiała o coś tam. To normalne raczej nie jest a dopiero od kilku dni tak mam... Tak ze 3 razy kopnę i nagle luz, nie stawia oporu i nie rusza tym kołem tam i nie ma jak odpalić. Kilka razy znowu kopnę tak albo ręką i znowu jest okej. Co może być przyczyną? Dodam, że olej mi kapał spod Yamahy bo śruby się odkręcają od dekla z olejem (jakiś patent na to?) i teraz pojechałem do mechanika i przy okazji mi dolał tego oleju. Trochę pojeździłem, rozszedł się po skrzyni to dolałem te 100ml (kazał mi to zrobić) ale niestety kopce to nie pomogło...
Ostatnio edytowano 12/4/2015, 10:49 przez kotlet9696, łącznie edytowano 1 raz
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez henio12323 » 12/4/2015, 10:49

ja kupuje miękkie mi duzo lepiej pasują. obczaj oferte progripa lub protaper
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kotlet9696 » 12/4/2015, 11:01

Dzięki wielkie. Apropo, jak się wymienia te dźwignie hamulca i sprzęgła to ten plastik w którym są osadzone też się wymienia czy będzie pasowało? Bo te które mam to połamane są, jedna nawet papierem ściernym przycierana, też progripa patrzeć? Nie wiesz co może być przyczyną tego problemu z kopką który opisałem wyżej?
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31

Postprzez henio12323 » 12/4/2015, 11:33

nie wiem w jakich plastikach są osadzone. pokaz fotki albo jakis schemat bo nie wiem o czym mówisz.


skoro podałem progripa to chyba nie dla tego żeby nie brać pod uwage....


tam jest wada fabryczna, w sumie ciezko nazwac to fabryczną po prostu sie zuzywa, jest sprzęgło tryb pośredni i tryb od kopki. tryb od kopki podczas kopania zazebia sie z posrednim i kręci sprzęgłem które kręci wałem - i odpala moto.

ale tryb posredni po odpaleniu cały czas się obraca, na wałku bez zadnego łozyska. i to po tylu latach praktycznie zawsze jest wyrobione. opcja to rozwiercenie koła zebatego posredniego i wsadzenie nowej tulejki. pewnie jakas z brązu czy mosiądzu by więcej wytrzymała niz oryginalna.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez kotlet9696 » 12/4/2015, 14:23

Klamka sprzęgła (to przy manetkach) jest włożona w taki czarny plastik (albo metal) nie sprawdzałem dokładnie, przykręcona jest do niego i przez ten plastik i dalej w pancerzu linka jest poprowadzona. Ten uchwyt/korpus dźwigni.

Wiadomo, każda firma robi jedną rzecz dobrze a drugą może mieć już nie wartą kupienia. Dlatego zapytałem.

Dzięki za radę.

EDIT
Wracając do uszczelniaczy to jest jeden problem. Średnica górnej części lagi to 30mm a na allegro uszczelniacze mają 35mm,26 ale nigdzie 30 znaleźć nie mogę... Skąd takie dobrać?
A i byłbym zapomniał. Jak bym już wymienił uszczelniacze to jakiś specjalny olej do lag jest potrzebny czy jakiś zwykły też się nada?
EDIT2
Mam jeszcze jedno pytanie. Czy te uszczelniacze (olejowe) są rozciągliwe? Bo jak tak to myślę że 26mm byłby dobry i pasowałby. Rozciągnąłby się na ladze ale uciskał by ją żeby żaden syf się nie przedostał.Jakim olejem to zalać?

Dobra uszczelniacze zrobione. Zawieszenie przód jak nowe :D Teraz szukam amortyzatora do tego sprzętu ale na Larssonie ani Olek Motocykle ani nawet allegro nie mają... Aktualny ma 36cm długości. Poleci ktoś jakiś sklep? Model sprzętu Yamaha DT50 LC 17W 1995rok.
kotlet9696
Świeżak
 
Posty: 326
Dołączył(a): 26/9/2014, 18:31



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości




na górê