technika supersport
Posty: 4
• Strona 1 z 1
technika supersport
Siema do tej pory jeździłem turystykami i nakedami typu gs 500 cb 500 xj600
teraz przesiadam się na supersport klasy 600 ok 120km mam parę pytań odnośnie techniki jazdy: jak hamuje do postoju ze sporej prędkości to jak redukować biegi pod sam koniec hamowania przy niskiej prędkości czy stopniowo, jak podczas zmiany biegów manewrować rolgasem aby moto nie szarpało? jaki zakres obrotów trzymać w zakręcie aby było jak najbezpieczniej?
teraz przesiadam się na supersport klasy 600 ok 120km mam parę pytań odnośnie techniki jazdy: jak hamuje do postoju ze sporej prędkości to jak redukować biegi pod sam koniec hamowania przy niskiej prędkości czy stopniowo, jak podczas zmiany biegów manewrować rolgasem aby moto nie szarpało? jaki zakres obrotów trzymać w zakręcie aby było jak najbezpieczniej?
- hanndabals
- Świeżak
- Posty: 85
- Dołączył(a): 30/1/2015, 09:42
- Lokalizacja: Białystok
-
#Cinek - Świeżak
- Posty: 70
- Dołączył(a): 4/7/2011, 21:21
- hanndabals
- Świeżak
- Posty: 85
- Dołączył(a): 30/1/2015, 09:42
- Lokalizacja: Białystok
Zacznijmy od tego, ze wszystko zalezy od sytuacji. Jezeli masz w danej sytuacji czys bawic sie jeszcze w redukowanie biegow to napewno nie jest to sytuacja awaryjna w ktorej niema sie czasu ani koncentracji aby o tym pamietac. Jezeli wiec zbijasz w sytuacji awaryjnej biegi w dol, to rozpraszasz swoja uwage / koncentracje. Sila rzeczy nie koncentrujac sie w 100 % na hamowaniu, nie bedziesz w stanie wykorzystac ani czasu ani drogi hamowania - czytaj ->
-> przedluzasz droge hamowania.
W praktyce moze okazac sie, ze zabraknie Ci kilku centymatrow a to moze zalezec czy przezyjesz czy tez nie.
Dlatego podczas hamowania awaryjnego wciskamy sprzeglo rownoczesnie z klamka hamulca. O sile nacisku nie bede pisal.
Jedynym odstapieniem od sily nacisku klamki / pedalu jest System zintegrowany lub niezintegrowany ABS.

-> przedluzasz droge hamowania.
W praktyce moze okazac sie, ze zabraknie Ci kilku centymatrow a to moze zalezec czy przezyjesz czy tez nie.
Dlatego podczas hamowania awaryjnego wciskamy sprzeglo rownoczesnie z klamka hamulca. O sile nacisku nie bede pisal.
Jedynym odstapieniem od sily nacisku klamki / pedalu jest System zintegrowany lub niezintegrowany ABS.

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości