Pierwszy poważny motocykl - bandit 400
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Pierwszy poważny motocykl - bandit 400
Witam, jako że za niedługo będę zaczynał A2(grudzień), przymierzam się już do kupna motocykla(w wakacje już powinienem kupić) mam 17 lat, 180cm, 65kg, doświadczenie - ok 25.000km na 72cc. Zainteresował mnie Suzuki Bandit 400(ewen. myśłałem też nad Kawą ZXR 400), ze względu na to że to r4, czyli przede wszystkim, praca silnika, dźwięk . Chciałbym poznać opinie właścicielów B400, bo przeszukałem cały internet prawie i nic satysfakcjonującego nie znalazłem. A tak po za tym są dwie wersje bandita, i są jakies zauważalne róznice między tymi wersjami? Jak rozpoznać wersje która jest mocniejsza?
- Kr3eciK
- Świeżak
- Posty: 4
- Dołączył(a): 13/1/2013, 15:54
- Lokalizacja: MotoCity
Mysle ze na zadna 400 - tke nie stac Cie finansowo, i nie chodzi tu o zakup a o utrzymanie. Jezeli nie zrozumiales, to przeczytaj jeszcze raz post Leff'a
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
ZXR400 to arcyciekawy sprzęt. Natomiast tak jak koledzy piszą. Wybitna egzotyka...
Jak stać cię na nowe 400 to spoko. Kupuj! Jak chcesz kupić moto z tańszej półki, używane, wybieraj w modelach popularnych.
Nie wierzysz?? Załóżmy, że sypnie się skrzynia biegów... Spróbuj poszukać takiej skrzyni do ZXR, a zobacz ile ich jest do XJ600
Jak stać cię na nowe 400 to spoko. Kupuj! Jak chcesz kupić moto z tańszej półki, używane, wybieraj w modelach popularnych.
Nie wierzysz?? Załóżmy, że sypnie się skrzynia biegów... Spróbuj poszukać takiej skrzyni do ZXR, a zobacz ile ich jest do XJ600
Jak fenix z popiołów
-
miki1406 - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 2847
- Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
- Lokalizacja: Skierniewice
co do kawy to taki jeden niedaleko mnie miał pojeździł może z rok nw dokładnie i sie pozbył gdyż przerosły go koszty eksploatacji. Cos mu sie tam posypało dokładnie nw co ale chyba coś z napędem
-
Tristello - Świeżak
- Posty: 351
- Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
- Lokalizacja: RKR
Oglądałem B400 i całkiem fajny sprzęt, rzędowa czwórka, miłe linie, silnik stylizowany na powietrzaka ale części do tego nie ma. Też chciałem kiedyś kupić egzotyka ale do normalnej jazdy to nie ma sensu, jak każdy wyżej Ci to powtarza.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Kwota zakupu niska, pierwszy poważny sprzęt, wiekiem nie jesteś jeszcze w grupie zarabiającej, więc R4 vs. R2/V2:
- Synchro
W motorowerze temat nie istniał. Tutaj już się pojawi. O ile 2-cyl. ogarniesz samemu choćby i za pomocą wężyka z płynem i tłumikami zrobionymi z igieł (całkowity koszt narzędzia, to jakieś 5-10zł), o tyle z 4-cyl. już niema tak wesoło - patrz w cennik mechaników
- Gaźniki
W 2 cyl. coś nie gada z gaźnikami, zaworami, czy przepływem paliwa, to z miejsca to poczujesz i raczej dalej nie pojedziesz. W 4 cyl. coś tam będzie nierówno chodziło. Niby fajnie, ale nie do końca, bo mogą to być podparte zawory, czy paproch w gaźniku, przez który jeden gar dostanie mocno zubożoną mieszankę, a to może prowadzić choćby do wypalenia gniazd zaworowych. Cena uszczelki pod głowicę w R4 też nie jest zbyt przystępna. Oczywiście w wiekowym sprzęcie gaźniki mogą być zużyte, mogą wymagać co najmniej wymiany podstawowych podzespołów z ogólnodostępnych zestawów naprawczych - wszystko razy 4. Po takiej wymianie trzeba ustawić mieszankę, poziom w komorach pływakowych itd - wszystko razy 4.
- Regulacja zaworów
Do tej pory z pewnością miałeś śrubkową. Teraz celujesz w grupę motocykli, w której możesz znaleźć regulację płytkową. Sam to ogarniesz? Raczej trudno będzie bez odpowiednich narzędzi, wiedzy i najlepiej walizeczki z płytkami, ew. pobliskim dobrze zaopatrzonym sklepem/hurtownią. Pierwsza z brzegu kawa GPZ500 ma regulację śrubkową, którą ogarniesz w garażu z użyciem szczelinomierza za 20zł. Sprawdź cennik regulacji zaworów u mechaników R2 vs. R4
Można się tak rozpisywać bez końca. Na początku człowiek się napala, bo fajnie brzmi, fajnie wygląda, a później boli po kieszeni. Celujesz w stary motocykl, który będzie w stanie raczej nieznanym, niezależnie od tego jak duży będzie napis "IGŁA" w opisie ogłoszenia i nie wiadomo kto jakie patenty stosował (oj cuda się widuje). Zapytam więc ile jesteś w stanie wydać na serwis takiego motocykla? Wierz mi, że jeśli trafi Ci się coś typu "no Panie, igła, tylko lałem i jeździłem, bo się nie psuł", to szybko możesz włożyć 2kPLN żeby to w ogóle mogło się bezpiecznie i bezproblemowo poruszać dalej niż na około domu. Już mi tacy przychodzili do sklepu, co kupili cebrę za 4tys. z chińskim łańcuchem, co się powyciągał po 100km, czy z trzymającymi zaciskami, przez co po jednym przelocie 2-pasmówką rozgrzane do czerwoności tarcze, o 1.5mm poniżej minimum, szybko się zwichrowały (sprawdź sobie ceny pływających tarcz do takich R4-rek) itd
- Synchro
W motorowerze temat nie istniał. Tutaj już się pojawi. O ile 2-cyl. ogarniesz samemu choćby i za pomocą wężyka z płynem i tłumikami zrobionymi z igieł (całkowity koszt narzędzia, to jakieś 5-10zł), o tyle z 4-cyl. już niema tak wesoło - patrz w cennik mechaników
- Gaźniki
W 2 cyl. coś nie gada z gaźnikami, zaworami, czy przepływem paliwa, to z miejsca to poczujesz i raczej dalej nie pojedziesz. W 4 cyl. coś tam będzie nierówno chodziło. Niby fajnie, ale nie do końca, bo mogą to być podparte zawory, czy paproch w gaźniku, przez który jeden gar dostanie mocno zubożoną mieszankę, a to może prowadzić choćby do wypalenia gniazd zaworowych. Cena uszczelki pod głowicę w R4 też nie jest zbyt przystępna. Oczywiście w wiekowym sprzęcie gaźniki mogą być zużyte, mogą wymagać co najmniej wymiany podstawowych podzespołów z ogólnodostępnych zestawów naprawczych - wszystko razy 4. Po takiej wymianie trzeba ustawić mieszankę, poziom w komorach pływakowych itd - wszystko razy 4.
- Regulacja zaworów
Do tej pory z pewnością miałeś śrubkową. Teraz celujesz w grupę motocykli, w której możesz znaleźć regulację płytkową. Sam to ogarniesz? Raczej trudno będzie bez odpowiednich narzędzi, wiedzy i najlepiej walizeczki z płytkami, ew. pobliskim dobrze zaopatrzonym sklepem/hurtownią. Pierwsza z brzegu kawa GPZ500 ma regulację śrubkową, którą ogarniesz w garażu z użyciem szczelinomierza za 20zł. Sprawdź cennik regulacji zaworów u mechaników R2 vs. R4
Można się tak rozpisywać bez końca. Na początku człowiek się napala, bo fajnie brzmi, fajnie wygląda, a później boli po kieszeni. Celujesz w stary motocykl, który będzie w stanie raczej nieznanym, niezależnie od tego jak duży będzie napis "IGŁA" w opisie ogłoszenia i nie wiadomo kto jakie patenty stosował (oj cuda się widuje). Zapytam więc ile jesteś w stanie wydać na serwis takiego motocykla? Wierz mi, że jeśli trafi Ci się coś typu "no Panie, igła, tylko lałem i jeździłem, bo się nie psuł", to szybko możesz włożyć 2kPLN żeby to w ogóle mogło się bezpiecznie i bezproblemowo poruszać dalej niż na około domu. Już mi tacy przychodzili do sklepu, co kupili cebrę za 4tys. z chińskim łańcuchem, co się powyciągał po 100km, czy z trzymającymi zaciskami, przez co po jednym przelocie 2-pasmówką rozgrzane do czerwoności tarcze, o 1.5mm poniżej minimum, szybko się zwichrowały (sprawdź sobie ceny pływających tarcz do takich R4-rek) itd
- Artur_
- Świeżak
- Posty: 358
- Dołączył(a): 30/5/2008, 06:23
- Lokalizacja: Zabrze
Posty: 9
• Strona 1 z 1
Powrót do Motocykle na kategorie A2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość