Fazer 600(RJ07 FZ6) padnięta pompa paliwa?
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Fazer 600(RJ07 FZ6) padnięta pompa paliwa?
Witam,
mam mały problem z moim moto i chciałbym skonsultować się z kimś bardziej doświadczonym. Otóż jestem szczęśliwym posiadaczem fazera(Yamaha RJ07 FZ6) z 2006 roku z abs'em.
Parę dni temu jak rozpoczynałem powoli sezon oraz wietrzenie Yadźki, podczas jazdy ok. 60km/h zgasł mi silnik (bak jest pełny) stanąłem na pobocze i po chwili zabawy odpalił i ruszyłem dalej.
Po paru godzinkach jazdy odstawiłem moto i wieczorem znów chciałem ruszyć na mała wycieczkę. Próbuje odpalić Moto i ,za pierwszym razem słyszałem dźwięk pompy przy przekręcaniu kluczyka na zapłon, na chwilę zapalił i zgasł. Podczas godzinnej próby odpalenia w ciemnościach jeszcze tylko raz słyszałem dźwięk pompy, znów zapalił i zgasł. Przy większości prób nie słyszałem już charakterystycznego dźwięku więc odpuściłem sobie.
Następnego dnia postanowiłem sprawdzić i to co mi się udało ustalić:
-Zasilanie na pompę jest- na kostce po włączeniu zapłony 12V
-Próbowałem odpalić pompę na krótko ale żadnego dźwięku nie słyszałem po podaniu 12V na nią.
-Po wejściu w tryb diagnozy znalazłem takie 4 błędy:
Kod:12: Symptom: "No normal signals are recived from the crankshaft position sensor."
Kod:30 Symptom: "The motorcycle has overturned"
Kod:43 Symptom: "Supply power to the injector and fuel pump is not normal"
Kod:46 Symptom: "Power supply to the FI system is not normal"
Kod 43: występuje wtedy kiedy jest otwarty obwód pompy albo błedy w ECU ale żeby wejść w tryb diagnozy trzeba odłączyć wiązkę przewodów od pompy więc może to z tego wynikać.
-Bezpieczniki w skrzynce są sprawne
-Przekaźnik od cut-off'a też jest sprawny
-Moto normalnie kręci- słychać rozrusznik
Kolejnym moim krokiem będzie wyjęcie pompy.
Czy miał ktoś jakieś podobne doświadczenie, może ktoś poradzi mi coś?
Dzięki za wszelkie rady
mam mały problem z moim moto i chciałbym skonsultować się z kimś bardziej doświadczonym. Otóż jestem szczęśliwym posiadaczem fazera(Yamaha RJ07 FZ6) z 2006 roku z abs'em.
Parę dni temu jak rozpoczynałem powoli sezon oraz wietrzenie Yadźki, podczas jazdy ok. 60km/h zgasł mi silnik (bak jest pełny) stanąłem na pobocze i po chwili zabawy odpalił i ruszyłem dalej.
Po paru godzinkach jazdy odstawiłem moto i wieczorem znów chciałem ruszyć na mała wycieczkę. Próbuje odpalić Moto i ,za pierwszym razem słyszałem dźwięk pompy przy przekręcaniu kluczyka na zapłon, na chwilę zapalił i zgasł. Podczas godzinnej próby odpalenia w ciemnościach jeszcze tylko raz słyszałem dźwięk pompy, znów zapalił i zgasł. Przy większości prób nie słyszałem już charakterystycznego dźwięku więc odpuściłem sobie.
Następnego dnia postanowiłem sprawdzić i to co mi się udało ustalić:
-Zasilanie na pompę jest- na kostce po włączeniu zapłony 12V
-Próbowałem odpalić pompę na krótko ale żadnego dźwięku nie słyszałem po podaniu 12V na nią.
-Po wejściu w tryb diagnozy znalazłem takie 4 błędy:
Kod:12: Symptom: "No normal signals are recived from the crankshaft position sensor."
Kod:30 Symptom: "The motorcycle has overturned"
Kod:43 Symptom: "Supply power to the injector and fuel pump is not normal"
Kod:46 Symptom: "Power supply to the FI system is not normal"
Kod 43: występuje wtedy kiedy jest otwarty obwód pompy albo błedy w ECU ale żeby wejść w tryb diagnozy trzeba odłączyć wiązkę przewodów od pompy więc może to z tego wynikać.
-Bezpieczniki w skrzynce są sprawne
-Przekaźnik od cut-off'a też jest sprawny
-Moto normalnie kręci- słychać rozrusznik
Kolejnym moim krokiem będzie wyjęcie pompy.
Czy miał ktoś jakieś podobne doświadczenie, może ktoś poradzi mi coś?
Dzięki za wszelkie rady
- barth777
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 22/9/2014, 13:50
Wg tego schematu:
http://www.dre.vanderbilt.edu/~aky/Bike ... trical.pdf
Pompa paliwa podłączona jest przez przekaźnik Cut-off, który słychać.
Zmierzę jeszcze jaką rezystancje ma pompa na złączach, powinna mieć od 0,2-0,3 Ohma przy ok. 20 stopniach
http://www.dre.vanderbilt.edu/~aky/Bike ... trical.pdf
Pompa paliwa podłączona jest przez przekaźnik Cut-off, który słychać.
Zmierzę jeszcze jaką rezystancje ma pompa na złączach, powinna mieć od 0,2-0,3 Ohma przy ok. 20 stopniach
Ostatnio edytowano 12/4/2015, 09:55 przez barth777, łącznie edytowano 1 raz
- barth777
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 22/9/2014, 13:50
Dla potomnych:
Po sprawdzeniu wszystkich elementów oraz ogarnięciu schematu elektrycznego, okazało się że ECU nie podaję masy w obwodzie FI na przekaźnik pompy(Cut-Off),przez co jeden z małych przekaźników znajdujących się w CutOffie nie przełącza się(dźwięk przełączania był ponieważ drugi przekaźnik w CutOffie przełączał się).Przekaźnik nie uruchamia się także gdy wykonywany jest test 50 w trybie diag. Wychodzi na to, że spieprzyło się ECU, narazie zrobiłem to na krótko tzn. masa została zwarta z masą sterującą przekaźnikiem przy ECU=>czyli pompa włącza się od razu po przełączeniu Start/Stop Switcha na zapłonie i cały czas pracuje. Po nie odpaleniu moto od razu, komputer kapuje się, że pompa chodzi cały czas i jest coś nie tak więc wywala Error 43 ale jeśli odpalisz od razu wszystko jest OK i da się normalnie jeździć.
Czy ktoś miał do czynienia z wymianą ECU w tym modelu? Widziałem, że ludzie sprzedają używane ECU ale jak to jest z kodowaniem IMMO w nich? Chcialbym uniknąć wymiany stacyjki, anteny imo i wkladek.
Dzięki
Po sprawdzeniu wszystkich elementów oraz ogarnięciu schematu elektrycznego, okazało się że ECU nie podaję masy w obwodzie FI na przekaźnik pompy(Cut-Off),przez co jeden z małych przekaźników znajdujących się w CutOffie nie przełącza się(dźwięk przełączania był ponieważ drugi przekaźnik w CutOffie przełączał się).Przekaźnik nie uruchamia się także gdy wykonywany jest test 50 w trybie diag. Wychodzi na to, że spieprzyło się ECU, narazie zrobiłem to na krótko tzn. masa została zwarta z masą sterującą przekaźnikiem przy ECU=>czyli pompa włącza się od razu po przełączeniu Start/Stop Switcha na zapłonie i cały czas pracuje. Po nie odpaleniu moto od razu, komputer kapuje się, że pompa chodzi cały czas i jest coś nie tak więc wywala Error 43 ale jeśli odpalisz od razu wszystko jest OK i da się normalnie jeździć.
Czy ktoś miał do czynienia z wymianą ECU w tym modelu? Widziałem, że ludzie sprzedają używane ECU ale jak to jest z kodowaniem IMMO w nich? Chcialbym uniknąć wymiany stacyjki, anteny imo i wkladek.
Dzięki
- barth777
- Świeżak
- Posty: 8
- Dołączył(a): 22/9/2014, 13:50
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości