Zobacz wątek - sportowo-turystyczny motocykl do 8-10 tysięcy

sportowo-turystyczny motocykl do 8-10 tysięcy

Porady, dyskusje i inne dywagacje na temat motocykli, którymi można się poruszać posiadając kategorię prawa jazdy A2
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, kravec, andy7, suhy-19, Boshi, Black-Ghost

sportowo-turystyczny motocykl do 8-10 tysięcy

Postprzez aeswing » 22/3/2015, 22:54

Cześć, rozglądam się własnie za jakimś moto na A2, mam nadzieję że pomożecie mi sensownie wybrać ;)

- Jakie masz doświadczenie (ile km na jakim sprzęcie):
2 sezony na Yamasze TZR 50, jakieś 5 tysięcy kilometrów

- Wiek, waga, wzrost,
18, 64, 185. Chudzielec ze mnie :P

- Do jakich celów chcesz używać motocykla (jazda na co dzień - do pracy/szkoły/ po mieście czy trasie, weekendowe latanie z kumplami dla rozrywki, turystyka dłuższa/dalsza, jazda z plecaczkiem czy bez, jazda po torze, jazda po szutrach lub cięższym terenie), w jakich udziałach procentowych?
Jazda dla przyjemności, w przyszłości mam nadzieję turystyka, być może dojazdy z mojej mieściny do Warszawy na studia

- Ile kilometrów chcesz przelatać w sezonie?
Ciężko stwierdzić - jak najwięcej.

- Ile gotówki masz na sam motocykl i czy pomyślałeś o ciuchach?
Na motocykl mam odłożone w najgorszym wypadku 8 tysięcy z małym hakiem, zależy za ile uda mi się sprzedać poprzedni motocykl. Ciuchy kupione wraz z poprzednim moto.

- Jaki budżet możesz przeznaczyć na jego utrzymanie w sezonie?
Tyle ile będzie konieczne.

- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe, nakedy, turystyki, enduro itp.

Nie ukrywam, że najbardziej podobają mi się sportowe, posiadam też już komplet skórzanych ciuchów i tutaj mam lekki dylemat. Nie uśmiecha mi się póki co kupno drugiego (tekstylnego) kompletu, więc rozglądam się głównie za 'ścigaczami' jeśli można je tak nazwać w tej pojemności. Podobają mi się też nakedy i część turystycznych/chopperow. Więc tak w sumie wszystkiego po trochu. Najbardziej jednak chylę się ku sportowo-turystycznym. Może jakiś kompromis? A może skórzana kurtka i spodnie wcale nie są takie złę do turystyki? Tu też chcaiałbym poznać waszą opinię.

- Które modele na tą chwilę przyciągnęły Twoją uwagę?
Kawasaki Ninja 250 (może 300 jak trafi się w okazyjnej cenie i rodzice troche dorzucą :D), Yamaha MT 03, zdławiona Yamaha XJ 600 (chociaż tutaj troche martwi mnie jej masa), Kawasaki ER-6n (jak wyżej), Yamaha Virago 535, Honda Shadow 500/600.

Pozdrawiam!
aeswing
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 17/9/2013, 00:26


Postprzez koperta4512 » 23/3/2015, 16:41

Jeśli chodzi o Ninje: 300R za 10 tysięcy w jako takim stanie nie kupisz ale 250R już tak. Wzrostu mam tyle samo co ty i nie ma tragedii ale jeśli zdecydowałbyś się na zakup ninjy, to warto będzie kupić szybkę z podwójnym garbem.
Kawasaki Ninja 250R -> Yamaha FZ6 S2
Avatar użytkownika
koperta4512
Świeżak
 
Posty: 145
Dołączył(a): 31/1/2013, 19:57
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez fincher » 23/3/2015, 20:37

Masa Xj czy ER6? Bez problemu. Ważysz tyle ile ja gdy zaczynałem na FZS 600. Jeżeli nogami pewnie dosięgniesz do ziemi do nie ma najmniejszego problemu.
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 821
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45

Postprzez aeswing » 23/3/2015, 20:47

Może to kwestia wyrobienia, ale pamiętam że na kursie jeżdżąc na XJ6 dwa razy położyłem ja na placu przy powolnym zawracaniu :P Spodobał mi się strasznie ten ER6, czy to wersja ER-6f czy ER-6n, ale tutaj problem jest taki, że niewiele jest modeli zablokowanych, na allegro widziałem góra jeden czy dwa. A blokowanie na własną rekę to dodatkowe koszta, bieganie po urzędach, szukanie hamowni której na bank nie ma w moim mieście... Nie wiem czy warto.
aeswing
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 17/9/2013, 00:26

Postprzez Fugu » 23/3/2015, 21:14

Do ER6 dostajesz za niecale 400 PLN oryginalny zestaw blokujacy. Z homologacja. Motocykl jest bardzo sympatyczny, R2 robi duzo frajdy.

Te 210..220 kg. nie stanowia problemu. Wiekszosc poczatkujacych kladzie motocykle na pierwszych zajeciach, trzeba sie nauczyc paru odruchow.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2001
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez aeswing » 24/3/2015, 16:24

Fugu napisał(a):Do ER6 dostajesz za niecale 400 PLN oryginalny zestaw blokujacy.


Gdzie coś takiego dostać? Buszuję właśnie po allegro i innych sklepach i nic takiego nie rzuciło mi się w oczy :P

Słyszałem też o możliwości zablokowania motocykla na manetce, że nie idzie odkręcić do końca i że koszt takiego zablokowania to około 30 zł. Ile w tym prawdy?
aeswing
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 17/9/2013, 00:26

Postprzez Fugu » 24/3/2015, 16:53

N.p. tu:
http://www.ebay.de/itm/Leistungsreduzie ... 1070643957
http://www.ebay.de/itm/Leistungsreduzie ... 5644ddac1a

To co masz powyzej jest blokada ograniczajaca otwarcie przepustnicy, z pelna homologacja.
Mozesz tez poszukac na niemieckim E-Bayu lub na forum Kawasaki - ER jest bardzo popularna wsrod poczatkujacych, latwo jest kupic blokade z drugiej reki.

Z blokada za 30 PLN mozesz miec problem, nie kazdy chce ja akceptowac.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2001
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Tristello » 24/3/2015, 18:22

Co do XJ. Na kursie na A2 jeździłeś na XJ ?

Jak szukałem dla siebie na A2 motocykla to przymierzałem sie do Xj600 Diversion i powiem Ci że jak dla mnie wygoniej się siedziało na niej niż na poczciwym Gs'ie. Myślę że masa to nie będzie większy problem. Po prostu trzeba trochę pojeździć i sam zobaczysz ;)
Avatar użytkownika
Tristello
Świeżak
 
Posty: 351
Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
Lokalizacja: RKR

Postprzez aeswing » 24/3/2015, 21:01

Dzięki, prawdopodobnie będę rozglądał się za ER6 jak tylko uda mi się sprzedać Yamaszke. Chyba że ktoś ma inne ciekawe propozycje?

Tak, jezdzilem XJ na A2, u nas w miescie w Wordzie sa dwa XJ6, jeden zablokowany na A2, a jeden z pelna moca, wiec wszystkie szkoły jazdy też uczą na XJ6. Inna sprawa, że często ci egzaminowani (w tym ja) dostają na egzaminie nie ten motocykl co trzeba :D
aeswing
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 17/9/2013, 00:26

Postprzez Tristello » 24/3/2015, 21:21

Aaa, myslalem ze to jest odgorne i w calej Polsce sa takie same modele. Zycze owocnych poszukiwan ;)
Avatar użytkownika
Tristello
Świeżak
 
Posty: 351
Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
Lokalizacja: RKR

Postprzez aeswing » 29/3/2015, 21:13

Jeszcze jedna sprawa. Jak jest z wygodą na tych motocyklach, porównując Ninje 250/300, ER6f/ER6n i XJ6? Nie chciałbym żeby po parudziesięciu kilometrach wysiadały mi nadgarstki :P
aeswing
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 17/9/2013, 00:26

Postprzez Tristello » 30/3/2015, 11:41

Na Ninji na pewno pozycja będzie najbardziej zbliżona do sporta. Na Xj6 siedzi się bardzo wygodnie, przynajmniej mi tak było, myślę że dluższe trasy nie powinny męczyć jakbyś dołożył jakąś szybke to powinno być jeszcze lepiej. Na Er6 nie siedziałem ale myśle że podobnie do Xj6.

Ogólnie rzecz biorąc musisz posiedzieć sam i sprawdzić, dla jednego jest lepsza taka pozycja dla drugiego taka. Nie wątpliwie na 250/300 będzie pozycja najmniej komfortowa. Lecz komfort to pojęcie względne
Avatar użytkownika
Tristello
Świeżak
 
Posty: 351
Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
Lokalizacja: RKR

Postprzez koperta4512 » 30/3/2015, 11:42

Bolące nadgarstki będą raczej spowodowane złą pozycją lub trzymaniem pod złym kątem kierownicy :)
Ninja 250/300: lepiej się siedzi na 300R z powodu bardziej wyprofilowanego baku ale jeśli rozważałbyś zakup 300R a nie 250R to idź do jakiegoś dealera i przymierz się do niej, bo obawiam się że będziesz na 300R trochę za wysoki niestety.

@Tristello
Pozycja na Ninjy (przynajmniej 250R) nie należy za bardzo do sportowych.
Kawasaki Ninja 250R -> Yamaha FZ6 S2
Avatar użytkownika
koperta4512
Świeżak
 
Posty: 145
Dołączył(a): 31/1/2013, 19:57
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez aeswing » 9/4/2015, 19:28

Co by nie zakładać nowego tematu: ile mniej więcej kosztuje zablokowanie na A2, tzn kupno blokady, hamownia i cala papierkowa robota? Na allegro jest aukcja w cenie której sa te wszystkie rzeczy, 1290 zł i mam wszystko z głowy, warto czy nie bardzo?
aeswing
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 17/9/2013, 00:26

Postprzez tentyptakma » 9/4/2015, 21:51

Ja zdecydowałem się na ninje 300 i pozycja jest sportowa. Może nie jest to pełni sportowa ale przy moich 172 jest idealna. Fakt że przy 183+ mogą być przy małe te kawy.... Przymierzyć się trzeba...
tentyptakma
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 12/3/2014, 22:56

Postprzez Luuke » 9/4/2015, 21:59

Ostatnio orientowałem się w kosztach, bo też mnie to czeka i wygląda to mniej więcej tak:

-serwis 100-??? zł
-hamownia 150-200 zł
-przegląd - tu zaczyna się zabawa, ale powiedzmy 140 zł

opcjonalnie opinia rzeczoznawcy ~300 zł, ale tu już dużo zależy od oskp.

Są firmy, które oferują serwis+hamownie i tu już różnie z ceną, ale też powiedzmy 600zł.

Więc czy warto? Za 800 zł z pełną dokumentacją może i tak, ale 1300? Przy moto za 6 tysięcy? Sam zdecydujesz.
Luuke
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30/3/2015, 16:31

Postprzez aeswing » 9/4/2015, 22:27

@tentyptakma Nad ninja się tez długo zastanawiałem, ale uznałem ze nie pogodzę tej sportowej czy w ostateczności półsportowej pozycji z moja chęcią podróżowania :P

@Luuke Budżet mi się trochę zwiększył, więc będę celował w motocykl do ok. 11 tysięcy. Poza tym do tych cen co podałeś trzeba jeszcze doliczyć cenę samej blokady (znalazłem na ebayu za niecałe 4 stówki włącznie z przesyłką, chyba że jest gdzieś taniej?) więc już się z tego robi niemała kwota.
aeswing
Świeżak
 
Posty: 48
Dołączył(a): 17/9/2013, 00:26

Postprzez Luuke » 9/4/2015, 22:53

Blokadę mechaniczną można wykonać na różne sposoby. Tak czy inaczej, są firmy, które oferują blokadę + hamownię z całą dokumentacją za ok. 600zł, więc doliczając do tego przegląd, wychodzi już nie tak straszne 740.

Ew. możesz porozglądać się za fabrycznie blokowanymi modelami, a tego już jest sporo, szczególnie w reichu w tej cenie dostaniesz świetny sprzęt.

Też ciekawą opcją mogłaby być MT 03, w tym budżecie spokojnie znajdziesz coś dla siebie.
Luuke
Świeżak
 
Posty: 7
Dołączył(a): 30/3/2015, 16:31

Postprzez fincher » 10/4/2015, 05:50

A nie myślałeś o czymś co przejdzie bez kombinowania? Taka mt03, czy xt660, silnik nie do zabicia,paski tyle co tzr albo mniej :)
DragStar125>CBR125>FZS600>FZ6n
Avatar użytkownika
fincher
Bywalec
 
Posty: 821
Dołączył(a): 20/6/2011, 21:45



Powrót do Motocykle na kategorie A2



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr