Zobacz wątek - Zipp 4t elektryka

Zipp 4t elektryka

i inne małe pojemności
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, Boshi, rosa, MarSen

Zipp 4t elektryka

Postprzez kamil52505 » 21/3/2015, 22:16

Witam, mam problem z elektryka... prąd nie dochodzi mi do zegarów i nie działają z tym i przyciski świateł klaksonu itp... nie wiem jak szukać w którym miejscu ginie ten prąd... Macie jakieś porady? dobrze jest szukać żarówką i przewodami? czy próbować coś innego?
kamil52505
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 14/3/2015, 16:42
Lokalizacja: Parcyew


Postprzez Kojczyk » 22/3/2015, 08:21

Pierw zobacz czy masz podpięte konektory do tych przycisków i
Avatar użytkownika
Kojczyk
Świeżak
 
Posty: 273
Dołączył(a): 15/12/2014, 13:57
Lokalizacja: Zakliczyn

Postprzez kamil52505 » 22/3/2015, 12:30

Wszystko sprawdziłem całą instalacje każda kostkę, i wszystko dobrze podpięte jest. Jak to jest w skuterach 4t ? prąd idący z aku trafia do cewki? czy gdzie? sprawdzałem na króko czy osprzęt mój działa poprawnie, i wszystko z elektryki mi działa tylko gdzieś w przewodach ginie mi prąd... jest jakiś sposób żeby sprawdzić czy gdzie dochodzi prąd?
kamil52505
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 14/3/2015, 16:42
Lokalizacja: Parcyew

Postprzez MarSen » 22/3/2015, 13:54

Weź miernik i sprawdzaj. Jak Ci nie dochodzi do wielu rzeczy to albo będzie kilka przewodów przerwane albo ten od masy. Możesz też sprawdzać żarówką 12V.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez kamil52505 » 22/3/2015, 16:18

właśnie chciałbym sprawdzić żarówką tylko czy mógłby mi ktoś powiedzieć gdzie pierwsze sie kierować? iść z kablem plusem? czy ewentualnie na pierwszy rzut oka sprawdzić dokladnie każdy kabelek bo one są orginalnie splecione/owinięte gumą taką lub coś ala taśma izolacyjna...


MarSen pierwsze polecasz sprawdzić przewody? dokładnie przewód po przewodzie? czy odrazu zabrać się za żarówkę?


Kolega mi mówił że prąd na obwód dopiero pójdzie jak się odpali skuter i dostanie sygnał od cewki... ale wczesniej bylo inaczej że mogłem normalnie z podłączonego aku zakręcić rozrusznikiem...

dodam że iskrę mam normalnie, czyli wydaje mi się że przekręcając kluczyk na zapłon mam iskre i normalnie sygnał do cewki dochodzi...

Za co odpowiada regulator napięcia?

W załączonym pliku dodałem schemat isnalacji elektrycznej i mam kolejne pytanie numer 3 co to jest dokladnie?



Po przeczyszczonym gaźniku jak najlpeiej jest odpalać skuter? stał on 2 lata w garażu... i wyczyściłem go z rdzy i wszystko przeczyściłem jak należy... tylko ze nie wiem jak go teraz próbować odpalać... czy podlewać pod świece żeby zassało? bo ze zbiornika do gaźnika nie przechodzi paliwo... musi zadziałać siła dośrodkowa... proszę o podpowiedzi, spróbuję manualnie odpalić skuterek jak odpali bede sprawdzał instalację elektryczną...
Załączniki
elektryka_oswietlenie.jpg
(67.75 KiB) Pobrane 1073 razy
kamil52505
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 14/3/2015, 16:42
Lokalizacja: Parcyew

Postprzez senekkorzenna » 23/3/2015, 18:42

Z prawej strony zaraz nad prądnica masz złącze od świateł a drugie złącze pod plastikiem z przodu.
Sprawdź na uruchomionym silniku czy dalej jest to samo.
Oczywiście bezpiecznik sprawny?
senekkorzenna
 

Postprzez kamil52505 » 23/3/2015, 21:28

Bezpiecznik sprawny, skuter pali elegancko, teraz tylko sprawdzałem na uruchomionym silniku że strasznie słabo świecą kierunkowskazy tak jakby za mało prądu dostawał, ale skuter ogolnie stal 2 lata w garażu także może być tak że zaśniedziały kostki które nasmarowałem specyjalnym do tego sprejem na styki... jeszcze sprawdze kolegi przełącznik czy bedzie sprawny napisze rezultat, rozrusznik sprawny jest bo sprawdzalem na krótko tylko teraz zauważyłem że kabelek od masy był urwany na mocowaniu rozrusznika... naprawię to i zobaczę czy bedzie jakiś efekt...
kamil52505
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 14/3/2015, 16:42
Lokalizacja: Parcyew

Postprzez MarSen » 23/3/2015, 23:33

Głupie pytanie: Oczywiście po 2 latach stania zmieniłeś akumulator na nowy prawda?
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez senekkorzenna » 24/3/2015, 16:58

MarSen napisał(a):Głupie pytanie: Oczywiście po 2 latach stania zmieniłeś akumulator na nowy prawda?


Aż sam się zdziwiłem że nie zadałem takiego pytania :?
senekkorzenna
 

Postprzez kamil52505 » 24/3/2015, 22:09

MarSen napisał(a):Głupie pytanie: Oczywiście po 2 latach stania zmieniłeś akumulator na nowy prawda?



hehe kolego, pytanie jest adekwatne i jak najbardziej sensowne do mojego problemu, lecz niestety zaskoczę Cię nie należę do głupich oczywiście akumulator jest nowy...

Na odpalonym silniku kierunki ledwo ledwo migają podświetlenie zegarów i światła nie działają... tak jak i rozrusznik, nie sprawdzałem jeszcze wyłącznika gaszenia motoru...

na początek sprawdzę dokładnie rozbiorę i zobaczę kabelek po kabelku czy instalacja nie zostala przelamana gdzieś podczas demontażu... sprawdzę jeszcze na krótko czy światła z przodu działają mi czy nie... jeśli tak bede szukał przyczyny w przewodach bo nie widzę nic innego w tej sytuacji...
kamil52505
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 14/3/2015, 16:42
Lokalizacja: Parcyew

Postprzez MarSen » 24/3/2015, 22:17

Światła nie są zasilane z akumulatora więc na krótko ich podłączanie nic Ci nie da. Zasilanie tam idzie bodajże ze statora/zapłonu/stojanu jak zwał tak zwał. Oczywiście najpierw mija się z regulatorem o ile dobrze się orientuję. Niech senekkorzenna jeszcze się wypowie dokładnie.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez senekkorzenna » 24/3/2015, 22:25

Światła w tych chińskich sprzętach są zasilane z prądnicy i odpowiadają za to trzy cewki.
Po za pozycyjnymi pozostałe światła zapalają się w trakcie uruchamiania silnika i dlatego ja zawsze polecam aby uruchamiając silnik mieć wyłączone światła.
To co on opisuje jest tak chaotyczne i nie spójne że bez osobistej kontroli nie jestem w stanie tego z diagnozować.
Problem może okazać się banalny np. zaśniedziałe styki bezpiecznika rurkowego.
senekkorzenna
 

Postprzez kamil52505 » 25/3/2015, 08:25

senekkorzenna napisał(a):Światła w tych chińskich sprzętach są zasilane z prądnicy i odpowiadają za to trzy cewki.
Po za pozycyjnymi pozostałe światła zapalają się w trakcie uruchamiania silnika i dlatego ja zawsze polecam aby uruchamiając silnik mieć wyłączone światła.
To co on opisuje jest tak chaotyczne i nie spójne że bez osobistej kontroli nie jestem w stanie tego z diagnozować.
Problem może okazać się banalny np. zaśniedziałe styki bezpiecznika rurkowego.



Zaśniedziałe styki już rozważyłem i przeczyściłem je... wiem mogę pisać chaotycznie ale to z tego względu że wszystko działało (2 lata temu) jak należy a teraz lipa...

tak jak pisałem wyżej w pierwszej kolejności sprawdzę przewody, bo mogę mieć gdzieś przelamany i też to może być problem... sprawdze dokładnie masy...

Stator odaje tylko iskre na świece czy też działa jak w samochodach alternator?
jak odpalilem to sprawdziłem czy kierunki są i z przodu strasznie słabo migały...
tutaj próbuję się dowiedzieć czy może być już słabe te urządzonko które wrzuciłem w załączniku wyżej pod numerem 3 ewentualnie może ktoś mi podać numerami z tego zdjęcia jakie urządzenia powinienem sprawdzić?
kamil52505
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 14/3/2015, 16:42
Lokalizacja: Parcyew

Postprzez senekkorzenna » 25/3/2015, 17:16

A masa między silnikiem a ramą ,zobacz czy czasem nie ma tam śniedzi.Same styki żarówki też podobny objaw.
Czy po dodaniu gazu coś się zmienia na lepsze?
senekkorzenna
 

Postprzez kamil52505 » 30/3/2015, 21:08

senekkorzenna napisał(a):A masa między silnikiem a ramą ,zobacz czy czasem nie ma tam śniedzi.Same styki żarówki też podobny objaw.
Czy po dodaniu gazu coś się zmienia na lepsze?


nie zmienia się nic... instalacja elektryczna to male piwo :P

gorzej że skuter wgl nie wkręca sie na obroty tylko strzela z tłumika...
kamil52505
Świeżak
 
Posty: 11
Dołączył(a): 14/3/2015, 16:42
Lokalizacja: Parcyew



Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości




na gr