Zobacz wątek - uszczelki top end do dt 125

uszczelki top end do dt 125

Enduro, Cross
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, henio12323, Beavis

uszczelki top end do dt 125

Postprzez DeTe » 18/3/2015, 22:45

dobry :D mam taki problem bo nie wiem na jakie uszczelki do mojej dt się zdecydować. pod głowicę dawać trójwarstwowe czy jedno? czy dla bezpieczeństwa zawsze dobrze jest robić planowanie głowicy i cylindra przy zmianie tloka i szlifie? szukałem długo ale nie znalazłem w końcu co lepiej - trójwarstwowe (których nawet nie widzę) czy jednowarstwowe atheny. no i czy planować czy jakoś samemu coś wykombinować? dzięki
DeTe
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 28/10/2014, 21:52


Postprzez henio12323 » 19/3/2015, 15:39

z tego co wiem obie uszczelki ludzie stosują i obie są ok.

co do planowania z jednej strony warto bo wiesz że na pewno bedzie wszystko grało i nic nie przecieknie, z kolei z drugiej strony kazde planowanie to zuzywanie głowicy, podnoszenie kompresji i w koncu bedzie to szkodliwe dla silnika, nie mówie o 2-4 planowaniach ale kilkanascie juz moze byc szkodliwe, i trzeba kombinowac z grubszymi uszczelkami. jak robisz moto dla siebie i nie jestes pewien to bym leciutko przeleciał czyms. chociazby cienki papier wodny powiedzmy 1000 i kawałek szyby, i delikatnie pojeździc zobaczyc jak to wygląda. jak sie równo wszędzie od razu wytarło to znaczy ze jest okej
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez DeTe » 19/3/2015, 19:35

ok dzięki wielki. mam jeszcze pytanie jak jest z kluczami dynamometrycznymi. ile trzeba wydać na taki który dobrze skręci mi głowicę tak jakbym chciał? czym się kierować, zakresem, firmą ?
DeTe
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 28/10/2014, 21:52

Postprzez henio12323 » 20/3/2015, 21:15

wszystko ma znaczenie, im węzszy zakres tym klucze są dokładniejsze zazwyczaj. ja mam proxxona za 220 zł z allegro i porządny kluczyk, nie narzekam a juz troche u mnie lezy, drugi mam jakis chinski do wiekszych wartosci ( i tym dokrecam głowice) tez jest ok, powiedzmy koło 100 zł trzeba dać żeby cokolwek działał sensownie. chyba że kupujesz taki wychyłowy ze wskazówką. no i przede wszystkim kup taki klucz żeby pasował ci zakresem do danej pracy.

polecam firme proxxon, jonnesway, toptul tez niezłe za rozsadną kase,
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez DeTe » 23/3/2015, 19:34

to ten chyba by się nadał w miarę?

http://allegro.pl/mannesmann-klucz-dyna ... 35210.html

i przykręcić głowicę na krzyż z momentem 28 Nm i powinno być wszystko cacy :D ?? czy jeszcze słyszałem że jakoś stopniowo trzeba zwiększać siłę, to znaczy?
i on będzie jakoś klikał jak już będzie wystarczająco mocno wkręcone czy jak?

dzięki
DeTe
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 28/10/2014, 21:52

Postprzez henio12323 » 23/3/2015, 20:17

10-210 to strasznie duzo, podejrzewam że jest mało dokładny, ja mam 0-30 chyba

tak bedzie cacy, głowicy nie dokrecasz 28 od razu tylko najpierw np 10, potem 20 a potem ostatecznie dociągasz na 28 NM.

tak jak tylko kliknie to znaczy że odpowiedni moment został osiągnięty
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez DeTe » 23/3/2015, 20:31

wszystkie tańsze z tego co widzę mają bardzo duży zakres :/ dopiero ten proxxon za 220 zł jest 6-30 Nm. jest też taki niby
http://allegro.pl/klucz-dynamometryczny ... 33303.html
ale chyba 25 to za mało
DeTe
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 28/10/2014, 21:52

Postprzez henio12323 » 23/3/2015, 21:26

no niestety dobry klucz kosztuje, taniego nie ma co kupować bo raz że jest mało dokładny wiec dokręcanie czasami nie ma sensu. dwa, że dobry klucz masz na lata, a taki tani na pare dokręcen i sie może rozkalibrować. wiec jak masz zamiar dokręcic pare srubek to szybciej i taniej wyjdzie wyjąc silnik z ramy i podjechać gdzies do mechanika, dokręci ci głowice za piwko i po sprawie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez DeTe » 24/3/2015, 21:50

dzięki, wstrzymam się z zakupem bo znalazłem na szczęście znajomego który ma taki klucz. mam teraz tylko jeszcze prośbę o jakieś wskazówki co do samego montażu tłoka. wiem że strzałką do wydechu, przed włożeniem tłoka trzeba porządnie oblać tuleję olejem i czy coś jeszcze? mam też nowe łożysko igiełkowe, nasmarować je tym samym olejem (do mieszanki) czy jakiś specjalny smar?
DeTe
Świeżak
 
Posty: 38
Dołączył(a): 28/10/2014, 21:52

Postprzez henio12323 » 24/3/2015, 22:11

nic porządnie nie trzeba oblewać, ja mam oliwiarke małą kapie pare kropel przez dziurki do smarowania łozysk, pare kropel na łozysko korbowodu, pare kropek na łozysko górne korbowodu, oliwie cały sworzeń tłokowy, smaruje palcem wilgotnym w oleju tuleje cylindra i tłok. ale nic nie cieknie itp.

wszystko smarujesz olejem do mieszanki

wiecej nic, aby uwazac przy zakłądaniu żeby pierscien nie pękł bo o to jest łątwo
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26018
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr