Zobacz wątek - Zakup pierwszego motoru (Sportowego 600 do max 15tyś)
NAS Analytics TAG

Zakup pierwszego motoru (Sportowego 600 do max 15tyś)

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Zakup pierwszego motoru (Sportowego 600 do max 15tyś)

Postprzez Husky00 » 15/3/2015, 10:39

Witam jestem w trakcie zakupu pierwszego motoru jak i w trakcie robienia prawka na kat. A
zaznaczam że posiadam już prawko 5 lat na kat B i pojęcie o ruchu drogowym mam jak i wiem jakie konsekwencje czekają mnie za "przedwczesną" jazdę motorem bez uprawnień.
Wracając do tematu...
Posiadam niezbyt duże doświadczenia odnośnie jazdy motorem aczkolwiek, ojciec posiada motocykl Kawasaki Vulcan 900 jednak nie jest to motor dla mnie mimo to miło się nim jedzie,
oraz brat posiada Kawasaki Ninja 600 (nie mogę przypomnieć sobie dokładniej nazwy chyba rocznik 2000) i ten styl jazdy mi odpowiada, wiadomo za kajtka jeździło się wsk-ą czy mz ale tutaj to chyba nie ma znaczenia.
Mam 25lat 173cm wzrostu i waga około 64kg
Jeżdżę z głową na karku nie jestem zwolennikiem piłowania sprzętu, motor głównie przeznaczony do swobodnej jazdy, weekendowych wypadów, jeżdżenia po mieście jak i czasami z myślą dojechania do pracy.
Na motor przeznaczam max 15tyś, ciuchy to osobny budżet.
Co do utrzymania motoru to będę postępował jak z moim autem tzn tylko wyczuje że coś nie gra stuka puka od razu daje do naprawy i wymieniam na możliwie jak najlepsze części nie jakieś zamienniki...
Główny motor który przyciąga moją uwagę to honda CBR 600 F4i/RR zerkam także na
Suzuki GSX no i Yamaha R6 zaznaczam że jestem z woj. pomorskiego okolice Tczewa, moje poszukiwania ograniczam do woj kujawsko-pomorskiego, warmińsko-mazurskiego oczywiście wliczając w to pomorskie.
Mam bd znajomego który siedzi w motorach od dziecka posiada właśnie Honde CBR
i z nim będę jeździł oglądać motor/y mimo to chciałbym też dowiedzieć się co wy radzicie, polecacie
Może podam modele z aukcji które przyciągnęły moją uwagę:
Najbardziej korci mnie na tą Honde : http://olx.pl/oferta/honda-cbr-600-rr-2 ... a850c2819d
http://olx.pl/oferta/honda-cbr-600-f4i- ... 63f6f78c6c
http://olx.pl/oferta/yamaha-r6-okazja-C ... b3c0fc1e2e
http://olx.pl/oferta/yamaha-r6-CID5-ID7 ... b3c0fc1e2e
http://olx.pl/oferta/suzuki-gsxr-600-k7 ... b3c0fc1e2e
Husky00
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15/3/2015, 09:08


Postprzez Devil 125 » 15/3/2015, 11:00

Znów to samo 600 na 1 moto było tu już tyle tematów że hoho i przeważnie jest tak że odradzane są sportowe 600 jak na 1 moto
Honda CBR 125R ---> Yamaha FZS 600 02r
Avatar użytkownika
Devil 125
Bywalec
 
Posty: 558
Dołączył(a): 9/9/2014, 14:46
Lokalizacja: DOL

Postprzez Husky00 » 15/3/2015, 11:08

Ja jestem uparty i zdecydowany na tą pojemność i tego nie zmienię, więc nie ma mowy o odradzaniu ;)
Husky00
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15/3/2015, 09:08

Postprzez Grynfix » 15/3/2015, 11:16

No i powiem Ci tak.. Tematów takich nawet pod Tobą jest z 4.. w kazdym ten sam temat.. te same motocykle.. te same kwoty.. oczekiwania.. Po prostu chyba założe ten temat sam i odpowiem każdemu ogólnikowo dlaczego tak a nie inaczej.. Ale dość snobistycznego i debilnego gadania czas pomóc przyszłemu koledze w problemie ;)


R6 - mocno narwany motocykl.. Pierwsza generacja to po prostu wariat w pełnej krasie. W pierwszym modelu jest to zasilane gaźnikiem co skutkuje mała liniowością oddawania mocy - jedziesz np. przy 5tys i czujesz, że moto chce jechać.. odkrecasz.. 5-6 jest okej a przy 6rpm dostaje świra i naprawdę jeśli ktoś nie ogarnia to potrafi wystrzelic.. Bardzo złe moto na pierwsze moto. Do tego wypadające 2'ki w skrzyniach - jesli ktos krecił na 1 na wysokie i przestrzeliwał na 2 bieg - a to jest sportowe 600 więc raczej nie raz tak bylo to to, ze skrzynia sie sypnie to kwestia czasu - możliwe, ze nie stanie sie to u Ciebie a u nastepcy. Tak czy siak. obie R6 odpuściłbym.

600rr - fajny motocykl, bardzo mały - wyglada sie jak na 125.. zreszta wpisz sobie w google cagiva mito vs cbr 600rr.. one sa identycznych wymiarów prawie, ze.. tyle, że cagiva też mikro moto nie jest :P Troche technicznie zacofane moto względem konkurencji..

gsxr - to samo co R6 poza skrzynią - wariat a do tego jeszcze bardziej poskładana pozycja.. tj. ja pośmigałem na kuzyna R1 potem jego kumpel przyjechał gixxerem 1000 k6 ? więc pogadałem i pozwolił sie przejechać - motocykl mega nerwowy .. każdy ruch manetka wyrywa.. nie wygodnie ale ja sie nie oddzywałem bo byłem wtedy świeży.. kuzyn który na moto lata od gówniarza - czasu motorynek itd. wsiadł po mnie.. po powrocie powiedział jego - nigdy gixxera = nie wygodny i to samo co ja.. lekki ruch nadgarstka moto wyrywa - nie jest to motocykl dla nie doświadczonego gościa.

no i co tu mówić. Najlepszą opcją - szczególnie jak szukasz sporta (co nie jest mądre na 1 moto ale dlaczego to znajdziesz w innym temacie - po prostu nie jest i tyle) to jest własnie cbr f4i. Możesz kupić też GSXF 650 bo chyba w tej kasie juz kupisz go - taki gsxr tylko troche mniej sportowy i duzo wygodniejszy. O samym gsxf wiem mało - więcej powiedzą inni i wujek google. Ja jedynie siedziałem 2x na kumpla f4 i moto naprawdę bardzo fajne. Jak nie masz doświadczenia (nie.. jazda B to nie doświadczenie - to inaczej skreca, inaczej przyspiesza, hamuje.. totalnie inne myślenie trzeba mieć, dużo wczesniej przewidywać i jak chcesz poschodzić na kolano to trzeba wystawić kawalek tyłka poza moto a to wymaga juz troche pojęcia) a bardzo nie chcesz tzw. 1 motocykli typu gs 500 cb 500 zr7 itd. to Honda CBR F4i będzie chyba najlepsza. Mała, zwinna, nie zabija nie doświadczonego, nie wyrywa jak dziki wieprz za ziemniakami :P
Do tego jest wersja tańsza/starsza - f4 - na gaźniku jeśli jednak uznałbyś, że wolisz starszy sprzet którego nie bedzie Ci szkoda jak połozysz i bedzie w opór hajsu na naprawe.. Nie wiele droższa ale jednak jest wersja na wtrysku F4i - myśle, ze moto doskonałe w swojej krasie.. i jak chcesz sporta to F4i Sport - moto wygląda jak scigacz normalny i jest co prawda nie oficjalnie ale podobno jednak tyćko żwawsze od zwykłje f4i.. do tego jak chcesz jest opcja zmiany zadupka na ten z cbr 600rr przy odrobinie checi :P.. F4i/s jako tak wad niema. Przy lataniu na gumie mały problem ze smarowaniem - można totalnie olać bo na razie gumować nie bedziesz a jak bedziesz to wystarczy mieć po prostu oleju ponad stan i napinacz potrafi odwalić cyrki ale to na każdym każdusim forum znajdziesz jak prosto tanio i szybko załatwić ten temat.. Po prostu mowiąc szczerze - jeśli chcesz koniecznie sporta na pierwsze moto to f4i/4i sport :) enjoy :)
Grynfix
Świeżak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42

Postprzez Husky00 » 15/3/2015, 11:46

Super to opisałeś to fakt nie ma co porównywać jazdy na czterech kółkach do motoru, brat też na 1 moto kupił tą kawke i w 1 sezonie miał całe szczęście nie groźną wywrotkę, tyle że on lubi dynamiczną jazdę...
Właśnie wstępnie rozmawiałem z kolego który w moto siedzi od dziecka i za dużą rozpiętość mam w markach i wybieram Honde CBR tylko wieczorem z nim porozmawiam czy 4Fi czy rr nie ukrywam że im mniej wydam tym lepiej ale też nie chcę kupić szrotu...
Husky00
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 15/3/2015, 09:08

Postprzez Obcy2 » 15/3/2015, 12:04

Grynfix a jak oceniasz kawasaki zx 6r na pierwsze moto w porównaniu do R6 i CBR 600 F4i?
Obcy2
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2/5/2014, 14:54

Postprzez Grynfix » 15/3/2015, 12:19

Obcy - zx6 ale który rocznik ? Bo np. do 2001 koń. 02 to moto dosyć sensowne. Po 97? zrzuciło b.dużo kilogramów i z klocka stalo sie fajnym motocyklem do szybkiej turystyki - no niestety.. R6 to to nigdy nie było. Dosyć zwrotna maszyna i przyjemna w obyciu. Co prawda miałem zx9 no ale to prawie to samo :P
Po tym 636 - cięzko mi coś powiedzieć bo nie śmigałem na tym.. potem zx6 żaba jak ja na to mówie.. kuzyn ma i powiem Ci, że małe zgrabne poręczne moto.. ale nie zbyt udane.. miałem okazje po kuzyna kilku szlifach rozbierać/składać to moto i prawdę mówiąc nie mam na temat tego motocykla najlepszej opinii a i na 1 szlifierke to też według mnie średnio :P

Ja jednak jestem z tych ludzi którzy na 1 sporta polecają gsxf i f3/f4 - zaleznie od funduszy - po prostu moto które potrafi wybaczyć jakiś błąd, jest bardzo neutralne w prowadzeniu.. normalnie wiadasz i jak na rowerze.. tyle, że 10x szybciej :P a przy okazji nie czujesz się ani o gram gorszy od tych na gsxr :P a nawet z czasem jeśli nie zalezy Ci na supersporcie to zaczniesz doceniać w trasie turystyczne walory f4i. Po prostu motocykl którym pojedziesz na tor i pokazesz co potrafi, w razie kryzysu wieku średniego przerobisz na stunt za kilka złoty a i na trasie super bo zapakujesz kufry i wygodnie bez bólu kręgoslupa pojedziesz do Chorwacji na wakacje śmiejąc się z kolegi na r6, ze on już błaga o koniec trasy a ty jeszcze masz checi na zakręty :P

Ogolnie R6 odpuście sobie bo to wariaty są :P

Husky - RR - to już jest sport - on jak pisałem wczesniej jest mniej wygodny, raczej lipny jako 1 moto (bo to pełnowymiarowy sport), a i tani tez nie jest do tego cbr 600 z pierwszych lat produkcji miały jakies tam kłopoty coś słyszałem (ale nie bierz tego za pewnik - musisz doczytac bo nie chce Cie oszukać).
Jak chcesz wydać mało na zaj.. sprzęt to bierz f4i.. jak zwykła f4i jest dla Ciebie za mało sportowa to F4i Sport .. Naprawdę moto łączące wszystko ze sobą a przy okazji i styknie na 1 moto jak zachowasz resztki oleju w głowie (niestety na szlifierce cięzko o to i jedziesz sobie 100km/h.. wyprzedzasz tira i jakoś samo się tak odkręca i nagle masz 2++km/h na liczniku) a i starczy na dlugo bo wiele osób jeździ wiele lat 600 i im to wystarcza.. zreszta mam kumpla który lata na cb500 i mówi, że mu to totalnie wystarcza pomimo, ze to juz 3 sezon.. szkoda tylko, że jak gdzieś jedziemy z nim to 140km/h i gość ma dość bo mu wieje a i nie ma czym się napędzić..

a jak bardzo chcesz mieć namiastke RR to: Obrazek ale to juz chyba trzeba tyćko rzeźby :P

Tak czy siak.. bierta F4i jak macie hajs i jeszcze sobie przypomnicie moje słowa :P
Grynfix
Świeżak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42

Postprzez Obcy2 » 15/3/2015, 13:07

Ja rozglądam się za motocyklem produkowanym w rocznikach 2003-2005 i szukam coś o wyglądzie zx6r- typowy sport, piękny agresywny wygląd. Jednak chciałbym też coś o charakterze CBR 600 F4i- spokojny, nie narwany, wybacza błędy, wygodny. I właśnie nie wiem jak mam pogodzić moje wymagania, który motocykl będzie kompromisem tych wymagań?
Obcy2
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2/5/2014, 14:54

Postprzez Grynfix » 15/3/2015, 13:18

F4i Sport :P Fakt - przód to nie agresor..

Tak między nami dla mnie najpiękniejsze moto to 954 ale czy to na 1 moto... wątpie :P Choć cbr 600rr wciąga 954 tyłkiem :P

Mały fajny i też zje.o odporny motocykl..

Poczytaj sobie o nim.. pooglądaj i daj znać :P Nie namawiam i nie mówie, że to dobre na I moto ale kumpel po supermoto 125 przesiadł sie na 954 i żyje.. ba.. nawet ma dziewczyne i kombi w dieslu haha.. W sumie jeździłem tym i nawet w porównaniu do zx9 wydawalo mi sie lekko zmulone :P no ale to w końcu nie bedzie dziki schab bo to w dalszej linii młodszy brat cbr 900


a co do turystyki ... wszystkim da rade :P

https://www.youtube.com/watch?v=P9Mcz9cttW4
Grynfix
Świeżak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42

Postprzez Obcy2 » 15/3/2015, 13:44

Hehe 954 właśnie o takim wyglądzie chce moto, ale chce też żyć 150KM na pierwszy motocykl to długo bym się nim nie nacieszył :)

Rozum podpowiada kup F4i ale nie mogę oderwać wzroku od zx6r i co tu robić? Sam nie wiem.
Obcy2
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2/5/2014, 14:54

Postprzez Grynfix » 15/3/2015, 13:50

Osobiście co bym zrobił ?? Olał zx6 ;P

Kupiłbym f4i na sezon/dwa.. polatał, wjeździł się.. moto naprawde mega przyjemne w prowadzeniu i dużo Cie nauczy.. Jak uznasz, ze jestem dobrym driverem.. skocz na jakiś tor.. nawet gokartowy.. poucz się schodzić niżej tj. półdupek za moto i na kolano.. jak uznasz, że to już... jesteś gotowy.. 954 lub jakiś 1000 :P No chyba, ze turystyka Ci sie bardziej spodoba to coś mocnego turystyka tak jak mój Thunder/zx9 lub VFR hihi.. sam zdecydujesz nawet po 1 sezonie czego chcesz.. sporta/sport-tur czy tur-sport :P
Grynfix
Świeżak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42

Postprzez Obcy2 » 15/3/2015, 14:22

I chyba tak właśnie zrobię zdecyduje się na F4i dzięki wielkie za pomoc nie ma to jak konkretna osoba.
Obcy2
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 2/5/2014, 14:54

Postprzez SkoQ » 15/3/2015, 14:25

Sport na pierwsze moto to głupota.
Sportowe motocykle są do jazdy sportowej, a ciężko żeby jeździć sportowo jeśli ktoś jeździć nie umie :)

Ale jeśli już musisz to F4i, choć moim zdaniem rozpaprzesz to.
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Grynfix » 15/3/2015, 14:27

A tak konkretna :P Po prostu też kiedyś zaczynałem i wiem jakie miałem podejście.. Jak słyszałem o GS czy CB to po prostu flaki mi sie przewracały. Jak ktoś sie uprze na sporta to lepiej mu doradzić rozsądnego "sporta" niż na siłe mu wpierać GS co i tak oleje i kupi R6 a po 2 miesiącach sie rozpi...dzi na barierce :P


jak co to pisz na pw :P
Grynfix
Świeżak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42

Postprzez Black-Ghost » 15/3/2015, 15:10

Przeczytając te wypociny Grynfixa opadły mi ręce :D Ale nie mam siły tego nawet komentować...
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Grynfix » 15/3/2015, 15:12

Black a co ? Powiesz im, żeby kupili gs ? Sam widzisz, że chłopaki nakreceni na sport i nie namówisz ich na GS.
To chyba lepiej ogarnąć im, że lepiej kupić F4i które jest chyba najłagodniejszym tego typu sprzętem niż R6 z 99'
Grynfix
Świeżak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42

Postprzez Black-Ghost » 15/3/2015, 15:18

Stwierdzam że małe masz pojęcie o motocyklach a najwięcej masz do powiedzenia :D Wezmę cie pod lupę bo czasem aż głupio czytać takie brednie...
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Grynfix » 15/3/2015, 15:28

a se bierz.. kilka moto obskoczyłem.. mam kilku kumpli którzy zaczynali od F3 i F4 i żyją i sie dobrze mają.. I nie powiesz mi że z tych sprzetów to nie jest najlepsza opcja.. No chyba, że wolisz komuś wpakowac w rece gixxa lub R6 które są naprawdę nerwowymi motocyklami..

Co ? Mam ich teraz przekonac, że GS ZR CB to najlepsze moto na początek i tylko to bo inaczej rozprują flaki na drodze ?
Będzie chciał to możesz im napisać aby kupili CB 500 a oni pojadą i kupią sobie po RR która już zdrowo zapierdziela..
Grynfix
Świeżak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42

Postprzez SkoQ » 15/3/2015, 15:47

No ale trochę racji jest, przecież to głupota autora. Nie da się przekonać to po co zadaje pytanie ? Jak mu się podobają sporty, to niech wybierze tego który mu się podoba najbardziej bo o to chyba chodzi żeby mu się podobał, nie wiem w jakim celu zadał pytanie. Pojeździł bym na czymś mniejszym nauczył by się jeździć i sam by wiedział czego bardziej chce. Kolejny na kwadratowej oponie się szykuje, moto do lansu ;)
Motocykle sportowe są do jazdy sportowej, a nie do nauki.
Avatar użytkownika
SkoQ
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2406
Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
Lokalizacja: Tarnów (KTA)

Postprzez Invi » 15/3/2015, 16:12

Grynfix napisał(a):Tak między nami dla mnie najpiękniejsze moto to 954 ale czy to na 1 moto... wątpie :P Choć cbr 600rr wciąga 954 tyłkiem :P


Co..?! Oo


F4i to mimo wszystko wciąż sport, skąd pomysł że nadaje się do nauki zmiany biegów i tego że gaz to jednak po prawej stronie jest? :P
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6274
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Następna strona


Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr