Yamaha YBR 250 2008 - 6500 zł - pytanie
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Yamaha YBR 250 2008 - 6500 zł - pytanie
Witajcie
http://olx.pl/oferta/yamaha-ybr-250-CID ... 1a5dd23022
Obejrzałem ten motocykl. Wizualnie jest w stanie idealnym, bez żadnej ryski, czy zadrapania z jednym wyjątkiem. Ma podobno nowy akumulator.
Kupiony w Niemczech. Stał 2 lata nieużywany i miał w tamtym roku przejechane 300 km w Polsce wg, słów sprzedającego, który odkupił go od prywatnego "importera". W związku z tym, że jest pokaźnych rozmiarów uznał, że jest on dla niego za słaby.
Zrzuca mi on także 500 zł na wymianę opon. Mam jednak parę pytań. Proszę pomóżcie ocenić mi czy warto go kupować.
1. Na przednich belkach ramy osłaniającej silnik są po 2 lekkie prostokątne wgniecenia na każdej z nich. Musiały być tutaj zamontowane gmole przykręcone bezpośrednio do rurek ramy.
Te miejsca są pozbawione lakieru i wyglądają jak wytłoczone. Dodatkowo rurki są lekko zarysowane dookoła - pewnie od obejm utrzymujących gmole. Nie widzę innej możliwości takich równomiernych wgnieceń.
Tu przykład jawy z takimi gmolami.
http://sgasparini.users.photofile.ru/ph ... 919780.jpg
Czy te lekkie, ale widoczne gołym okiem wgniecenia są dużym problemem ? Dodatkowo dochodzi problem ubytków lakieru.
2. Po odpaleniu zimny silnik na wtrysku miał tylko 1500 obrotów na ssaniu, a nie 2000 jak w innych, które oglądałem. Rozumiem, że to pewnie kwestia regulacji. Czytałem, że pomimo, że to nie gaźnik, to może być taka regulacja w ilości podawanego powietrza ?
3. Przebieg 14500 km. Przednia opona jest całkowicie zużyta, za to tylna jest jeszcze na chodzie. A przecież powinno być odwrotnie. Być może to już druga tylna opona, czy ktoś może mocno hamował przodem ?
Martwią mnie te wgniecenia na belkach ramy i zarysowania od obejm. Jest też pytanie, czy ubytki lakieru mogę ewentualnie uzupełnić sam ? Mogę oczywiście machnąć rękę na tą ofertę i poszukać innej ...
http://olx.pl/oferta/yamaha-ybr-250-CID ... 1a5dd23022
Obejrzałem ten motocykl. Wizualnie jest w stanie idealnym, bez żadnej ryski, czy zadrapania z jednym wyjątkiem. Ma podobno nowy akumulator.
Kupiony w Niemczech. Stał 2 lata nieużywany i miał w tamtym roku przejechane 300 km w Polsce wg, słów sprzedającego, który odkupił go od prywatnego "importera". W związku z tym, że jest pokaźnych rozmiarów uznał, że jest on dla niego za słaby.
Zrzuca mi on także 500 zł na wymianę opon. Mam jednak parę pytań. Proszę pomóżcie ocenić mi czy warto go kupować.
1. Na przednich belkach ramy osłaniającej silnik są po 2 lekkie prostokątne wgniecenia na każdej z nich. Musiały być tutaj zamontowane gmole przykręcone bezpośrednio do rurek ramy.
Te miejsca są pozbawione lakieru i wyglądają jak wytłoczone. Dodatkowo rurki są lekko zarysowane dookoła - pewnie od obejm utrzymujących gmole. Nie widzę innej możliwości takich równomiernych wgnieceń.
Tu przykład jawy z takimi gmolami.
http://sgasparini.users.photofile.ru/ph ... 919780.jpg
Czy te lekkie, ale widoczne gołym okiem wgniecenia są dużym problemem ? Dodatkowo dochodzi problem ubytków lakieru.
2. Po odpaleniu zimny silnik na wtrysku miał tylko 1500 obrotów na ssaniu, a nie 2000 jak w innych, które oglądałem. Rozumiem, że to pewnie kwestia regulacji. Czytałem, że pomimo, że to nie gaźnik, to może być taka regulacja w ilości podawanego powietrza ?
3. Przebieg 14500 km. Przednia opona jest całkowicie zużyta, za to tylna jest jeszcze na chodzie. A przecież powinno być odwrotnie. Być może to już druga tylna opona, czy ktoś może mocno hamował przodem ?
Martwią mnie te wgniecenia na belkach ramy i zarysowania od obejm. Jest też pytanie, czy ubytki lakieru mogę ewentualnie uzupełnić sam ? Mogę oczywiście machnąć rękę na tą ofertę i poszukać innej ...
-
xbr567 - Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 15/3/2015, 01:57
Moim skromnym zdaniem osobiście teraz robię prawko A2 i nie raz jeździłem ybr250 gdy honda była w użytku, co do Twoich pytań.
1. Są to ewidentnie ślady po gmolach, jak chcesz jutro moge wysłać Ci kilka zdjęć "L" jak ona wygląda w pełnym "pancerzu"
2. Tym się nie przejmuj zapewne wystarczy regulacja tak jak wspomniałeś. Przynajmniej ja tak uważam i to bym zrobił jako pierwsze.
3. tutaj jest ciekawie. O ile może on udokumentować przebieg to nie ma co wątpić poza tym wydaje się oryginalny lub troche zaniżony. Co do opon, YBR na której jeżdzę ma 7 tys przebiegu. Z przodu opona jest jeszcze całkiem dobra (oryginalna) a z tyłu no cóż już 2 i to w dodatku łysa na środku. W końcu to elka i więcej używa się tylnego hamulca nawet do hamowania z piskiem niż przedniego.
Co do ceny to się nie wypowiem, ale jeśli okazałoby się ze ta YBR też była kiedyś eLką to ja bym odpuścił.
1. Są to ewidentnie ślady po gmolach, jak chcesz jutro moge wysłać Ci kilka zdjęć "L" jak ona wygląda w pełnym "pancerzu"
2. Tym się nie przejmuj zapewne wystarczy regulacja tak jak wspomniałeś. Przynajmniej ja tak uważam i to bym zrobił jako pierwsze.
3. tutaj jest ciekawie. O ile może on udokumentować przebieg to nie ma co wątpić poza tym wydaje się oryginalny lub troche zaniżony. Co do opon, YBR na której jeżdzę ma 7 tys przebiegu. Z przodu opona jest jeszcze całkiem dobra (oryginalna) a z tyłu no cóż już 2 i to w dodatku łysa na środku. W końcu to elka i więcej używa się tylnego hamulca nawet do hamowania z piskiem niż przedniego.
Co do ceny to się nie wypowiem, ale jeśli okazałoby się ze ta YBR też była kiedyś eLką to ja bym odpuścił.
-
Tristello - Świeżak
- Posty: 351
- Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
- Lokalizacja: RKR
L'kę bym odpuścił.
Jeśli to nie była L'ka... to po co ktoś ściągał gmole ?
Opony, jeśli przód jest bardziej zużyty to znaczy że tylna na pewno już poleciała
hamuję mocno, przodem, tyłem zdarza się to bardzo rzadko, w jakichś dziwnych sytuacjach i uwierz mi, tył i tak leci szybciej 
Jeśli to nie była L'ka... to po co ktoś ściągał gmole ?

Opony, jeśli przód jest bardziej zużyty to znaczy że tylna na pewno już poleciała


Motocykle sportowe sÄ… do jazdy sportowej, a nie do nauki.
-
SkoQ - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2406
- Dołączył(a): 15/7/2012, 09:11
- Lokalizacja: Tarnów (KTA)
pewnie dlatego że napęd jest przekładany właśnie na tylne koło
EDIT: łatwo sprawdzić po bieżniku czy to była elka czy nie

EDIT: łatwo sprawdzić po bieżniku czy to była elka czy nie
-
Tristello - Świeżak
- Posty: 351
- Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
- Lokalizacja: RKR
Dziękuję wam za odpowiedzi. Motocykl kupiłem po obejrzeniu 2 innych ybr 250 w podobnej cenie. Jeden był cały przemalowany (podobno tuning), a drugi wyglądał marnie.
Raczej nie jeździł jako nauka jazdy w Niemczech, bo nie miał ani jednej ryski. Ślady po gmolach były jednak minimalne w porównaniu z tym innym dobitym. Mechanik po dokładnych jego oględzinach stwierdził, że przebieg miał oryginalny, silnik nie katowany. Do wymiany obydwie opony, klocki hamulcowe i uszczelniacze amortyzatorów.
Teraz zostaje tylko zrobienie kategorii A
Raczej nie jeździł jako nauka jazdy w Niemczech, bo nie miał ani jednej ryski. Ślady po gmolach były jednak minimalne w porównaniu z tym innym dobitym. Mechanik po dokładnych jego oględzinach stwierdził, że przebieg miał oryginalny, silnik nie katowany. Do wymiany obydwie opony, klocki hamulcowe i uszczelniacze amortyzatorów.
Teraz zostaje tylko zrobienie kategorii A

-
xbr567 - Świeżak
- Posty: 18
- Dołączył(a): 15/3/2015, 01:57
Posty: 5
• Strona 1 z 1
Powrót do Oceny ofert sprzedaży.
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości