Quad ATV 125 Ładowanie akumulatora
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Quad ATV 125 Ładowanie akumulatora
Witam
Kupiłem dla syna quad ATV silnik 125 , wcześniej jeździł elektrycznym z którego wyrósł. Mam problem z odpalaniem silnika. Po sprawdzeniu prądu ładowania miernikiem elektrycznym na wolnych obrotach jest około 12,8V natomiast na średnich obrotach napięcie utrzymuje się w granicach 13,4V zarówno bez włączonych świateł oraz po włączeniu świateł i stopu. Przednie światła o wiele jaśniej świeca podczas pracy silnika na średnich obrotach , więc prąd ładowania powinien być także większy. Akumulator żelowy 12v 5ah trzyma prąd , po naładowaniu prostownikiem wieczorem następnego dnia silnik za 2 razem odpala , rozrusznik ładnie kręci. Natomiast po dłuższej jeździe i postoju przez noc rano jest problem z odpaleniem. Przy odpalaniu rozrusznik słabo kręci a napięcie mierzone miernikiem przy odpalaniu spada do 6V.
Nie mam do tego pojazdu żadnej instrukcji obsługi nie wiem jakie powinno być ładowanie. Mierząc prąd ładowania w samochodzie po dopaleniu mam 14,6V.
Proszę użytkowników quada z silnikiem o pojemności 125 o info jak w waszych pojazdach wygląda napięcie ładowania. Oraz o ewentualne sugestie co sprawdzić w pierwszej kolejności.
Pozdrawiam
Kupiłem dla syna quad ATV silnik 125 , wcześniej jeździł elektrycznym z którego wyrósł. Mam problem z odpalaniem silnika. Po sprawdzeniu prądu ładowania miernikiem elektrycznym na wolnych obrotach jest około 12,8V natomiast na średnich obrotach napięcie utrzymuje się w granicach 13,4V zarówno bez włączonych świateł oraz po włączeniu świateł i stopu. Przednie światła o wiele jaśniej świeca podczas pracy silnika na średnich obrotach , więc prąd ładowania powinien być także większy. Akumulator żelowy 12v 5ah trzyma prąd , po naładowaniu prostownikiem wieczorem następnego dnia silnik za 2 razem odpala , rozrusznik ładnie kręci. Natomiast po dłuższej jeździe i postoju przez noc rano jest problem z odpaleniem. Przy odpalaniu rozrusznik słabo kręci a napięcie mierzone miernikiem przy odpalaniu spada do 6V.
Nie mam do tego pojazdu żadnej instrukcji obsługi nie wiem jakie powinno być ładowanie. Mierząc prąd ładowania w samochodzie po dopaleniu mam 14,6V.
Proszę użytkowników quada z silnikiem o pojemności 125 o info jak w waszych pojazdach wygląda napięcie ładowania. Oraz o ewentualne sugestie co sprawdzić w pierwszej kolejności.
Pozdrawiam
- Tadeusz1981
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 13/3/2015, 12:12
- Lokalizacja: Środa Wielkopolska
kazdy silnik powinien generowac ponad 14V, w takim razie podejrzewam że są 2 opcje
1) padnierty regulator napięcia, pewnie kosztuje z 15 zł wiec warto chociazby profilaktycznie wymienic
2) chinskie przewody
zobacz czy wszystko dobrze masuje, jako ciekawostke dodam że na niektórych chinskich przewodac wystarczy dotknąć IZOLACJI by zmierzyc napięcie
skoro mówisz że po naładowaniu prostownikiem akumulator ładnie kręci to raczej go nie obstawiam
instrukcji raczej nie ma, bo modeli jest kilkanascie jak nie dziesiąt. ale wszystkie pracują na podobnej zasadzie. i niestety instalacja elektryczna to wada tych sprzętów
1) padnierty regulator napięcia, pewnie kosztuje z 15 zł wiec warto chociazby profilaktycznie wymienic
2) chinskie przewody


skoro mówisz że po naładowaniu prostownikiem akumulator ładnie kręci to raczej go nie obstawiam
instrukcji raczej nie ma, bo modeli jest kilkanascie jak nie dziesiąt. ale wszystkie pracują na podobnej zasadzie. i niestety instalacja elektryczna to wada tych sprzętów
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Witam
Dziękuję za pomoc jutro sprawdzę dokładnie wszystkie przewody , kostki , styki. Poszukam regulatora napięcia porównam z opisami na allegro a potem kupię nowy w sklepie z częściami w mieście. Quad jest nowy wiec tak jak kolega pisze albo luźne styki albo regulator napięcia.
Pozdrawiam
Dziękuję za pomoc jutro sprawdzę dokładnie wszystkie przewody , kostki , styki. Poszukam regulatora napięcia porównam z opisami na allegro a potem kupię nowy w sklepie z częściami w mieście. Quad jest nowy wiec tak jak kolega pisze albo luźne styki albo regulator napięcia.
Pozdrawiam
- Tadeusz1981
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 13/3/2015, 12:12
- Lokalizacja: Środa Wielkopolska
Witam
Po oględzinach instalacji nie zauważyłem niczego podejrzanego na kostkach i stykach elektrycznych. Ale nie znalazłem regulatora napięcia prądu ładowania. Jedynie 2 elementy alarm i moduł zapłonowy jak z linku:
http://www.dsmoto.pl/pl/p/NOWY-MODUL-ZA ... 10-125/665
Teraz moje pytanie czy regulator napięcia jest połączony razem z modułem zapłonowym?
Ciekawy jestem jak wygląda stator i ile ma cewek bo skoro nie ma konkretnego regulatora ładowania to pewnie pod magnetem jest mało cewek.
Po oględzinach instalacji nie zauważyłem niczego podejrzanego na kostkach i stykach elektrycznych. Ale nie znalazłem regulatora napięcia prądu ładowania. Jedynie 2 elementy alarm i moduł zapłonowy jak z linku:
http://www.dsmoto.pl/pl/p/NOWY-MODUL-ZA ... 10-125/665
Teraz moje pytanie czy regulator napięcia jest połączony razem z modułem zapłonowym?
Ciekawy jestem jak wygląda stator i ile ma cewek bo skoro nie ma konkretnego regulatora ładowania to pewnie pod magnetem jest mało cewek.
- Tadeusz1981
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 13/3/2015, 12:12
- Lokalizacja: Środa Wielkopolska
http://allegro.pl/regulator-napiecia-at ... 49687.html szukaj takiego cuda
nawet jakby była jedna cewka, to by swiatło albo nie swieciło na wolnych i sie praktycznie przepalało na wysokich. regulator musi byc.
swoją drogą we wszystkich sprzetach tego typu które trafiają w moje ręce pierwsza rzecz co robie to wywalam 90% elektryki. wszystkie alarmy blokady czujniki wywalam, bo są zbędne a tylko obciązają instalacje i tworza problemy. często przerabiam sam układ do odpalania na jakiś normalnych porządnych przewodach, a ewentualnie swiatła puszczam na "krótko" ale to tylko taka dodatkowa rada - zrobisz jak zechcesz
nawet jakby była jedna cewka, to by swiatło albo nie swieciło na wolnych i sie praktycznie przepalało na wysokich. regulator musi byc.
swoją drogą we wszystkich sprzetach tego typu które trafiają w moje ręce pierwsza rzecz co robie to wywalam 90% elektryki. wszystkie alarmy blokady czujniki wywalam, bo są zbędne a tylko obciązają instalacje i tworza problemy. często przerabiam sam układ do odpalania na jakiś normalnych porządnych przewodach, a ewentualnie swiatła puszczam na "krótko" ale to tylko taka dodatkowa rada - zrobisz jak zechcesz

KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Idę szukać regulatora napięcia , być może jest gdzieś ukryty. Quad jest nowy zauważyłem że jak odłączę samą syrenę od alarmu to akumulator nie pada tak szybko. Już 2 dzień jest bez podłączonej syreny i ładnie odpala. Tylko jeszcze to ładowanie z tym muszę dojść do ładu. Generalnie także wywalił bym alarm jest zbędny jak dla mnie ale dla syna strasznie to cieszy.
- Tadeusz1981
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 13/3/2015, 12:12
- Lokalizacja: Środa Wielkopolska
hehe wiem że fajny bajer, jeszcze często jest odpalanie z kluczyka itp itd. bajer ale własnie to chinszczyzna i ciągnie wszystko prąd i jak pisałem, przewody sa marnej jakosci i przez izolacje moze miec cos minimalne przebicia i aku pada.
nawet jak nówka to elektryczne/elektroniczne rzeczy mogą się sypać. jak jest na gwarancji powinni takie cos uwzględnić. jak nie to trzeba samemu kombinować, jedyny plus że ewentualne częsci są tanie
nawet jak nówka to elektryczne/elektroniczne rzeczy mogą się sypać. jak jest na gwarancji powinni takie cos uwzględnić. jak nie to trzeba samemu kombinować, jedyny plus że ewentualne częsci są tanie
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Znalazłem regulator napięcia ładowania. Przykręcony za kranikiem paliwa do ramy , czarny kolor obudowy oraz wiązka z przewodami zakrywa go całkiem. Po odkręceniu do ramy zauważyłem wysunięty konektor z kostki. Po odpięciu kostki zauważyłem lekko nadpalony konektor i złącze w regulatorze. Po szybkiej naprawie odpaliłem quada , jak na złość miernik elektryczny padł więc nie mierzyłem jakie jest ładowanie. Na oko światła lepiej świecą więc być może ładowania jest w normie. Kupię nowy miernik wtedy sprawdzę ładowanie.
Wielkie dzięki za pomoc
Wielkie dzięki za pomoc

- Tadeusz1981
- Świeżak
- Posty: 5
- Dołączył(a): 13/3/2015, 12:12
- Lokalizacja: Środa Wielkopolska
Posty: 8
• Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości