Exc 125 zwiększenie mocy
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Exc 125 zwiększenie mocy
Witam, są jakieś sposoby na zwiększenie mocy w KTMie exc 125?
- naxozord
- Świeżak
- Posty: 74
- Dołączył(a): 3/1/2015, 17:14
Najlepszy i najtańszy? Zmiana motocykla.
Jeśli już koniecznie chcesz, to podstawa porting cylindra i głowicy. Poprawa fabryki nikomu nie zaszkodziła, do tego lepsze membranki, są twardsze, miększe trzeba dobrać pod silnik i oczekiwania. Wydech, czyli zmiana występowania rezonansu. Sportowe dyfuzory dają moc na wyższych obrotach, zabierając na niższych więc też strojenie i liczenie pod siebie i swoje wymagania. Gaźnik, myjka ultradźwiękowa na dobry początek, strojenie dysz (ogółem bardziej na bogato, ALE bez przesady, analizator spalin bywa bardzo pomocny), położenie iglicy, poziom paliwa w komorze (np dłuższy zawór pływakowy), do tego solidna regulacja. Tak ogólnie mówię, Henio siedzi w KTM, ja latam tylko rekreacyjnie więc inni pewnie też poradzą.
Powinienem zacząć też od tego, że do większej mocy musi być dobry silnik, korba wał i łożyska to podstawa, nie mówiąc o tłoku i reszcie. Apropos jego samego, można odchudzić i wypolerować, zrobić smarowanie sworznia jeśli nie ma, nie wiem jakie ma płukanie cylinder ale możesz też nieco skorygować czasy otwarcia/zamknięcia okien ale to wyższa szkoła jazdy, czasem delikatnie da się wyprofilować denko żeby np przyśpieszyć ssanie i wydłużyć powrót mieszanki, bo wypełnienia skrzyni korbowej raczej już się nie da zrobić.
Jeśli już koniecznie chcesz, to podstawa porting cylindra i głowicy. Poprawa fabryki nikomu nie zaszkodziła, do tego lepsze membranki, są twardsze, miększe trzeba dobrać pod silnik i oczekiwania. Wydech, czyli zmiana występowania rezonansu. Sportowe dyfuzory dają moc na wyższych obrotach, zabierając na niższych więc też strojenie i liczenie pod siebie i swoje wymagania. Gaźnik, myjka ultradźwiękowa na dobry początek, strojenie dysz (ogółem bardziej na bogato, ALE bez przesady, analizator spalin bywa bardzo pomocny), położenie iglicy, poziom paliwa w komorze (np dłuższy zawór pływakowy), do tego solidna regulacja. Tak ogólnie mówię, Henio siedzi w KTM, ja latam tylko rekreacyjnie więc inni pewnie też poradzą.
Powinienem zacząć też od tego, że do większej mocy musi być dobry silnik, korba wał i łożyska to podstawa, nie mówiąc o tłoku i reszcie. Apropos jego samego, można odchudzić i wypolerować, zrobić smarowanie sworznia jeśli nie ma, nie wiem jakie ma płukanie cylinder ale możesz też nieco skorygować czasy otwarcia/zamknięcia okien ale to wyższa szkoła jazdy, czasem delikatnie da się wyprofilować denko żeby np przyśpieszyć ssanie i wydłużyć powrót mieszanki, bo wypełnienia skrzyni korbowej raczej już się nie da zrobić.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
porting to bezsens w motocyklach tego typu. jak juz to wrzucasz np ciensza uszczelke pod cylinder co podniesie kompresje, jak jeździsz na wysokich obrotach mozna dać tłok z SXa wyzej sie bedzie kręcił, do tego dyfuzor z SXa. ale to osłaby dół obrotowy wiec nie bedziesz mógł sie bawic tak mocą z dołu. podregulowac potem gaxnik i generalnie troche mocy wydusisz ale moze spasc max moment obrotowy albo go przesuniesz nieco że nie bedzie tak elasktyczny.
generalnie to duzo wiecej nie wycisniesz, nie wsadzając furmanki kasy bez zmniejszenia drastycznie wytrzymałosci.
inna opcja to zakup osprzętu od exc 200 i przeróbka
generalnie to duzo wiecej nie wycisniesz, nie wsadzając furmanki kasy bez zmniejszenia drastycznie wytrzymałosci.
inna opcja to zakup osprzętu od exc 200 i przeróbka
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Posty: 4
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości