Przyczepka
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Przyczepka
Nie wiedziałem gdzie zamieścić ten temat dlatego proszę o ewentualne przeniesie i wyrozumiałość
Otoż, napotkałem pewien problem. Zamierzam w niedalekiej przyszłości wybrać się po motocykl (najpewniej ok 400 km). Jako że nie mam samochodu dostawczego, a czytałem że można przewieść większość motocykli na zwykłej przyczepce postanowiłem zmierzyć długość swojej przyczepki (170cm) oraz długość skutera (gdyż tylko taki posiadam) i ku mojemu zdziwieniu odczytałem wartość 200cm.
Teraz moje pytania:
1. Jaka długość ma suzuki gs500, kawasaki er5 albo yamaha xj600 ? Bo jeden z tych motocykli będę musiał przywieść.
2. Jak zamontować stabilnie motocykl na zwykłej przyczepce ? Ile pasów powinienem ze sobą mieć.
3. Czy ma sens robienie jakiegoś stelażu typu :
czy raczej nie ?
4. Jeśli tak to może ktoś robił coś takiego i zna mniej więcej wymiary ? Może ma jakieś zdjęcia ?
Za każdą pomoc będę dozgonnie wdzięczny

Otoż, napotkałem pewien problem. Zamierzam w niedalekiej przyszłości wybrać się po motocykl (najpewniej ok 400 km). Jako że nie mam samochodu dostawczego, a czytałem że można przewieść większość motocykli na zwykłej przyczepce postanowiłem zmierzyć długość swojej przyczepki (170cm) oraz długość skutera (gdyż tylko taki posiadam) i ku mojemu zdziwieniu odczytałem wartość 200cm.
Teraz moje pytania:
1. Jaka długość ma suzuki gs500, kawasaki er5 albo yamaha xj600 ? Bo jeden z tych motocykli będę musiał przywieść.
2. Jak zamontować stabilnie motocykl na zwykłej przyczepce ? Ile pasów powinienem ze sobą mieć.
3. Czy ma sens robienie jakiegoś stelażu typu :

4. Jeśli tak to może ktoś robił coś takiego i zna mniej więcej wymiary ? Może ma jakieś zdjęcia ?
Za każdą pomoc będę dozgonnie wdzięczny

-
Tristello - Świeżak
- Posty: 351
- Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
- Lokalizacja: RKR
1. Masz internet w domu?
https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=suz ... 00+wymiary
https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=yam ... 00+wymiary
A jak nie to ściągnij sobie serwisówki do tych motocykli.
2. W zależności od konstrukcji moto.
Większość przekłada jeden pas przez którąś z półek, albo główkę ramy. Drugi do setów pasażera - to jest minimum, każdy stabilizujący pas więcej się przyda.
Pasy ściągnij tak żeby zawias trochę usiadł. Końce pasów do burt przyczepy.
Do tego ściśnij klamkę hamulca i owiń ją razem z manetką izolacją żeby hebel był wciśnięty i wbij bieg i oczywiście moto musi stać na bocznej nóżce. Jak masz centralną to jeszcze lepiej.
Pasów jak najwięcej, minimum 2 (o ile taki układ jak napisałem wyżej będzie możliwy) + weź jakieś koce, albo szmaty do zabezpieczenia moto przed porysowaniem.
Moto stawiasz po przekątnej blokując przednie koło w przednim narożniku przyczepy, więc wymiar licz po przekątnej).
3. Zależy ile Cię to ma kosztować. Jak masz komuś płacić większy hajs żeby Ci to wystrugał i użyjesz tego 2 razy w życiu to nie ma sensu.
https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=suz ... 00+wymiary
https://www.google.pl/?gws_rd=ssl#q=yam ... 00+wymiary
A jak nie to ściągnij sobie serwisówki do tych motocykli.
2. W zależności od konstrukcji moto.
Większość przekłada jeden pas przez którąś z półek, albo główkę ramy. Drugi do setów pasażera - to jest minimum, każdy stabilizujący pas więcej się przyda.
Pasy ściągnij tak żeby zawias trochę usiadł. Końce pasów do burt przyczepy.
Do tego ściśnij klamkę hamulca i owiń ją razem z manetką izolacją żeby hebel był wciśnięty i wbij bieg i oczywiście moto musi stać na bocznej nóżce. Jak masz centralną to jeszcze lepiej.
Pasów jak najwięcej, minimum 2 (o ile taki układ jak napisałem wyżej będzie możliwy) + weź jakieś koce, albo szmaty do zabezpieczenia moto przed porysowaniem.
Moto stawiasz po przekątnej blokując przednie koło w przednim narożniku przyczepy, więc wymiar licz po przekątnej).
3. Zależy ile Cię to ma kosztować. Jak masz komuś płacić większy hajs żeby Ci to wystrugał i użyjesz tego 2 razy w życiu to nie ma sensu.
-
Vergon - VIP Ścigacz.pl
- Posty: 3302
- Dołączył(a): 24/2/2010, 10:11
- Lokalizacja: Warszawa
jak masz jednorazowo przewieźć moto to nie ma sensu kombinowac zwykła przyczepka, i minimum 3 pasy, dwa przekładasz przez kazdą lage nad dolną półką i sciskasz pod kątem 45 stopnimniej wiecej, tak żeby docisnąc lagi w dół, i zeby koło dopychało do burty, i nie mogło sie ruszac lewo prawo. i to w zasadzie wystarczy by sie sprzęt trzymał.
ale warto dorzucic 1-2 pasy z tyłu zeby koło njie latało.
co do długosci, jak masz nieco krótszą przyczepke to mozesz psotawic moto pod kątem na przyczepce plus skręcic kierownice
ale warto dorzucic 1-2 pasy z tyłu zeby koło njie latało.
co do długosci, jak masz nieco krótszą przyczepke to mozesz psotawic moto pod kątem na przyczepce plus skręcic kierownice
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
1. jedziesz na stację D&D płacisz 40pln/doba i odbierasz przyczepkę przystosowaną do transportu motocykli z mocowaniami najazdami itp.
2. idziesz do sklepu z narzędziami, częściami do ciężarówek, częściami do maszyn rolniczych i kupujesz 3 pasy z napinaczami za około 50-70zł, najlepiej ok 2-3mb ważne żeby były dobrej jakości (ja mam chyba 40mm szerokości) pasy zostają ci na przyszłość i zawsze się przydają.
3. motocykl mocujesz za oś przedniego koła jeśli nie masz zacisków po obu stronach i za wahacz, tak aby motocykl na nierównościach mógł pracować na zawieszeniu.
4. wieziesz pewnie i stabilnie motocykl i niczym się nie martwisz. Sprawdzałem i przy prędkościach 150-160km/h z motocyklami i rowerem nic się nie działo, na hopach w Piotrkowie przyczepka oderwała się kołami od ziemi o jakieś 50cm i też nic się nie stało.
Edit: jestę grafikię i pięknie przyciąłem zdjęcia
2. idziesz do sklepu z narzędziami, częściami do ciężarówek, częściami do maszyn rolniczych i kupujesz 3 pasy z napinaczami za około 50-70zł, najlepiej ok 2-3mb ważne żeby były dobrej jakości (ja mam chyba 40mm szerokości) pasy zostają ci na przyszłość i zawsze się przydają.
3. motocykl mocujesz za oś przedniego koła jeśli nie masz zacisków po obu stronach i za wahacz, tak aby motocykl na nierównościach mógł pracować na zawieszeniu.
4. wieziesz pewnie i stabilnie motocykl i niczym się nie martwisz. Sprawdzałem i przy prędkościach 150-160km/h z motocyklami i rowerem nic się nie działo, na hopach w Piotrkowie przyczepka oderwała się kołami od ziemi o jakieś 50cm i też nic się nie stało.


Edit: jestę grafikię i pięknie przyciąłem zdjęcia

DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! 

-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
szkoda uszczelniaczy, dodatkowo jak za słabo ściśniesz to jest ryzyko (zwłaszcza przy endurakach) że na nierównościach wypną się haki mocujące.
U mnie może to wyglądać na skomplikowane, ale gdyby nie było mi szkoda ciąć pasów to dosłownie miałbym 3mb pasa i moto byłoby zamocowane
U mnie może to wyglądać na skomplikowane, ale gdyby nie było mi szkoda ciąć pasów to dosłownie miałbym 3mb pasa i moto byłoby zamocowane
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! 

-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Co do robienia stelazu to nie bede nikomu placil, mam dostep do spawarek katownikow i wszystkiego co potrzeba, tak ze w ramach przerwy w pracy daloby rade cos takiego pospawac.
Internet owszem mam i widzialem to wszystko (oprocz er5) ale nie mam zaufania do wikipedii, wolalem zapytac kogos kto mial lub ma taki motocykl.
Wypozyczanie to dobry pomysl aczkolwiek zamierzam odbyc kilka tras z motorem na przyczepie, tak ze jednorazowo to taka wypozyczalnia duzo by ulatwila ale wolalbym miec cos na stanie u siebie w razie W.
Pytanie czy juz ktos probowal robic cos takiego ? Czy raczej bede przodownikiem w tej dziedzinie ? duzo latwiej byloby gdybym mial motocykl juz i mogl przymierzyc a tak mam tylko enduro, chociaz z nim tez przymierze.
Pasy mam dwa transportowe takie jak w tirze, z grzechotka itp + jeden jakis cienszy.
Internet owszem mam i widzialem to wszystko (oprocz er5) ale nie mam zaufania do wikipedii, wolalem zapytac kogos kto mial lub ma taki motocykl.
Wypozyczanie to dobry pomysl aczkolwiek zamierzam odbyc kilka tras z motorem na przyczepie, tak ze jednorazowo to taka wypozyczalnia duzo by ulatwila ale wolalbym miec cos na stanie u siebie w razie W.
Pytanie czy juz ktos probowal robic cos takiego ? Czy raczej bede przodownikiem w tej dziedzinie ? duzo latwiej byloby gdybym mial motocykl juz i mogl przymierzyc a tak mam tylko enduro, chociaz z nim tez przymierze.
Pasy mam dwa transportowe takie jak w tirze, z grzechotka itp + jeden jakis cienszy.
-
Tristello - Świeżak
- Posty: 351
- Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
- Lokalizacja: RKR
szerokie pasy się nie sprawdzą przy moto, są niewygodne i haki są grube przez co nie zawsze mieszczą się do mocowań. Jak będziesz kombinował z rynnami to dobieraj takie żeby 190 spokojnie wchodziła bo jest to problematyczne jak moto się pochyla bo opona nie mieści się w rynnie.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! 

-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
190 rozumiem ze to rozmiar opony ? :p
Bo wlasnie ta kwestia jaka szerokosc powinien ten stelaz miec mnie bardzo interesuje. Oraz moze ktos wie na jaka wysokosc powinienem dac ogranicznik do ktorego dobije przednie kolo ? Myslalem o ok 40-60 cm.
Bo wlasnie ta kwestia jaka szerokosc powinien ten stelaz miec mnie bardzo interesuje. Oraz moze ktos wie na jaka wysokosc powinienem dac ogranicznik do ktorego dobije przednie kolo ? Myslalem o ok 40-60 cm.
-
Tristello - Świeżak
- Posty: 351
- Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
- Lokalizacja: RKR
tak o szerokość opony, ważniejszy niż wysokość jest kąt nachylenia pałąka, bo w motocyklach z dużymi tarczami hamulcowymi mogą się one uszkadzać o źle zaprojektowany pałąk.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! 

-
melvin - PierwszyOkrutny
- Posty: 8393
- Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
nw czy to miało być do tego tematu ale odpowiem. Na A2
Edit: zmierzylem przyczepke i ma 170 cm dlugosci, wydaje mi sie troche malo. watpie czy motocykl wejdzie w taka przyczepke na tym stelazu. Czy nie lepiej byloby postawic go po przekatnej ?
Edit2: ktos tam tlumaczyl jak mam przymocowac motocykl ale tak srednio sobie to wyobrazam. stawiajac motocykl po przekatnej zyskam cenne cm, ale jak stabilnie przypiac go pasami ? Same pasy przez polke i na ramie wystarcza ? Nie przewroci sie on na bok ?
Edit: zmierzylem przyczepke i ma 170 cm dlugosci, wydaje mi sie troche malo. watpie czy motocykl wejdzie w taka przyczepke na tym stelazu. Czy nie lepiej byloby postawic go po przekatnej ?
Edit2: ktos tam tlumaczyl jak mam przymocowac motocykl ale tak srednio sobie to wyobrazam. stawiajac motocykl po przekatnej zyskam cenne cm, ale jak stabilnie przypiac go pasami ? Same pasy przez polke i na ramie wystarcza ? Nie przewroci sie on na bok ?
-
Tristello - Świeżak
- Posty: 351
- Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
- Lokalizacja: RKR
Na A2 ER5 kwalifikuje się po blokowaniu, dla mnie bezsens moitać się bofajże o 1kW skoro w tych samych pieniądzach masz podobne GS500E. Yamaha też chyba spełnia A2 po blokowaniu, nie siedzę w tym modelu więc niech inni podpowiedzą bądź google poradzi.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Tak wiem, ale skoro znalazlem i to i to zablokowane to czemu mam ich nie kupic ? Osobiscie dla mnie gs to bedzie ostatecznosc jesli kawasaki wykaza jakas nie pokojace oznaki przy ogledzinach. Po prostu er5 bardziej mi sie podoba, a skoro ma juz w dowodzie 25kW to tym bardziej. Ale temat dotyczy czego innego
-
Tristello - Świeżak
- Posty: 351
- Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
- Lokalizacja: RKR
ogladalem dzis gs'a i powiem ze na zywo bardziej mi sie podoba i chyba go kupie. Jest jakis cennik czesci do gs ? Tak zeby byly przynajmniej podstawowe rzeczy, czy trzeba szukac na ALLEDROGO kazda dana czesc osobno ?
-
Tristello - Świeżak
- Posty: 351
- Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
- Lokalizacja: RKR
Okey, dzieki wielkie za wszystkie rady, bylby bardzo pomocne. Moze kupie motocykl nedaleko od mojej miejscowosci wiec przyczepka i stelaz beda nie potrzebne. Gdybym jednak robil stelaz to udokumentuje to i zamieszcze na forum, moze komus sie kiedys przyda. Sprawe uwazam za rozwoazana, jeszcze raz dziekuje i prosze o zamkniecie tematu 

-
Tristello - Świeżak
- Posty: 351
- Dołączył(a): 23/10/2014, 09:41
- Lokalizacja: RKR
Posty: 19
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości