Zobacz wątek - Yamaha Majesty 250 2002 rok bardzo dużo pije oleju

Reklama

NAS Analytics TAG

Yamaha Majesty 250 2002 rok bardzo dużo pije oleju

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Yamaha Majesty 250 2002 rok bardzo dużo pije oleju

Postprzez rudiszubert » 6/3/2015, 15:45

Czy to mogą być uszczelniacze , czy też pierścień olejowy do wymiany , Dosłownie na 50 km pochłania 0,5 l oleju . Kompresja jest dobra , silnik odpala z dotyku i jeśli się od razu ruszy , jedzie normalnie , troszkę dymi na początku , a po nagrzaniu , prawie nie widać dymu .Jeśli będzie silnik pracował na wolnych obrotach na postoju , potrafi zgasnąć przez zaolejenie świecy . Po wypaleniu nad gazem , pali od strzała.
Może ktoś ma manual do ustawień rozrządu i całego procesu wymiany pierścieni w tym silniku ?
Czy może się coś zapchać w silniku (odma) , co dawało by taki skutek ? Pod silnikiem nie ma śladów wycieków , jedynie co widać , to przy połączeniu głowicy z rurą wydechową widać ślady oleju , który się smaży jak silnik jest gorący . Próbowałem dokręcić , bo jest tam pierścień uszczelniający , ale nic nie poszło . Proszę o jakieś wskazówki ?
rudiszubert
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 13/5/2008, 08:27
Lokalizacja: Wa-wa


Postprzez SpeedyGonzales » 6/3/2015, 20:47

Próba olejowa i wiesz już o co kaman. Odma to odpowietrzenie skrzyni korbowej, łatwo sprawdzić drożność. Poziom.oleju nie za duży?
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez rudiszubert » 7/3/2015, 06:57

Czy w przypadku prawidłowej kompresji , po wymianie uszczelniaczy , jeśli jeszcze występuje spalanie oleju , można wymienić pierścień olejowy na tłoku i czy to coś da ?
rudiszubert
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 13/5/2008, 08:27
Lokalizacja: Wa-wa

Postprzez SpeedyGonzales » 7/3/2015, 18:50

Wtedy prawdopodobnie przyczyna jest w czym innym.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez rudiszubert » 8/3/2015, 06:46

I właśnie chcę to ustalić zanim rozbebeszę cały silnik (co może się okazać nie potrzebne ) .Możliwe , że silnik był przegrzany i prócz uszczelniaczy mógł pójść pierścień olejowy ? Kupiłem go w takim stanie a poprzedni właściciel nie chciał albo po prostu nie wiedział co jest z silnikiem . Dziś zmierzę kompresję i próba olejowa . Zobaczymy co dalej ?
Nie mogłem dokładnie zmierzyć kompresji , bo manometr nie dokładnie przylegał (za duży ) ale ustaliłem , że ciśnienie ok. 10 atm. Jednak sprawdziłem też , że po odkręceniu korka wlewu oleju widać duże przedmuchy . Zauważyłem też po zdjęciu pokrywki zaworu , że jest dziwny brązowawo -czerwony nalot na sprężynie zaworowej . O czym to może świadczyć i czy wymiana wszystkich pierścieni na nowe może przynieść poprawę ? Może kupić używany komplet cylinder -tłok ? Chiński kompletny tłok , można kupić za 20 $ . Co myślicie o takim eksperymencie ? Czy wiadomo ile w tym roczniku jest pierścieni na tłoku , bo widziałem z 2 szt lub 3 szt ?
http://www.aliexpress.com/item/Motorcyc ... 19271.html
Załączniki
IMG_20150308_102154.jpg
IMG_20150308_102154.jpg (24.01 KiB) Przeglądane 2693 razy
rudiszubert
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 13/5/2008, 08:27
Lokalizacja: Wa-wa

Postprzez rudiszubert » 9/3/2015, 19:05

Czy może ktoś zna inne miejsce w necie na którym więcej można się dowiedzieć na ten temat ?
Z czego jest zrobiony oryginalny cylinder silnika YP 250 i czy należy przy zmianie tłoka na nowy , przeprowadzić honowanie gładzi cylindra ? Ile pierścieni ma tłok z 2002 roku ?
=================================================
Czy na pewno cylinder jest z żeliwa , bo słyszałem , że jest jakaś powłoka , która zniknie po szlifie i już gładź nie będzie tak odporna na ścieranie ? Może polecicie gdzie taniej kupić dobry tłok ? Jeszcze raz spytam o przedmuchy do skrzyni korbowej . Jak miałem bardzo mało oleju , to nie dmuchał tak mocno , jak dolałem do MAX , dmucha jak stary trup. Co do ciśnienia , to mierzyłem przyrządem od auta i nie miałem dobrego podejścia , przez co nie dokładnie zmierzyłem , ale pomimo tego było ok. 10 atm . Po dolaniu oleju do cylindra , ciśnienie prawie nie wzrosło ! Czy świadczyło by to jednak o zapieczonym pierścieniu olejowym i uszczelniaczach ?
Czy można spróbować "odpiec" pierścień olejowy przez wlanie do cylindra nafty ? Włożył bym pasek materiału przez otwór świecy i zalał naftą , pozostawiając na jakiś czas i dolewając nafty ?
rudiszubert
Świeżak
 
Posty: 42
Dołączył(a): 13/5/2008, 08:27
Lokalizacja: Wa-wa



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości




na gr