Zobacz wątek - Zbyt łatwe wkręcanie na wysokich obrotach

Reklama

NAS Analytics TAG

Zbyt łatwe wkręcanie na wysokich obrotach

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Zbyt łatwe wkręcanie na wysokich obrotach

Postprzez Kirgeron » 6/3/2015, 12:41

Od jakiegoś czasu w mojej CBR zauważyłem, że gdy ciągnę motocykl do 10 tys. obrotów to czuć ten opór, że silnik musi się wkręcić, natomiast od 10 tys. do końca idzie "zbyt łatwo", wskazówka obrotomierza jakby pływa, za szybko kręci wyżej. Czy tak ma być? Oczywiście na 6 biegu tak nie ma, ale np. na 1, 2, 3 zauważyłem takie coś.
Avatar użytkownika
Kirgeron
Świeżak
 
Posty: 436
Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01


Postprzez Invi » 6/3/2015, 20:33

Przekład się to na przyśpieszenie? Jak nie to sprzęgło.

Normalne że moto ma dużo większe pierdzielnięcie na górze, ale do 10k sportowa 600 też powinna się wkręcać bez najmniejszego oporu.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6275
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez melvin » 6/3/2015, 20:40

też obstawiam koniec sprzęgła...
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Kirgeron » 6/3/2015, 21:29

Właśnie nie przekłada się na przyspieszanie. Koniec sprzęgła? Przebieg realny 28k, w tym od 14k w moich rękach i naprawdę wiem jak jeżdżę, raz było palenie gumy, poza tym nic, żadnej jazdy na kole, strzałów ze sprzęgła itd.

Może mam linkę sprzęgła źle ustawioną? Zbyt napięta, czy coś? Jak to dobrze ustawić?
Avatar użytkownika
Kirgeron
Świeżak
 
Posty: 436
Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01

Postprzez SpeedyGonzales » 6/3/2015, 22:17

Tak żeby skok jałowy wynosił 2-3mm, tak jest w większości motocykli choć producenci mogą różnie podawać dla swoich modeli.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez Bzyk_R1 » 6/3/2015, 22:43

Kirgeron czy to zjawisko pojawiło się po zimie po długim postoju moto czy może po wymianie oleju w silniku. Dogrzewasz dobrze moto zanim tak odkręcisz?
Wchodzę tam, gdzie inni uciekają przed śmiercią...
Avatar użytkownika
Bzyk_R1
Świeżak
 
Posty: 148
Dołączył(a): 31/8/2010, 20:19
Lokalizacja: Pińczów (TPI)

Postprzez Kirgeron » 7/3/2015, 13:52

Minimum 70-80 stopni zanim przypałuje ostro, zawsze tak robię. :) Może być wina, że jest filtr K&N założony? Wtrysk niby regulowany był...
Avatar użytkownika
Kirgeron
Świeżak
 
Posty: 436
Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01

Postprzez Black-Ghost » 7/3/2015, 16:04

K&N nie ma nic do tego... Możesz mieć kijowy olej który klei tarcze sprzęgła, albo już samo sprzęgło się skończyło...
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Bzyk_R1 » 7/3/2015, 16:17

Obstawiam olej bo sprzęgło myślę inaczej się kończy.
Wchodzę tam, gdzie inni uciekają przed śmiercią...
Avatar użytkownika
Bzyk_R1
Świeżak
 
Posty: 148
Dołączył(a): 31/8/2010, 20:19
Lokalizacja: Pińczów (TPI)

Postprzez Black-Ghost » 7/3/2015, 17:23

To zależy czy skończyły sie tarcze czy sprężyny ;)
Avatar użytkownika
Black-Ghost
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 4636
Dołączył(a): 4/12/2010, 17:47
Lokalizacja: Oświęcim(KOS)

Postprzez Kirgeron » 7/3/2015, 23:34

Dobra, wymienię olej, bo i tak to miałem robić i dalej zobaczę, czy się poprawiło.
Avatar użytkownika
Kirgeron
Świeżak
 
Posty: 436
Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01

Postprzez Invi » 8/3/2015, 12:11

Jak inaczej się kończy, skoro ślizganie się sprzęgła to najbardziej typowy objaw... Jak silnik się wkręca, a na przyspieszenie nie ma to bezpośredniego przełożenia, to albo sprzęgło nie działa, albo guma się pali :D
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6275
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez Grynfix » 8/3/2015, 12:36

Jedna prosta sprawa... Dodajesz gazu i co jest ? Nie przypadkiem tak, że ty mu maneta a on wpierw idzie obroty a dopiero po 1-2s czujesz jak moto znów zaczyna iść ? Jeśli tak to po prostu sprzęgło sie skończyło. W aucie można to fajnie sprawdzić np. ręczny albo podjeżdżasz pod krawężnik i zobaczysz czy auto idzie do przodu czy tarcza się ślizga.. W moto ciężko takie coś zrobić.. Chyba, że do słupa sie przywiążesz haha..

Ogólnie wyobraź sobie tarcze sprzęgła - to samo w sumie co hamulce.. Jedna tarcza ma klocki, druga tarcze sprzęgłową która się zasprzęgla i moto jedzie.. Jeśli masz to wyjechane to dzieje sie tak, że ty odkrecasz, obroty rosną a moto zamiast przyspieszać to jedna tarcza ślizga się po drugiej i moto albo zaczyna jechać po chwili jak tarcze znów się skleją albo masz już umierające sprzęgieło i moto zamiast przyspieszać to cały czas się kręci tarcza.

Nie wiem jak w moto do końca ale w aucie np. czuć zapach/smród często sprzęgła w takich przypadkach - taki sam smrodzik jakbyś przypalił klocki hamulcowe. A jeśli moto nie masz od początku a przed Tobą jeździł jakiś jacek stasiek który nie potrafił przez pierwszy miesiąc normalnie ruszać moto i wkręcał go na obroty za wysoko i popuszczał powoli sprzęgło to je najzwyczajniej przyjarał a u Ciebie powoli wali ono zgona.
Grynfix
Świeżak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42

Postprzez Fugu » 8/3/2015, 12:41

W aucie masz suche sprzeglo, w motorach zazwyczaj mokre - nie smierdzi jak sie pali.

Zaczal bym od regulacji linki.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez melvin » 8/3/2015, 15:49

jak klamka ma odpowiedni luz to nie ma co regulować, ja bym zrzucił dekiel, obejrzał tarcze i przekładki + pomierzył sprężynki i tyle.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8393
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez Kirgeron » 9/3/2015, 20:17

Zadam trochę durne pytanie (wole się upewnić), skok klamki to ten luz, którym mogę ruszać klamką i nie powoduje on jeszcze ciągnięcia linki? W serwisówce mam 1-2 cm, a u mnie jest chyba z 0,5 cm. 8)
Avatar użytkownika
Kirgeron
Świeżak
 
Posty: 436
Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01

Postprzez SpeedyGonzales » 9/3/2015, 21:34

Tak, i chyba chodzi o mm nie o cm. Wyżej napisano o mierzeniu części, bierzesz suwmiarkę i widzisz co zużyte.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez Kirgeron » 10/3/2015, 09:05

10-20 mm, no to 1-2 cm przecież 8)

Obrazek
Avatar użytkownika
Kirgeron
Świeżak
 
Posty: 436
Dołączył(a): 1/7/2010, 00:01

Postprzez Fugu » 10/3/2015, 11:42

Jesli masz za maly luz, to sprzeglo moze sie slizgac. Wyreguluj w.g. serwisowki.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2115
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28



Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr