Zobacz wątek - Yamaha Bws 50 spy przerywa 2T (dziwny przypadek)

Yamaha Bws 50 spy przerywa 2T (dziwny przypadek)

i inne małe pojemności
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, Boshi, rosa, MarSen

Yamaha Bws 50 spy przerywa 2T (dziwny przypadek)

Postprzez Kojczyk » 4/3/2015, 16:33

Siemka posiadam Yamaha Bws 50 spy w październiku miał wymieniany tłok dalej na 50 ( odpięły się zabezpieczenia wtedy i trzeba było wymienić) docierałem go gdzieś tak 300 km (myślę ze tyle było nie mam prędkościomierza) skończyłem około 1tyg temu (mało jeździłem zima była i mało się jeździło 5 km dziennie do szkoły) myślę ze dobrze docierałem jeździłem 40-50 km/h i teraz po tygodniu od zakończenia docierania coś mu się dzieje jak jest zimny to sam jedzie bez gazu bez ssania a jak dodam choć troszkę gazu go zdusi i zgaśnie po chwili jak pochodzi i tak z 150 m przejadę(wtedy sam mnie ciągnie) dam pełny gaz i jedzie lecz przerywa dojdzie tak prawie max obrotów i przerywa i tak co chwile .. gdy dam mniej gazu niż cały go zdusi lub całkiem spuszczę go z gazu to jedzie sam. Jest bardzo słaby pod małą górkę nie możne mnie wyciągnąć (ważę 60kg+ plecak około 70 kg) a gdy jadę z górki to jedzie z normalna prędkością i nie wiem co się może dziać.
Dziś wyczyściłem gaźnik
Zmieniłem świecę na nową
i dzieje się to samo..
Myślałem ze to pasek próbowałem odkręcić denko tam gdzie jest pasek lecz mi się to nie udało (obrobiłem 2 imbusy :? ) w sobotę dopiero tam zaglądnę.

Już mam dość tego skutera ...

Jakieś pomysły co mogło się stać ?
Avatar użytkownika
Kojczyk
Świeżak
 
Posty: 273
Dołączył(a): 15/12/2014, 13:57
Lokalizacja: Zakliczyn


Postprzez MarSen » 4/3/2015, 16:45

Wyregulowałeś gaźnik po czyszczeniu? Wygląda to na za bardzo wkręconą śrubkę wolnych obrotów. Ewentualnie problemy ze sprzęgłem.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Kojczyk » 4/3/2015, 16:49

Tylko w tym jest problem ze to z dnia na dzień się stało w niedziele jeździł normalnie a w poniedziałek juz stało się to co
wyżej opisałem
W tym problem ze nie potrafię regulować gaźnika :? bo mam tam tylko srubke którą jak za bardzo wkręcę to mi zablokuje gaźnik (to złote co widać jak sie ściągnie filtr powietrza sorry zapomniałem jak to sie nazywa )
Avatar użytkownika
Kojczyk
Świeżak
 
Posty: 273
Dołączył(a): 15/12/2014, 13:57
Lokalizacja: Zakliczyn

Postprzez MarSen » 4/3/2015, 16:56

Zawsze po czyszczeniu trzeba regulować gaźnik, zawsze po wymianie cylindra trzeba regulować gaźnik. Zobacz w jakim stanie jest filtr powietrza, czy nie łapie lewego powietrza (jakieś dziurki w filtrze, dziurki w króćcu). Tutaj masz część poradnika, który piszę:
Gaźnik reguluje się głównie dwiema śrubkami. Jedna najczęściej ma sprężynkę lub w przypadku skuterów jest przy mocowaniu linki gazu, a druga po prostu nie ma. Pierwsza służy do regulacji wolnych obrotów, a druga do regulacji ilości paliwa (dalej "Mieszanki"). Ponadto ilość powietrza reguluje się samym filtrem powietrza (zmiana na inny*), a ilość paliwa dyszą* główną w gaźniku.
* Sytuacje te mają miejsce podczas tuningu lub zwiększania pojemności.

Potrzebne narzędzia: śrubokręt płaski, śrubokręt krzyżakowy, ewentualnie klucz do świec do sprawdzenia jej koloru.

Wszystko robimy na uruchomionym silniku.
1. Rozgrzej motocykl do temperatury pracy.
2. Śrubkę od mieszanki wkręć do końca, a następnie wykręć o 2 pełne obroty. UWAGA! Silnik może zgasnąć, więc wkręcając ją trzymaj rękę na manetce, jeśli i tak zgaśnie to się nie przejmuj tylko odkręć ją i odpal motocykl ponownie.
3. Wyreguluj obroty śrubką wolnych obrotów na około 1200RPM w przypadku 4T (139QMB, 139FMB, GY6) lub 1500RPM w przypadku 2T (AM6, D50B0, EBS).
4. Odkręć śrubkę mieszanki o pół obrotu. Obroty powinny wzrosnąć.
5. Wyreguluj obroty śrubką wolnych obrotów.
6. Powtarzaj aż obroty przestaną rosnąć przy wykręcaniu śrubki mieszanki.

Jeżeli podczas regulacji nie ma reakcji na kręcenie śrubkami to przegazuj motocykl. Po spadnięciu z obrotów powinieneś zobaczyć efekt.
Prawidłowo wyregulowany gaźnik powinien dawać kolor "kawy z mlekiem" na świecy zapłonowej.

W Twoim przypadku postaw moto na centralce i uważaj, żeby koło nie dotknęło podłogi. Może ktoś Ci pokręcił pod szkołą i teraz masz ? :P Zdjęcia podam Ci z internetu, bo swoich jeszcze nie zrobiłem.

http://skutery-forum.pl/files/gaznikuss_468.jpg

Zielona to obroty (wykręć ją na początek, bo masz za wysokie. Postaraj się, żeby koło będąc w powietrzu nie kręciło się, jeżeli uda Ci się to, a skuter zacznie jeździć normalnie po tym zabiegu to lepiej nic nie reguluj jeśli nie czujesz się na siłach). Czerwona to mieszanka.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Kojczyk » 4/3/2015, 17:00

Ja skocze zrobię fotki mojego gaźnika i ci pokaże jak jest fotki będą do jakiś 20 min tutaj =D

http://zapodaj.net/0e5f2e29f613a.jpg.html


dobrze ? to jest mój gaznik
Ostatnio edytowano 4/3/2015, 17:11 przez Kojczyk, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Kojczyk
Świeżak
 
Posty: 273
Dołączył(a): 15/12/2014, 13:57
Lokalizacja: Zakliczyn

Postprzez MarSen » 4/3/2015, 17:08

Fotki Twojego gaźnika raczej mi w niczym nie pomogą :P Ewentualnie jak dellorto to regulujesz tak:
http://images35.fotosik.pl/868/106d38948d73d218.jpg
V - obroty
VI - mieszanka
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Kojczyk » 4/3/2015, 17:13

MarSen napisał(a):Fotki Twojego gaźnika raczej mi w niczym nie pomogą :P Ewentualnie jak dellorto to regulujesz tak:
http://images35.fotosik.pl/868/106d38948d73d218.jpg
V - obroty
VI - mieszanka


zobacz wyżej dodałem fotke =D
Avatar użytkownika
Kojczyk
Świeżak
 
Posty: 273
Dołączył(a): 15/12/2014, 13:57
Lokalizacja: Zakliczyn

Postprzez MarSen » 4/3/2015, 17:15

Dobrze to oznaczyłeś.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Kojczyk » 4/3/2015, 17:21

ok w sobotę dopiero będę miał czas grzebać dzięki za pomoc będę musiał jeszcze uszczelnić filtr powietrze ponieważ jest stożkowy-gąbkowy z takim dziwnym łączeniu na pierścieniu będę go musiał wymienić na http://allegro.pl/filtr-powietrza-stozk ... tabsAnchor tutaj jest 1 cześć z zaciskiem a u mnie jest 3 części i lekko się go ruszy i odpada i jest nieszczelny

Jeszcze raz dzięki
Zapytaj mnie a ci odpowiem.
Avatar użytkownika
Kojczyk
Świeżak
 
Posty: 273
Dołączył(a): 15/12/2014, 13:57
Lokalizacja: Zakliczyn

Postprzez MarSen » 4/3/2015, 17:23

No to to może być głównym problemem, a nie regulacja gaźnika. Najlepiej byłoby mieć oryginalny. Napiszę Ci jeszcze wieczorem o tym dlaczego, bo to też mam w poradniku, a teraz nie ma mnie w domu.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Kojczyk » 4/3/2015, 17:33

Spoko ale na tym filtrze jeżdżę już od 2 lat i go parę razy myłem i suszyłem i nie wiem czy go nie zatopiłem w srodku bo suszyłem go suszarką
Avatar użytkownika
Kojczyk
Świeżak
 
Posty: 273
Dołączył(a): 15/12/2014, 13:57
Lokalizacja: Zakliczyn

Re: Yamaha Bws 50 spy przerywa 2T (dziwny przypadek)

Postprzez SpeedyGonzales » 4/3/2015, 22:38

Kojczyk napisał(a):Myślałem ze to pasek próbowałem odkręcić denko tam gdzie jest pasek lecz mi się to nie udało (obrobiłem 2 imbusy :? )

Kupujesz bita torx lub spline żeby ciasno wszedł, wbijasz i odkręcasz. Ew dobry śrubokręt (nie china za 2zł, najlepiej z metalową końcówką) i młotek którym "kaleczysz" materiał i kręcisz.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez Kojczyk » 6/3/2015, 20:38

MarSen napisał(a):No to to może być głównym problemem, a nie regulacja gaźnika. Najlepiej byłoby mieć oryginalny. Napiszę Ci jeszcze wieczorem o tym dlaczego, bo to też mam w poradniku, a teraz nie ma mnie w domu.


Siemka to jak napiszesz?

I mam jeszcze pytanko po ilu kilometrach sprawdzić kolor świecy?
Avatar użytkownika
Kojczyk
Świeżak
 
Posty: 273
Dołączył(a): 15/12/2014, 13:57
Lokalizacja: Zakliczyn

Postprzez MarSen » 6/3/2015, 21:20

Kolor świecy sprawdzisz sobie po nawet 1km. W skrócie nie powinno się montować innych niż oryginalny, bo tak jest policzone tzn. stosunek paliwo:powietrze jak i ilość tej mieszanki. Zmieniając filtr zmieniasz ilość powietrza, trzeba regulować, zmieniać dyszę bardzo często. Opłaca się przy tuningu, ale nie przy serii. Poza tym większość stożkowych ma jedną wadę: gąbkowe musisz czyścić najlepiej 1 raz w miesiącu, a siatka zasysa wszystko jak leci tak naprawdę.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Kojczyk » 6/3/2015, 21:26

Ok dzięki, a najlepiej czym czyścić? Ten raz mylem wodą i płynem później rozpuszczalnikiem
Avatar użytkownika
Kojczyk
Świeżak
 
Posty: 273
Dołączył(a): 15/12/2014, 13:57
Lokalizacja: Zakliczyn

Postprzez MarSen » 6/3/2015, 21:30

Woda z płynem do naczyń. Rozpuszczalnik może sprawić, że gąbka się zeschnie i stanie się krucha. Później albo spray do filtrów albo w jakimś czystym oleju zamocz, wyciśnij większość i jest git. Moczenie w oleju ma na celu łapanie pyłu.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Kojczyk » 6/3/2015, 21:36

Ok
Zapytaj mnie a ci odpowiem.
Avatar użytkownika
Kojczyk
Świeżak
 
Posty: 273
Dołączył(a): 15/12/2014, 13:57
Lokalizacja: Zakliczyn

Postprzez Kojczyk » 7/3/2015, 10:50

Właśnie reguluje ten gaźnik ale jak wykrecrj e już o te 2 obr to wchodzi na strasznie duże obroty i kręcenie śruba wolnych nic nie daje a obroty takie ze trudno go utrzymać[list=][/list]
Avatar użytkownika
Kojczyk
Świeżak
 
Posty: 273
Dołączył(a): 15/12/2014, 13:57
Lokalizacja: Zakliczyn

Postprzez MarSen » 7/3/2015, 11:14

To odkręć mniej. Np. O jeden i wtedy reguluj dalej.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez Kojczyk » 7/3/2015, 11:22

Ostatnio edytowano 7/3/2015, 11:53 przez Kojczyk, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Kojczyk
Świeżak
 
Posty: 273
Dołączył(a): 15/12/2014, 13:57
Lokalizacja: Zakliczyn

Następna strona


Powrót do Motorowery do 50 ccm



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 23 gości




na gr