Zobacz wątek - Jakie żarówki używacie ?
NAS Analytics TAG

Jakie żarówki używacie ?

Wszelkie dyskusje o motocyklach onroad.
Milośnikow enduro, crossu, skuterów motorowerów oraz motocykli o pojemności do 125 ccm zapraszamy do działów niżej.
_________

Jakie żarówki używacie ?

Postprzez Grynfix » 1/3/2015, 22:19

Witam. Szukałem ale nie znalazłem więc zakładam nowy temat.

Jakie macie żarowki w reflektorach u siebie w motocyklach ?

Ja z przekonania chce dać Tungsram +90 lub +120%.
Czemu tak ? Testowali na wielu wielu forach i zawsze wychodzi najlepiej. Świeci lepiej od Osrańców i Philipsów które kosztują wuchte hajsu, są po prostu dużo dużo tańsze i nie przepalają sie tak jak te w/w markowe...

Zreszta moja narzeczona ma Honde Civic V'gen i światła tam są porównywalne z zapalniczką (wszystkie tak maja więc to nie, że lampy u nas z dupy). Jedyny sposób to wymiana lamp na denji za 700zł więc zaczeło sie przeszukiwanie forów, civicklubu itd. i też padło na tungsramy które wybrało również 3/4 forum Civica...


No ale sie rozpisałem nie na temat troche.. Jakie macie u siebie ? Może macie coś lepszego lub coś wartego uwagi ? Chętnie poczytam bo sie uje*ałem na te tungsramy a może jest coś lepszego na rynku tylko nei wiem :P
Grynfix
Świeżak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42


Postprzez Cross88 » 2/3/2015, 07:02

Jak baba, rozpisane o wszystkim wokół tematu :) szkoda że jeszcze nie napisałeś jakiego koloru jest ta civic ;)

A tak na poważnie to nie wiem co masz na myśli pisząc że "się przepalają"? Jakiego żywotu oczekujesz od żarówki? Ja miałem jakieś noname wstawione przez poprzedniego właściciela, objechałem jakieś 40k km przez 5 lat i dalej świeciły i pewnie nadal świecą kolejnemu właścicielowi.
Avatar użytkownika
Cross88
Świeżak
 
Posty: 161
Dołączył(a): 3/6/2008, 18:44

Postprzez RSSSS » 2/3/2015, 12:48

Osram nightbreaker
BMW S1000RR
Avatar użytkownika
RSSSS
Bywalec
 
Posty: 666
Dołączył(a): 9/6/2013, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez Fugu » 2/3/2015, 13:30

Zarowki +xx% sa zarowkami przewoltowanymi. Z tego wynikaja dwie rzeczy:

1.) Spektrum jest przesuniete w kierunku niebieskiego
2.) Maja krotszy zywot

To drugie jest wyspecyfikowane, n.p. klasyczna 641501 Osrama ma 400h, 641501NBU tylko 150h. Jak chcesz palnik dlugo zyjacy, mozesz wziac 64150ULT -> 12000h. Ilosc swiatla jest identyczna dla wszystkich trzech typow1550 lm±15 %.

http://www.osram.de/appsinfo/pdc/pdf.do ... Cat&lid=DE
http://www.osram.de/appsinfo/pdc/pdf.do ... Cat&lid=DE
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2111
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Bzyk_R1 » 2/3/2015, 14:24

Jeżeli chcesz ładnie wyglądającą żarówkę dającą dużo lm światła to musisz szukać produktów klasy premium. Niestety ich wadą jest to że żarniki są po prostu cieńsze i palą się jaśniej a co za tym idzie są podatniejsze na zepsucie przy drganiach (szczególnie w moto) i szybciej się przepalają. Zachęcam do czytania prasy samochodowej tam często są testy różnych żarówek. Powiem tak tunsgram jako budżetowa marka żarówek w testach wypada naprawdę dobrze szczególnie w porównaniu cena/jakość. Mają też żarówki premium ale nie wiem nic o nich bo nie stosowałem nigdy...chwalą się na pudełku nawet +120%.

Kiedyś w samochodzie miałem żarówki firmy RING Xenon ultima. Powiem Ci dla mnie super, świetnie oświetlały drogę i nie paliły mi się, pewnie obecny właściciel na nich dalej śmiga. Cena za kpl ok 100zł ale warto

I ostatnia opcja...wiem ze nie lubisz niebieskich zenonów :D ale może 4200k by Ci się spodobały? Swiatło bardzo jasne i koloru białego nie rzuca się panom <P> w oczy bardzo.
Avatar użytkownika
Bzyk_R1
Świeżak
 
Posty: 148
Dołączył(a): 31/8/2010, 20:19
Lokalizacja: Pińczów (TPI)

Postprzez Grynfix » 2/3/2015, 19:15

Cross- widać, ze nie masz bladego pojęcia o żarówkach i jeździsz na tym co kupisz na Orlenie czy Shellu. A ja lubie widziec gdzie jade, szczególnie, że wolno nie jeżdże.

fugu - oferte osrama znam aczkolwiek szukam czegoś poza GM, Philips czy Osram. Nie lubie płacić za znaczek szczególnie gdy nie wiąże się to z jakością a w tym wypadku z bardzo marną żywotnością świecenia.

Bzyk - no te tungsram moja młoda ma w civicu, ja miałem w roverze +90% ale niestety to auto straciło lampy i zostalo sprzedane :P Kumpel który je ode mnie dostał - chwali sobie :P

ad. 2 to nie, że nie lubie niebieskich zenonów bo xenon zawsze będzie mial niebieską poświate (no chyba, że 3000K ale to żółty do halogenów). Myślałem też nad 4300K ale to już daje na tyle niebieskie światlo, że własnie boje się, że niebiescy się doczepią a dwa, że zwykły odbłyśnik dostaje po dupie, nie jest przystosowany i świeci na milion miejsc a nie tam gdzie powinien (przynajmniej w wielu wypadkach) i oślepiam innych. Niby fakt - bede widoczny w lusterku ale z drugiej strony jak mam jechać w nocy i komuś perfidnie dawać po gałach to troche nie o to chodzi :P
Grynfix
Świeżak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42

Postprzez Fugu » 2/3/2015, 21:38

Grynfix: tego z zywotnoscia chyba nie zrozumiales :(
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2111
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Bzyk_R1 » 2/3/2015, 21:50

Grynfix zenony nie koniecznie dają tak na wszystkie strony. Przynajmniej w moich lampach mają podobne linie padania do zwykłych żarówek. Ustawiłem je na stacji diag i jest ok. W nocy masz racje to może wkurzać tych z puszek ale nikt m nie miga długimi że go razi a w dzień to nawet na długich możesz latać i jesteś dobrze widoczny szczególnie to ma zastosowanie na autostradzie i expresie :D
Avatar użytkownika
Bzyk_R1
Świeżak
 
Posty: 148
Dołączył(a): 31/8/2010, 20:19
Lokalizacja: Pińczów (TPI)

Postprzez Grynfix » 2/3/2015, 22:39

Fugu - co prawda nie do końca ale jak dobrze kminie ze jeden model świeci fajnie długo a reszta o 1/3 z tego.. no ale i cena pewnie zabójcza.. A dawać 100zł za kpl. żarówek.. Co one ze złota ?


No własnie nie wiem.. Jakby to było H1 to bym podpiął bo zostaly mi z BMW na próbe.. ale że to h4 chyba to jestem w d...
Grynfix
Świeżak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42

Postprzez Fugu » 2/3/2015, 22:53

Nie ze zlota, ale daja pare punktow do lansu.

Co do reszty, bardziej chodzilo mi o to, ze jak kupujesz butelke 0.33l piwa, to tez sie nie dziwisz, ze w srodku nie ma litra. Tu sprawa jest podobna - producent ostrzega, ze pewne zarowki krocej zyja, wiec nie rozumiem, dlaczego ludzie sie dziwia, ze tak jest.

Osram byl przykladowy, inne zarowki innych producentow nie odbiegaja od tej reguly.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2111
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Grynfix » 2/3/2015, 23:10

Lans akurat w moim przypadku schodzi na 2 plan.

nie chodzi tu, że sie dziwie.. Bo jak coś działa na +120% swojej mocy czyli na 220% to musi słuzyć krócej.. Tyle, że tungsramy kosztują 20 - 25zł 2szt. +120% swiecą tak samo (nie którzy mowia nawet, że lepiej) od osramów itd. a świecą naprawde długo, nie przepalają się tak często jak te markowe i przede wszystkim tak jak ja czy kumpel - założyliśmy osramy +90% do swoich aut i zapomnieliśmy, ze mamy żarówki +90%. Jakbym miał osramy to pewnie już bym je dawno wymienił bo by sie spaliły bo jak czytałem na innych forach to potrafiły po kilka miesiecy poświecić i R.I.P... to jak żarówki za 25zł są lepsze od tych za 120 no to to już o czymś świadczy.. i dlatego jest ten temat.. Bo może są jakieś takie drugie tungsramy na rynku o których nie wiem a potrafią jeszcze więcej.. tyle, że producent nie liczy sobie za znaczek bajońskich kwot bo ja nie wiem co by musiało być w tych żarówkach względem zwykłych aby one tyle kosztowały..
Grynfix
Świeżak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42

Postprzez Fugu » 2/3/2015, 23:29

Jesli chodzi o swiatlo, to nie wierz swoim, ani tym bardziej cudzym oczom. Spojz w notki producenta - lampa +120% daje takie samo swiatlo jak lampa z wydluzona zywotnoscia:

http://catalog.gelighting.com/lamp/auto ... =0/?r=emea

http://catalog.gelighting.com/lamp/auto ... =0/?r=emea

Cale opowiadania o wiecej swiatla to zabawa z ludzka percepcja - swiatlo o obnizonej temperaturze barwy wydaje sie jasniejsze, mimo ze ma tyle samo lux.

Ilosc swiatla tez jest podobna jak w produktach innych producentow:

1650 lux = 1500 lux + 10% ;)
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2111
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Grynfix » 2/3/2015, 23:42

No ja sie z Tobą kłocić nie bede bo widać wiesz co gadasz.. Ja po prostu widziałem kilka porównac typu lewa tungsram prawa osram czy np. osram vs orlen w kazdym razie jakaś tania zarówka ..

Najchętniej to bym założył własnie HID'a 4300K ale to rozpraszanie światła i oślepianie innych + problemy z policja mnie nie kręcą. A temat bixenonu który miałem brać jest w temacie obok i po relacjach chłopków odpuściłem temat a teraz szukam czegoś nie mega drogiego a czegoś fajnie świecącego.
Grynfix
Świeżak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42

Postprzez Fugu » 2/3/2015, 23:56

Ja bym szedl w night breaker. Ale mysle, ze jak kupisz tungsramy to tez bedziesz zadowolony. Wszelkie kombinacje z reflektorami bez homologacji sobie odpusc, w najgorszym wypadku mozesz miec duze klopoty.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2111
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Grynfix » 3/3/2015, 00:01

No wiem właśnie. a nie spcjelanie mi się chce trzęść portkami przy każdym patrolu policji.. Miałem dresiarskie BMW na xenonie HID i poza tym, że światło bylo faktycznie 1000% lepsze i ładnie odciete - nie oślepiałem to przejazd koło kontroli drogowej to zawsze było z założeniem, że mnie zatrzymają a jak nie zatrzymali to radość.

Dam se jedną taka jedną taka haha.. Szkoda tylko, że u mnie nie świecą 2 lampy jednocześnie a 1 jest od długich a druga mijania.. Bo zawsze to dodatkowe światło :P
Grynfix
Świeżak
 
Posty: 362
Dołączył(a): 23/2/2015, 13:42

Postprzez Bzyk_R1 » 3/3/2015, 12:34

Można to zmodyfikować u elektrospeca Gryfie żeby świeciły razem. No problem.
Wchodzę tam, gdzie inni uciekają przed śmiercią...
Avatar użytkownika
Bzyk_R1
Świeżak
 
Posty: 148
Dołączył(a): 31/8/2010, 20:19
Lokalizacja: Pińczów (TPI)

Postprzez Fugu » 3/3/2015, 13:39

Tylko ze jak przy wszytkich tego typu modyfikacjach tracisz homologacje.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2111
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Bzyk_R1 » 3/3/2015, 14:39

Fugu jeżeli do klosza przystosowanego do żarówki żarnikowej o jednym żarniku np. tylko do świateł drogowych zastosujesz inną oprawkę do której pasuje żarówka dwużarnikowa mijania/drogowe a na kloszu widnieje symbol E? jakiś tam i dwa symbole np H7 i H4 to Twoim zdaniem taka modyfikacja powoduje utratę homologacji? chyba nie jest tak. Przykład? Lampy RN09 mogą świecić pojedynczo lub obie razem.
Avatar użytkownika
Bzyk_R1
Świeżak
 
Posty: 148
Dołączył(a): 31/8/2010, 20:19
Lokalizacja: Pińczów (TPI)

Postprzez Fugu » 3/3/2015, 14:55

Tak, powoduje utrate homologacji, jesli klosz nie jest przystosowany pod dane swiatlo.

Sam znaczek E oznacza homologacje, literki za nim, jakie swiatla moga byc do niego wlozone. Obrazek

Przykladowo - jesli do klosza z znakiem HC wlozysz swiatla drogowe (potrzebuja klosz HR), to tracisz homologacje.

http://images3.fotosik.pl/269/21c730a3330676f9.jpg
Ostatnio edytowano 3/3/2015, 15:42 przez Fugu, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2111
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Bzyk_R1 » 3/3/2015, 15:13

Super że podałeś te literki jak widzisz istnieją klosze w których może siedzieć i żarówka drogowa i mijania albo obie razem więc stosując się do wskazań producenta można jednooką Yamahe przerobić na dwuoką. Dużo użytkowników przerabia to gdyż nie podoba im się jazda w dzień o jednej żarówce.
Wchodzę tam, gdzie inni uciekają przed śmiercią...
Avatar użytkownika
Bzyk_R1
Świeżak
 
Posty: 148
Dołączył(a): 31/8/2010, 20:19
Lokalizacja: Pińczów (TPI)

Następna strona


Powrót do Motocykle



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr