Zobacz wątek - ŻYWOTNE LEKKIE ENDURO 2T DO 3500
NAS Analytics TAG

ŻYWOTNE LEKKIE ENDURO 2T DO 3500

Enduro, Cross
_________

ŻYWOTNE LEKKIE ENDURO 2T DO 3500

Postprzez LEKKIE ENDURO 2T » 1/3/2015, 20:03

Witam
Szukam lekkiego enduro 2t 250, 4t jest za ciężki dla mnie i do tego co będę chciał z nim robić.
Myślę że enduro 2t to kompromis ponieważ silnik ma inne przełożenie a reszta jest ta sama co w crossie- jeśli masz inne zdanie napisz coś o tym, np husqvarna wr 250 2t to samo co w cr tylko przełożenia inne, czyli lekka a na wadze mi właśnie zależy.125 odpada
Myślę że dobrym wyborem byłaby właśnie ona, jeśli ktoś ma inne zdanie/opinie proszę pisać chyba że nie jesteś pewny to nie śmieć bo będzie kilka stron dla innych do przeczytania a myślę że większość osób chcę właśnie takiego czegoś jak ja.
Słyszałem też o sportowych dodatkach typu membrana i blokowany wydech dzięki któremu jest większa moc na dole a to dla mnie też bardzo ważne - myślę że dzięki niej nie będzie trzeba wkręcać na wysokie obroty i tym samym moto będzie mniej zajechane i dzięki temu dłużej używane, ile dzięki takim modyfikacjom można zyskać bo słyszałem że sporo i dlatego piszę bo chyba warto o tym wspomnieć.
Co do crossów myślę że z tymi remontami co 30 mtg to trochę przesada, pewnie piszą tak ci którzy nie wiedzą że silnik 2T ma smarowanie tylko na otwartej przepustnicy i zwalniając poprostu odejmują gaz i hamują silnikiem np podczas zjazdu, albo redukując bieg. Albo po tuningu wyżyłowane np 125 o mocy 40 koni myślę że to po przeróbkach albo i nie w każdym razie sądzę że ma to wpływ na żywotność.
Pozatym które marki/modele ciągną najlepiej od dołu z tego co wiem to cr tylko góra

Odpowiadając zrób swój ranking marek/modeli crossów 125 i enduro 250 2t jeśli znasz felerne roczniki także napisz,dlaczego za i przeciw, nie pisz jeśli nie masz za sobą przejeżdżonego 1 sezonu...i nie potrafisz sam wyregulować silnika albo zalać/pilnować właściwego poziomu oleju.
Wszyscy na tym skorzystają. I proszę nie pisać że w tej cenie nic nie ma bo jest.
Przejrzałem kilka forum ale nic konkretnego się nie dowiedziałem, przez takich dzieciaków którzy chcieli zabłysnąć.
Krótkie i rzeczowe odpowiedzi.
Pozdrawiam
LEKKIE ENDURO 2T
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1/3/2015, 16:53


Postprzez henio12323 » 1/3/2015, 20:20

szukasz czegos co nie istnieje na dobrÄ… sprawe

za 3500 ciezko kupic cokolwiek co sensownie jeździ i sie w miare dobrze prowadzi.

huska WR jest jeszcze nie najgorsza oprócz tego że to stare padaki, do których nie ma częsci, póki jeździ jest fajnie, jak sie zacznie psuć taniej wychodzi sprzedac dopłacic pare zł i kupić cos podobnego ale sprawnego :D też nie opłaca sie isc w tuning bo kazda ingerencja to spadek wytrzymałosci, i zamulanie wolnymi obrotami też zdrowe nie jest.

moto które jest niezłe to honda CRM 250, dosyc pancerna ale za 3500 mozesz nie dostać takiego motocykla.

crossówek nie polecam.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN


Postprzez LEKKIE ENDURO 2T » 3/3/2015, 21:25

Zmieniam decyzje wybieram 125, dowiedziałem się że mają ponad 30 km a to mi wystarczy.
JakieÅ› sugestie ?
LEKKIE ENDURO 2T
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1/3/2015, 16:53

Postprzez henio12323 » 3/3/2015, 21:57

klasyka gatunku - yamaha dt 125, odciązyc i fajny sprzęt, ktm lc2 też niezły i lepszy zawias, kawasaki kmx prócz wyglądu całkiem fajne moto. aprilia rx ale mniej popularny sprzet, crm 125 troche stara technologia. husqvarna WRE ale stare troche mało popularne
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez LEKKIE ENDURO 2T » 4/3/2015, 12:27

Dzięki za odpowiedzi.
Widzę że jedni zachwalają drudzy przeklinają, postęp idzie z czasem a nazwa dalej ta sama, bez podania rocznika niczego się nie dowiesz, jedyną podpowiedzią może być pułap ceny ale z tego co wnioskuję to za mało.
Główna idea dla mnie to lekki i wytrzymały, dlatego zdecydowałem się na 2t w wersji enduro
ponieważ myślę że przełożenia są bardziej przyjazne dla motocykla i dłużej pojeździ ?
1,2,3 chyba są krótsze bo takich przeważnie używa się w crossie, a wyższe te same bo widze że prędkości identyczne.To tylko domniemania - biorę to na logikę, nie jestem znawcą.
Jak jest z tymi przełożeniami ? czy można je przestawić na niższą prędkość i większą moc, wystarczyłoby mi 60km/h nie ponad 100 jak w większości.
Zastanawiam się też nad chybrydą crosą i enduro.Konkretnie silnik enduro 2t do crossa.
Czytałem że wielu tak robi, zachwalają KDX tylko nie wiem jakiego... LOL (rocznik).
Ma ramę z kx czyli lekką (tak myślę) i geometrię do ostrej jazdy,są jeszcze jakieś enduro z ramą crossa ?
LEKKIE ENDURO 2T
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1/3/2015, 16:53

Postprzez Qapsel » 4/3/2015, 14:23

Szukasz mz-ty 250 na kostce ? Za taka cene mozesz juz cos dorwac albo rower
Qapsel
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 4/7/2014, 17:11

Postprzez LEKKIE ENDURO 2T » 4/3/2015, 14:52

Nie nie szukam mz 250 na jakiejs kostce, widze ze nie umiesz korzystac z serwisow aukcyjnych,
gdybym nie wydawal 1500 mies przez 6 lat przez problemy zdrowotne podnioslbym poprzeczke.
LEKKIE ENDURO 2T
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1/3/2015, 16:53

Postprzez Qapsel » 4/3/2015, 15:13

No to trudno nie powiedziane ze ja nie bd wydawal ale pisze ci co za takÄ… kwote dostaniesz a jak chcesz jezdzic za 3500 tak jak henio pisal dt 125 odchudzic fajne moto ale za ta kase cezko bdz znalesc w bdb stanie a taka w dobrym stanie mozna latac 2 lata bez wydatkow spalanie okolo 6-9 w terenie
Qapsel
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 4/7/2014, 17:11

Postprzez henio12323 » 4/3/2015, 19:09

kolego szukasz na siłe i za duzo myslisz, yamaha DT to takie pancerny sprzęt że nasikasz do baku a to i tak pojedzie. to nie ma nic związku z wyczynówkami, bez sensu obnizać moc żeby podnieść wytrzymałość. nie stać cie na tłok co 15 tysiecy km za 300 zł ? :P

przełozenia soft enduraki mają mniej wiecej po kolei, nie mają nadbiegów, ani żadnych biegów skracanych.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez LEKKIE ENDURO 2T » 4/3/2015, 21:50

Piszą - tłok na sezon... 40 mg, cylinder po drugim tłoku, nie wiedziałem że można przejechać w 40h 15 000 km na jednym tłoku ;), poza tym stać mnie na ten tłok, gdzie napisałem że chcę obniżać moc żeby podnieść wytrzymałość ?? poza tym chcę coś o geometrii crossówki i to będzie chyba kdx tak jak pisałem albo hybryda, enduro ma na pewno krótszą 1ke od crossa, co do dt piszą że ciężka pływa ale jest wytrzymała i tania w utrzymaniu,nie myśle - poprostu pisze co piszą inni... i chcę się przekonać czy tak jest
LEKKIE ENDURO 2T
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1/3/2015, 16:53

Postprzez Qapsel » 5/3/2015, 07:00

Nwm gdzie to przeczytales ze w dt sie wymienia tlok co 40mth jak w takiej cr 125 zmienia sie srednio co 70-100 70 to taka bezpieczna granica ale gdzie tu cr a dt tak samo cylinder gdzie ty takich glupot sie naczytales robisz szlif tulei i ma chodzic a co 2 tloki wymienia sie korbowod chociaz nwn jak jest dokladnie w dt
Qapsel
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 4/7/2014, 17:11

Postprzez henio12323 » 5/3/2015, 08:16

poszesz co chcwile że nie zalezy ci na mocy i osiągach tylko wytrzymałosci wiec wniosek mam jeden....

nie wiem kto pisze że w DT tłok co sezon :D ja nigdy w zyciu takich informacji nie przeczytałem.

kdx fajne moto ale nietypowe, ziomek ma co chwile mu sie cos sypie a nie ma w ogóle częsci, i składa z 10silników jeden a i tak mu nie pracuje jak powinien.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez LEKKIE ENDURO 2T » 5/3/2015, 12:28

Qapsel pocieszyłeś mnie tymi godzinami, mógłbym zacytować o tych wymianach ale nie chce mi się szukać bo dawno o tym czytałem, możliwe że zależy to od użytkowania, jakości sprzętu, a nawet i wagi jeżdżacego, w końcu na crossa każdy się zmieści to nie f1, w każdym razie różnica i tak jest ogromna, wychodzi że 2 krotna.Jeśli to co piszesz o czasie wymian przekłada się na rzeczywistość to możliwee że kupie crossa, ale najbardziej chciałbym crossa z silnikiem 2t enduro bo nie daleko nawet spore górki mam i myślę że crossa może bym zamęczył.
Do KXa można włożyć nawet silnik yamahy 200 i hondy, jeśli znasz/cie ang to str na której można sobie poczytać o przeróbkach - ja czytałem tylko na wyrywki

[url]http://www.thumpertalk.com/topic/703769-kdx200-in-kx125-frame/

Od liczby tych mg czy mth zależy czy kupie enduro czy crossa
Tak czy inaczej dzieki za info, mam nadziej że to wszystko prawda.
LEKKIE ENDURO 2T
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1/3/2015, 16:53

Postprzez Qapsel » 5/3/2015, 16:59

co 40mth wymieniają ludzie w takich cr/sx 125/250 na tor gdy zależy im nawet na minimalnej mocy żeby się ścigac po torach

o kx-ie za duzo nwm ale wiem ze ludzie troche na niego narzekają ze skrzynie lubią się sypać
Qapsel
Świeżak
 
Posty: 115
Dołączył(a): 4/7/2014, 17:11

Postprzez henio12323 » 5/3/2015, 19:32

ty szukasz enduro nie crossa, crossówki nie nadaja sie do enduro, maja nieodpowiednie przełozenie skrzyni biegów, kiepskie zawieszenie do enduro, kiepskie sprzęgło i cała charakterystyka pracy silnika beznadziejna do endurzenia. jak juz szukasz do ednuro to kup enduro. i tutaj proste jak cie stać na 1500 zł rocznie w sam silnik wpakować ( zaleznie latając tutaj przeliczam na mniej wiecej kazdy weekend sezonu jazda sezon marzec-listpad) to bierz cos typu ktm exc, wyczynówka lekka mocna,

jak cie nie stać, szukaj cos typu ktm lc2, yamaha dt i tego typu sprzęty. tanie niezawodne i też mozna fajnie popyrkać
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez LEKKIE ENDURO 2T » 6/3/2015, 10:58

Sprzęgło na pewno musi się różnić - nie pomyślałem o tym, domyślam się jak pracuję ale wolę żeby opisał mi to stary wyjadacz,wogóle czym się różni fizycznie, no i charakterystyka pracy silnika - mniej agresywna ? - ale to w końcu ciąglę 2t, co crossów niektórzy piszą żeby zmienić zębatkę z przodu na mniejszą a z tyłu na większą - w sumie to coś jak w rowerze... wydaję się logiczne tyle że motor to nie rower i myślę że jeśli chciałoby się crossa zmienić w enduro to trzeba by wziaść skrzynie z motocykla o mniejszej pojemności który brak mocy brak mocy nadrabia przełożeniem - jak widać wszystko biorę na logikę...
ale wiem że w takich sprawach nie wystarczy.
LEKKIE ENDURO 2T
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1/3/2015, 16:53

Postprzez henio12323 » 6/3/2015, 18:36

czesto crossowe tarcze/przekładki są inne od endurowych, i to juz zmienia, w crossowym nie musisz jeździc na pół sprzęgle, w enduro czasami jeździ sie tylko półsprzęgłem.

tak crossówki są zbyt agresywne co jest niechciane w enduro.

jak zadusisz go biegami to bedzie ci korba siadała szybciej jak i tłok bo bezie miała duzo wieksze obciązenia, skrzynia tez w dupe ostaje, to nie jest wyjsciez problemu. żeby poprawic musiał bys wrzucic skrzynie z przełozeniami od enduraka. znów źle bierzesz na logike bo mniejsze motocykle moga mieć skrzynie o takich samych przełozeniach jak wieksze.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez LEKKIE ENDURO 2T » 6/3/2015, 21:17

Źle biore na logikę... chyba chciałeś powiedzieć że źle że biorę coś konkretnego na logikę.

Co do tych skrzyń to mogą mieć takie same ale jak vmax jest inna to przynajmniej końcowe przełożenia muszą się różnić,jedyne czego teraz chcę to odpowiedzi na pierwsze pytanie...;), z wszystkim pozostałym się zgadzam - w końcu to logiczne...;)
pozdr
LEKKIE ENDURO 2T
Świeżak
 
Posty: 8
Dołączył(a): 1/3/2015, 16:53

Postprzez WaxEater » 6/3/2015, 21:46

Nie wiem czy to by Cie zainteresowało, ale sam sprzedaje teraz Cagivę W8, remont miała w lutym tego roku, bodajże w drugim tygodniu lutego, silnik Rotaxa z cylkiem Gilardoni, nie wiem czy będzie Ci to coś mówić, ma 20 koni około, cena 2200zł, wszystko mogę opisać co i jak ;D
Pierwsza miłość Cagiva W8 - zdrada - obecna miłość Husaberg FE600
Avatar użytkownika
WaxEater
Świeżak
 
Posty: 146
Dołączył(a): 17/7/2013, 18:06
Lokalizacja: kraków

Postprzez henio12323 » 6/3/2015, 22:39

pierwsze pytanie o sprzęgle napisałem, róznia sie np tarcze i przekładki.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości




na górê