Zobacz wątek - Kawasaki ER6f 2008 nie odpala (zalwea świecę?)

Kawasaki ER6f 2008 nie odpala (zalwea świecę?)

Mechanika tylko powyżej 125cc.
_________

Moderatorzy: Walenty, Movi, adam_tomasz, Czester, madcap, Leg1oN, Lovtza, Terror, melvin, Landryss25, kravec, gelo007, Bostorn, Miczab, leff, henio12323, rosa, cycu_rsko

Kawasaki ER6f 2008 nie odpala (zalwea świecę?)

Postprzez bartosz2550 » 24/2/2015, 20:38

Witam, wczoraj w motocyklu przestały mi działań manetki podgrzewane Oxford i postanowiłem zajrzeć pod siedzenie do akumulatora i kabli.
Trochę pogrzebałem, poruszałem kablami to zaczęły działać, ale przy odpalaniu moto gasło wszystko (kabel od + przy aku nie stykał i wywalało).
Gdy już było dobrze to dla pewności parę razy pstryknąłem rozrusznikiem bez odpalania.
To było coś w stylu wciśnij i puść, żeby zobaczyć, że kręci.
Od tamtej pory kręci, ale nie odpala. Zostawiłem motocykl na 12 godzin i po 12 godzinach też nie odpalił, gdyby był zalany to już powinien odpalić.
Proszę o radę.
bartosz2550
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 24/2/2015, 20:32


Postprzez melvin » 24/2/2015, 20:42

sprawdź bezpieczniki i iskrę na świecy.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8392
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez bartosz2550 » 24/2/2015, 20:45

Bezpieczniki są w porządku, iskry na razie nie mogę sprawdzić, nie mam nawet klucza do świec jeszcze.
Dodatkowo mogę powiedzieć, że po próbie odpalenia czuć było paliwo.
bartosz2550
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 24/2/2015, 20:32

Postprzez melvin » 24/2/2015, 20:53

może faktycznie jest zalany, w pierwszej kolejności sprawdź w jakim stanie są świece i czy jest iskra. Może nie doszło do jakiegoś poważnego uszkodzenia.
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8392
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez bartosz2550 » 24/2/2015, 20:54

Kurde.... Nie zdawałem sobie sprawy, że od takiego "prztykania" może wydarzyć się coś poważnego, za głupotę trzeba płacić....
bartosz2550
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 24/2/2015, 20:32

Postprzez melvin » 24/2/2015, 21:00

niekoniecznie, aczkolwiek w hondach zdarzało się spalenie modułu przy odkręconej klemie (chyba ujemnej)
DUŻO GAZU I SPRZĘGŁO OD RAZU! :twisted:
Avatar użytkownika
melvin
PierwszyOkrutny
 
Posty: 8392
Dołączył(a): 17/9/2007, 21:09
Lokalizacja: Piotrków Trybunalski

Postprzez bartosz2550 » 25/2/2015, 06:55

Czy ma ktoś jakieś inne przypuszczenia?
bartosz2550
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 24/2/2015, 20:32

Postprzez bartosz2550 » 25/2/2015, 19:49

Już jestem pewien, że motor zalewa. Co może być tego powodem? Myślę, że są wkręcone świece NGK, a słyszałem że jak się je zaleje to są do wymiany?
Rozebrać motocykl, żeby dojść do świec będę miał czas dopiero w sobotę, także nie wiem czy jest iskra czy nie, jeżli nie ma iskry to świece do wymiany i tyle, ale jeśli jest a zalewa to nie wiem co może być....
Od takiego chwilowego kręcenia parę razy bez odpalania chyba nie mogło stać się nic poważnego?
bartosz2550
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 24/2/2015, 20:32

Postprzez senekkorzenna » 25/2/2015, 20:03

Iskrę można sprawdzić bez wykręcania świec.
Podstawa sprawdzenie iskry a dopiero potem szukanie .
senekkorzenna
 

Postprzez bartosz2550 » 25/2/2015, 21:11

Jak sprawdzić iskrę jak świecy nie widzę? Z tego co wiem to jedna swieca jest pod bakiem a druga za chlodnicą? Wie ktoś?
bartosz2550
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 24/2/2015, 20:32

Postprzez MarSen » 25/2/2015, 23:47

Musisz zdjąć "fajkę" świecy, naciągnąć gumę, przyłożyć do ramy (gdzie nie ma lakieru), chłodnicy czy ogólnie gołego metalu na moto i zakręcić rozrusznikiem. Powinna skakać iskra. Sprawdź obie.
Nie wystarczy benzyna we krwi, trzeba mieć też olej w głowie.
Avatar użytkownika
MarSen
Moderator
 
Posty: 1051
Dołączył(a): 27/7/2013, 14:23
Lokalizacja: Rybnik

Postprzez bartosz2550 » 26/2/2015, 06:59

No wiem jak się sprawdza iskrę, ale nie rozbieralem jeszcze motoru żeby ją sprawdzić. Obie świecie są pod bakiem czy gdzieś indziej?
bartosz2550
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 24/2/2015, 20:32

Postprzez Fugu » 26/2/2015, 07:17

Masz serwisowke?
Zacznij od przeczytania rozdzialu o wymianie swiecy.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez bartosz2550 » 26/2/2015, 07:39

Nie mam właśnie, w instrukcji obsługi jest tylko rodzaj i model świecy
bartosz2550
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 24/2/2015, 20:32

Postprzez Fugu » 26/2/2015, 08:05

Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2077
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez senekkorzenna » 26/2/2015, 11:21

MarSen napisał(a):Musisz zdjąć "fajkę" świecy, naciągnąć gumę, przyłożyć do ramy (gdzie nie ma lakieru), chłodnicy czy ogólnie gołego metalu na moto i zakręcić rozrusznikiem. Powinna skakać iskra. Sprawdź obie.


a jak mu to nie wystarczy to niech palec włoży do fajki świecy.
8)
Rany boskie gość bierze się za diagnostykę i szukanie usterki a nie zna podstaw mechaniki silników spalinowych :?
Przecież w ER 6 wystarczy zdjąć osłony plastikowe baku i widać świece. :?
senekkorzenna
 

Postprzez bartosz2550 » 26/2/2015, 13:30

Nie musisz się wysilać, mam 18 lat i motocykl od 2 tygodni, wcześniej były skutery. Kiedy miałem się nauczyć? Chyba od czegoś trzeba zacząć, żeby się nauczyć? Nie miałem wcześniej motocykla to nie miałem gdzie się nauczyć ;)
Wystarczy tylko zdjąć osłony baku bez zdejmowania bocznych owiewek?
Ale czy jak je zdejmę to dam radę wykręcić świecę?
bartosz2550
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 24/2/2015, 20:32

Postprzez Rura » 26/2/2015, 13:33

Lepiej nic nie rób nasz młody padawanie mechaniki, skoro Twoje mizerne umiejętności rozumienia przerosło przecztanie manuala z linku.
Daytona, MW, GT... byle latało ;-).
Rura
Świeżak
 
Posty: 421
Dołączył(a): 30/1/2015, 22:09
Lokalizacja: Szczecin

Postprzez bartosz2550 » 28/2/2015, 12:12

Świece wykrecone, ale były okopcone, iskra jest na obu. I co teraz zrobić? Świece kupię nowe i tak, ale powinien zapalić jak iskra jest.
bartosz2550
Świeżak
 
Posty: 25
Dołączył(a): 24/2/2015, 20:32

Postprzez senekkorzenna » 28/2/2015, 13:05

Najpierw przeczyść świece,następnie bez wkręcania świec nie włączając ssania,daj manetkę gazu do oporu i pokręć rozrusznikiem parę razy aby przedmuchać. cylindry.
Teraz wkręć świece ,załóż kapturki świec ,włącz ssanie ,skasuj tylko luz linki na manetce i spróbuj odpalić jeżeli oczywiście masz paliwo w baku,.
senekkorzenna
 

Następna strona


Powrót do Mechanika motocyklowa



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości




na gr