Zobacz wątek - Pomożecie ? Cross 2T lub 4T - na wydanie 10 500 zł
NAS Analytics TAG

Pomożecie ? Cross 2T lub 4T - na wydanie 10 500 zł

Enduro, Cross
_________

Pomożecie ? Cross 2T lub 4T - na wydanie 10 500 zł

Postprzez Kamilkielce » 24/2/2015, 14:09

Witam, jestem w trakcie kupna crossa na sezon.

Zastanawiam się nad kupnem 2T lub 4T. Jeżeli chodzi o 2T bardzo podobają mi się KTM SX 144, jesli chodzi o 4T - KXF 250, YZF 250 oraz SX-F 250.

Co możecie doradzić ?

Przede wszystkim nie chciałbym kupić czegoś za 10 000 i okaże się, że do wsadzenia jest 4 tys zł. Jedni mówią " kup 2T " - będzie taniej, remonty za grosze, wymienisz wsiadasz i jeździsz. Inni mowią " 4T będzie lepiej chodziło, miły dół ale spustoszy Ci kieszeń " - W zasadzie na to samo wychodzi 2T częściej remonty, więcej paliwa / 4T raz a porządnie wyczyści Ci kieszeń ale masz dłuższy czas żywotności ( jeżeli dbasz ), paliwo wącha itp.

Patrząc na allegro i na niektóre posty odnoszę wrażenie, że każdy sprzęt jest po remoncie ( o co chodzi ??? :D ) ktoś remontuje i sprzedaje ? nie uwierzę ... Czy motor za 11 000 zł jest w stanie wytrzymać przyszły ten sezon ? czy to motor, który ma już wyjeżdżone ..... MH i jest sprzedawany bo szykuje się remont wart ok 3 tys minimum ??

Panowie - co możecie doradzić, każdy z Was, który wszedł na ten post ( tak zakładam ) ma coś wspólnego z crosami więc pewnie każdy ma jakaś praktykę i doświadczenie.

Na wydanie mam - max 10 500 zł.

Z góry bardzo dziękuję za informację
Kamilkielce
Kamilkielce
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20/2/2015, 22:08


Postprzez qben142 » 24/2/2015, 18:25

Ja mogę Ci polecić Suzuki rmz 250, przesiadłem się na Suze rmz 250 2011 z Hondy CR 125 z 2001 i powiem szczerze, że 4t i wiele przyjemniejszy jest dla mnie, zawiecha showa robi swoje no i jest na wtrysku. Odkąd sie przesiadlem na 4t czerpie 10x więcej funu z jazdy na torze
qben142
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9/11/2014, 19:55


Postprzez henio12323 » 24/2/2015, 18:40

generalnie to koszty utrzymania 2T i 4T są podobne, 2T remonty tanio ale pare dobrych treningów i juz remont. z kolei 4T jak przyjdzie czas remontu to kosztuje nie mało.

co do techniki jazdy - pod to najlepiej patrzeć, jednemu bardziej pasuje charakterystyka 4takta innemu 2takta. najlepiej jakbys sie przejechał i samemu ocenił co Ci lepiej leży

co do zakupu uzywki - zawsze to jest loteria, a po remoncie praktycznie kazdy ( powyzej rocznego :P ) juz jest.

a na remont zawsze trzeba kase mieć bo nigdy nie wiadomo kiedy "coś" wyskoczy. i nie nastawiaj sie że kupisz maszyne i rok polatasz bez remontu. w sumie po zakupei warto dać od razu na serwis, mozna góre silnika sciągnąc i mniej wiecej ocenić jak to wygląda koszt uszczelek nie jest wysoki a przynajmniej jakas pewnosc bedzie co sie dzieje i ile mniej wiecej pofruwa sprzęt.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kamilkielce » 24/2/2015, 19:28

Suzuki spoko ale ja w tej cenie 2011 r nie kupię :) Jeżeli chodzi o Suzuki to ( qben142 ) co możesz powiedzieć o tym : http://olx.pl/oferta/rmz-250-2007wyremo ... ffabec198b , 3 tys i na sprzedaż ? nie uwierzę :) co o tym sądzisz ?

Jeżeli chodzi o 4T to od początku byłem na takie moto nastawiony, bardzo podoba mi się dół jak i dźwięk 4T, 2T kupiłbym w ostateczności ale najbardziej nastawiałem się na 4T. Jeżeli ( zakładając ) chciałbym kupić moto 4T, zrobiłbym remont na sezon to ile mogę tym polatać ? od razu zaznaczam, że tylko będzie na wypady niedzielne, od czasu do czasu, również bez hard piłowania tylko raczej spokojna jazda. O jakich częsciach jest mowa co do generalki, czy trzeba tylko wymienić tłok i jakieś pierdoły, czy to ma być generalny remont wszystkiego ? oraz ile trzeba szykować na dzień dobry. Przy 4T najbardziej przerażają mnie koszty remontu dlatego od dłuższego czasu nie mogę się zdecydować :) Jeśli byłby małe - dawno temu stałby u mnie w garażu :)
Kamilkielce
Kamilkielce
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20/2/2015, 22:08

Postprzez henio12323 » 24/2/2015, 21:00

4T ze spokojniejszą jazdą wytrzymuje koło 120 mth. pyrkanie czasami jest bardziej szkodliwe niż normalna jazda. a w ile zrobisz te 120 godzin to juz zalezy jak długo i często bedziesz ganiał wiec pytanie do ciebie nie do nas :D

wymieniasz to co wymaga wymiany, najszybciej pada tłok ( koło 120 godzin własnie amatorskiego latania) ale co 1-2 tłoki trzeba wymienic korbowód, a jak korbowód to wszystkie łozyska uszczelki itp itd. łancuszek zmieniasz jak sie rozciągnie 1-2 sezony ostre spoko wytrzyma zawory jak wymagaja wymiany to sie wymienia. ceny rózne jak wyjdzie wymiana cylindra, łozysk, korby, tłoka i zaworów to kilka dobrych tysiecy. jak sam tłok to 500-700 zł i tyle.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN

Postprzez Kamilkielce » 24/2/2015, 21:30

A zajeżdżając do gościa obejrzeć crossa jest możliwość oceny czy jest już tłok do wymiany czy też nie ? Czy odpalając moto ( bez rozbierania góry ) po samym głosie jesteśmy w stanei określić, że generalka już blisko ?? Po korbie raczej nie spodziewam się wyciagnąć wnioski czy jest już do wymiany czy nie. Po pierwsze raczej chyba nie będzie tego widać a po 2 też nie spodziewam się, że poprzedni właściciel ją wymienił. Powiedzieć, że korbę wymieniłem i ja mogę powiedzieć a czy tak było to już jedna wielka niewiadoma.

Powiedzcie mi jedno, jak to możliwe żeby 2007 i 2010 rok stał w tej samej cenie ?? Zobaczcie i dajcie opinie :

http://olx.pl/oferta/ktm-250-sx-f-4t-CI ... 3ba0ab41ab
http://olx.pl/oferta/ktm-250-sxf-2010r- ... 3ba0ab41ab

Ten model chodzi mi po głowie. Co możecie o nim powiedzieć ?
Kamilkielce
Kamilkielce
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 20/2/2015, 22:08

Postprzez qben142 » 24/2/2015, 22:32

Jak nie chcesz wywalić kasy na remont to szukaj oferty gdzie gościu ma jakąś dokumentacje serwisu, dokładnie po dźwięku nie da się określić co się dzieje w środku, no chyba, że coś ostro "dzwoni" to wtedy można coś wywnioskować, tak bez rozbierania to możesz zobaczyć zawór wydechowy czy jest ok. na rozgrzanym moto dajesz na maxa gazu i szybko go wyłączacz i słuchasz czy coś się w wydechu nie zakręci (taki dźwięk) jak go nie będzie to zawory ok są . Ja bym na twoim miejscu dozbierał trochę i kupił coś lepszego, też miałem początkowo budżet 10k ale spiąłem dupe znalazłem dorywczą robote i za 12k kupiłem tą Suze z 2011 z dodatkowym kompletem plastików, pełnym wydechem akrapa, no i faktura na remont była za 2.900 :D od remontu zrobione 21mth :P. Także moja rada dozbierać, szukać okazji i się nie napalać, bo czasami lepiej wydać trochę więcej, a nóż widelec wkręci Ci się jazda i będziesz częściej jeździł niż tylko w weekendy, ja tak miałem, chciałem raz w tygodniu gdzies po lesie pośmigać, a skończyło się na tym, że teraz tylko tor mnie interesuje i to z 2-3 w tygodniu :D
qben142
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 9/11/2014, 19:55

Postprzez henio12323 » 25/2/2015, 08:59

1) wprawny mechanik moze costam usłyszy/poczuje róznice, ale raczej dopiero tłok w praktycznie agonalnym stanie da o sobie znać. akurat w 2T bardziej to czuć, w 4T moc i osiągi nie spadają praktycznie w ogóle ale moto zaczyna brać olej. co widać w postaci dymienia.

co do cen - wszystko zalezy od stanu technicznego, dodatków akcesoriów i wymysłu sprzedawcy
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250

Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Avatar użytkownika
henio12323
Moderator
 
Posty: 26032
Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
Lokalizacja: Włodawa / LBN



Powrót do Offroad



Kto przeglÄ…da forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości




na górê