Zobacz wątek - Honda CBR 500 F na a2

Honda CBR 500 F na a2

Porady, dyskusje i inne dywagacje na temat motocykli, którymi można się poruszać posiadając kategorię prawa jazdy A2
_________

Moderatorzy: Walenty, adam_tomasz, Czester, rosiboj, lagiboy, kravec, andy7, suhy-19, Boshi, Black-Ghost

Honda CBR 500 F na a2

Postprzez Robsooon94 » 23/2/2015, 21:07

Witam wszystkich, jestem tutaj nowy i mam zasadniczy problem. Kupiłem motor Honda CBR 500 F 1989r w dowodzie i w karcie pojazdu mam wpisane 35,50KW i stosunkiem mocy do ciężaru 0,1766kw/kg Jak wygląda rejestracja na A2, Czy te 0,5 KW będzie miało wpływ na rejestrację na A2 ?
^*Robson*^
Avatar użytkownika
Robsooon94
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 23/2/2015, 20:53
Lokalizacja: Katowice


Postprzez Fugu » 23/2/2015, 21:14

Nie. Nie rejestruje sie na "A2". Po prostu tym motocyklem nie wolno jezdzic z A2.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2001
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Robsooon94 » 23/2/2015, 21:17

Jest jakiś konkretny powód czy po prostu tak narzucają ?
^*Robson*^
Avatar użytkownika
Robsooon94
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 23/2/2015, 20:53
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Fugu » 23/2/2015, 21:18

Ale powod do czego? Ze nie mozesz tym jezdzic? Tak - ten motocykl nie kwalifikuje sie na A2.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2001
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Robsooon94 » 23/2/2015, 21:22

"kategoria A2:

- motocykli o mocy nieprzekraczającej 35 kW i stosunku mocy do masy nieprzekraczającym 0,2 kW/kg oraz niepochodzące od pojazdów o mocy przekraczającej dwukrotność mocy takiego motocykla"

czyli rzekomo dało by radę coś z tym zrobić, możesz rozwinąć co masz na myśli mówiąc,że nie kwalifikuje się pod A2 ? Co jest nie tak?
^*Robson*^
Avatar użytkownika
Robsooon94
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 23/2/2015, 20:53
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Fugu » 23/2/2015, 21:27

Ma wiecej niz 35 kW.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2001
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Robsooon94 » 23/2/2015, 21:29

Czyli odpada i nie da rady tego za żadną cenę ogarnąć? Żadne blokady itp. nie wchodzą w grę?
^*Robson*^
Avatar użytkownika
Robsooon94
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 23/2/2015, 20:53
Lokalizacja: Katowice

Postprzez Fugu » 23/2/2015, 21:33

Na 25kW, okolo 500 Pln za blokade + zabudowa + hamownia + papiery. Pogadaj z najblizszym serwisem.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2001
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Robsooon94 » 23/2/2015, 21:35

Dzięki wielkie !
^*Robson*^
Avatar użytkownika
Robsooon94
Świeżak
 
Posty: 5
Dołączył(a): 23/2/2015, 20:53
Lokalizacja: Katowice

Postprzez fasoliusz » 24/2/2015, 16:11

Możesz też sam sobie jakąś blokadę wymyślić. Potem hamownia -> Stacja kontroli pojazdów czy jak to tam i na końcu WK.
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
Avatar użytkownika
fasoliusz
Bywalec
 
Posty: 509
Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez SpeedyGonzales » 24/2/2015, 17:57

Blokowanie motocykla z 89'r? Ile tym pojeździsz, pewnie dwa trzy lata i zmiana. To więc nie lepiej kupić np GS500 bez kasy na ten cyrk i proszenia się kogoś o zarejestrowanie?
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez Fugu » 24/2/2015, 18:09

fasoliusz: wymyslone blokady nie przechodza w wiekszosci stacji kontroli /WK. I dobrze tak.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2001
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez fasoliusz » 24/2/2015, 21:35

@Fugu
Z tego co się orientuje to WK pokazujesz wyciąg z hamowni, że moto jest zablokowane.
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
Avatar użytkownika
fasoliusz
Bywalec
 
Posty: 509
Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez Fugu » 25/2/2015, 12:19

Z tego co ludzie pisza, WK chca tez znac metode blokowania. I miec homologacje do tej metody. Plus potwierdzenie, ze blokowanie jest dopuszczalne.

Zreszta co masz na mysli piszac "wymysl metode blokowania"? Zablokowac mozesz n.p. przez napchanie skarpet do tlumika - myslisz ze przejdzie?
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2001
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez fasoliusz » 25/2/2015, 19:38

@Fugu
Piszę jak jest u nas. Nikt nie woła homologacji, tylko z ciekawości pytają jak jest zablokowany, blokada która ma ręce i nogi przechodzi bez problemów.
Myślałem, że piszę z inteligentnymi ludźmi i nikomu nie przyjdzie na myśl blokowanie motocykla skarpetką... Skoro ktoś ma takie pomysły, to chyba powinien skończyć z jazdą na motocyklu, jeszcze zachce mu się rozjeżdżać ludzi jak w GTA...

P.S.
Na górze popełniłem błąd, powinno być Stacja Kontroli Pojazdów, a nie WK :/
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
Avatar użytkownika
fasoliusz
Bywalec
 
Posty: 509
Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez Fugu » 25/2/2015, 19:44

Czytales: viewtopic.php?t=104203

Znajdziesz wiecej takich na forum.

Przyklad z skarpetkami jest przerysowany, ale w zasadzie dotyczy kazdego domowego sposobu blokowania. Kto zagwaratuje, ze blokada nie zmieni swojej wlasciwosci za pare tygodni?
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2001
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez SpeedyGonzales » 25/2/2015, 21:18

Każda blokada może być zajęta. Ogranicznik linki na rollgazie? Zdjęcie lub wymiana na fabryczny. Zawężka w dolocie? Zdejmujesz zbiornik i masz dostęp. Moduł? Podmiana na seryjny. Jest sporo fajnych motocykli do blokowania na A2 ale to też nie zawsze się opłaca. U mnie w jednym województwie da się zrobić, a w WK oddalonym o 13km lecz w innym województwie już mają swoje "widzimisię". Na A2 bez kombinowania nie ma ciekawych sprzętów, same zabytki. No chyba że mówimy o nowych sprzętach.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez Fugu » 25/2/2015, 21:21

Nie mowie o umyslnym zdjeciu, tylko o stracie funkcjonalnosci blokady, bo n.p. material jest za miekki i ogranicznik sie wyrobil.

Na A2 jest masa sprzetow - wystarczy tylko spojrzec w katalogi firm produkujacych dlawiki z homologacja. W zasadzie wszystko co mialo wiecej niz 35kW i mniej niz 70 kW da sie legalnie zdlawic. Jesli nie na 35kW to na pewno na 25kW - caly zachod z ta wartoscia jezdzil.

To "widzimisie" jest problemem wynikajacym z bezmyslnosci ustawodowacy. Na zachodzie jest proste - homologowana blokada, potwierdzenie rzeczoznawcy ze zostala zalozona, rejestracja. Zadnych hamowni czy innych zawracan czterech liter.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2001
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez fasoliusz » 25/2/2015, 23:23

@Fugu
Ja tu piszę jak jest w moich rejonach i na stacji na którą jeżdżę. Taka własnoręcznie robiona blokada przechodzi bez problemu. Dlaczego nie możesz tego zrozumieć?

Każda blokada może być zdjęta bez większego problemu i nie trzeba mieć do tego specjalnych umiejętności.
Niestety jak dla mnie nasze A2 jest mało dopracowane. Zastanawia mnie czemu dali 48koni, a nie 50. Niby tylko 2 konie, ale jest o wiele więcej maszyn do wyboru na kat. A2, a tak to nie ma nic ciekawego bez kombinowania.

Do autora:
Proponuję, żebyś pozbierał trochę info. jak jest z blokowaniem u Ciebie, jakie papierki są wymagane itp.
Shadow 125-->Kawasaki ER-5-->Suzuki SV650S--> Honda CBF 600NA
Avatar użytkownika
fasoliusz
Bywalec
 
Posty: 509
Dołączył(a): 11/1/2013, 20:33
Lokalizacja: Sochaczew

Postprzez Fugu » 26/2/2015, 07:55

A dlaczego ty nie mozesz zrozumiec, ze to co przechodzi u Ciebie nie interesuje nikogo z drugiej strony kraju? Suceruj cos, co dziala wszedzie.

Nie pisalem o wyciaganiu blokady, tylko o utracie jej wlasciwosci, bo n.p. byla z za miekkiego materialu i sie wygiela. W razie wypadku, przy blokadzie z homologacja, odpowiada producent blokady. Przy blokadzie bez homologacji, ty.

W przepisach ustalono moc przy pomocy obowiazujacych w pl jednostek (SI), nikogo nie interesuje PS - to nie jest oficjalna jednostka, tak samo jak cale, galony czy kamienie.
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2001
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Następna strona


Powrót do Motocykle na kategorie A2



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr