przez Rura » 27/2/2015, 19:31
Wiesz co, parę ładnych lat robiłem w branży i widziałem wielu takich co chcieli coś taniego z japoni, tylko do polatania na miesiąc czy dwa, a później był płacz i zgrzytanie zębów, że trzeba wkładać więcej niż się dało za konia, a on dalej nie jeździ... Uwierz. Mam niejakie doświadczenie w tej materii.
Kumpel latał starą xjtą 600, za którą dał niecałe dwa koła i co chwile w niej coś dłubał, spoko sprzęt był... hmmm.. zapomniałem wspomnieć, że koleś był mechanikiem w firmie w której pracowałem i miał dostęp do części i reszty po kosztach, tudzież warsztatu, zresztą i tak się jej pozbył, bo zaczęła przewyższać jakąkolwiek wartość, może ktoś i się nią nacieszył chwilę, ale to może z sezon jak nie za dużo latał.
Teraz jeżeli chodzi o używki. O ile kombi - jak dla mnie nie ma sprawy, nowy kawał skóry czy nowe ochraniacze i dalej ścierać. Buty - to już lekkie nieporozumienie, nawet po dezynfekcji, dezynsekcji i deratyzacji, o tyle kask NIE. Nie i jeszcze raz nie. Głowa jest jedna i nie da się bez niej żyć. I nie przekonasz mnie. Miałem okazję nie raz testować wytrzymałość takowych, tudzież miałem ten smutny przypadek żegnać Kolegę, co też myślał jak Ty. Taki dobrze dopasowany był.
Dlatego nie opowiadaj bajek i nie polecaj używanych kasków. Tobie może się wydawać, że dobrze leży, a kask zrobi kuku w trakcie wypadku, bo za duży luz będzie pomiędzy skorupą, a głową w jakimś newralgicznym miejscu.
Tym bardziej, że w miarę sensowną skorupę można wyrwać w okolicach 3-5 stów nową.
Daytona, MW, GT... byle latało
.