Zobacz wątek - coś większego z ABS
NAS Analytics TAG

coś większego z ABS

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

coś większego z ABS

Postprzez Mateusz89 » 17/2/2015, 12:24

Cześć,

w tym roku przymierzam się do zakupu motocykla.
Podoba mi się CBR650f (biorę pod uwagę nówkę) ale sprzęt jest młodziutki i boję się że mogą się pojawić jakieś 'kwiatki' (biorąc pod uwagę miejsce produkcji). Poza tym nie wiem czy nie będzie to zbyt mała zmiana w stosunku do sv650 (sv nie jest moje, ale przelatałem na niej 5tyś km w zeszłym sezonie). Nie mam za bardzo patentu czego poszukać. Zależy mi na ABS.

- Jakie masz doświadczenie: DT125 5k, SV650 5k
- 26, 170, 70kg
- Jazda do pracy + weekendowe wypady z kolegami (trafi się też trasa 1000km + )
- jak najwięcej, powyżej 10k
- do 20k na sam motocykl. Pełny strój posiadam
- Jakie motocykle Ci się podobają - sportowe
- CBR650f ale na necie nie ma za wiele opinii użytkowników jeszcze

Biorę też pod uwagę zakup własnej SV z ABS. Na czymś w tym sezonie śmigać muszę :)
Mateusz89
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2/3/2013, 16:42


Postprzez andy7 » 17/2/2015, 15:10

Ma byc cos mocniejszego, czy zblizone moca do SV ?

Ostatni rok produkcji SV posiada ABS.

Ciezko bylo by Ci cos doradzic, bo troche malo napisales.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55


Postprzez bachu12 » 17/2/2015, 15:35

Jeśli ma być mocniejszy to od siebie rzucę VFR 800 V-Tec. Dalej jest to motocykl z założenia uniwersalny, chociaż niestety dość ciężki. Poza tym, zdecydowaną wadą są koszty utrzymania.

Z drugiej strony, moto jest dość solidne i raczej cieszy się pozytywną opinią. W tych pieniądzach możesz bez problemu znaleźć jakiś fajny egzemplarz.
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46

Postprzez lagiboy » 17/2/2015, 22:15

CBR650F została wprowadzona do sprzedaży w czerwcu zeszłego roku, nie ugryziesz tego za 20k bo nikt za tyle nie sprzeda półrocznego sprzętu, za to możesz gryźć CBR600FA tylko z ABSem są dopiero roczniki 2011. Silnik 102 KM, też nie jestem pewny czy znajdziesz dobry egzemplarz za 20tys. No i za wiele nie polatałeś. 5k km to tak w kit, żadna rewelacja.
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2690
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Mateusz89 » 17/2/2015, 22:49

Co do CBR650f myślę o nówce (wziąłbym sobie leasing, mam taką możliwość). Nie napaliłem się na nią, tak tylko wspomniałem.
Wiem, że 5k to nie za wiele ale nie mogę cały czas pożyczać SV od brata i coś swojego jednak zakupić. W każdym razie nie jest mi obca jazda na moto, nie jestem totalnym świeżakiem.

VFR 800 V-Tec byłaby idealna, ale waga mnie przeraża (są to tylko suche domysły bo nigdy na niej nie siedziałem). Nie chciałbym się męczyć podczas jazdy i stresować. Jak tylko zrobi się ładniej to postaram się znaleźć jakąś blisko i przymierzyć. Dzięki za podpowiedź

Jak narazie z podobnych sprzętów do SV obejrzałem dokładnie er-6f i raczej nie opłaca się zmiana. Kawa ma w sumie tylko ładniejszy wygląd (mówię o swoich osobistych odczuciach i testach)
Mateusz89
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): 2/3/2013, 16:42

Postprzez bachu12 » 17/2/2015, 23:22

Na szczęście VFR ma w miarę nisko siedzisko ( 805mm ), więc w miarę łatwo można sięgnąć stopami do ziemi. Ja mam 2 generacje starszą, 8kg i 8cm "przewagi" i nie jest źle z utrzymaniem moto. Fakt, moja ma siedzisko chyba na 780mm i trochę ponad 10kg masy mniej, ale różnica nie jest jakaś wielka. Testuj jak będziesz miał okazję.
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46

Postprzez andy7 » 18/2/2015, 09:04

Przy 170 cm nie jest istotne jak wysoko jest siodlo, bo siega sie stopami bez problemu do nawierzchni.

aga motocykla tez nie gra roli, bo na plecach sie go nie targa, tylko jezdzi. W zeszlym sezonie widzialem zajefajna Scene lasencja tak u 150 cm na poteznym cruser'ze. Nie pamietam dokladnie czy vyla to symaha 1900 czy Marouder 1800.

Osoiscie mialbym dylemat czy brac CBF 600 F czy nastece CBR 650 F. Jezdilem 600 F i podobalo mi sie w niej liniowe oddawanie mocy, zadnych fajerwerkow, pod tym wzgledem udany motocykl.

MAsz mozliwosc wziecia w Leasing, nie zastanawiaj sie, bierz.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Croowab » 18/2/2015, 20:24

andy7 napisał(a):aga motocykla tez nie gra roli,

:wink:



Co prawda w ruchu miejskim waga motocykla wpływa na zwinność ale sam jeżdząc motocyklem o wadzie ok 250kg nie zauważam tej masy.
Choć w sumie zwinność zależy od kierownika: https://www.youtube.com/watch?v=baKnGmm5VRk

vfr ma mój znajomy i bardzo jest zadowolony. MOtocykl w miarę uniwersalny.
Chcąc robić trasy 1k+ warto wziąć to pod uwagę.
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez andy7 » 18/2/2015, 21:49

Croowab napisał(a):
vfr ma mój znajomy i bardzo jest zadowolony. MOtocykl w miarę uniwersalny.
Chcąc robić trasy 1k+ warto wziąć to pod uwagę.


Drogi w utrzymaniu, sa tansze a powyzej ilustam obrotow ( bodajze 7000 rpm ) pali jak smok.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3268
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez bachu12 » 19/2/2015, 00:02

Wiadomo, że waga ma głównie znaczenie przy przepychaniu moto pod garażem, ale zakładam, że założyciel tematu również to wie ;).

andy7 napisał(a):Drogi w utrzymaniu, sa tansze a powyzej ilustam obrotow ( bodajze 7000 rpm ) pali jak smok.


To niestety jest największy problem tego moto. Koszty utrzymania ( w tym spalanie ) są bliższe maszynom pojemności litrowym niż 600cm3. Plus tradycyjnie dla Hondy, problemy z regulatorem napięcia. Temat regulatora najprościej rozwiązać wymieniając na coś z nowszych maszyn.

Z drugiej strony, nie bez powodu jest tylu fanów VFR ;)
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr