Czy do rejestracji motocykla z Niemiec wystarczy dowód ?
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Czy do rejestracji motocykla z Niemiec wystarczy dowód ?
Witam, jakie dokumenty są potrzebne, żeby pozałatwiać resztę formalności (przeglądy itd.) i zarejestrować motocykl z Niemiec ? Wystarczy dowód rejestracyjny ? I umowa kupna (spisana z obecnym posiadaczem pojazdu)
- Smerfetek
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 12/2/2015, 10:25
Rejestrowałem pól roku temu. Brief, tłumaczenie, ewentualnie homologacja, ale pani w rejestracji nie wymagała, umowa lub FV, przegląd polski. Przy odbiorze twardego dowodu - OC.
ps. W przypadku FV (jeśli kupujesz np. przez polski komis - zaświadczenie o wpisie do ewidencji gospodarczej firmy)
ps. W przypadku FV (jeśli kupujesz np. przez polski komis - zaświadczenie o wpisie do ewidencji gospodarczej firmy)
-
.BasH. - Świeżak
- Posty: 44
- Dołączył(a): 8/12/2014, 19:37
- Lokalizacja: Bory Tucholskie
Przede wszystkim zależy gdzie urząd, urzędowi nie równy;p
Homologacja nie jest wymagana, wymagany jest pierwszy przeglÄ…d. O ile siÄ™ dobrze orientujÄ™ homologacja jest wymagana przy pierwszej rejestracji pojazdu (czyli nowego).
Jest tylko jedno "ale", na które trzeba zwrócić uwagę. Jeżeli motocykl w Niemczech został wyrejestrowany, to musisz udać się po tablice próbne i z tablicami próbnymi udać się na pierwszy przegląd. Diagnosta wg. przepisów nie powinien przeprowadzać przeglądu pojazdu który nie posiada tablicy rejestracyjnej (czytaj wyrejestrowanego - jak mi Pan w urzędzie powiedział, jeżeli nawet jest blacha to i tak jest nie ważna bo przy wyrejestrowaniu została usunięta z niej nalepka legalizacyjna i od tego momentu jest zwykłym kawałkiem metalu).
Czasem przechodzą numery typu przegląd u znajomego diagnosty z numerem blachy niemieckiej i oświadczenie o zgubieniu tablicy rejestracyjnej, ale np. w ZG ten numer nie przejdzie (przerabiałem).
PS. Nie wiem co rozumiesz przez sam dowód? Musi być mały i duży brief.
PS2. Co oznacza umowa z obecnym właścicielem? Musi być umowa z właścicielem widniejącym w brifie lub faktura Vat importera który ten motocykl sprowadził.
Homologacja nie jest wymagana, wymagany jest pierwszy przeglÄ…d. O ile siÄ™ dobrze orientujÄ™ homologacja jest wymagana przy pierwszej rejestracji pojazdu (czyli nowego).
Jest tylko jedno "ale", na które trzeba zwrócić uwagę. Jeżeli motocykl w Niemczech został wyrejestrowany, to musisz udać się po tablice próbne i z tablicami próbnymi udać się na pierwszy przegląd. Diagnosta wg. przepisów nie powinien przeprowadzać przeglądu pojazdu który nie posiada tablicy rejestracyjnej (czytaj wyrejestrowanego - jak mi Pan w urzędzie powiedział, jeżeli nawet jest blacha to i tak jest nie ważna bo przy wyrejestrowaniu została usunięta z niej nalepka legalizacyjna i od tego momentu jest zwykłym kawałkiem metalu).
Czasem przechodzą numery typu przegląd u znajomego diagnosty z numerem blachy niemieckiej i oświadczenie o zgubieniu tablicy rejestracyjnej, ale np. w ZG ten numer nie przejdzie (przerabiałem).
PS. Nie wiem co rozumiesz przez sam dowód? Musi być mały i duży brief.
PS2. Co oznacza umowa z obecnym właścicielem? Musi być umowa z właścicielem widniejącym w brifie lub faktura Vat importera który ten motocykl sprowadził.
Szlachetny człowiek wymaga od siebie, prostak od innych.
-
Pierzo - Świeżak
- Posty: 47
- Dołączył(a): 2/9/2014, 09:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
.BasH. napisał(a):Rejestrowałem pól roku temu. Brief, tłumaczenie, ewentualnie homologacja, ale pani w rejestracji nie wymagała, umowa lub FV, przegląd polski. Przy odbiorze twardego dowodu - OC.
ps. W przypadku FV (jeśli kupujesz np. przez polski komis - zaświadczenie o wpisie do ewidencji gospodarczej firmy)
Nie Brief ( List ) tylko Fahrzeugbrief ( Stara forma ) lub obecne
Zulassungsbescheinigung Teil II i Teil I

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Pierzo napisał(a):PS2. Co oznacza umowa z obecnym właścicielem? Musi być umowa z właścicielem widniejącym w brifie lub faktura Vat importera który ten motocykl sprowadził.
Jak kupi w niemieckim komisie to nie będzie miał umowy z właścicielem widniejącym w Fahrzeugbriefie( Teil II i Teil I) !
- yreslo
- Świeżak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 19/12/2011, 17:41
- Lokalizacja: WPI
No tak, ale jeżeli kupując go od (którego tam kolwiek z kolei właściciela) w PL, ma on do motocykla pełen dowód czyli mały i duży brief, i mam pieczątkę w dowodzie o wyrejestrowaniu to po tablice idę do urzędu, i do przeglądu ok. A co jeżeli motocykl nie został wyrejestrowany ?
- Smerfetek
- Świeżak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 12/2/2015, 10:25
yreslo napisał(a):Jak kupi w niemieckim komisie to nie będzie miał umowy z właścicielem widniejącym w Fahrzeugbriefie( Teil II i Teil I) !
Wez moze sprawdz w wiki coznaczy slowo komis
http://wikipedia.pl//s?q=komis&lang=pl
W niemczech niema komisow, sa handlarze ktorzy kupuja i srzedaja pojazdy. Tak wiec handlarz wystawia rachunek / fakture, pokwitowanie, bo jest prawnym wlascicielem pojazdu. Tak jest w 99,5 % jezeli nie wiecej. W komis pojazdy brane sa w Niemczech bardzo zadko.
Wyjatki sie trafiaja


A sam oddalem tesciowi fure na niemieckich blachach. Podatek i ubezpieczenie zostaly mi zwrocone wsecz od daty przerejestrowania w PL.
Inna rzecz, ze sie nie praktykuje oddania pokjazdu na swoich numerach !

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Smerfetek napisał(a):No tak, ale jeżeli kupując go od (którego tam kolwiek z kolei właściciela) w PL, ma on do motocykla pełen dowód czyli mały i duży brief, i mam pieczątkę w dowodzie o wyrejestrowaniu to po tablice idę do urzędu, i do przeglądu ok. A co jeżeli motocykl nie został wyrejestrowany ?
Rzadko bywam w urzędzie komunikacji, ale już trzy razy miałem szczęście trafić na rozmowę typu "kupiłem pojazd od kogoś kto go nie zarejestrował i teraz nie mogę namierzyć wcześniejszego właściciela".
Generalnie jeżeli ktoś kupił pojazd i nie zarejestrował go to w oczach WK nie jest jego właścicielem. Jeżeli odsprzedaje go dalej to powinien przedłożyć również pierwotną umowę z pierwotnym właścicielem pojazdu.
Tak jak koledzy pisali, jeżeli jest to handlarz to daje fakturę VAT i umowa z właścicielem nie jest wymagana, ale wtedy trzeba do WK dać odpis KRS'u handlarza.
Często nasi macherzy podsuwają umowę z Niemcem, tyle że w sumie podpisuje się umowę nie widząc wcześniejszego właściciela, a w razie jakiejś wtopy, ten który sprzedawał nie widnieje nigdzie w dokumentach.
Szlachetny człowiek wymaga od siebie, prostak od innych.
-
Pierzo - Świeżak
- Posty: 47
- Dołączył(a): 2/9/2014, 09:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
andy7 napisał(a): Tak wiec handlarz wystawia rachunek / fakture, pokwitowanie, bo jest prawnym wlascicielem pojazdu.
Mysle ze OP namieszal nie wie co oznacza byc wlascicielem pojazdu. I nie wie, ze wlascicielem nie musi byc osoba na ktora pojazd zarejestrowano. To dwie zupelnie oddzielne czynnosci prawne.
/quote]A sam oddalem tesciowi fure na niemieckich blachach. Podatek i ubezpieczenie zostaly mi zwrocone wsecz od daty przerejestrowania w PL. [/quote]
I tu tkwi problem – jesli tesciu przyrabal by w cos, ty mial bys kosekwencje finansowe. Zaczynanajac od straty rabatow ubezpieczeniowych, a konczac na roszczeniach poszkodowanych. Dodatkowo - w zaleznosci jak masz skonstruowana umowe ubezpieczeniowa, uebezpieczyciel mogl by CI nalozyc oplaty karne.
Pierzo napisał(a):Generalnie jeżeli ktoś kupił pojazd i nie zarejestrował go to w oczach WK nie jest jego właścicielem.
Nie do konca. Akt wlasnosci nie ma nic wspolnego z tym, na kogo jest zarejestrowany pojazd. Spojrz chocby w wszystkie samochody na leasingu – wlascicielem jest bank a nie osoba na ktora pojazd jest zarejestrowany.
Jesli chodzi o DE, to jest jeszcze jedna rzecz odmienna od PL – w DE pojazd nie musi miec ciaglosci rejestracji. Dlatego moze zmienic wlasciciela a ten fakt nie zostanie odnotowany w papierach.
Pierzo napisał(a):Jeżeli odsprzedaje go dalej to powinien przedłożyć również pierwotną umowę z pierwotnym właścicielem pojazdu.
Nie jesli pojazd jest z DE.
Pierzo napisał(a):Często nasi macherzy podsuwają umowę z Niemcem, tyle że w sumie podpisuje się umowę nie widząc wcześniejszego właściciela, a w razie jakiejś wtopy, ten który sprzedawał nie widnieje nigdzie w dokumentach.
Ton i e wynika z przepisow, tylko z machlojki.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Fugu napisaÅ‚(a):I tu tkwi problem – jesli tesciu przyrabal by w cos, ty mial bys kosekwencje finansowe. Zaczynanajac od straty rabatow ubezpieczeniowych, a konczac na roszczeniach poszkodowanych. Dodatkowo - w zaleznosci jak masz skonstruowana umowe ubezpieczeniowa, uebezpieczyciel mogl by CI nalozyc oplaty karne.
Po czesci sie z Toba zgadzam.
Konsekwencje finansowe mogly by byc tylko w przypadku, gdy umowa opiewa na prowadzenie pojazdu tylko przez wlasciciela.
W zaleznosci od TU zona moze byc podpieta pod wlasciciela.
Rabaty Ida sie kopcic, pytanie tylko o ile % podskocza. W przypadku gdy jest standardowa umowa niema zadnych rozczen finansowych ze strony TU - wyjatkiem jest tylko i wylacznie
Vorsatz.
Umyslne spowodowanie szkody.

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
andy7 napisał(a):Konsekwencje finansowe mogly by byc tylko w przypadku, gdy umowa opiewa na prowadzenie pojazdu tylko przez wlasciciela.
Nazwijmy to inaczej – kiedy umowa ma ograniczonych uzytkownikow pojazdu. Czyli w dzisiejszych czasach okolo 95..99% wszystkich umow.
andy7 napisał(a):W zaleznosci od TU zona moze byc podpieta pod wlasciciela.
Zona, tesciowa, pies, kot, zlota rybka. Nie ma znaczenie. Wazne jest, ze zazwyczaj tylko okreslone osoby moga jezdzic. U mnie n.p. w wypadku moto jest tylko limit wieku – nie mlodszy niz 30 lat. W samochodzie mam wpisana tylko siostre - wychodzi okolo 20..30% taniej.
andy7 napisał(a):Rabaty Ida sie kopcic, pytanie tylko o ile % podskocza.
Nie chodzi o ile %, tylko ile lat tracisz. A to potrafi byc calkiem sporo, czasami nawet 10..13 – zalezy od TU.
Przykladowo: http://www.focus.de/finanzen/versicheru ... 24570.html
Majac n.p. SF20 po wypadku wpadasz na SF9 -> tracisz 11 lat, co przeklada sie na 4,7 pelnych skladek. W wypadku wmiare normalnego pojazdu leciutko moze dojsc do 4…5 k€.
andy7 napisał(a):W przypadku gdy jest standardowa umowa niema zadnych rozczen finansowych ze strony TU - wyjatkiem jest tylko i wylacznie
Powiedz mi, kto ma standardowe umowy (znaczy bez zadnych wykluczen). Przeciez to jest nie do zaplacenia.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Fugu napisaÅ‚(a):Nazwijmy to inaczej – kiedy umowa ma ograniczonych uzytkownikow pojazdu. Czyli w dzisiejszych czasach okolo 95..99% wszystkich umow.
Fugu, jak czasami czytam co piszesz to naprawde zastanawiam sie czy w tym samym kraju zyjemy i czy przypadkiem to poludnie na innej planecie nie lezy ? ? ?
Pomijam, ze Bayern to zupelnie inny kraj niz reszta Niemiec.

Wejdz sobie moze w check 24 Versicherungen i wypelnij ankiete ( Moje dziecko dzisiaj 3 godz temu wypelnialo i dalej jest Standard jaki byl ). Ograniczenie wiekowe bylo i jest bodajze 25 - 26 lat. i to jest wszystko.
Fugu napisał(a):Zona, tesciowa, pies, kot, zlota rybka. Nie ma znaczenie. Wazne jest, ze zazwyczaj tylko okreslone osoby moga jezdzic.
No niestety tak nie jest, bo jedno TU podciaga Zone do statusu jednego kierowcy a inne juz nie.
Fugu napisaÅ‚(a):U mnie n.p. w wypadku moto jest tylko limit wieku – nie mlodszy niz 30 lat. W samochodzie mam wpisana tylko siostre - wychodzi okolo 20..30% taniej.
Ile placisz za motocykl ? i na ilu % jestes - Grupa SF ?
Nie mieszaj prosze jednosladow z wielosladami, bo to juz zupelnie inna bajka i zupelnie inne granice wiekowe !
Fugu napisaÅ‚(a):Nie chodzi o ile %, tylko ile lat tracisz. A to potrafi byc calkiem sporo, czasami nawet 10..13 – zalezy od TU.
Ty zawsze musisz miec ostatnie slowo, he, he,
kak zwal tak zwal, nie zmienia posteci rzeczy, ze do kazdego SF przypisana jest cyfra z % - sprawdz w swojej poilisie.
Totalna bzdura jest to co piszesz o latach ile idzie sie kopcic, bo w zaleznosci od TU w pewnych strefach % lub jak wolisz SF dostajesz rozne czasowe zejscia z danej grupy co rowna sie zejsciu %%. Dla kierowcow ktorzy sa w najnizszej grupie wiekowej bedzie przedstawialo sie to zupelnie inaczej niz w grupie np sredniowiekowym czy emerytom, pomijam juz fakt, ze mozesz ubezpieczyc sie od utraty %% wiec praktycznie nie podskoczy Ci zadna grupa SF czy zedne %%.
Fugu napisał(a):Powiedz mi, kto ma standardowe umowy (znaczy bez zadnych wykluczen). Przeciez to jest nie do zaplacenia.
Wez przestan bajki z mchu i paproci opowiadac, dziecko ma niecale 24 lata za Auto placic bedzie 521,- € za motocykl do 98 PS (3 lata ) placi 180,- € ( w tym roku bedzie juz mniej )
Za moja 190 D placilem na 40 % 600,- €
Z racji wykonywanego zawodu place najwyzsze stawki na pelnym wypasie. I zawsze mialem standardowa umowe. Jedynie bedac kawalerem mialem ograniczenie na jednego kierowce.
Obecnie motocykl tez ma ograniczenie na jednego kierowce.

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
andy7 napisał(a):Wejdz sobie moze w check 24 Versicherungen i wypelnij ankiete ( Moje dziecko dzisiaj 3 godz temu wypelnialo i dalej jest Standard jaki byl ). Ograniczenie wiekowe bylo i jest bodajze 25 - 26 lat. i to jest wszystko.
Bo akurat takie opcje wybral.
Specjalnie dla Ciebie wypelniam. Paczasz?
http://www.bilder-upload.eu/show.php?fi ... 114544.png
Pod "sonstige Fahrer" mozesz dodac innych kierowcow - definiujesz przy pomocy daty urodzenia i plci.
http://www.bilder-upload.eu/show.php?fi ... 114588.png
Spojrz jak wyglada realna polisa - tu masz screenshot z mojej. Masz napisane jak byk - w razie gdyby jechala inna osoba, placisz 1500€ w wypadku VK i roznice w cenie polisy w wypadku HF.
http://www.bilder-upload.eu/show.php?fi ... 114999.png
andy7 napisał(a):No niestety tak nie jest, bo jedno TU podciaga Zone do statusu jednego kierowcy a inne juz nie.
Dokladnie zreszta jak z babcia, dzieckiem i zlota rybka. Polisy sa tak skonstruowane, zeby trudno bylo je porownac.
Ale zawsze mozesz wybrac polise bez ograniczen.
andy7 napisał(a):Ile placisz za motocykl ? i na ilu % jestes - Grupa SF ?
SF3 VK+HF okolo 350€/sezon.
andy7 napisał(a):Totalna bzdura jest to co piszesz o latach ile idzie sie kopcic, bo w zaleznosci od TU w pewnych strefach % lub jak wolisz SF dostajesz rozne czasowe zejscia z danej grupy co rowna sie zejsciu %%.
Sprawdziles link ktory Ci podalem wyzej? Tam jest dokladnie rozpisane, z ktorej SF spadasz na ktora po wypadku. Jedno SF to jeden rok bezwypadkowej jazdy. Przeskok z SFx na SFy oznacza ze musisz znow jezdzic bezwypadkowo y-x lat, zeby wrocic tam gdzie byles. Teraz zrozumiales?
andy7 napisał(a):Dla kierowcow ktorzy sa w najnizszej grupie wiekowej bedzie przedstawialo sie to zupelnie inaczej niz w grupie np sredniowiekowym czy emerytom,
Zmiany w SF po wypadku sa niezalezne od wieku.
andy7 napisaÅ‚(a):Wez przestan bajki z mchu i paproci opowiadac, dziecko ma niecale 24 lata za Auto placic bedzie 521,- € za motocykl do 98 PS (3 lata ) placi 180,- € ( w tym roku bedzie juz mniej )
Jakie auto, jaki region, jakie ubezpieczenie?
andy7 napisaÅ‚(a):Za moja 190 D placilem na 40 % 600,- €
Czyli jakies 1500 € za 100%. I teraz sobie policz, ile kosztuje spadek z SF20 na SF11 w.g. tabelki ktora podlinkowalem wyzej.
andy7 napisał(a):Obecnie motocykl tez ma ograniczenie na jednego kierowce.
Ja na grupe wiekowa.
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Fugu napisał(a):
1. Specjalnie dla Ciebie wypelniam. Paczasz?
http://www.bilder-upload.eu/show.php?fi ... 114544.png
2. Sprawdziles link ktory Ci podalem wyzej? Tam jest dokladnie rozpisane, z ktorej SF spadasz na ktora po wypadku. Jedno SF to jeden rok bezwypadkowej jazdy. Przeskok z SFx na SFy oznacza ze musisz znow jezdzic bezwypadkowo y-x lat, zeby wrocic tam gdzie byles. Teraz zrozumiales?
3. Zmiany w SF po wypadku sa niezalezne od wieku.
4. Jakie auto, jaki region, jakie ubezpieczenie ?
5.SF3 VK+HF okolo 350€/sezon.
1. Pisalem aby nie mieszac auta z motocylkem

2. Pisalem, ze mozesz sie od tego ubezpieczyc i nie spadasz, to tak po krotce, tyle, ze toi tez zalezy jakie TU wybierzesz, bo tak jak sam napisales moga miec inne polisy. I nie musisz mi tlumaczyc, bo jestem w temacie.
3. W razie wypadku mam skok z 40 % na 60 % w mojej grupie jazdy bezwypadkowej
Poczatkujacy nie zaczyna od 40 % tylko od 265 % i w zaleznosci od TU moze uzyskac kolejna znizke w ciago albo 6 mies albo 12 miesiecy. Wiec moze wytlumacz mi jak dzieckujak / w jaki sposob chcesz liczyc to faryfowo ? ? ?
Na zejscie do poczatkowej stawki jaka sie kiedys uzyskiwal na starcie ( najwyzsza ) 175 % potzreba bylo 3 lata lub w zaleznosci od TU 18 miesiecy
Jest sie mlodym skok nie wynosi 25 % a znacznie wiecej. Przynaleznosc do grupy wiekowej sie klania.
4 Allianz bylo najtanszym


5 Saison Kennzeichen ? Ile miesiecy ?
Ciezko sie wypowiedziec, ja za moj 04-10 VK placilbym 450,- € ale mam z TK 203,- na sezon.
Moto najwyzsza grupa ubezpieczeniowa.

| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videoskuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
- andy7
- Moderator
- Posty: 3268
- Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55
Fugu napisał(a):Pierzo napisał(a):Generalnie jeżeli ktoś kupił pojazd i nie zarejestrował go to w oczach WK nie jest jego właścicielem.
Nie do konca. Akt wlasnosci nie ma nic wspolnego z tym, na kogo jest zarejestrowany pojazd. Spojrz chocby w wszystkie samochody na leasingu – wlascicielem jest bank a nie osoba na ktora pojazd jest zarejestrowany.
Jeżeli chodzi o sprawy prawne w Niemczech, faktycznie po.... mi się. Myślałem, że wiem, a jednak ..... przepraszam za zamieszanie.
Jeżeli chodzi o PL, to masz rację i nie masz racji

1. Dane posiadacza dowodu rejestracyjnego - czyli osoby której UK wydał dowód rejestracyjny upoważniając go do poruszania się tym pojazdem.
2. Dane właściciela pojazdu.
Tym pierwszym może być właściciel pojazdu, lub właśnie użytkownik pojazdu w drodze umowy leasingowej, tym drugim na 100% jest właściciel prawny pojazdu.
Można się w takim przypadku kłócić na kogo jest zarejestrowany pojazd, ale fakt faktem w dowodzie rejestracyjnym widnieją dane właściciela.
Szlachetny człowiek wymaga od siebie, prostak od innych.
-
Pierzo - Świeżak
- Posty: 47
- Dołączył(a): 2/9/2014, 09:53
- Lokalizacja: Zielona Góra
andy7 napisał(a):1. Pisalem aby nie mieszac auta z motocylkem![]()
Screeny powstaly w trakcie wyszukiwania ubezpieczenia na MOTOCYKL. Jedynie ostatni screen jest z polisy na auto – zeby Ci pokazac jak to wyglada w realu, po zawarciu kontraktu.
andy7 napisał(a):2. Pisalem, ze mozesz sie od tego ubezpieczyc i nie spadasz, to tak po krotce, tyle, ze toi tez zalezy jakie TU wybierzesz, bo tak jak sam napisales moga miec inne polisy. I nie musisz mi tlumaczyc, bo jestem w temacie.
Mozna sie ubezpieczyc na wszystko – tylko to dodatkowo kosztuje. Jak przeliczysz, to sie to nie oplaca.
BTW: Masz takie ubezpieczenie?
andy7 napisał(a):3. W razie wypadku mam skok z 40 % na 60 % w mojej grupie jazdy bezwypadkowej
Czyli po wypadku placisz wiecej? Bo o tym caly czas dyskutujemy.
andy7 napisał(a):Poczatkujacy nie zaczyna od 40 % tylko od 265 % i w zaleznosci od TU moze uzyskac kolejna znizke w ciago albo 6 mies albo 12 miesiecy. Wiec moze wytlumacz mi jak dzieckujak / w jaki sposob chcesz liczyc to faryfowo ? ? ?
Dokladnie tak samo – gdyby nie mial wypadku, placil by mniej niz bedzie placil po wypadku.
andy7 napisał(a):Jest sie mlodym skok nie wynosi 25 % a znacznie wiecej. Przynaleznosc do grupy wiekowej sie klania.
Nie jak sie jest mlodym, tylko jak sie zchodzi z niskiej SF na wysoka. 40 latek rejestrujacy samochod po raz pierwszy trafia do tej samej SF co 18 latek ktory dopiero co zrobil prawo. Rabaty na wiek sa doliczane doadtkowo, tak samo jak n.p. rabat za inne ubezpieczenia w tym samym TU.
andy7 napisał(a):5 Saison Kennzeichen ? Ile miesiecy ?
4-10 w tamtym roku. W tym bedzie bez ograniczen – roznica jest niewielka.
andy7 napisaÅ‚(a):Ciezko sie wypowiedziec, ja za moj 04-10 VK placilbym 450,- € ale mam z TK 203,- na sezon.
Bo to zalezy od miliona innych spraw – miasta w ktorym rejestrujesz, wartosci motocykla, kwoty ubezpieczenia, SB, rabatow na zone, dom i zlota rybke…
-
Fugu - Mieszkaniec forum
- Posty: 2115
- Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28
Posty: 17
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Majestic-12 [Bot] i 1 gość