Zobacz wątek - Ile kosztuje przygotowanie moto do sezonu.
NAS Analytics TAG

Ile kosztuje przygotowanie moto do sezonu.

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

Ile kosztuje przygotowanie moto do sezonu.

Postprzez Turlau » 12/2/2015, 00:28

Witam.
Jestem totalnym laikiem. Jesienia zrobilem prawko na motor i zamierzam zakupic cos za okolo miesiac. Prawdopodobnie bedzie to honda hornet ale jeszcze nie jestem pewnien na 100%.Generalnie bedzie to motorek tej kategorii czyli okolo 600 naked.W zwiazku z tym mam pytanko.
Ile kasy potrzebuje po zakupie zeby takie moto przygotowac do sezonu zakladajac ze z grubsza wszystko jest sprawne i opony ok.
Chodzi mi o taki "chyba podstawowy"pakiet czyli wymiana plynow, filtrow plus ew np.wymiana napedu.
Ubranko na moto juz mam w zasadzie kompletne wiec chcialbym wiedziec ile kasy jeszcze potrzebuje na wejscie w sezon.
Jestem ciekaw czy zamkne sie w 500zl.
Pozdro i dzieki z gory:) :D
Turlau
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 11/2/2015, 23:53
Lokalizacja: Tarnów


Postprzez jaroaro » 12/2/2015, 00:41

Olej-za motul 7100 płacę ok 220zł, możesz kupić 5100, wtedy zapłacisz 100zł mniej. Filtr oleju ok 20-25zł. Filtr powietrza K&N- dałem ok 300zł. Niestety nie pamiętam ile kosztował płyn chłodniczy. Płyn hamulcowy- możesz kupić zwykły DOT4 za +/- 15zł, lub motul ale wtedy cena rośnie do ok 40zł. Napędu jeszcze nie zmieniałem ale 400zł trzeba liczyć. Dodaj jeszcze smar do łańcucha. Jak gdzieś się pomyliłem to zapewne ktoś mnie poprawi, ale nie licz że razem z napędem zmieścisz się w 5 stówkach. Jeszcze sprawa czy planujesz oddać do warsztatu czy robić na własną rękę?
Triumph Street Triple
jaroaro
Bywalec
 
Posty: 758
Dołączył(a): 1/6/2012, 12:19
Lokalizacja: się biorą wszy

Postprzez Marsjanin » 12/2/2015, 07:10

Jak w grę nie wchodzi napęd, tylko wymiana płynów to sam sobie poradzisz. Ja jak będzie cieplej zabieram się za regulację luzów zawodowych.
MT-07
Avatar użytkownika
Marsjanin
Bywalec
 
Posty: 797
Dołączył(a): 7/12/2012, 23:48

Postprzez Glenroy » 12/2/2015, 08:59

to może ja, Fzs to motocykl porównywalny kosztami z hornetem.
Olej 5100 10W40 z filtrem HiFlo 115 zl
Filtr powietrza hiflo 40 zl
Płyn chłodniczy leje zwykłego prestone chyba że 40zl za 5l ;).
Plyn hamulcowy boscha może 15zl
Regulacja, czyszczenie i synchro gaźników, szczerze nie pamiętam ale chyba w 200zl się miescilem

W tym roku jeszcze dodatkowo robię
Napęd 400zl
Olej do lag 10w 40zl
Uszczelniacze lag 40zl
No i w moim przypadku typowo dla Yamahy, zaczęło stukać sprzęgło, liczę do 300zl za ogarnięcie :)
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez jasnoksieznik » 12/2/2015, 21:58

Jak mechanik w ASO nic nie znajdzie, to wyjdzie ok. 140E za wymianę płynów ustrojowych. Chyba że dojdą klocki z przodu, to będzie więcej.
BMW -> KTM. Mogę mieć spaczenie zawodowe.
Avatar użytkownika
jasnoksieznik
Stały bywalec
 
Posty: 1461
Dołączył(a): 15/2/2013, 12:36
Lokalizacja: Monachium

Postprzez Turlau » 13/2/2015, 20:37

Dzieki wielkie za pomoc.
Chodzilo mi czy zmieszcze sie w 500 zl bez napedu ?
Widze ze raczej tak wiec spoko.
Sam chyba nie bede zmienial plynow bo za bardzo sie nie znam wiec moze nie bede ryzykowal.
W samochodzie dalbym rade ale na moto to sie nie znam:( niestety.
Turlau
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): 11/2/2015, 23:53
Lokalizacja: Tarnów

Postprzez SpeedyGonzales » 13/2/2015, 21:04

Było opisywane co i jak robisz. Hamulce - jak w każdym. Płyn chlodniczy spuszczasz przy pompie cieczy śrubą na krzyżak, termostat musi się otworzyć (od ok 60st. zależy od modelu). Przy oleju rozgrzewasz silnik do temp pracy, czyścisz wlew i spust, odkręcasz wlew, potem spust, gdy wszystko zleci zakręcasz lejesz sprawdzasz szczelność i ogień.
Avatar użytkownika
SpeedyGonzales
Mieszkaniec forum
 
Posty: 1730
Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
Lokalizacja: Sandomierz/TBG

Postprzez Glenroy » 13/2/2015, 21:14

Ja tam odkręcam najniżej znajdujący się wąż chłodnicy, bo przez korek spustowy chyba do wiosny by mi ten płyn nie wyleciał :P.
Turlau, nie masz się czym martwić, samochód- motocykl, zasada działania silnika ta sama, w motocyklu wymiana płynów jest dużo łatwiejsza niż w samochodzie, wszystko masz na wierzchu, możesz sobie podejść z każdej strony zobaczyć co i jak :). Zobacz, ja serwis moto robię samemu, aby napęd i gaźniki zostawiam specom, bo po prostu nie mam do tego sprzętu, całą resztę robię sam...w samochodzie się znowu do niczego nie dotykam bo nie wiem gdzie i w co łapy wsadzić :).
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez lagiboy » 14/2/2015, 00:07

black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości




na gr