AM6 dziwnie chodzi po lekkim "katowaniu"
Posty: 16
• Strona 1 z 1
AM6 dziwnie chodzi po lekkim "katowaniu"
Witam! Problem jest taki ze ostatnio chciałem sobie pojeździć hm''ka po śniegu , wyjechałem w śnieg sięgający ponad piaste i jak się możecie domyślić Moto ledwo jechało więc musiałem mu dac ostro w palnik żeby wyjechać , ale wsumie jechałem tak może 2 min resztę już jechałem po ulicy spokojnie , zajechalem przed garaż no i tak przygazowalem i zauważyłem że coś na wyższych obrotach mocniej drgac niż wcześniej. Po prostu czuć pod dupa ze cosik drga. I teraz pytanie co się mogło stac? Czy może po prostu coś jest nie dokrecone?
- fredi143022
- Świeżak
- Posty: 127
- Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33
moze cos sie poluzowało, mógł chociazby silnik ale równie dobrze mogło paść jakies łozysko w silniku np wałka balansującego
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
A jest jakiś łatwy sposób żeby to sprawdzić ?Trudno się wymienia takie łożysko , w sensie czy potrzebne są jakieś specjalne narzędzia?
- fredi143022
- Świeżak
- Posty: 127
- Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33
żeby sprawdzic trzeba cały silnik rozpołowić. z narzędzi - podstawowe klucze, plus sciągacz do magneta , jakas blokadka ( lub patent na to ) do odkręcenia sprzęgła. i przydał by sie klucz dynamometryczny żeby potem poskręcać wszystko.
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
A nie mogę po prostu ściągnąć cylinder i poruszać korbą w górę i w dół ?Cylinder mogę porostu odkręcić czy trzeba coś spuszczac itp ?
- fredi143022
- Świeżak
- Posty: 127
- Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33
korby mozesz ale do wałka balansującego dostępu nie masz, korba jak ma luz to nie musi byc wibracja, tylko zmieniony dzwięk.
musisz spuscic płyn chłodniczy, potem warto wymienic uszczelke przy montażu ponownym
musisz spuscic płyn chłodniczy, potem warto wymienic uszczelke przy montażu ponownym
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
- fredi143022
- Świeżak
- Posty: 127
- Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33
zalezy jaki mechanik, normalnie rozbiórka silnika ( nie zaleznie co tam wymienia) kosztuje 250-1000 zł tak średnio licze, plus łozyska dolicz. pytaj okolicznych mechaników
ewentualnie wyjmij silnik z ramy i wysyłkowo ktoś moze ci taniej zrobic
ewentualnie wyjmij silnik z ramy i wysyłkowo ktoś moze ci taniej zrobic
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Trochę szkoda tyle kasy na jakąś głupią wymianę łożysk...nawet tych 250 zl.Chyba spróbuję to zrobić sam.Co trzeba wiedzieć przy wyciaganiu silnika z ramy ?Wiem że płyn chłodniczy trzeba spuścić, jeżeli chodzi o benzynę to wystarczy jak kranik zakrece?I Jeszce chciałem się zapytać jak to jest z dozownikiem ,jak on jest zalozony, jak to w ogóle dziala, czy trudno go później założyć z powrotem?
- fredi143022
- Świeżak
- Posty: 127
- Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33
nie ma zadnych problemów, akurat dozownika nawet nie trzeba odkręcać. aby przewód odpiąć, ( zatkać albo spuscic olej z węza) i odczepić linke - nic trudnego.
potem cały silnik myjesz żeby nie nawalić syfu. i rozbierasz., mega trudne to nie jest, ale trzeba mniej wiecej wiedziec co sie robi. przydały tez by sie jakies klucze którymi sensownie mozna to rozebrać
potem cały silnik myjesz żeby nie nawalić syfu. i rozbierasz., mega trudne to nie jest, ale trzeba mniej wiecej wiedziec co sie robi. przydały tez by sie jakies klucze którymi sensownie mozna to rozebrać
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
A do sciagniecia przedniej zebatki potrzebuje jakies specjalne narzedzie? Da sie wymienic lozyska na wale tak zeby skrzynia zostala na miejscu?Gdzie dokladnie znajduje sie ten walek balansujacy?
- fredi143022
- Świeżak
- Posty: 127
- Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33
potrzebujesz jedynie szczypców segera ( ale srubokrętem nawet da sie podwazyc pierscien i schodzi)
gorzej ze sciągnieciem magneta bo musisz mieć odpowiedni sciągacz. no i ciezko tez jest odkręcic sprzęgło ( trzeba jakąś blokade mieć ) skrzynia nie zostanie na miejscu musi zostac w jakims karterze, ale jak sie postarasz to sie nawet nie rozleci. ale łatwiej bedzie i tak skrzynie zdemontować. wałek balansujący znajduje sie w silniku ;P jak rozpołowisz to bedziesz wszystko widział
gorzej ze sciągnieciem magneta bo musisz mieć odpowiedni sciągacz. no i ciezko tez jest odkręcic sprzęgło ( trzeba jakąś blokade mieć ) skrzynia nie zostanie na miejscu musi zostac w jakims karterze, ale jak sie postarasz to sie nawet nie rozleci. ale łatwiej bedzie i tak skrzynie zdemontować. wałek balansujący znajduje sie w silniku ;P jak rozpołowisz to bedziesz wszystko widział
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Akurat na sciagniecie magneta znalazlem sposob, poprostu odkrecam glowice I wkladam do cylindra jakas szmate I z powrotem przykrecam glowice dzieki czemu tlok nie pojdzie do gory I bede mogl go spokojnie sciagnac, gorzej bedzie z tym sprzeglem, ale narazie nawet nie wiem czy sie podejme tej rozbiorki no moje doswiadczenie w sprawach mechaniki jest zerowe, tyle co ogladalem jakies filmiki na yt
- fredi143022
- Świeżak
- Posty: 127
- Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33
Moim zdaniem za dużo roboty z tą ścierką. Wystarczy kawałek płaskownika i trzy śrubki i już masz prawie że profesjonalną blokadę do magneta. Z płaskownika robisz litere y i łączysz te dwa ramiona śrubą a kolejne dwie śruby dajesz po końcach ramion. Ważna sprawa te dwie śrubki muszą być w miarę krótkie by nie dotknęły uzwojenia cewek.
sx 200 | chomikuj.pl/godzillaaaa | http://schematy.netai.net
-
kris514 - VIP Åšcigacz.pl
- Posty: 2411
- Dołączył(a): 29/4/2009, 21:23
- Lokalizacja: Kielce
akurat odkręcic magneto to nie problem. gorzej je sciągnąć bo siedzi na stożku
KTM 300 EXC
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
Yamaha FZ6
GasGas TXT 250
Częsci do motocykli, serwis, tuning.. PW
-
henio12323 - Moderator
- Posty: 26032
- Dołączył(a): 30/12/2008, 20:49
- Lokalizacja: Włodawa / LBN
Trochę odswiezam ale temat nadal aktualny.Rozbieralem sprzęgło i wszystko wyglądało ok, nie było opilkow w oleju itp. Dziwne jest to że po ok 2 tygodniowej przerwie od tej pechowej jazdy odpalilem silnik (odpalil od pierwszego kopa ,a w nocy był mróz) i muszę powiedzieć ze chodzil on wyraznie lepiej,ale w dalszym stopniu coś było nie tak. Przejechalem się i ogólnie drga bardziej niz normalnie i chyba gorzej wkreca się na obroty. Czy te objawy wskazywalyby na lozyska? Zastanawiam się czy takie zachowanie motocykla może być również wina nieszczelności airboxa?
- fredi143022
- Świeżak
- Posty: 127
- Dołączył(a): 8/7/2013, 10:33
Posty: 16
• Strona 1 z 1
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości