Zobacz wątek - honda cb900hornet czy vfr800 vtec
NAS Analytics TAG

honda cb900hornet czy vfr800 vtec

Chcesz kupić swój pierwszy lub kolejny motocykl. Nie wiesz jak wybrać. Zadaj pytanie tutaj.
Pytania o enduro, cross-y, skutery, motorowery, motocykle o pojemności do 250 ccm odpowiednio w działach niżej.
_________
Moderują: Black-Ghost, Boshi, Rosiboj, Lagiboy

honda cb900hornet czy vfr800 vtec

Postprzez darekw78 » 30/1/2015, 23:14

Witam wszystkich. Planuje w najblizszym czasie kupić moto ze stajni hondy,zastanawiam się nad cb900hornet 2004 rok i vfr800vtec 2006 rok. Podaje dokładnie z rocznikiem bo akurat takie roczniki znalazłem do sprzedania w mojej okolicy. Wiadomo moto ma służyć do wszystkiego w sezonie dojazd do pracy,wypad z kumplami za miasto,jakiś zlocik nie koniecznie tylko w kraju a w zwykłe dni do kumpla na kawke skoczyć. Mam 37 lat 90kg 182cm wzrostu,nie jestem świeżakiem więc mińmy tematy że na pierwsze moto gs500. Prosze o podpowiedz który wybór bedzie lepszy,który moto bardziej uniwersalny,mniej awaryjny,oszczędniejszy. Z góry dzięki i pozdro dla wszystkich.
darekw78
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 6/1/2015, 15:50


Postprzez miki1406 » 31/1/2015, 09:40

Jak do wszystkiego to Hornet...

VTR to dobry turysta, ale z poręcznością jest gorzej... Hornet ze względu na brak plastiku jest moim zdaniem poręczniejszy...
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez jackal_pl » 31/1/2015, 10:58

Masz zdecydowanie rację, ale taki Hornet nie ma V4 pod bakiem ;)
Bardziej oszczędna będzie VFRka, Hornet bardziej uniwersalny.
Wszystko zależy od tego jeszcze, czy zależy Ci na dźwięku i dalszej turystyce, do której VFR zdecydowanie bliżej niż Hornetowi.
Kawasaki ER-5, 98r.
jackal_pl
Świeżak
 
Posty: 299
Dołączył(a): 9/3/2009, 19:55
Lokalizacja: Okolice Gliwic

Postprzez miki1406 » 31/1/2015, 12:43

Vka oszczędna - pierwsze słyszę...
Zawsze silniki w układzie V uchodziły za paliwożerne, a jak miałem CBR900RR (silnik ten sam co w hornecie) to paliła śmieszne ilości paliwa... Byłem w szoku...
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez Glenroy » 31/1/2015, 13:37

jackal_pl napisał(a):Masz zdecydowanie rację, ale taki Hornet nie ma V4 pod bakiem ;)

Tak samo jak VFR nie ma R4? ;) To w zasadzie żaden argument bo każdy układ ma swoje wady i zalety.

jackal_pl napisał(a):Bardziej oszczędna będzie VFRka, Hornet bardziej uniwersalny.

VFR na pewno nie będzie bardziej oszczędna, pomijając już samą różnicę w pojemności, VFR waży dobrych naście kilogramów więcej, VFR nie uchodzi też za jakiś nadzwyczajnie oszczędny sprzęt.

jackal_pl napisał(a):Wszystko zależy od tego jeszcze, czy zależy Ci na dźwięku i dalszej turystyce, do której VFR zdecydowanie bliżej niż Hornetowi.

Dźwięk to też sprawa dyskusyjna, VFR ma niesamowity dźwięk, szczególnie ta na v-Tecu, gdybym ją miał, to chyba jeździł bym cały czas w takim zakresie, żeby co chwilę słuchać wkraczającego do akcji V-Teca :D.

Zależy czego oczekujesz od motocykla, Hornet budzi się bardzo wysoko, i tak jak w FZS/FZ do tych 5 tys rpm możesz zapomnieć w zasadzie o jakiejkolwiek elastyczności bo tam wszystko śpi, 6-7 tys rpm to zakres w którym te silniki zaczynają się budzić. W VFR masz dostępny ogromny moment obrotowy w zasadzie od samego dołu, jest bardzo elastyczna, v-tec nadrabia niedomagania w wysokim zakresie obrotów, V-ki mają to do siebie, że kończą tam, gdzie rzędówki zaczynają, a v-tec właśnie miał ten problem rozwiązać i robi to całkiem fajnie. Prowadzenie, Hondy z zasady prowadzą się bardzo dobrze, ale Hornet na pewno jest łatwiejszy w prowadzeniu, lżejszy, zwinniejszy, VFR jest ciężkim motocyklem i prowadzi się na pewno inaczej, czy gorzej? Tego nie powiem, VFR ma to do siebie, że w czasie jazdy nie czujesz wcale, że waży 30kg więcej :).

Ja w następnym sezonie planuję zmianę maszyny na VFR-kę właśnie :)
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez lagiboy » 31/1/2015, 13:44

hornet 900 już nie jest zamulasta na dole jak 600. jeśli rozum to hornet, jeśli serce to VFR i VRRRRRRR GRRR
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35

Postprzez Glenroy » 31/1/2015, 18:45

lagiboy napisał(a):hornet 900 już nie jest zamulasta na dole jak 600. jeśli rozum to hornet, jeśli serce to VFR i VRRRRRRR GRRR

A przepraszam, nie doczytałem że to CB900 :? Moja kulpa, w takim układzie jednak cały kontekst zmienia się o 180 stopni i chyba rozsądkiem wybrał bym już Horneta :)
Raz motór byl chory i leżał w łóżeczku.
I przyszedł pan doktor "Co jest motóreczku?"
"Ach lagi mam krzywe i ogon złamany
i wgniotkę na baku i przód rozje..ny"
Avatar użytkownika
Glenroy
Moderator
 
Posty: 2833
Dołączył(a): 31/8/2011, 20:06
Lokalizacja: LPU

Postprzez miki1406 » 2/2/2015, 11:15

lagiboy napisał(a):(...)jeśli rozum to hornet, jeśli serce to VFR i VRRRRRRR GRRR


Lepiej się nie da tego ująć :D Rozsądnie kupić R4, ale serce mówi V4, albo lepiej V2 :twisted:
Imbrola faza - "Detailing" ;)
Avatar użytkownika
miki1406
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 2846
Dołączył(a): 16/8/2009, 22:37
Lokalizacja: Skierniewice

Postprzez darekw78 » 9/2/2015, 17:08

Witam,no i padło na Horneta i juz stoi w moim garażu. Dzięki za pomoc.
darekw78
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 6/1/2015, 15:50

Postprzez lagiboy » 9/2/2015, 20:30

zdjęcia!!!
black matt=grey (color by honda)
Avatar użytkownika
lagiboy
Moderator
 
Posty: 2688
Dołączył(a): 1/4/2014, 23:35



Powrót do Chcę kupić motocykl - kat A



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości




na gr