Olej motul 15W50
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Olej motul 15W50
Witam! Czy ktoś by mi odpisał prosto nie blokując mnie na to irytujące mnie pytanie. W dziale o olejach nigdzie nie jest napisane czy się nadaje. Suzuki GSX- R 1000 K6. Wcześniej miałem castrola 10W40. Zalałem teraz motul pełen syntetic 300V 15W50 i mam obawy czy nadaje się. Żadnych zmian w pracy silnika skrzyni nie zauważyłem. Jedynka wchodzi tak jak do tej pory z lekkim szarpnięciem a temperatura na postoju do czasu aż załączy się wentylator dochodzi do 105 stopni C. Proszę o rady bo nie chciałbym zatrzeć silnika.
- mariuszmaja19
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 12/6/2013, 04:49
- Lokalizacja: Przasnysz
Jedna klasa w górę jest dopuszczalna. Obecny olej lepiej chroni silnik przy wysokich temperaturach, lecz przy niskich jest bardziej lepki od poprzedniego. Jeśli jeździsz normalnie (nie wyczynowo) trzymaj się fabrycznych instrukcji.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
Dziękuję bardzo za odpis. Wyczynowo nie jeżdżę choć czasami na maksimum możliwości tego motocykla. Czyli mogę jeździć. Jakie są niskie temperatury? Czy to normalne że na biegu jałowym dochodzi do temperatury 105 stopni?
- mariuszmaja19
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 12/6/2013, 04:49
- Lokalizacja: Przasnysz
mariuszmaja19 napisał(a):Jakie są niskie temperatury?
http://www.motor-tech.katowice.pl/technika/oleje.html
Tu masz wykres.
-
SpeedyGonzales - Mieszkaniec forum
- Posty: 1730
- Dołączył(a): 25/11/2013, 22:20
- Lokalizacja: Sandomierz/TBG
ale o co chodzi?
wszystko ma dobrze, niew eim po co te odpoweidzi
ja tez mialme 10w40 i zalalem 300v.
wg ixach amsz wentylator przy 105 stopniach, zbija do nie pamietam teraz ilu i sie wylacza.
jak masz silnik na 40 stopni to mzoesz jezdzic, grunt zeby mu nie klasc do odcinki, bo szkoda sprzeta.
wszystko ma dobrze, niew eim po co te odpoweidzi

ja tez mialme 10w40 i zalalem 300v.
wg ixach amsz wentylator przy 105 stopniach, zbija do nie pamietam teraz ilu i sie wylacza.
jak masz silnik na 40 stopni to mzoesz jezdzic, grunt zeby mu nie klasc do odcinki, bo szkoda sprzeta.
white/blue zipp pro 50
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
Bo Zabija Nas To Co Kochamy Najbardziej ;(
- Kaai
- Mieszkaniec forum
- Posty: 4223
- Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18
Dzięki za odpisy. Do tej temperatury dochodzi przy 10 stopniach w garażu po pięciu minutach. Rozgrzewałem dlatego ponieważ chciałem sprawdzić z kąd ucieka płyn chłodniczy. Po rozgrzaniu zaczyał wyciekać z pod środka motocykla i szybko ubywać ze zbiorniczka wyrównawczego. Przyczyną był zużyty oring na krudźcu przy silniku. A jeżeli chodzi o olej to taki dostałem od kolegi i myślałem że jak ma wyższe parametry od 10W40 to jest lepszy w szczególności że jest przystosowany do ekstremalnych warunków.
- mariuszmaja19
- Świeżak
- Posty: 6
- Dołączył(a): 12/6/2013, 04:49
- Lokalizacja: Przasnysz
Posty: 10
• Strona 1 z 1
Powrót do Mechanika motocyklowa
Kto przeglÄ…da forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 8 gości