Zobacz wątek - O zakrętach, oponach i podnóżkach dywagacje... (wydzielony)
NAS Analytics TAG

O zakrętach, oponach i podnóżkach dywagacje... (wydzielony)

Jak nauczyć się wheelie? stoppie?
Czy zmieniać biegi ze sprzęgłem czy bez?
_________

O zakrętach, oponach i podnóżkach dywagacje... (wydzielony)

Postprzez Kaai » 5/1/2015, 19:36

na sporcie łątwiej zamknąć gumę bo się moto chętniej składa i nie przeszkadzają ci żadne podnóżki etc.

kwestia opon. w sportach mają raczje profil V, w zwykłym moto U

Temat został wydzielony ponieważ w innym dyskusja zeszła na takie tory. kravec
Kaai
Mieszkaniec forum
 
Posty: 4224
Dołączył(a): 4/1/2012, 15:18


Postprzez gulczao » 5/1/2015, 20:08

Jeżdżąc po Polsce nie zdarzyło mi się nigdy zamknąć opon, nawet przy jeździe samotnej. Natomiast w Chorwacji i okolicach zamykałem opony z pasażerem i klamotami. Nie wiem, ale tam drogi są jakby to powiedzieć "mniej tłuste", no i chyba lepiej wyprofilowane, że już nie wspomnę o serpentynach. Jazda tam dała mi +10 do pewności jazdy, którą straciłem na polskiej plamie oleju przed skrzyżowaniem ;)
gulczao
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27/10/2007, 09:02
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postprzez bachu12 » 5/1/2015, 20:58

Kaai napisał(a):na sporcie łątwiej zamknąć gumę bo się moto chętniej składa i nie przeszkadzają ci żadne podnóżki etc.

kwestia opon. w sportach mają raczje profil V, w zwykłym moto U


Przyznam, że mało się temat interesowałem, bo w sumie nie ma to aż takiego znaczenia. Wydawało mi się, że coś czytałem o szerszej oponie będącej "trudniejszą" do domknięcia. Raczej w sensie zapasu przyczepności będącego tak dużym, że trzeba się było postarać o wykorzystanie całej powierzchni opony.

Gulczao, ja bym chyba miał opory przed domykaniem opon na drogach publicznych. Z resztą, z zamontowaną centralną stopką to nawet na torze miałbym teraz niechęć. Moim podstawowym błędem na torze było wykręcenie ograniczników z podnóżków. Nie wiem przy jakim dokładnie pochyleniu domykają się opony w VFR, ale ja chyba przytarłem dźwignię zmiany biegów zanim centralka podniosła tylne koło :wink: .

Obrazek
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46

Postprzez andy7 » 6/1/2015, 13:14

Apropo tarcia podnozkami o asfalt

enjoy

https://www.youtube.com/watch?v=KeSixWtcG-A

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Invi » 6/1/2015, 13:26

bachu12 napisał(a):Nie wiem przy jakim dokładnie pochyleniu domykają się opony w VFR, ale ja chyba przytarłem dźwignię zmiany biegów zanim centralka podniosła tylne koło :wink: .


Coś zwaliłeś na maksa xD Trąc dzwignią to już dużżżooo wcześniej pozamykałbyś wszystko co się xD Albo wyglebiłeś bo spanikowałeś jak przytarłeś, albo źle operowałeś gazem/hamulcem i moto było ostro wciśnięte na zawieszeniach.
Avatar użytkownika
Invi
VIP Ścigacz.pl
 
Posty: 6274
Dołączył(a): 15/7/2008, 14:12

Postprzez bachu12 » 6/1/2015, 13:40

Na końcu tego filmiku to mu się chyba podnóżek kończył, bo coś mniej tarł :wink: .

Invi, ja nie wątpię, że opony były domknięte. Gazem operowałem moim zdaniem dobrze. Sam w pierwszej chwili nie wiedziałem co się stało. Dopiero potem gość jadący za mną powiedział, że zahaczyłem centralką o asfalt i podbiło tył motocykla. Dlatego trzeba było nie wykręcać ograniczników :wink: . Innymi słowy, przekroczyłem maksymalne złożenie :lol: .
bachu12
Świeżak
 
Posty: 251
Dołączył(a): 3/1/2015, 01:46

Postprzez andy7 » 6/1/2015, 14:17

Ja tam pierwzsa rzecza jaka zrobilem przy motocylu dziecka to wlasnie wykrecilem te ograniczniki, bo zdarzylo sie, ze kilkakrotnie przetarlo nimi o asfalt. Centralnem notabene w innym motocyklu rowniez i o maly figiel tez sie gleba nie skonczylo, tyle, ze poszlo przez pas trawy na inna czesc toru.

O BMW skonczyla sie wtedy dyskusja :mrgreen: Na szczescie dla mojego portfela oczywiscie :mrgreen:

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez RSSSS » 8/1/2015, 08:23

kanawari napisał(a):Wyobraźnia to podstawa, jednak wiek też gra rolę. W młodym wieku ludzie są bardziej porywczy i łatwiej o wypadek.


Zgadza się, po sobie widzę jak z wiekiem zmieniłem się za kółkiem i jakie kiedyś akcje odwalałem!
BMW S1000RR
Avatar użytkownika
RSSSS
Bywalec
 
Posty: 666
Dołączył(a): 9/6/2013, 19:54
Lokalizacja: Wrocław

Postprzez gulczao » 8/1/2015, 09:37

Z perspektywy czasu, widzę że gdybym moto kupił nie w wieku 28 lat, a powiedzmy 5 lat wcześniej, to pewnie teraz nie napisałbym tego posta. Miałem za młodu siano zamiast rozumu :D
gulczao
Świeżak
 
Posty: 160
Dołączył(a): 27/10/2007, 09:02
Lokalizacja: Grodzisk Mazowiecki

Postprzez Croowab » 9/1/2015, 20:29

POjechaliście po chłopaku, ale cięzko było by się tu spodziewać pochwał i przytakiwania.

W jednym chłopak ma trochę racji. NIe każdy ma to samo pod głową i nie każdy tak samo przyswaja wiedzę/naukę.

Ale mam pytanko. Czy zamknięta opona motocyklowa jest wyznacznikiem umiejętności?

Motocykl gsx1400 czyli dośc cięzkie bydle.
Jak długo trzeba się uczyć aby zejść takim sprzętem na kolano?
Obrazek (otwórz link)

Rdzawe rysy to wywrotka pod oknem, te świeże to asflat przy ok 80km/h niemiłe uczucie (nyple w podnóżkach zjechane).
Obrazek (otwórz link)
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez yreslo » 10/1/2015, 17:44

Croowab:
POjechaliście po chłopaku, ale cięzko było by się tu spodziewać pochwał i przytakiwania.

Nie ma się co dziwić jeśli alex90023 pisze :Witam, Yamaha r6 2006 jest juz u mnie w garażu, a tu wstawia foto PC
alex90023 napisał(a):suhy - nawet nie wiesz co to power commander (pc) i do czego służy
Obrazek


od yamahy z 2003r wygooglowaną przez Invi

Invi napisał(a):
alex90023 napisał(a):suhy - nawet nie wiesz co to power commander (pc) i do czego służy
Obrazek


http://www.veritablelife.com/r6/

Ciekawostka :D


Trochę tutaj nieścisłości wprowadził autor wątku :oops:
yreslo
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): 19/12/2011, 17:41
Lokalizacja: WPI

Postprzez Fugu » 10/1/2015, 20:02

andy7 napisał(a):Apropo tarcia podnozkami o asfalt


Akurat to jest stara jak swiat zabawa - dluga sruba z tytanu wkrecona w podnozek
https://www.youtube.com/watch?v=l6KtrSAEyGY

PS: Zdjecie opony jest tyle warte:

Obrazek
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2113
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez andy7 » 10/1/2015, 21:17

Croowab napisał(a):Jak długo trzeba się uczyć aby zejść takim sprzętem na kolano?


Jak zejdziesz na kolano to nie zamkniesz opony i bledne Kolo sie zamyka.

Wstaw fote przedniej.

Fugu napisał(a):
andy7 napisał(a):Apropo tarcia podnozkami o asfalt


Akurat to jest stara jak swiat zabawa - dluga sruba z tytanu wkrecona w podnozek
https://www.youtube.com/watch?v=l6KtrSAEyGY

PS: Zdjecie opony jest tyle warte:

:wink:

Fugu,

filmik zamiescil moj znajomy ktory zna goscia osobiscie i wie jak jezdzi.

Zadnego dlugiego..... nie bylo.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Croowab » 11/1/2015, 12:55

Andy zapewne wiesz, że nie każdym motocyklem zamkniesz tylną oponę nie mówiąc o przedniej.
I mówisz, że schodząc na kolano nie zamknie się opony? hmm.. ciekawe co mówisz, mógłbyś to rozwinąć?
Przenosząc wagę ciała na lewą lub prawą stronę można w zakręt wejść z róznym pochyleniem motocykla co przekłada się na możliwą prędkość .

Przednia opona? proszę
Po ok 100km
Obrazek (otwórz link)
Ostatnio edytowano 11/1/2015, 13:17 przez Croowab, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez Fugu » 11/1/2015, 13:16

Croowab napisał(a):I mówisz, że schodząc na kolano nie zamknie się opony? hmm.. ciekawe co mówisz, mógłbyś to rozwinąć?

Zejscie na kolano przenosi srodek ciezkosci poza motocykl i umozliwia bardziej pionowe prowadzenie motocykla w zakrecie.
Zobatrz gdzie na zdjeciu ponizej jest tylek kierowcy a gdzie przebiega os z srodkiem ciezkosci motocykla.

Obrazek
Avatar użytkownika
Fugu
Mieszkaniec forum
 
Posty: 2113
Dołączył(a): 5/1/2014, 21:28

Postprzez Croowab » 11/1/2015, 13:19

Tak rozumiem to.
Właśnie po to "schodzi się na kolano" aby przenieść środek cięzkości do środka zakrętu co powoduje bardziej pionowy kąt pochylenia motocykla.
Ale pierwsze słyszę, że przy zejsciu na kolano nie jest możłiwe zamknięcie opony.
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez SlowMotion » 11/1/2015, 14:02

andy7 napisał(a):Jak zejdziesz na kolano to nie zamkniesz opony i bledne Kolo sie zamyka.


Oczywiście że schodząc na kolano można domknąć oponę, po prostu takie złożenie następuje dopiero przy wyższej prędkości niż w momencie gdy ciało jest w linii z motocyklem. Na tym właśnie polega cała idea, aby móc pokonywać te same zakręty szybciej...
Uważasz, że zawodnicy motogp nie zamykają opon? Które de facto dużo trudniej domknąć niż opony drogowe/amatorskie..
Avatar użytkownika
SlowMotion
Świeżak
 
Posty: 461
Dołączył(a): 7/11/2014, 22:22
Lokalizacja: Kraków

Postprzez andy7 » 11/1/2015, 16:16

Croowab napisał(a):Andy zapewne wiesz, że nie każdym motocyklem zamkniesz tylną oponę nie mówiąc o przedniej.
I mówisz, że schodząc na kolano nie zamknie się opony? hmm.. ciekawe co mówisz, mógłbyś to rozwinąć?
Przenosząc wagę ciała na lewą lub prawą stronę można w zakręt wejść z róznym pochyleniem motocykla co przekłada się na możliwą prędkość .



Wszystko kwestia tego jak daleko przuesuniemy srodek ciezkosci poza motocykl, jaka mamy predkosc i jakie zlozenie w stosunku do predkosci.

Wczesniej nie do konca przelalam swoje mysli.

Przy zlozeniach ca. 45 st mozna trzec kolanem nie zamykajac opony a skladajac sie ca. 63 st przesowa sie srodek tak, ze kolano nie jest prawie wogole wystawione .

Typowe przyklady z Moto GP czy Superbike, tyle, ze tam inny poziom riderow.

Barzdiej w poprzedniej wypowiedzi chodzilo mi o konkretnie Twoj motocykl i nie jest to wcale negatywne.

Tak jak powiedziales, nie w kazdym sie da.

:wink:
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Postprzez Croowab » 11/1/2015, 18:20

A wieć doszliśmy do meritum.
Zamknięcie opony nie świadczy, że ktoś jest dobrym kierownikiem ale fakt, że już conieco trzeba ogarniać aby tak jeździć.

Trochę odbiegliśmy od sensu tego wątku.
Jak ktoś się uprze to i na 1 moto kupi vtx1800, jakiegoś lytra czy innego musclebike'a.
Można? Oczywiście, że można tylko pytanie jak boli "nauka" na takim motocyklu.

Pamiętam jak ileś lat temu mając lat 14-16 zauwałem bocznymi drogami mzt250 lub jawa350ts i wtedy mogłem wszystko i byłem neizniszczalny.
Naszczęście nic powazniejszego mi się nigdy nie stało.
Obecnie jak wspomniałem śmigam gsx1400 ale podejście do jazdy jest całkiem inne.
Jak większość z nas lubię czuć jaka moc ma mój motocykl ale mam do niego respekt jak i do siebie i innych użytkowników dróg.

Co do R6 na pierwszy motocykl...
nikt przy zdrowych zmysłąch nie poleci tego nowicjuszowi i niech taki nie oczekuje od innych bardziej doświadczonych, że się go poklepie po ramieniu i powie "dobrze zrobiłeś".
A autor tego wątku chyba na to liczy skoro przeżył ten rok.
Oczywiście życzę mu bezwypadkowej jazdy ale ...
..nasz kolega motocyklista sam się w swojej wypowiedzi przyznał jak był głupi i naiwny mówiąc, że ma olej pod czaszką..
Avatar użytkownika
Croowab
Bywalec
 
Posty: 755
Dołączył(a): 12/6/2013, 19:51

Postprzez andy7 » 11/1/2015, 20:30

Croowab napisał(a):Co do R6 na pierwszy motocykl...nikt przy zdrowych zmysłąch nie poleci tego nowicjuszowi


Wcale nie musi, oni sami sobie je polecaja. :mrgreen: Najgorsze jest, ze nikt nie jest w stanie z regoly ich od tego odwiesc.

Croowab napisał(a): i niech taki nie oczekuje od innych bardziej doświadczonych, że się go poklepie po ramieniu i powie "dobrze zrobiłeś".


Tu jest pies pogrzebany, ci radzacy w interesie zainteresowanego nie sa w stanie mu tego wyperswadowac, bo kumple z dzielni wiedza lepiej i to przed nimi trzeba zaimponowac.

Croowab napisał(a):A autor tego wątku chyba na to liczy skoro przeżył ten rok.
Oczywiście życzę mu bezwypadkowej jazdy ale ...
:mrgreen:

Ja rowniez, ale ten sezon nie znaczy wiele, bo w nastepnym moze byc gorzej

:wink:
Ostatnio edytowano 12/1/2015, 16:46 przez andy7, łącznie edytowano 1 raz
kuluem123 napisał(a):...Nie da się zrobić przekrętu w urzędzie ?
| | https://www.youtube.com/channel/UCIhJl1 ... TGw/videos
andy7
Moderator
 
Posty: 3265
Dołączył(a): 2/2/2008, 11:55

Następna strona


Powrót do Technika jazdy



Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości




na gr